Nejlepší sněhové řetězy

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
Odpovědět
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od Traveller »

Něco je o tom v návodu, ale nepamatuji si to. A jelikož řetězy nemám a ani jsem je nepotřeboval, tak to neřeším. ;-D ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od petr »

nemusí občas jsem jezdil i s jedněma a pomáhá to, ale v hodně náročných situacích třeba hlavně s vozíkem se mi stalo že hrabal jen předek kde nebyly řetězy a zadek stál a nehrabal viskozní spojka ten rozdíl nepobrala , na extremnější situace je třeba řetězy na všech kolech ale na silnici určitě toto netřeba , navíc s řetězy na všech kolech v hlubokém sněhu to zas nedá motor aspoň teda na mém autě mám SF 92kw toť má zkušenost
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od goha »

Jak že to nedá motor?
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od Traveller »

Jestli ono to nebude tím, že Petr jezdí v podmínkách, kam se třeba Plukovník nebo já ani nepřiblíží. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48974
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od VDC »

goha píše:Jak že to nedá motor?
Trakce řetězů je tak velká, že motor nemá sílu ty kola roztočit. V zásadě bych to považoval za pozitivum, ve vztahu k ostatním komponentům podvozku. Horší by bylo, kdyby motor měl sílu to roztočit a rupla by poloosa nebo se podělala převodovka.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3073
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od outback »

Ufff...si představuju jak s automatem pouštím v takové situaci plný výkon motoru do měniče...

Že se i s AWD vozí řetězy mne překvapilo když jsem tady ty témata poprvé viděl. Já je pro všechny moje (nestudentská) auta řetězy vždy kupoval nebo fasoval a vozil a nikdy nepoužil, ale pro Subaru je nemám. Takže by mne zajímalo, kolik sněhu a jaké podmínky jsou potřeba, abych to bez řetězů s automatem, VTD a nevypínatelným VDC s už nedal. Vím že je to individuální, spousta lidí dovede zahrabat čtyřkolku i tam kde ostatní projedu s FWD málem na letních gumách, ale tak přibližně.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
plukovník

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od plukovník »

petr píše:nemusí občas jsem jezdil i s jedněma a pomáhá to, ale v hodně náročných situacích třeba hlavně s vozíkem se mi stalo že hrabal jen předek kde nebyly řetězy a zadek stál a nehrabal viskozní spojka ten rozdíl nepobrala , na extremnější situace je třeba řetězy na všech kolech ale na silnici určitě toto netřeba , navíc s řetězy na všech kolech v hlubokém sněhu to zas nedá motor aspoň teda na mém autě mám SF 92kw toť má zkušenost
...tak nějak nerozumím tomu "...hrabal jen předek kde nebyly řetězy a zadek stál a nehrabal, viskozní spojka ten rozdíl nepobrala..."
Študoval jsem zběžně ten pohon a jsem z toho tak trochu magor. <:-<
Chápal bych, že diference otáček předku a zadku bude v tomto případě příliš velká, ale pak bych předpokládal, že se z té viskózy vyvalí dým a půjde velmi rychle do kopru.
Předpokládal bych, že konstrukce tohoto pohonu tak velkou diferenci nedovolí a zadek se musí alespoň trochu protáčet také! Tedy v případě že viskózní spojka není úplně K.O.

Připadá mi, že druhý extrém nastává v případě měření brzd na válcových jednonápravových dynamometrech na STK, kdy je údajně "devastační" pro převody, měření na jednonápravovém dynamometru, kdy neměřená náprava stojí.
U stálého pohonu 4x4 AWD 50:50 jsou údajně pro měření vždy potřeba dvounápravové dynamometry s protiběžnými válci.

Argument, že měření trvá pouze krátkou dobu a rychlost otáčení válců je nízká, údajně!!!, neobstojí !!!
Já osobně jsem si tedy doposavad myslel opak... :-/
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48974
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od VDC »

plukovníku máš to špatně. Viskózní spojka není schopná zavřít mezinápravový diferenciál zcela, má pouze omezenou svornost. Takže když jsou řetězy na jedné nápravě a druhá náprava bude na více kluzkém povrchu, prostě proklouzne a nerozjedeš se, protože mezinápravový diferenciál za normálních okolností nikdy není zcela uzavřen.

