Rezervní kolo místo opravné sady

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
SLegacy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 369
Registrován: čtv srp 05, 2010 5:25 pm
Bydliště: LT

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od SLegacy »

Subaru4ever píše:Mě na té dojezdovce děsí jediné - nemožnost montáže na přední nápravu. Takže když píchneš přední, máš tak na hodinu o zábavu s heverem a klíčem postaráno :655:

Není nad plnohodnotnou :supeer:
Nemyslím si, že by se dojezdovka nemohla montovat na přední nápravu, naopak zkušenější mi radili, abych jí naopak na přední nápravu dával, pokud chci eliminovat mechanické namáhání systému 4x4 v důsledku rozdílu obvodu kol. Takže když jsem píchnul zadní kolo, znamenalo to sundat zdravé přední, na něj nasadit dojezdovku, poté sundat píchlé zadní a místo něj nasadit zdravé kolo z předku :850: Sytém 4x4 je údajně méně namáhán právě při dojezdovce na předku, tam je to totéž, jako když mám dojezdovku na předokolce, namáhá se jen přední diferák, ale nijak se to netýká viskózky a zadního diferáku. Naopak kdyby se dojezdovka dala na zadek, tak všechny ty rozdíly obvodů kol namáhají právě viskózku a zadní diferák (nejsem technik, jak jsem koupil, tak prodávám). Samozřejmě dojezdovka na předku limituje jízdu pokud jde o řízení a brzdění, musí se opatrněji a pomaleji, tudíž u předohrabů jednoznačně dojezdovku na zadek, ale u Subaru dojezdovka na předku naopak pošetří AWD.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od Ivooos »

Tak kuva chlapi jak to je s tou dojezdovkou, když je o trošku menší? :839:

Mám ji dát dopředu nebo dozadu?
Kašlat na bezpečnost pojedu prostě opatrně, spíš mi jde o to abych nepo.. vyskozní spojku nebo nějaký differák.

Ja často lítam mezi Belgii a ČR takže když píchnu uprostřed Německa tak múžu mít před sebou klidně i 500km. Hledat servis nebudu, protože předpokládám že díra opravit nepůjde (už jsem jednou píchnul na dálnici a než jsem zajel ke kraji koukal na mě drat) a že ty pneu (Yokohama G95) které teď mám na autě skladem stejně nebudou, takže budu chtít dojet na dojezdovce za každou cenu.

Doufám, že když jsem teď vymyslel tu nejhorší variantu, která může nastat, tak se mi při příští cestě nevyplní. :690:
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od ozawasan »

no po pravdě, jestli si to představuješ tak, že na té dojezdovce doplachtíš 500 km, tak Ti rozhodně nebudu věřit, že je pojedeš 70kou.... Je to Tvoje auto..... Já na dvoukolce - fordu - když jsem píchnul předek - tak jsem tam hodil gumu zezadu a dojezdovku na zadek - přece jenom - přední kola zatáčí..... Ale Ty máš jaksi čtyřkolku - než bych si auto ku...vil tímto způsobem, tak bych si dozadu do kufru dal plnohodnotnou rezervu............když nechceš hledat servis..........
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od HonzaCZ »

Slegacy, to se pleteš. To, co popisuješ platí tak maximálně pro automaty s MPT (příme spojení výstupu převodovky a přední nápravy + zadní náprava přes lamelovou spojku), ale ne pro manuály a automaty s VTD (tedy s mezinápravovym diferákem).

Pozitiva použití dojezdovky na předek bych viděl následně:
- přední diferenciál je větší, mohutnější - víc vydrží
- žádné běžné Subaru nemá vpředu samosvor - čili je plně otevřený
- sdílí náplň (pouze manuál) a skříň (i automat) s převodovkou, takže se líp chladí

Proti:
- bezpečnost a stabilita - přední náprava řídí a brzdí
...?

Takže ještě jednou - pokud má auto 3 diferenciály (v případě aut se 4 koly, samozřejmě), tak se projeví na mezinápravě rozdílná rychlost jakéhokoliv kola. Což neplatí u zmíněných AT s MPT, kde ale není mezinápravový diff, ale lamelová spojka v oleji. U manuálů a AT s VTD se to projeví vždy, otázka, ale jak moc. Hump effect u manuálu se podle mě u rozumně velký dojezdovky nedostaví.

Ivooos, pokud by v mém případě měla častěji nastat situace, že bych měl dojet 500 km na rezervě, tak bych si koupil plnohodnotný kolo (třeba na plecháči).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od JRJ »

V americkém owners manual píší, že s dojezdovou rezervou max 20 mph a max 20 mil. Asi si pořídím plnohodnotnou rezervu. Jen doufám, že se tam vejde.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
SLegacy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 369
Registrován: čtv srp 05, 2010 5:25 pm
Bydliště: LT

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od SLegacy »

HonzaCZ píše:Slegacy, Pozitiva použití dojezdovky na předek bych viděl následně:
- přední diferenciál je větší, mohutnější - víc vydrží
- žádné běžné Subaru nemá vpředu samosvor - čili je plně otevřený
- sdílí náplň (pouze manuál) a skříň (i automat) s převodovkou, takže se líp chladí

Proti:
- bezpečnost a stabilita - přední náprava řídí a brzdí
...?
HonzaCZ No nevím, jestli dobře chápu, ale tím výčtem pozitiv a negativ dojezdovky na předku jsi mi dal za pravdu - kromě horšího brzdění a řízení (což jsem ale psal i já) je lepší dojezdovka na předek. Kdysi i Doro na prawebu psal do jednoho tématu toto - cit.: "hlavně stejne pneu na zadku - tedy tam nepatří ani rezerva - tu vždy na předek!!" Jestli jsi to ale myslel tak, že není pravda, že by dojezdovku na předku viskózka vůbec nepocítila, ale pocítí jí méně, než kdyby byla na zadku, protože to by pro viskózku bylo ještě horší, tak pak se omlouvám.
Naposledy upravil(a) SLegacy dne stř bře 02, 2011 6:13 pm, celkem upraveno 1 x.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
SLegacy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 369
Registrován: čtv srp 05, 2010 5:25 pm
Bydliště: LT

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od SLegacy »

ozawasan píše:no po pravdě, jestli si to představuješ tak, že na té dojezdovce doplachtíš 500 km, tak Ti rozhodně nebudu věřit, že je pojedeš 70kou.... Je to Tvoje auto..... Já na dvoukolce - fordu - když jsem píchnul předek - tak jsem tam hodil gumu zezadu a dojezdovku na zadek - přece jenom - přední kola zatáčí..... Ale Ty máš jaksi čtyřkolku - než bych si auto ku...vil tímto způsobem, tak bych si dozadu do kufru dal plnohodnotnou rezervu............když nechceš hledat servis..........
Za 500 km by podle mě tu dojezdovku možná i odepsal. Já jsem jí měl nasazenou jen jednou, poté, co jsem prorazil gumu cestou z dovolené a návštěva pneuservisu nic neřešila, opravit to nešlo, musel jsem dojet domů, novou gumu objednat a čekat, než dojde. Podle samolepky na dojezdovce je V-max 80 km/h, bude tam určitě rezerva, tak jsem na ní jel maximálně 90 km/h dle GPS (jízda byla z větší části po dálnici). Ujel jsem na té dojezdovce asi 150 km a za tu vzdálenost vzorek na ní dost citelně ubyl (předtím na ní nikdo nejezdil). Takže po 500 km by byla asi ojetá.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od Ivooos »

No chlapi, já už se vlastně rozhodl protože ta dojezdovka 135/90 R17 je už zaplacená a na cestě.

Jelikož průměr je stejný jak u standartní pneu, tak nemusím řešit problémy se spojkou a diff. Kolo bude mít shodné otáčky jako ostatní.

Jde jen o to jak budu linej a jestli jí v rámci bezpečnosti dám na zadek nebo předek. Varianta že s tím pojedu 500km může kdykoliv nastat i doma, protože nepředpokládám že pokud pneu prorazim, tak tu samou budou mít hned někde v prvním pneuservisu skladem, takže než se mi podaří vyměnit dojezdovku zpátky, tak to může trvat i týden. Mám dvě malé děti 1 a 4 roky a při představě že s děckama v autě stojím někde v mrazu na vysočině a čekám na nějakou assistance, protože lepící sada nelze použít mě nějak neuspokojuje. Prostě kolo je kolo.

A co se týka varianty vozit sebou plnohodnotné kolo (která je samo nejlepší), tak bohužel jak už bylo zmíněno, tak se tam vejde jen vyfouknutá když se kufr trošku vylepší kladivem. Samo že vyfouknutí nevadí, to se da zařídit malým kompresorem, ale nechce se mi nějak tlouct kladivem do nového auta v záruce. A hlavně zase příjdu o vcelku pěkný úložný prostor pod zadním platem kde mám veškeré ty drobnosti co by jinak poletovaly v kufru. Jelikož zase tak často člověk defekt nemá, tak se mi zase moc ústupků dělat nechce.

Ale stejně by mě zajímala čistě technická odpověď zda v případě použití jednoho menšího kola může nastat problém a kde a nebo se s tím auto v klidu vypořádá i ve větší rychlosti a na větší vzdálenost.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od Ivooos »

SLegacy píše: Za 500 km by podle mě tu dojezdovku možná i odepsal. Já jsem jí měl nasazenou jen jednou, poté, co jsem prorazil gumu cestou z dovolené a návštěva pneuservisu nic neřešila, opravit to nešlo, musel jsem dojet domů, novou gumu objednat a čekat, než dojde. Podle samolepky na dojezdovce je V-max 80 km/h, bude tam určitě rezerva, tak jsem na ní jel maximálně 90 km/h dle GPS (jízda byla z větší části po dálnici). Ujel jsem na té dojezdovce asi 150 km a za tu vzdálenost vzorek na ní dost citelně ubyl (předtím na ní nikdo nejezdil). Takže po 500 km by byla asi ojetá.

Příkládam odkaz na pneu co jsem objednal na ten úzký ráfek co mí prodali v Subaru. Je na ní max rychlost dokonce 130km/h, tak snad vydrží pokud někdý bude potřeba i těch 500km.

http://www.prodej-pneu.cz/continental-c ... 7-104m-bmw
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
SLegacy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 369
Registrován: čtv srp 05, 2010 5:25 pm
Bydliště: LT

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od SLegacy »

Ivooos: Jestli bude mít dojezdovka stejný průměr, jako standardní kolo, tak jsi myslím zvolil ideální řešení (z hlediska šetrnosti k systému pohonu a umístitelnosti rezervy do auta) a pak už to bude při použití dojezdovky jen o opatrnosti z hlediska horších jízdních vlastností na úzké gumě.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od ozawasan »

Dojezdovky jsou fórovky - rozhodně bych jí, když už - dal na zadek - vždycky. Jak psal HonzaCZ - brzdíš a řídíš předkem....
taky dezen není nic moc a rychle jí ohobluješ. Je to vyloženě tak, abys doplachtil do servisu - nic víc a nic míň.
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od HonzaCZ »

SLegacy píše:HonzaCZ No nevím, jestli dobře chápu, ale tím výčtem pozitiv a negativ dojezdovky na předku jsi mi dal za pravdu...
Jo, špatně jsem to popsal :-) Reagoval jsem na tu viskózu. Vliv to bude mít stejnej u manuálu. U VTD se bude nepatrně lišit, protože se i nepatrně liší rozdělení kroutícího momentu, ale nedokážu takhle rovnou říct, na jaký nápravě by to bylo lepší.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od VDC »

SLegacy pokud je na zadku samosvor, jako v případě Dorova auta, tak by mu to menší kolo zasadilo smrtelnou ránu. Proto Doro psal, že by se to mělo dávat na předek. Respektive mám pocit, že jsem to zahlídl někde v manuálu, ale nejsem si jistej. Pokud na autě není samosvor, je to ve svý podstatě jedno kam se to dá. Pokud má Ivooos dojezdovku, která má stejnej průměr jako kola na autě, tak já bych jí dal místo toho kola, který je píchlý a bylo by mi jedno, na který nápravě to je. Ale rozhodně bych s tím jel tak maximálně 80 a jen do prvního pneuservisu. Málokdy je díra v pneumatice taková, aby nešla opravit. To by musela ta guma polknout kramli. Jinak já osobně jsem zkušenost s dojezdovkou měl jen jednou, to když jsem onehdá píchnul na chalupě a jel jsem na ní domů 120 km, měl jsem jí na zadku. Celou dobu jsem myslel, že je v hajzlu diferák, jaký strašný zvuky se z toho ozejvaly a to jsem nepřekročil 80 km/h. Hned druhej den jsem nechal kolo spravit a bylo po zvukách. Jak už je to moje Legacy letitý a diferáky mají přece jen nějakou vůli, tak to vyrovnávání průměrů bylo fakt hodně slyšet. U zánovního auta to asi tolik slyšet nebude, ale že ta mechanika tím dostává pěknou čočku, o tom není třeba pochybovat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od Doro »

Necu vám do toho kecat, ale v manuálu u rézy sem měl vcelku důrazně a tučně psané, že rezerva patří jen na předek a nižší rychlost, kratší vzdálenost (předpokládám, se uvažovalo dojezdové kolo). Takže, pokud je třeba měnit poškozené zadní kolo/pneu, je nutné místo zadního dát přední a rezervu dát na předek....takto to tam je přímo napsané.
Toto beru jako jasný fakt a navíc u forýska už z důvodu LSD to nebudu riskovat jinak (vozím ale normální kolo, tak to řešit nemosím vůbec).
Rezerva patří na předek :4690: :baseball:
A nejlepčí rezerva je stejné kolo, co na autě :657:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
SLegacy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 369
Registrován: čtv srp 05, 2010 5:25 pm
Bydliště: LT

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od SLegacy »

Doro píše:...v manuálu u rézy sem měl vcelku důrazně a tučně psané, že rezerva patří jen na předek a nižší rychlost, kratší vzdálenost (předpokládám, se uvažovalo dojezdové kolo). Takže, pokud je třeba měnit poškozené zadní kolo/pneu, je nutné místo zadního dát přední a rezervu dát na předek....takto to tam je přímo napsané.
Toto beru jako jasný fakt...
Rezerva patří na předek :4690: :baseball:
Díky za potvrzení toho, co jsem psal výše, málem jsem si už myslel, že jsem si něco blbě zapamatoval a vykládám tu bludy...
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“