Stránka 1 z 5

Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 9:53 am
od Ivooos
Rád bych se vás zeptal, jestli jste již někdo neřešil náhradu opravné sady za dojezdovou rezervu u Outbacka 2010-11. Jelikož jsem svého outbacka kupoval v Belgii, nebyl mi prodejce schopen prodat místo lepící sady dojezdové kolo. Prostě to vůbec neměl v nabídce. Zajímalo by mne tedy, zda v ČR je situace lepší a dá se dojezdovka u prodejce pořídít, případně zdali někdo má zkušenost a je možné pouřídit nějakou dojezdovku s jíného auta, tak aby diferenciály zbytečně netrpěly. Dík za radu.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 10:27 am
od marek.sm
Jsem jen laik, ale difům to bude podle mě jedno co tam dáš, protože pokud nejedeš rovně tak se stejně každé kolo točí jinak. A těch pár desítek km co ujedeš na dojezdovým kole jim nemůže si myslím nijak ublížit.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 10:55 am
od ladis77
no ja nevim, ja treba s rezervou najel cca 400km, nez sem vyresil problem s prorazenou gumou. podle me dojezdovka ano, ale tak, aby se zachovaly otacky, resp bylo to v tech magickejch 4%, co zkousne dif. nekde na netu je prepocet gum a kdyz tam zadas treba pro otase 2005 zakladnich 215/60/16 a nandavas k tomu alternativni z technicaku, vsechno se to mota okolo 2%...takze soupnout tam jen neco aby si dojel muze podle me mit dost spatny nasledky
edit: predstav si rozdil otacek 17 vs 15 kolo, to dif urcite neprezije

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 11:18 am
od Subaru4ever
Ivooos píše:Rád bych se vás zeptal, jestli jste již někdo neřešil náhradu opravné sady za dojezdovou rezervu u Outbacka 2010-11. Jelikož jsem svého outbacka kupoval v Belgii, nebyl mi prodejce schopen prodat místo lepící sady dojezdové kolo. Prostě to vůbec neměl v nabídce. Zajímalo by mne tedy, zda v ČR je situace lepší a dá se dojezdovka u prodejce pořídít, případně zdali někdo má zkušenost a je možné pouřídit nějakou dojezdovku s jíného auta, tak aby diferenciály zbytečně netrpěly. Dík za radu.
Já doufám můžu poradit velmi dobře: máme totiž dokonalou zkušenost s rezervou a Outbackem 2010 :850:

I zde v Čechách dostaneš auto v sérii s lepící sadou. A za nesmyslných 20.000 ti u Freye jsou ochotni prodat plnohodnotnou rezervu. Jenže kdo by to bral?, když stejně člověk bude pořizovat druhou sadu kol. Takže taťka ihned objednal 5 litých disků a 5 zimních gum (mimo jiné výhodné, když se nějaká/ý ze 4 používaných gum nebo ráfků nenávratně po letech poškodí). Gumy jsme nechali nazout a doma si chtěl taťka hodit rezervu do kufru. Jenže se tam v průměru o cca 1,5 cm nevešla !!! Zimní Nokian se tam nevešel. Letní Yokohama je v průměru o cca 1 cm menší a po upuštění na 1 atmosféru se tam natlačí. Ale taťka vzal gumovou palici, trochu tu vanu na pneu vyklepal a úplně vypuštěná se tam nakonec vejde (násilím) i ta zimní Nokiana. Neleží na dně, ale je šejdrem. Naštěstí na výšku je vana bohatě naddimenzovaná.

Doteď netušíme, jakou že zázračnou plnohodnotnou rezervu prodává Frey, že se jim tam vejde ::-DDD: :baseball:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 11:28 am
od Albi
ta vana bude možná stavěná na kolo Legacy (kastle je stejná) ...
ale to bych chápal u první generace Outbacka, u dalších už s tím mohli při vývoji Legacy počítat ...
a nebo velikost vany zůstala z předchozí generace, pozapomněli ji zvětšit ...
:655:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 11:38 am
od ozawasan
Subaru4ever píše:Doteď netušíme, jakou že zázračnou plnohodnotnou rezervu prodává Frey, že se jim tam vejde ::-DDD: :baseball:
No nevím na jakých kolech to máte, ale počítám, že na 17kách - pak bych se klidně vsadil, že to Frey dodá na nejmenším přípustném rozměru na 16 - a ta se tam asi v klidu vejde.....(to že ostatní kola budou 17ky je asi moc tlačit nebude)
jestli to máte na 16kách, tak jsem vedle, jak ta jedle.....

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 11:41 am
od Albi
ozawasan píše:No nevím na jakých kolech to máte, ale počítám, že na 17kách - pak bych se klidně vsadil, že to Frey dodá na nejmenším přípustném rozměru na 16 - a ta se tam asi v klidu vejde.....(to že ostatní kola budou 17ky je asi moc tlačit nebude)
jestli to máte na 16kách, tak jsem vedle, jak ta jedle.....
no ale průměr kola je (zhruba) stejný, lišit se bude šířkou a pak by byl problém jen s hloubkou vany ...

btw, jak je to u předchozí generace Outbacka ?

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 11:50 am
od marek.sm
Tak to je síla 20 tisíc za rezervu. ::-DDD: To už se snad vyplatí zavolat si odtahovku nechat se odvézt do nejbližšího pneuservisu.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 12:08 pm
od quickly
ozawasan píše: to Frey dodá na nejmenším přípustném rozměru na 16
Třeba u forestera MY09 s rezervou 16" složíš roletku pod dekl, u 17" rezervy roletku neschováš (pokud ano, tak se ohne)

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 12:21 pm
od Subaru4ever
ozawasan píše:No nevím na jakých kolech to máte, ale počítám, že na 17kách - pak bych se klidně vsadil, že to Frey dodá na nejmenším přípustném rozměru na 16 - a ta se tam asi v klidu vejde.....(to že ostatní kola budou 17ky je asi moc tlačit nebude) jestli to máte na 16kách, tak jsem vedle, jak ta jedle.....
Máme to na 17kách. Krom 16ek na pár nejořezanějších modelech a 18ek na GT jsou 17ky na všech Legacy a Outbecích.

To Albi: U mojeho 2005 Outbacka je to naprosto v pohodě. Mám 16ky a rezerva se tam vejde ještě s velkou rezervou ::-DD: . Kolem ní je po obvodu ještě tak 2 cm vata, nad ní k platu tak 5 cm. Vešlo by si mi tam i o kus větší kolo. A kámoš mi ukazoval tvoje Lego v kombíku a 17ka se tam taky vešla jako nic.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 1:22 pm
od Ivooos
Subaru4ever píše: Já doufám můžu poradit velmi dobře: máme totiž dokonalou zkušenost s rezervou a Outbackem 2010 :850:

I zde v Čechách dostaneš auto v sérii s lepící sadou. A za nesmyslných 20.000 ti u Freye jsou ochotni prodat plnohodnotnou rezervu. Jenže kdo by to bral?, když stejně člověk bude pořizovat druhou sadu kol. Takže taťka ihned objednal 5 litých disků a 5 zimních gum (mimo jiné výhodné, když se nějaká/ý ze 4 používaných gum nebo ráfků nenávratně po letech poškodí). Gumy jsme nechali nazout a doma si chtěl taťka hodit rezervu do kufru. Jenže se tam v průměru o cca 1,5 cm nevešla !!! Zimní Nokian se tam nevešel. Letní Yokohama je v průměru o cca 1 cm menší a po upuštění na 1 atmosféru se tam natlačí. Ale taťka vzal gumovou palici, trochu tu vanu na pneu vyklepal a úplně vypuštěná se tam nakonec vejde (násilím) i ta zimní Nokiana. Neleží na dně, ale je šejdrem. Naštěstí na výšku je vana bohatě naddimenzovaná.

