Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Rezervní kolo místo opravné sady 
Autor Zpráva
Online
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2120
Bydliště: Železná Ruda
manuál Legacy IV - prý jedině dozadu! :655:
je tam i zmínka o deaktivaci AWD u automatu (bez VTD)


Přílohy:
sparetire.jpg
sparetire.jpg [ 194.72 KiB | Zobrazeno 2423 krát ]

_________________
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
čtv bře 03, 2011 6:30 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv srp 05, 2010 4:25 pm
Příspěvky: 369
Bydliště: LT
Albi: Hmm, tak to jsem z toho .. dvanácterák :845: Otázka je, jestli Subaru přikazuje dojezdovku na zadek z důvodu ochrany systému 4x4, nebo z důvodu bezpečnosti jízdních vlastností (jak už se tu několikrát psalo, řízení obstarává předek a brzdění z většiny taky). Je možné, že dojezdovka vzadu namáhá viskózku sice víc, než kdyby byla vepředu, ale Subaru tu (třeba i v rámci vlastní ochrany kvůli žalobám z důvodu nehod s dojezdovkou apod.) upřednostňuje hlavně bezpečnost jízdy s tím, že to viskózka nějak zvládne. Ale těžko spekulovat, když manuál důvody tohoto příkazu neuvádí.

_________________
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650


čtv bře 03, 2011 8:34 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Příspěvky: 694
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příkládám výpis z manuálu Legacy&Outback 2010.

Zde je zase napsáno že vždy na zadek, ale jestli to čistě bezpečnostní nebo technický důvod to nevím. Jen si tam nějak protiřečí, kdy na záčátku tvrdí nepoúžívat jiné než originální aby nedošlo k poškození pohonného ústrojí a o kus dál je zase napsáno že dočasné kolo má vždy menší průměr čím snižuje světlou výšku. Tak se v tom vyznej.

BTW:
Když jsem si byl loni zajezdit ve Vysokém Mýtě tak mě tam místní školitel (mluvil velice rozumě a profoseonálně) přesvědčoval, že horší kolo vždy patří dopředu a má to více důvodů:
1. Limituje mě to více v jízdních vlastnostech a tím mě to nutí jet pomalu.
2. Na špatné silnici vždy dříve nastává smyk zadní nápravy (což řidič pocití takovým tím lechtáním v podpbříšku :850: naprostá pravda, tento pocit moc dobře znám a občas si ho užívám záměrně :657: ) proto lepší kolo má být vzadu aby to lépe ustálo. Smyk přední nápravy má hranici zpravidla mnohem výš než smyk zadní nápravy a je vždy jednodušší auto srovnat. Takže tě to nutí hlídat si předek.
3. V případě neuřízeného smyu přední napravy většinou následuje náraz na předek (na to je auto konstruováno a šance že vylezeš bez zranění je hodně vysoká). Avšak v případě neuřízení zadního smyku většinou následuje rána zboku a tám jsou vždy následky mnohem tragičtější.
Takže nám vysvětlil, že ekonomika provozu (kdy každý dává lepší pneu na předek, protože se rychleji ojíždí, zejména u předohrabů, aby to srovnal) není v souladu s bezpečností.

Podle bezpečností lepší vždy na zadek a snažit se bourat když už se musí předkem a né bokem.

Takže mám pocit že na světě existuje několik teoríí, každá má nějaké pro a proti a nejlepší ze všeho bude, jak už bylo zmíněno, v případě že dojezdovká má stejný průměr a poškození techniky nehrozí, dát tu dojezdovku tam kde se zrovna píchlo a jet s tím jednoduše rozumě do nejbližšího servisu.


Přílohy:
Dojezdovka.JPG
Dojezdovka.JPG [ 106.64 KiB | Zobrazeno 2392 krát ]

_________________
Subaru Outback 2.5 CVT MY17 Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno)Obrázek
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) Obrázek
čtv bře 03, 2011 10:30 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 3139
Bydliště: Valašsko
Nojono....prasa aby sa f tem fčil vyznalo :713: :4690: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball:

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)


čtv bře 03, 2011 7:04 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon bře 15, 2010 9:04 pm
Příspěvky: 526
Bydliště: Nový Hrozenkov
jak to tak vypadá,tak hodím dojezdovku do kopřiv,ale nejdřív budu muset zkusit,jestli se mi tam normální kolo vleze, :655:
Jo a začínám pozorovat,že čím víc tady to forum čtu,tak tím větší mám starosti :839: :ironie: ::-DDD:

_________________
Legacy II 2.2 kombi,94 EX
Outback H6 2001,154kw


čtv bře 03, 2011 7:46 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Příspěvky: 694
Bydliště: Brandýs nad Labem
Tak jsem dnes konecne vyresil svoji nespavost. Porad jsem se nemohl smirit s tou lepici sadou, ktero jsem mel ve svem OTB MY11. Kazdy vecer jsem se obracel pri predstave ze pichnu a budu ji muset pouzit.

Sehnal jsem si tedy komplet tenkou dojezdovku na Rezu s pneu o rozmeru 125/70 R17 a koupil na ni novou pneu vetsiho rozmeru 135/90 R17, aby nahodou pri pouziti auticko netrpelo a nemelo pocit ze kulha. Obvod dojezdovky je nyni shodny se standatnim obuti 225/60 R17.

Komplet kolo se bez jakychkoliv uprav bezvadne veslo i do kufru na origos misto, aniz by jsem prisel o ten uloznej prostor nad nim.

Takze spokojenost. Prikladam foto.

PS: Celkovou cenu na kolik me to vyslo radeji psat nebudu, protoze za ty prachy jsem mohl mit zaplacenou asisstancei i na severnim polu a to dozivotne. Ale co by clovek neudelal pro klidny spanek.


Přílohy:
Resize of P1020825.JPG
Resize of P1020825.JPG [ 74.42 KiB | Zobrazeno 2288 krát ]
Resize of P1020826.JPG
Resize of P1020826.JPG [ 81.93 KiB | Zobrazeno 2288 krát ]
Resize of P1020836.JPG
Resize of P1020836.JPG [ 54.3 KiB | Zobrazeno 2288 krát ]
Resize of P1020837.JPG
Resize of P1020837.JPG [ 64.75 KiB | Zobrazeno 2288 krát ]

_________________
Subaru Outback 2.5 CVT MY17 Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno)Obrázek
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) Obrázek


Naposledy upravil Ivooos dne čtv čer 16, 2011 1:23 pm, celkově upraveno 1

úte dub 26, 2011 5:14 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm
Příspěvky: 644
Doro píše:
Necu vám do toho kecat, ale v manuálu u rézy sem měl vcelku důrazně a tučně psané, že rezerva patří jen na předek a nižší rychlost, kratší vzdálenost (předpokládám, se uvažovalo dojezdové kolo). Takže, pokud je třeba měnit poškozené zadní kolo/pneu, je nutné místo zadního dát přední a rezervu dát na předek....takto to tam je přímo napsané.
Toto beru jako jasný fakt a navíc u forýska už z důvodu LSD to nebudu riskovat jinak (vozím ale normální kolo, tak to řešit nemosím vůbec).
Rezerva patří na předek :4690: :baseball:
A nejlepčí rezerva je stejné kolo, co na autě :657:


tak jsem bohuzel prisel o jednu zadni gumu a musel nasadit rezervu. pak jsem nahledl jsem, precetl si varovani a honem ji prehodil dopredu. a dnes rano jsem se dival do navodu a tam je vyslovne napsano, ze dojezdovka smi byt jen vzadu. je ale pravda, ze jsem mel pocit, ze se to autu tezce nelibilo, prumer prezivsi gumy, mam tam 225/45, a dojezdovky je vyrazne rozdilny.

otazkou tedy je, kde vlastne je pravda

_________________
ex Reza WRX 2,5 combi


čtv čer 16, 2011 12:56 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1900
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
Já si myslim že nejde o to kde je rozdílnej průměr, jestli vpředu nebo vzadu, ale jde o to že na předku je na kolo kladený podstatně větší boční namáhání a tam by dojezdovka nemusela posloužit.

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


čtv čer 16, 2011 1:07 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm
Příspěvky: 644
pocitove se to autu vazne nelibilo, je to WRX, takze LSD vzadu. jinak samozrejme, je-li dojezdovka vepredu, je tomu potreba prizpusobit styl jizdy (takhle pomalu do zatacek jsem snad v zivote nejezdil :D)

_________________
ex Reza WRX 2,5 combi


čtv čer 16, 2011 1:28 pm
Profil
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 25152
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Je-li vzadu LSD, dojezdovka tam nesmí. Jinak je to buřt, jestli jí dáš dopředu nebo dozadu. V každým případě je nutný jí tam dát na nezbytně nutnou dobu a nedělat s tím žádný velký psí kusy. :845:

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon čer 20, 2011 10:58 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13124
Bydliště: Praha
Já bych to s tím LSD zas tak nepřeháněl... Jde o to, jak moc velký je rozdíl otáček, ale do takovejch 10-20% si myslim, že to je jedno, pokud s tím nejedeš 2000 km.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon čer 20, 2011 11:11 am
Profil ICQ
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 25152
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
No řekněme, že papouškuju informace od Alse. :845:

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon čer 20, 2011 11:20 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13124
Bydliště: Praha
I tak si myslim, že to nebude zas taková bublina, jaká se z toho dělá. Ať to dáš na jakoukoliv nápravu, tak se bude zatěžovat mezináprava. Sice rozdíl otáček bude poloviční než na nápravě, ale i tak nějaký bude.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon čer 20, 2011 11:22 am
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 3:11 pm
Příspěvky: 1510
Bydliště: Ostrava
Rád bych so pro forestera pořídil dojezdové kolo - protože mám lpg a ta rezerva fakt překáží.
Můžu mít dojezdovku z octavie, ale má rozměr 125/80 R 15 - a já mám na autě pneu 205/70 R 15 - srovnával jsem v online kalkulačce oba průměry a vychází mi, že ta dojezdovka je menší o 26% - obvod těch 205 je 220,5 cm a dojezdovka má 174,7.
Mám tudíž obavu, abych případně nepoškodil vizco spojku ten rozdíl mi už přijde dost ..nebo to neřešit?

_________________
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex


pon čer 11, 2012 9:03 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 12, 2009 12:25 pm
Příspěvky: 901
Bydliště: Zábřeh na Mor.
já jsem zo ze strachu vyřešil tak, že jsem dojezdovku z Legacy vyhodil, a dal jsem si tam místo ní zimní kolo. Akorát v zimě tam budu vozit zase letní :sick:

_________________
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,


pon čer 11, 2012 12:03 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: