Stránka 4 z 5

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: čtv bře 03, 2011 6:30 am
od Albi
manuál Legacy IV - prý jedině dozadu! :655:
je tam i zmínka o deaktivaci AWD u automatu (bez VTD)

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: čtv bře 03, 2011 8:34 am
od SLegacy
Albi: Hmm, tak to jsem z toho .. dvanácterák :845: Otázka je, jestli Subaru přikazuje dojezdovku na zadek z důvodu ochrany systému 4x4, nebo z důvodu bezpečnosti jízdních vlastností (jak už se tu několikrát psalo, řízení obstarává předek a brzdění z většiny taky). Je možné, že dojezdovka vzadu namáhá viskózku sice víc, než kdyby byla vepředu, ale Subaru tu (třeba i v rámci vlastní ochrany kvůli žalobám z důvodu nehod s dojezdovkou apod.) upřednostňuje hlavně bezpečnost jízdy s tím, že to viskózka nějak zvládne. Ale těžko spekulovat, když manuál důvody tohoto příkazu neuvádí.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: čtv bře 03, 2011 10:30 am
od Ivooos
Příkládám výpis z manuálu Legacy&Outback 2010.

Zde je zase napsáno že vždy na zadek, ale jestli to čistě bezpečnostní nebo technický důvod to nevím. Jen si tam nějak protiřečí, kdy na záčátku tvrdí nepoúžívat jiné než originální aby nedošlo k poškození pohonného ústrojí a o kus dál je zase napsáno že dočasné kolo má vždy menší průměr čím snižuje světlou výšku. Tak se v tom vyznej.

BTW:
Když jsem si byl loni zajezdit ve Vysokém Mýtě tak mě tam místní školitel (mluvil velice rozumě a profoseonálně) přesvědčoval, že horší kolo vždy patří dopředu a má to více důvodů:
1. Limituje mě to více v jízdních vlastnostech a tím mě to nutí jet pomalu.
2. Na špatné silnici vždy dříve nastává smyk zadní nápravy (což řidič pocití takovým tím lechtáním v podpbříšku :850: naprostá pravda, tento pocit moc dobře znám a občas si ho užívám záměrně :657: ) proto lepší kolo má být vzadu aby to lépe ustálo. Smyk přední nápravy má hranici zpravidla mnohem výš než smyk zadní nápravy a je vždy jednodušší auto srovnat. Takže tě to nutí hlídat si předek.
3. V případě neuřízeného smyu přední napravy většinou následuje náraz na předek (na to je auto konstruováno a šance že vylezeš bez zranění je hodně vysoká). Avšak v případě neuřízení zadního smyku většinou následuje rána zboku a tám jsou vždy následky mnohem tragičtější.
Takže nám vysvětlil, že ekonomika provozu (kdy každý dává lepší pneu na předek, protože se rychleji ojíždí, zejména u předohrabů, aby to srovnal) není v souladu s bezpečností.

Podle bezpečností lepší vždy na zadek a snažit se bourat když už se musí předkem a né bokem.

Takže mám pocit že na světě existuje několik teoríí, každá má nějaké pro a proti a nejlepší ze všeho bude, jak už bylo zmíněno, v případě že dojezdovká má stejný průměr a poškození techniky nehrozí, dát tu dojezdovku tam kde se zrovna píchlo a jet s tím jednoduše rozumě do nejbližšího servisu.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: čtv bře 03, 2011 7:04 pm
od Doro
Nojono....prasa aby sa f tem fčil vyznalo :713: :4690: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: čtv bře 03, 2011 7:46 pm
od mack
jak to tak vypadá,tak hodím dojezdovku do kopřiv,ale nejdřív budu muset zkusit,jestli se mi tam normální kolo vleze, :655:
Jo a začínám pozorovat,že čím víc tady to forum čtu,tak tím větší mám starosti :839: :ironie: ::-DDD:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: úte dub 26, 2011 6:14 pm
od Ivooos
Tak jsem dnes konecne vyresil svoji nespavost. Porad jsem se nemohl smirit s tou lepici sadou, ktero jsem mel ve svem OTB MY11. Kazdy vecer jsem se obracel pri predstave ze pichnu a budu ji muset pouzit.

Sehnal jsem si tedy komplet tenkou dojezdovku na Rezu s pneu o rozmeru 125/70 R17 a koupil na ni novou pneu vetsiho rozmeru 135/90 R17, aby nahodou pri pouziti auticko netrpelo a nemelo pocit ze kulha. Obvod dojezdovky je nyni shodny se standatnim obuti 225/60 R17.

Komplet kolo se bez jakychkoliv uprav bezvadne veslo i do kufru na origos misto, aniz by jsem prisel o ten uloznej prostor nad nim.

Takze spokojenost. Prikladam foto.

PS: Celkovou cenu na kolik me to vyslo radeji psat nebudu, protoze za ty prachy jsem mohl mit zaplacenou asisstancei i na severnim polu a to dozivotne. Ale co by clovek neudelal pro klidny spanek.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: čtv čer 16, 2011 1:56 pm
od MMira
Doro píše:Necu vám do toho kecat, ale v manuálu u rézy sem měl vcelku důrazně a tučně psané, že rezerva patří jen na předek a nižší rychlost, kratší vzdálenost (předpokládám, se uvažovalo dojezdové kolo). Takže, pokud je třeba měnit poškozené zadní kolo/pneu, je nutné místo zadního dát přední a rezervu dát na předek....takto to tam je přímo napsané.
Toto beru jako jasný fakt a navíc u forýska už z důvodu LSD to nebudu riskovat jinak (vozím ale normální kolo, tak to řešit nemosím vůbec).
Rezerva patří na předek :4690: :baseball:
A nejlepčí rezerva je stejné kolo, co na autě :657:
tak jsem bohuzel prisel o jednu zadni gumu a musel nasadit rezervu. pak jsem nahledl jsem, precetl si varovani a honem ji prehodil dopredu. a dnes rano jsem se dival do navodu a tam je vyslovne napsano, ze dojezdovka smi byt jen vzadu. je ale pravda, ze jsem mel pocit, ze se to autu tezce nelibilo, prumer prezivsi gumy, mam tam 225/45, a dojezdovky je vyrazne rozdilny.

otazkou tedy je, kde vlastne je pravda

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: čtv čer 16, 2011 2:07 pm
od mamut
Já si myslim že nejde o to kde je rozdílnej průměr, jestli vpředu nebo vzadu, ale jde o to že na předku je na kolo kladený podstatně větší boční namáhání a tam by dojezdovka nemusela posloužit.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: čtv čer 16, 2011 2:28 pm
od MMira
pocitove se to autu vazne nelibilo, je to WRX, takze LSD vzadu. jinak samozrejme, je-li dojezdovka vepredu, je tomu potreba prizpusobit styl jizdy (takhle pomalu do zatacek jsem snad v zivote nejezdil :D)

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: pon čer 20, 2011 11:58 am
od VDC
Je-li vzadu LSD, dojezdovka tam nesmí. Jinak je to buřt, jestli jí dáš dopředu nebo dozadu. V každým případě je nutný jí tam dát na nezbytně nutnou dobu a nedělat s tím žádný velký psí kusy. :845:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: pon čer 20, 2011 12:11 pm
od HonzaCZ
Já bych to s tím LSD zas tak nepřeháněl... Jde o to, jak moc velký je rozdíl otáček, ale do takovejch 10-20% si myslim, že to je jedno, pokud s tím nejedeš 2000 km.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: pon čer 20, 2011 12:20 pm
od VDC
No řekněme, že papouškuju informace od Alse. :845:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: pon čer 20, 2011 12:22 pm
od HonzaCZ
I tak si myslim, že to nebude zas taková bublina, jaká se z toho dělá. Ať to dáš na jakoukoliv nápravu, tak se bude zatěžovat mezináprava. Sice rozdíl otáček bude poloviční než na nápravě, ale i tak nějaký bude.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: pon čer 11, 2012 10:03 am
od garmont
Rád bych so pro forestera pořídil dojezdové kolo - protože mám lpg a ta rezerva fakt překáží.
Můžu mít dojezdovku z octavie, ale má rozměr 125/80 R 15 - a já mám na autě pneu 205/70 R 15 - srovnával jsem v online kalkulačce oba průměry a vychází mi, že ta dojezdovka je menší o 26% - obvod těch 205 je 220,5 cm a dojezdovka má 174,7.
Mám tudíž obavu, abych případně nepoškodil vizco spojku ten rozdíl mi už přijde dost ..nebo to neřešit?

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: pon čer 11, 2012 1:03 pm
od telatko
já jsem zo ze strachu vyřešil tak, že jsem dojezdovku z Legacy vyhodil, a dal jsem si tam místo ní zimní kolo. Akorát v zimě tam budu vozit zase letní :sick: