Nejlepší sněhové řetězy
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Nejlepší sněhové řetězy
Něco je o tom v návodu, ale nepamatuji si to. A jelikož řetězy nemám a ani jsem je nepotřeboval, tak to neřeším.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5143
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Nejlepší sněhové řetězy
nemusí občas jsem jezdil i s jedněma a pomáhá to, ale v hodně náročných situacích třeba hlavně s vozíkem se mi stalo že hrabal jen předek kde nebyly řetězy a zadek stál a nehrabal viskozní spojka ten rozdíl nepobrala , na extremnější situace je třeba řetězy na všech kolech ale na silnici určitě toto netřeba , navíc s řetězy na všech kolech v hlubokém sněhu to zas nedá motor aspoň teda na mém autě mám SF 92kw toť má zkušenost
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Nejlepší sněhové řetězy
Jestli ono to nebude tím, že Petr jezdí v podmínkách, kam se třeba Plukovník nebo já ani nepřiblíží.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48974
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejlepší sněhové řetězy
Trakce řetězů je tak velká, že motor nemá sílu ty kola roztočit. V zásadě bych to považoval za pozitivum, ve vztahu k ostatním komponentům podvozku. Horší by bylo, kdyby motor měl sílu to roztočit a rupla by poloosa nebo se podělala převodovka.goha píše:Jak že to nedá motor?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Nejlepší sněhové řetězy
Ufff...si představuju jak s automatem pouštím v takové situaci plný výkon motoru do měniče...
Že se i s AWD vozí řetězy mne překvapilo když jsem tady ty témata poprvé viděl. Já je pro všechny moje (nestudentská) auta řetězy vždy kupoval nebo fasoval a vozil a nikdy nepoužil, ale pro Subaru je nemám. Takže by mne zajímalo, kolik sněhu a jaké podmínky jsou potřeba, abych to bez řetězů s automatem, VTD a nevypínatelným VDC s už nedal. Vím že je to individuální, spousta lidí dovede zahrabat čtyřkolku i tam kde ostatní projedu s FWD málem na letních gumách, ale tak přibližně.
Že se i s AWD vozí řetězy mne překvapilo když jsem tady ty témata poprvé viděl. Já je pro všechny moje (nestudentská) auta řetězy vždy kupoval nebo fasoval a vozil a nikdy nepoužil, ale pro Subaru je nemám. Takže by mne zajímalo, kolik sněhu a jaké podmínky jsou potřeba, abych to bez řetězů s automatem, VTD a nevypínatelným VDC s už nedal. Vím že je to individuální, spousta lidí dovede zahrabat čtyřkolku i tam kde ostatní projedu s FWD málem na letních gumách, ale tak přibližně.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Nejlepší sněhové řetězy
...tak nějak nerozumím tomu "...hrabal jen předek kde nebyly řetězy a zadek stál a nehrabal, viskozní spojka ten rozdíl nepobrala..."petr píše:nemusí občas jsem jezdil i s jedněma a pomáhá to, ale v hodně náročných situacích třeba hlavně s vozíkem se mi stalo že hrabal jen předek kde nebyly řetězy a zadek stál a nehrabal viskozní spojka ten rozdíl nepobrala , na extremnější situace je třeba řetězy na všech kolech ale na silnici určitě toto netřeba , navíc s řetězy na všech kolech v hlubokém sněhu to zas nedá motor aspoň teda na mém autě mám SF 92kw toť má zkušenost
Študoval jsem zběžně ten pohon a jsem z toho tak trochu magor.
Chápal bych, že diference otáček předku a zadku bude v tomto případě příliš velká, ale pak bych předpokládal, že se z té viskózy vyvalí dým a půjde velmi rychle do kopru.
Předpokládal bych, že konstrukce tohoto pohonu tak velkou diferenci nedovolí a zadek se musí alespoň trochu protáčet také! Tedy v případě že viskózní spojka není úplně K.O.
Připadá mi, že druhý extrém nastává v případě měření brzd na válcových jednonápravových dynamometrech na STK, kdy je údajně "devastační" pro převody, měření na jednonápravovém dynamometru, kdy neměřená náprava stojí.
U stálého pohonu 4x4 AWD 50:50 jsou údajně pro měření vždy potřeba dvounápravové dynamometry s protiběžnými válci.
Argument, že měření trvá pouze krátkou dobu a rychlost otáčení válců je nízká, údajně!!!, neobstojí !!!
Já osobně jsem si tedy doposavad myslel opak...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48974
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejlepší sněhové řetězy
plukovníku máš to špatně. Viskózní spojka není schopná zavřít mezinápravový diferenciál zcela, má pouze omezenou svornost. Takže když jsou řetězy na jedné nápravě a druhá náprava bude na více kluzkém povrchu, prostě proklouzne a nerozjedeš se, protože mezinápravový diferenciál za normálních okolností nikdy není zcela uzavřen.
Co se toho stk týče, tak se to tu výrazně démonizuje a to měření brzd na stk samozřejmě ta viskóza pobere. Měření trvá pár okamžiků.
Co se toho stk týče, tak se to tu výrazně démonizuje a to měření brzd na stk samozřejmě ta viskóza pobere. Měření trvá pár okamžiků.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Nejlepší sněhové řetězy
Ááááá, šéf mě předešel, ale mazat to už nebudu.
Ještě chvíli hledej na fóru a najdeš tady kilometrové diskuze o válcích na STK, o systému pohonu a diferenciálech a viskózní spojce atd.
Já myslím, že to Petr popsal asi přesně. Na zadní nápravě řetězy, za autem vozík. Předek se dostane např. na led a protáčí se a jelikož viskózní spojka přenese na zadek pouze dost omezený moment, tak nemáš dostatek kroutícího momentu, abys rozpohyboval zadní nápravu, která je obuta do řetězů. Pokud by třeba bylo auto samotné a bez vozíku, tak by ten omezený krouťák na rozpohybování auta mohl stačit, ale to už záleží na konkrétních podmínkách na místě.
Krásně se tu o tom kdysi rozepsal HonzaCZ, který má navíc tu schopnost, že umí informaci předat pochopitelným způsobem i ostatním.
Ještě chvíli hledej na fóru a najdeš tady kilometrové diskuze o válcích na STK, o systému pohonu a diferenciálech a viskózní spojce atd.
Já myslím, že to Petr popsal asi přesně. Na zadní nápravě řetězy, za autem vozík. Předek se dostane např. na led a protáčí se a jelikož viskózní spojka přenese na zadek pouze dost omezený moment, tak nemáš dostatek kroutícího momentu, abys rozpohyboval zadní nápravu, která je obuta do řetězů. Pokud by třeba bylo auto samotné a bez vozíku, tak by ten omezený krouťák na rozpohybování auta mohl stačit, ale to už záleží na konkrétních podmínkách na místě.
Krásně se tu o tom kdysi rozepsal HonzaCZ, který má navíc tu schopnost, že umí informaci předat pochopitelným způsobem i ostatním.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48974
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejlepší sněhové řetězy
Láďo měnič je chytřejší, než my a proto, když to prostě nejde, protočí se a výkon na převodovku nepřenese. Alespoň na D.outback píše:Ufff...si představuju jak s automatem pouštím v takové situaci plný výkon motoru do měniče...
Že se i s AWD vozí řetězy mne překvapilo když jsem tady ty témata poprvé viděl. Já je pro všechny moje (nestudentská) auta řetězy vždy kupoval nebo fasoval a vozil a nikdy nepoužil, ale pro Subaru je nemám. Takže by mne zajímalo, kolik sněhu a jaké podmínky jsou potřeba, abych to bez řetězů s automatem, VTD a nevypínatelným VDC s už nedal. Vím že je to individuální, spousta lidí dovede zahrabat čtyřkolku i tam kde ostatní projedu s FWD málem na letních gumách, ale tak …
Co se toho povrchu týče, tak těch situací může nastat víc. Stačí větší vrstva prašanu a pod ní zmrzlá tráva, mokrý sníh a pod ním mokrá tráva a k obojímu samozřejmě svah. Vymysleli bychom různé situace, kdy se to může hodit, ale na silnici se ti to samozřejmě asi nestane.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4035
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejlepší sněhové řetězy
Na STK mi forestra manuaĺ taky hodí na dva válce,nejprve vpředu,pak vzadu a auto normálně změří. Forestr se ani nijak nevzpouzí,že by jim chtěl vyskočit pryč,není nic cítit. Oproti tomu stačí troška sněhu,lehce tam zajet ,couvnout a hned se smrádek dostaví. Taky si myslím,že STK v pohodě a autu neuškodí.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Re: Nejlepší sněhové řetězy
O.K. Proto také svůj dotaz prokládám slůvkem "údajně".
Takže beru na vědomí, že měření brzd tomu neuškodí, tedy v případě, že ta viskózní spojka funguje normálně, tedy není zapečená.
Po pravdě řečeno, co se týče řetězů, vozím je čtyřicet let a použil jsem je jenom jednou, v době když jsem jezdil na lyže, při mimořádné sněhové kalamitě.
Při nasazování a klečení ve sněhu jsem si tenkrát zkurvil koleno a doufám, že už je nikdy nasazovat nebudu muset !!!
Asi bude opravdu lepší mít pořádné zimáky a na řetězy se vykašlat, nebo vozit nějaké levnější v kufru jen tak jak se říká "prezervativ na svíčku"
Takže beru na vědomí, že měření brzd tomu neuškodí, tedy v případě, že ta viskózní spojka funguje normálně, tedy není zapečená.
Po pravdě řečeno, co se týče řetězů, vozím je čtyřicet let a použil jsem je jenom jednou, v době když jsem jezdil na lyže, při mimořádné sněhové kalamitě.
Při nasazování a klečení ve sněhu jsem si tenkrát zkurvil koleno a doufám, že už je nikdy nasazovat nebudu muset !!!
Asi bude opravdu lepší mít pořádné zimáky a na řetězy se vykašlat, nebo vozit nějaké levnější v kufru jen tak jak se říká "prezervativ na svíčku"
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48974
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejlepší sněhové řetězy
Opravdu si na normální komunikaci nedovedu představit situaci, kdy by to nebylo možné projet na pořádných gumách. Řetězy u čtyřkolky chápu u extrému mimo silnici.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Nejlepší sněhové řetězy
Tesat do kamene tato slova. Však on Plukovník uvidí, až to příští zimu zkusí. A když najede do mokrého sněhu a sedne to na břicho, tak jsou stejně řetězy naprd. To raději zapřemýšlej nad slušnou lopatkou či rýčem.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Nejlepší sněhové řetězy
Hliníkovou lopatu, pytel s pískem a jutové pytle, to je moje obvyklá výbava, přestože už deset let jezdím se čtyřkolkou a zatím jsem nikde nezapadl. Vždy jsem se včas oháněl lopatou.Traveller píše:Tesat do kamene tato slova. Však on Plukovník uvidí, až to příští zimu zkusí. A když najede do mokrého sněhu a sedne to na břicho, tak jsou stejně řetězy naprd. To raději zapřemýšlej nad slušnou lopatkou či rýčem.
Ale lopata v autě i když s kratší násadou je neskladná, proto sháním rýč.
Ale chci rýč z titanu, lehký a přitom pevný.
Nevím, kde ho sehnat, kdysi se dovážely z Ruska. Vyráběly je tam z demontovaných raket...