Kontrola trakce? VDC?

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 868
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od samvaculik »

Ještě mám dotaz, který s tématem asi nesouvisí, ale třeba může z hlediska pohonu.
Jak přišly chladnější dny, tak při každém rozjezdu (hlavně teda do kopce na asfaltu) se ozve jakoby od převodovky nebo od kardanu takové slabé lupnutí. Hlavně za studena, když se celé auto po 10km zahřeje, tak mám pocit, že už to nedělá. Těžko se to popisuje, je to jakoby se “sepnul” cely pohon a roztočily se diferáky. Je to podobný zvuk, jako když zvednete auto, chytnete kardan a zkusite s nim potočit. Taky se z diferáků ozve lupnutí, když ty soukolí do sebe narazí.

Visko a kardan měněn (6 a 9 let zpátky), olej v MT a diffech taky měněn nedávno, měnil se pravidelně.


Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od MaSlo »

Pokud se Ti to ozve opravdu v momentu, kdy se auto dává do pohybu, potom bych to takhle od klávesnice (tj. naslepo a nahlucho) možná svedl i na brzdy a blbě usazené destičky. Ale je to jenom tip, kterým směrem se případně při hledání vydat, jak říkám, neslyšel jsem to.
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 868
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od samvaculik »

Hmm, dneska prezouvám na zimní, tak se na destičky mrknu


Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od HonzaCZ »

Pokud budeme srovnávat jeden model, tedy Legacy/Outback, tak je rozhodně lepší AT+VTD+VDC. A to i než MT+VDC (u pozdějších ročníku BL/BP). Zmíněný benefity manuálů (redukce, možnost snadněji rozhoupat atp.) se rozhodně nevyrovnají benefitům druhé varianty (měnič, elektronicky řízený pohon atd.). A teda rozhoupat se dá i automat. Měnič v nízkých rychlostech poslouží jako redukce a VDC se dá vypnout. Pak se to chová skoro jako ten MT bez VDC. :-D
Jinak vyjmenovávat, co mělo a nemělo VTD nebo VDC tady fakt nebudu. Ale už brzo asi připravím nějakou tabulku. :-DDD

Druhej problém jsem už slyšel víckrát. Docela bych byl taky zastáncem visících brzd nebo něčeho podobnýho. Ale lupat může kde co. Rozhodně se samozřejmě u MT v pohonu nic "nespíná", ale chápu, že to bylo jenom přirovnaní. :-) Může bejt vůle v difu, může bejt zatuhlá viskospojka na mezinápravě atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od petr »

to lupání taky myslím může být kde co , mi lupou poloosy si myslím a řekl bych že nejen poloosy
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 868
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od samvaculik »

Ještě jsem zjistil, že mám už vychozené silentbloky na převodovce. Muže to souviset?


Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3660
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od StandaB »

Nevim jak ti to klape, ale u meho to bylo vzdy jen jedno klapnuti, rano pri rozjezdu. A ani ne pokazde. hlavne v zime a byly to brzdy. Moc pozornosti jsem tomu nevenoval a po vymene kotoucu a desticek to bylo pryc. :-)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49188
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od VDC »

Potvrzuju, že ta údajná výhoda MT proti AT, tedy možnost rozhoupání, je prostý mýtus. Automat lze rozhoupat úplně stejně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od petr »

a jak to děláš ? mi to teda vůbec nejde :-/ , max. jen střídám D a R , ale jak to rozhoupat jako s manuálem přes spojku , to teda neumím, dost mi to chybí a pokud jsem se někde zahrabal tak jsem se skoro nikdy nehnul
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od HonzaCZ »

Záleží na podmínkách, někdy stačí jenom střídavě mačkat plyn. Nebo vyřazovat na N. Nebo střídat D/R. Pokud se řadí lehce pod plynem, tak to řadí poměrně rychle a prudce. Převodovka to v nouzi vydrží.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49188
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od VDC »

Přesně tak jak píše Honza.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14848
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od Tapan »

Tomáši, rozhoupat jde i AT, to ano, ale že "úplně stejně", to bych se skoro hádal. Ale je jen možný, že jsem prostě kopyto a musí se to umět (zkoušel jsem celkem 1x, tehdy ještě s Foresterem). Na druhou stranu s manuálem to zvládne i kopyto.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od petr »

tak to se hlásím že jsem kopyto :-D , zkoušel jsem to už dost krát , hlavně v zimě a nic moc teda , ale částečně je to i tím , že jsem zatím na outbackovi neměl dobré zimní pneu, zatím jsem tam měl nokiany a continentálky a ve sněhu teda mizerie, naštěstí je to spíš auto na normální provoz, do lesa jej beru jen vyjímečně , jinak bych tam dal vraníky, ty by snad pomohly
Když dáš D a přidáváš nebo ubíráš plyn tak to má furt snahu tahat dopředu, takže žádné rozhoupání moc nehrozí , když vyřazuješ na N nebo R tak to vše není dost rychlé takže taky nic moc, jediné co trošku jde je dát D pohnout se dopředu co to jde, pak R, zas se pohnout co to jde , ale pokaždé mezi tím zastavit, o nějakém rozhoupání bych nemluvil , to mi fakt nešlo , ale jo automat může mít výhodu v křížení v tom dokonalejším systému 4x4 s přibržďováním, to mi u manuálu chybí to jo hlavně při vykřížení, no a ta visco spojka je taky dost nevyzpytatelná , dost jsem se natrápil než jsem zjistil kolik to umí a co to dělá
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od podvlada »

HonzaCZ píše:Záleží na podmínkách, někdy stačí jenom střídavě mačkat plyn. Nebo vyřazovat na N. Nebo střídat D/R. Pokud se řadí lehce pod plynem, tak to řadí poměrně rychle a prudce. Převodovka to v nouzi vydrží.
Je to tak mam dojem napsaný i v manuálu k autu. 2000 ot. a střídat D/R. Nezkoušel jsem, nepotřeboval jsem, a na suchu to trápit nebudu :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kontrola trakce? VDC?

Příspěvek od HonzaCZ »

podvlada: Jj, bude to tam. V zimě po tmě někde v horách to člověk klidně trochu potrápí. True story. :-D

Petr: Jak píše Vláďa, je to i v manuálu. Při střídání D/R jsou základ ty zvýšený otáčky - převodovka pak řadí rychleji, jak kvůli zvýšenýmu tlaku hydrauliky, tak je tak i naprogramovaná. Ohledně houpání bez vyřazení, tak jak jsem psal - záleží na podmínkách - pokud se vyšplháš pod plynem na nějaký velký hrbol, tak i přes tah bez plynu tě to může stáhnout zpět. Těch situací je prostě nekonečno, pro každou se hodí něco trochu jinýho.

Tapan: Kopyto v terénu s manuálem může taky velice rychle zničit spojku. :-D AT je v tomhle dost blbuvzdorný, nebo teda kopytovzdorný. :-D Maximálně se rozsvítí AT Temp, tak člověk chvíli počká, ale reálně se to stalo asi jenom Mráčovi, když s H6 odhrnoval sníh na příjezdový cestě. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“