Co se toho stk týče, tak se to tu výrazně démonizuje a to měření brzd na stk samozřejmě ta viskóza pobere. Měření trvá pár okamžiků.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od Traveller »

Ááááá, šéf mě předešel, ale mazat to už nebudu. :-DDD :-DDD
Ještě chvíli hledej na fóru a najdeš tady kilometrové diskuze o válcích na STK, o systému pohonu a diferenciálech a viskózní spojce atd. ;-D ;-D ;-D
Já myslím, že to Petr popsal asi přesně. Na zadní nápravě řetězy, za autem vozík. Předek se dostane např. na led a protáčí se a jelikož viskózní spojka přenese na zadek pouze dost omezený moment, tak nemáš dostatek kroutícího momentu, abys rozpohyboval zadní nápravu, která je obuta do řetězů. Pokud by třeba bylo auto samotné a bez vozíku, tak by ten omezený krouťák na rozpohybování auta mohl stačit, ale to už záleží na konkrétních podmínkách na místě.
Krásně se tu o tom kdysi rozepsal HonzaCZ, který má navíc tu schopnost, že umí informaci předat pochopitelným způsobem i ostatním. ,,,,| (*_^) |,,,,
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48974
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od VDC »

outback píše:Ufff...si představuju jak s automatem pouštím v takové situaci plný výkon motoru do měniče...

Že se i s AWD vozí řetězy mne překvapilo když jsem tady ty témata poprvé viděl. Já je pro všechny moje (nestudentská) auta řetězy vždy kupoval nebo fasoval a vozil a nikdy nepoužil, ale pro Subaru je nemám. Takže by mne zajímalo, kolik sněhu a jaké podmínky jsou potřeba, abych to bez řetězů s automatem, VTD a nevypínatelným VDC s už nedal. Vím že je to individuální, spousta lidí dovede zahrabat čtyřkolku i tam kde ostatní projedu s FWD málem na letních gumách, ale tak …
Láďo měnič je chytřejší, než my a proto, když to prostě nejde, protočí se a výkon na převodovku nepřenese. Alespoň na D.

Co se toho povrchu týče, tak těch situací může nastat víc. Stačí větší vrstva prašanu a pod ní zmrzlá tráva, mokrý sníh a pod ním mokrá tráva a k obojímu samozřejmě svah. Vymysleli bychom různé situace, kdy se to může hodit, ale na silnici se ti to samozřejmě asi nestane. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od seatik »

Na STK mi forestra manuaĺ taky hodí na dva válce,nejprve vpředu,pak vzadu a auto normálně změří. Forestr se ani nijak nevzpouzí,že by jim chtěl vyskočit pryč,není nic cítit. Oproti tomu stačí troška sněhu,lehce tam zajet ,couvnout a hned se smrádek dostaví. Taky si myslím,že STK v pohodě a autu neuškodí.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
plukovník

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od plukovník »

O.K. Proto také svůj dotaz prokládám slůvkem "údajně".
Takže beru na vědomí, že měření brzd tomu neuškodí, tedy v případě, že ta viskózní spojka funguje normálně, tedy není zapečená.
Po pravdě řečeno, co se týče řetězů, vozím je čtyřicet let a použil jsem je jenom jednou, v době když jsem jezdil na lyže, při mimořádné sněhové kalamitě.
Při nasazování a klečení ve sněhu jsem si tenkrát zkurvil koleno a doufám, že už je nikdy nasazovat nebudu muset !!!
Asi bude opravdu lepší mít pořádné zimáky a na řetězy se vykašlat, nebo vozit nějaké levnější v kufru jen tak jak se říká "prezervativ na svíčku" ;-D
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48974
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od VDC »

Opravdu si na normální komunikaci nedovedu představit situaci, kdy by to nebylo možné projet na pořádných gumách. Řetězy u čtyřkolky chápu u extrému mimo silnici.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od Traveller »

Tesat do kamene tato slova. ;-D Však on Plukovník uvidí, až to příští zimu zkusí. ;-D A když najede do mokrého sněhu a sedne to na břicho, tak jsou stejně řetězy naprd. :-DDD :-DDD To raději zapřemýšlej nad slušnou lopatkou či rýčem.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
plukovník

Re: Nejlepší sněhové řetězy

Příspěvek od plukovník »

Traveller píše:Tesat do kamene tato slova. Však on Plukovník uvidí, až to příští zimu zkusí. A když najede do mokrého sněhu a sedne to na břicho, tak jsou stejně řetězy naprd. To raději zapřemýšlej nad slušnou lopatkou či rýčem.
Hliníkovou lopatu, pytel s pískem a jutové pytle, to je moje obvyklá výbava, přestože už deset let jezdím se čtyřkolkou a zatím jsem nikde nezapadl. Vždy jsem se včas oháněl lopatou.
Ale lopata v autě i když s kratší násadou je neskladná, proto sháním rýč.
Ale chci rýč z titanu, lehký a přitom pevný.
Nevím, kde ho sehnat, kdysi se dovážely z Ruska. Vyráběly je tam z demontovaných raket... :-DDD
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“