Doteď netušíme, jakou že zázračnou plnohodnotnou rezervu prodává Frey, že se jim tam vejde ::-DDD: :baseball:

Tak 20tis to je hustý, to mi příjde stejně ujetý jak 10tis za mapové podklady pro východní Evropu. Na to se jim můžu z vysoka vy.. Asi bude vážně nejlepší vyřešit to s další sadou zimních kol a zkusit ji tam, třebas i vyfouklou nacpat. Kompresor mám, tak ji můžu pak dofouknot. Tady mi nabidl prodejce sadu 4x zimních pneu 225/60 R17 (Yokohama WDrive) i s origoš subaru diskama za 1300Euro, nevzal jsem je , protože tady už zima letos nebude a chtěl jsem je pořídit až na podzim, ale asi to přehodnotím a vezmu je. V každém případě, kdyby někdo věděl o nějaké ouzké dojezdovce, co má stejný průměr jk standartní pneu 225/60 R17 a rozteče by pasovaly, tak bych do toho šel taky.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 1:51 pm
od Subaru4ever
Ivooos píše:Tak 20tis to je hustý, to mi příjde stejně ujetý jak 10tis za mapové podklady pro východní Evropu. Na to se jim můžu z vysoka vy.. Asi bude vážně nejlepší vyřešit to s další sadou zimních kol a zkusit ji tam, třebas i vyfouklou nacpat. Kompresor mám, tak ji můžu pak dofouknot. Tady mi nabidl prodejce sadu 4x zimních pneu 225/60 R17 (Yokohama WDrive) i s origoš subaru diskama za 1300Euro, nevzal jsem je , protože tady už zima letos nebude a chtěl jsem je pořídit až na podzim, ale asi to přehodnotím a vezmu je. V každém případě, kdyby někdo věděl o nějaké ouzké dojezdovce, co má stejný průměr jk standartní pneu 225/60 R17 a rozteče by pasovaly, tak bych do toho šel taky.
Moje a i jiných rada zní: Yokohamy nebrat ani zadarmo :baseball: ... I kdyby byly jejich zimní gumy jen z poloviny tak špatné jako letní Geolandery, stále jsou to nejhorší gumy na trhu :666:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 2:01 pm
od roura74
Subaru4ever píše:Moje a i jiných rada zní: Yokohamy nebrat ani zadarmo ... I kdyby byly jejich zimní gumy jen z poloviny tak špatné jako letní Geolandery, stále jsou to nejhorší gumy na trhu
No vidíš já mám na GT Yokohama W-drive a nemůžu na ně říct špatnýho slova. Jedou velice tiše, na sněhu jsou v pohodě a ani se moc nehoblují a to mi věř že jim občas docela dávám pokouřit.

Navíc si v letošním roce stejně moc zimáky vybírat nemůžeš protože nejsou.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 2:28 pm
od Subaru4ever
roura74 píše:No vidíš já mám na GT Yokohama W-drive a nemůžu na ně říct špatnýho slova. Jedou velice tiše, na sněhu jsou v pohodě a ani se moc nehoblují a to mi věř že jim občas docela dávám pokouřit. Navíc si v letošním roce stejně moc zimáky vybírat nemůžeš protože nejsou.
Když mi tohle někdo řekne (a já nemám proč mu nevěřit), přestanu to chápat. Jak může být nějaká gumárna tak vygumovaná, aby v podobné cenové relaci nabízela produkty absolutně odlišných kvalit? O Geolanderech nejde říct dobré slovo. Nejenže se rychle ojíždějí (někdy i velmi nepravidelně), ale na asfaltu a ani na mokru vůbec nedrží. Dokonce bych je nazval silně nebezpečnými. V táhlé zatáčce, kterou v mém Outbacku na celkem starých sjetých Pirellkách projíždím 90kou s prstem v nose a velikou rezervou, se novej Outback na Geolanderech za děsivého pískání šine přes předek ven už v 70ti :666:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 9:03 pm
od HonzaCZ
Hele nechci rejt, ale je vám jasný, že 16", 17", 18" atd neudává velikost celý pneumatiky, ale je to průměr ráfku v palcích. Takže když dám na 16" ráfek pořádnou pneu, tak může mít klidně celkový průměr větší než 18" s nízkoprofilovkou.

Celý rozměr je např. 215/60 R16 a všechny tyto údaje jsou potřeba k spočítání celkového průměru kola. 215 = šířka běhounu v mm, 60 = profil pneu (výška pneu "nad ráfkem") v procentech šířky a 16 průměr ráfku v palcích.

Takže, abyste spočítali celkový průměr kola je nutné použít následující vzorec:
průměr ráfku v palcích * 25,4 + 2 * šířka pneu v mm * profil desetinným číslem (např. 60% = 0,6) a vyjde průměr celé pneu v mm

A úplně nejlepší je použít totok - http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp