Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Právě je pon úno 18, 2019 12:00 am
Rezervní kolo místo opravné sady
Autor |
Zpráva |
Závislý uživatel
Registrován: úte črc 28, 2009 11:00 pm Příspěvky: 2206 Bydliště: Železná Ruda
|
manuál Legacy IV - prý jedině dozadu!  je tam i zmínka o deaktivaci AWD u automatu (bez VTD)
_________________ Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008 EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
|
čtv bře 03, 2011 6:30 am |
|
 |
Zkušený uživatel
Registrován: čtv srp 05, 2010 4:25 pm Příspěvky: 369 Bydliště: LT
|
Albi: Hmm, tak to jsem z toho .. dvanácterák  Otázka je, jestli Subaru přikazuje dojezdovku na zadek z důvodu ochrany systému 4x4, nebo z důvodu bezpečnosti jízdních vlastností (jak už se tu několikrát psalo, řízení obstarává předek a brzdění z většiny taky). Je možné, že dojezdovka vzadu namáhá viskózku sice víc, než kdyby byla vepředu, ale Subaru tu (třeba i v rámci vlastní ochrany kvůli žalobám z důvodu nehod s dojezdovkou apod.) upřednostňuje hlavně bezpečnost jízdy s tím, že to viskózka nějak zvládne. Ale těžko spekulovat, když manuál důvody tohoto příkazu neuvádí.
_________________ ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT) BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT) Kawasaki W650
|
čtv bře 03, 2011 8:34 am |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am Příspěvky: 694 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Příkládám výpis z manuálu Legacy&Outback 2010. Zde je zase napsáno že vždy na zadek, ale jestli to čistě bezpečnostní nebo technický důvod to nevím. Jen si tam nějak protiřečí, kdy na záčátku tvrdí nepoúžívat jiné než originální aby nedošlo k poškození pohonného ústrojí a o kus dál je zase napsáno že dočasné kolo má vždy menší průměr čím snižuje světlou výšku. Tak se v tom vyznej. BTW: Když jsem si byl loni zajezdit ve Vysokém Mýtě tak mě tam místní školitel (mluvil velice rozumě a profoseonálně) přesvědčoval, že horší kolo vždy patří dopředu a má to více důvodů: 1. Limituje mě to více v jízdních vlastnostech a tím mě to nutí jet pomalu. 2. Na špatné silnici vždy dříve nastává smyk zadní nápravy (což řidič pocití takovým tím lechtáním v podpbříšku  naprostá pravda, tento pocit moc dobře znám a občas si ho užívám záměrně  ) proto lepší kolo má být vzadu aby to lépe ustálo. Smyk přední nápravy má hranici zpravidla mnohem výš než smyk zadní nápravy a je vždy jednodušší auto srovnat. Takže tě to nutí hlídat si předek. 3. V případě neuřízeného smyu přední napravy většinou následuje náraz na předek (na to je auto konstruováno a šance že vylezeš bez zranění je hodně vysoká). Avšak v případě neuřízení zadního smyku většinou následuje rána zboku a tám jsou vždy následky mnohem tragičtější. Takže nám vysvětlil, že ekonomika provozu (kdy každý dává lepší pneu na předek, protože se rychleji ojíždí, zejména u předohrabů, aby to srovnal) není v souladu s bezpečností. Podle bezpečností lepší vždy na zadek a snažit se bourat když už se musí předkem a né bokem. Takže mám pocit že na světě existuje několik teoríí, každá má nějaké pro a proti a nejlepší ze všeho bude, jak už bylo zmíněno, v případě že dojezdovká má stejný průměr a poškození techniky nehrozí, dát tu dojezdovku tam kde se zrovna píchlo a jet s tím jednoduše rozumě do nejbližšího servisu.
_________________Subaru Outback 2.5 CVT MY17  Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno)  Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 
|
čtv bře 03, 2011 10:30 am |
|
 |
Závislý uživatel
Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm Příspěvky: 3202 Bydliště: Valašsko
|
_________________ Forester 2.0 SG Comfort 2003 Forester 2.0 SG Active 2003 Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
|
čtv bře 03, 2011 7:04 pm |
|
 |
Zkušený uživatel
Registrován: pon bře 15, 2010 9:04 pm Příspěvky: 529 Bydliště: Nový Hrozenkov
|
_________________ Legacy II 2.2 kombi,94 EX Outback H6 2001,154kw
|
čtv bře 03, 2011 7:46 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am Příspěvky: 694 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Tak jsem dnes konecne vyresil svoji nespavost. Porad jsem se nemohl smirit s tou lepici sadou, ktero jsem mel ve svem OTB MY11. Kazdy vecer jsem se obracel pri predstave ze pichnu a budu ji muset pouzit.
Sehnal jsem si tedy komplet tenkou dojezdovku na Rezu s pneu o rozmeru 125/70 R17 a koupil na ni novou pneu vetsiho rozmeru 135/90 R17, aby nahodou pri pouziti auticko netrpelo a nemelo pocit ze kulha. Obvod dojezdovky je nyni shodny se standatnim obuti 225/60 R17.
Komplet kolo se bez jakychkoliv uprav bezvadne veslo i do kufru na origos misto, aniz by jsem prisel o ten uloznej prostor nad nim.
Takze spokojenost. Prikladam foto.
PS: Celkovou cenu na kolik me to vyslo radeji psat nebudu, protoze za ty prachy jsem mohl mit zaplacenou asisstancei i na severnim polu a to dozivotne. Ale co by clovek neudelal pro klidny spanek.
_________________Subaru Outback 2.5 CVT MY17  Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno)  Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 
Naposledy upravil Ivooos dne čtv čer 16, 2011 1:23 pm, celkově upraveno 1
|
úte dub 26, 2011 5:14 pm |
|
 |
Zkušený uživatel
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm Příspěvky: 644
|
tak jsem bohuzel prisel o jednu zadni gumu a musel nasadit rezervu. pak jsem nahledl jsem, precetl si varovani a honem ji prehodil dopredu. a dnes rano jsem se dival do navodu a tam je vyslovne napsano, ze dojezdovka smi byt jen vzadu. je ale pravda, ze jsem mel pocit, ze se to autu tezce nelibilo, prumer prezivsi gumy, mam tam 225/45, a dojezdovky je vyrazne rozdilny. otazkou tedy je, kde vlastne je pravda
_________________ ex Reza WRX 2,5 combi
|
čtv čer 16, 2011 12:56 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm Příspěvky: 1900 Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
|
Já si myslim že nejde o to kde je rozdílnej průměr, jestli vpředu nebo vzadu, ale jde o to že na předku je na kolo kladený podstatně větší boční namáhání a tam by dojezdovka nemusela posloužit.
_________________jediné světlo mého života, je světlo v ledničceSubaru Justy 1,2i 4WD Subaru Impreza GT (1999) 
|
čtv čer 16, 2011 1:07 pm |
|
 |
Zkušený uživatel
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm Příspěvky: 644
|
pocitove se to autu vazne nelibilo, je to WRX, takze LSD vzadu. jinak samozrejme, je-li dojezdovka vepredu, je tomu potreba prizpusobit styl jizdy (takhle pomalu do zatacek jsem snad v zivote nejezdil :D)
_________________ ex Reza WRX 2,5 combi
|
čtv čer 16, 2011 1:28 pm |
|
 |
Předseda klubu
Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm Příspěvky: 26703 Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
|
Je-li vzadu LSD, dojezdovka tam nesmí. Jinak je to buřt, jestli jí dáš dopředu nebo dozadu. V každým případě je nutný jí tam dát na nezbytně nutnou dobu a nedělat s tím žádný velký psí kusy. 
_________________http://monstersubaru.euhttps://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 Toyota Previa 4WD 2.4 ´97 Subaru-Robin Generator 3 kW
|
pon čer 20, 2011 10:58 am |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm Příspěvky: 13785 Bydliště: Praha
|
Já bych to s tím LSD zas tak nepřeháněl... Jde o to, jak moc velký je rozdíl otáček, ale do takovejch 10-20% si myslim, že to je jedno, pokud s tím nejedeš 2000 km.
_________________V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)  [ vlákno o autě] Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
|
pon čer 20, 2011 11:11 am |
|
 |
Předseda klubu
Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm Příspěvky: 26703 Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
|
No řekněme, že papouškuju informace od Alse. 
_________________http://monstersubaru.euhttps://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 Toyota Previa 4WD 2.4 ´97 Subaru-Robin Generator 3 kW
|
pon čer 20, 2011 11:20 am |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm Příspěvky: 13785 Bydliště: Praha
|
I tak si myslim, že to nebude zas taková bublina, jaká se z toho dělá. Ať to dáš na jakoukoliv nápravu, tak se bude zatěžovat mezináprava. Sice rozdíl otáček bude poloviční než na nápravě, ale i tak nějaký bude.
_________________V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)  [ vlákno o autě] Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
|
pon čer 20, 2011 11:22 am |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: ned říj 09, 2011 3:11 pm Příspěvky: 1510 Bydliště: Ostrava
|
Rád bych so pro forestera pořídil dojezdové kolo - protože mám lpg a ta rezerva fakt překáží. Můžu mít dojezdovku z octavie, ale má rozměr 125/80 R 15 - a já mám na autě pneu 205/70 R 15 - srovnával jsem v online kalkulačce oba průměry a vychází mi, že ta dojezdovka je menší o 26% - obvod těch 205 je 220,5 cm a dojezdovka má 174,7. Mám tudíž obavu, abych případně nepoškodil vizco spojku ten rozdíl mi už přijde dost ..nebo to neřešit?
_________________ vw caravelle 2,5i syncro Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině.. Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
|
pon čer 11, 2012 9:03 am |
|
 |
Vášnivý uživatel
Registrován: sob zář 12, 2009 12:25 pm Příspěvky: 901 Bydliště: Zábřeh na Mor.
|
já jsem zo ze strachu vyřešil tak, že jsem dojezdovku z Legacy vyhodil, a dal jsem si tam místo ní zimní kolo. Akorát v zimě tam budu vozit zase letní 
_________________ Nissan X-trail MY2016 4x4 Cagiva Raptor 650
ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006 ex. Peugeot 406 1.8i ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
|
pon čer 11, 2012 12:03 pm |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|