Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od sima »

Stručně:na kolik řešíte krátkodobé dofukování hlavně zadních pneu při větší zátěži,například samotný řidič+ vozík naložený cirka 500-600 kg nákladem či větším?Jde mě o krátkou jízdu-cirka 20 km,zpět jen vozík víceméně poprázdnu,tam bych už větší dofuk opravdu neřešil vůbec.Nebo krátkodobou jízdu s 4-5 lidmi větší hmotnosti :-) průměr centový.Já si i 1-2x vzpomněl,když jsem tahal těžký vozík a pneu dofoukl a následně odfoukl,ale přijde mě to až příliš zbytečná starostlivost,zbytečná obava,rád bych nelítal furt kolem pneu:-)
Je jasné,tahání vozíku,vleku,či obytného přívěsu na delší trasu,tam bych se držel pneu štítku.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od kiti »

No vzhledem k tomu že zátěž na tažné je dána a nemělo by se přesáhnout tak bych to na krátkou vzdálenost vůbec neřešil a spíš bych se věnoval rozložení zátěže na přívěsu.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od VDC »

Tlak v pneumatikách nemá s taháním vleku nic společnýho. Svislé zatížení koule by nemělo být větší,než 50 kg.

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od Traveller »

Na takové krátké vzdálenosti jak píšeš nemá cenu to řešit. To jen kdybys jel třeba s plně zatíženým autem nebo navíc s karavanem na dovolenou několik tisíc kilásků třeba do Chorvatska či Itálie. :811:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od sima »

VDC píše:Tlak v pneumatikách nemá s taháním vleku nic společnýho. Svislé zatížení koule by nemělo být větší,než 50 kg.

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
To mě nerozumíš VDC,nebo já tobě ne,přeci naložený vozík,či karavan za autem je větší zátěž na zadní nápravu,právě proto se tak diametrálně odlišuje huštění zadních pneu,přitom přední zůstává stejné.Je jedno co na tu kouli zavěsíš...No svislé zatížení koule je 50 kg,to mě toho moc teda neřekne,to mám nějak pohlídat či spočítat? :-) Možná to myslíš tak,že při dodržení max.hmotnosti vozíku i s nákladem,která je dána výrobcem auta,by se měla dodržet svislá zátěž na kouli,ale v reálu to bývá stejně někdy jinak..Jinak ano,je jasné,že vždy je lepší náklad rozložit,to člověk ostatně ocení i pak při jízdě.
Důležité je,že tomu nijak neublížím,na krátkou trasu ne,v to jsem doufal,přeci nic nemůže být u auta tak cimprlich,ani snad japonec :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od quickly »

sima: na plečce (i na dehtovém forestíkovi) mám nafoukáno myslím 2,3 a za měsíc (v průměru najedu za měsíc cca 3900 km) mám 15x vozík do 500 kg, 2x do 750 kg, plně naložení (2x dospělí, 2x puberťáci 14 let, 2 psi (25 a 55 kg) a yorkshire) jezdíme tak 6x a nějaké dohušťování/odpouštění vůbec neřeším.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od sima »

Jj OK,OK :850:
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od VDC »

Šímo to mě opravdu nerozumíš. Na vozíku můžeš mít naloženo tunu a půl, ale když chytneš vlek za oj, tak ji vždycky musíš uzvednout. S vyjímkou terénních aut, by nemělo svislé zatížení tažného zařízení přesáhnout 50 kg. Takže když nakládáš káru, měl bys jí nakládat od nápravy na obě strany tak, aby byl náklad vyvážen, jen lehce na oj, aby se nepřizvedávala. V každém případě bys ji měl vždycky unést. Jakkoli jinak naložený vlek je naložený blbě. Nikdy jsem tudíž neřešil změnu huštění pneu, kvůli tomu, že potáhnu vlek a to ho standardně na chalupu tahám 120 km tam a zpět. Naopak se snažím co nejvíc krámů na káru naložit, abych ulevil autu.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
ferenc.74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1536
Registrován: úte čer 05, 2012 7:06 pm
Jméno a příjmení: František Jindra
Bydliště: Semily

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od ferenc.74 »

VDC píše:Tlak v pneumatikách nemá s taháním vleku nic společnýho. Svislé zatížení koule by nemělo být větší,než 50 kg.

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
Já mám na forejsu tažný a max povolený zatížení koule mám 80kg. A s rozložením nákladu je to snad víc než jasný,musí to být rovnoměrně.
Subaru Forester MY 01 S-Turbo 130KW EX
Subaru Forester MY 06 2.5XT MT
Subaru outback 2,5 115kw MY 2001 AT a v cervený,heč! EX
Subaru outback 2,5 121kw MY 2007 MT šampaň
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od mnov »

Taky jezdím často na chalupu s vozíkem a huštění neřeším. Tam je opravdu důležité to rozložení hmotnosti na vozíku. Nejhorší je, když to zvedá auto.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od VDC »

mnov píše: Nejhorší je, když to zvedá auto.
Třeba když vezeš na třímetrovém vleku, šestimetrový trámy... :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od mnov »

Nevím jak jsi to uhodl, ale je to tak. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od Doro »

Na kratší vzd., jak pšou ostatní, cca 10 či 20 km nic neřeším a jedu opatrně, jsa si vědom, že něco táhnu.
Od cca 50 km bych to už řešil a přifoukl - tedy za předpokladu, že pojedu s plným vlekem. Tak daleko ale nejezdím (kdo jezdí např. s koněm, to řeší určitě a přifukuje).

Zase zapomínáte, že těch cca max. 80 kg, které jsou uvedeny/povoleny označují statické zatížení. Za jízdy je zatížení výrazně (v případě ostrého brzdění ZATRACENĚ) vyšší. Když si k tomu přidám díru v cestě atd., pak např. může být vyčerpána rezerva výšky pneu a akce poškoďgumuhned apod. atd. aj.
Ostatně už při jízdě z dlouhého prudkého kopce s naloženým vlekem dostane zadní náprava zabrat.
Doporučení v manuálu nejsou zprdelekost, ale proto, že se tím někdo zabýval hlouběji, než většina lidí aktuálně uvažuje. Riziko poškození čehokoliv se tímto eliminuje.....

A proto, jak pšu na začátku, to neřeším, ale jedu opatrně ::-DDD:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od sima »

Hoši "japonští",všem díky,VDC už ti rozumím 8) s tím naložením versus přizvedáváním vozíku to by mohlo být,to odpovídá tak nějak selskému rozumu.Budu se této zásady u nakládání i nadále a tím víc držet.Jinak jsem rád,že jsem se dočkal tolik reakcí,protože jsem tohle téme zde hledal a přímo toto nenašel,ale možná jsem jen málo a netrpělivě hledal.Třeba to pomůže dalším začátečníkům,či i pokročilým :850:
Doro ano této zásady se držím a jedu vždy opatrně pomalu,navíc to tahám opravdu do těžkého,táhlého velkého stoupání a jeden úsek je prostě mega krpál.V zimě je to tam opravdu drsné,severní strana a ledovice,furt sníh i když nikde okolo už není,řidiči se tomu spíš vyhýbají.Ale to jsem už vyučen,jednou jsem tam táhl vozík s xantií,prázdný a to jsem dostal po 27 letech řízení těžkou školu a to jsem myslel,že už jsem ledaco zažil a jen tak mě nemůže nic překvapit.Ouha všechno jinak,v půlce kopce jsem to otočil a musel odpřáhnout vozík,vozík začal ujíždět,auto taky,jezdil jsem po kopci na kolenou,byla totální ledovka,myslel jsem,že jiné řešení než rozmlátit auto o chalupu už není...tj povídání na dýl,ale od té doby mám těžký respekt k náhlé ledovce a k řízení vůbec,jako bych opět začínal :670: :-) Trvalo dobré dvě hodiny,než jsem to nějak šíleně za přispění zkušeného domorodce a nasazení řetězů a díky také nových vraníků s křemíky dokázal :670:On tam nechtěl jet tehdy nikdo,všeci to otáčeli jak viděli jak tam bruslím,traktor by se tam taky nedal...lesák dole se suzuki jimem na mě čučel jak vyjevený,když jsem to sjel a mával na mě,ať nahoru už nejezdím.
Ale jsem tomu rád,tímto se člověk vyučí nejlíp,dobře to dopadlo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od VDC »

Marku nezapomínáme, že těch 50 kilo je statická zátěž. Nicméně uvažuji-li v rovině prázdný auto, plná kára, tak i dynamické zatížení je pořád méně, než plný kufr. Něco jiného je, když je auto narvaný až po střechu a k tomu ještě zapřažená kára plná cihel... Prostě se vždycky snažím všechno těžší nacpat na káru a mít jí vyváženou, než mít krámy v kufru...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“