Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Tak za mě asi vyřešeno, i když nevím, na jak dlouho. Půjčil jsem si od kolegy endoskopickou kameru, že se na to dírou pro vidličku podívám a pokud možno i namažu.
Mazivo jsem nakonec dostal k čepu vidličky (pro jistotu ještě jednou) a k jedné ze dvou pružinek ložiska (k druhému jsem se neměl šanci dostat). Použil jsem bílou vazelínu ve spreji + prodlužovací bužírku + vodicí drát. V téhle sestavě je dávkování problematické a taky že jo - prskl jsem trochu vazelíny na přítlačák. Ale od lamely je to myslím ještě dost daleko
Po nastartování a puštění spojky... ticho. Škoda jen, že nevím, jestli ten zvuk dělal čep, nebo ta pružinka.
Mazivo jsem nakonec dostal k čepu vidličky (pro jistotu ještě jednou) a k jedné ze dvou pružinek ložiska (k druhému jsem se neměl šanci dostat). Použil jsem bílou vazelínu ve spreji + prodlužovací bužírku + vodicí drát. V téhle sestavě je dávkování problematické a taky že jo - prskl jsem trochu vazelíny na přítlačák. Ale od lamely je to myslím ještě dost daleko
Po nastartování a puštění spojky... ticho. Škoda jen, že nevím, jestli ten zvuk dělal čep, nebo ta pružinka.
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Hezky laparoskopická operace.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Endoskopická Tome. Nestrkal si to do břicha ale do spojky, to je docela rozdíl.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Takže mám snad po delší době nějaký výsledek.
V původním servisu mi ještě vyměnili spojkový váleček (ten na převodovce, který přímo ovládá vidlici spojky), čímž to nebylo.
Imprezu jsem tedy konečně dal do Auto PAS v Liberci, kde Subaru dělají. Výměna pískacího ložiska byla jasná, ale důležité je, že mají v okolí nějakého špílmachra, který umí sbrousit setrvák (cena 1000,-). To zřejmě skutečně pomohlo - ve volnoběhu se zatím žádné pískání nekoná. Nicméně ta "pila" (přítlačák o ložisko) ve vysokých otáčkách (5-6 tis.) se občas ještě lehce ozve, což mě přivádí zpět k tomu, co mi říkal technik v Ilosu - že u těchhle motorů (2.0, 118 kW) je potíž s neorigo sadami a ne každá tam prostě pasuje. Teď se tam ta sada od LUKu evidentně "vejde" líp, ale pořád je to asi tak tak.
Nicméně pokud to už neupeče ložisko (v pěti tisících přece jenom člověk běžně nejezdí), považuju to za vyřešené.
Každopádně spojka zabírá po sbroušení setrváku docela pěkně hladce.
Jinak měl bych tam mít jednohmotu. Ale údajně snad byly tyhle motorizace i s dvojhmotou...? Tam zas asi bude všechno jinak.
V původním servisu mi ještě vyměnili spojkový váleček (ten na převodovce, který přímo ovládá vidlici spojky), čímž to nebylo.
Imprezu jsem tedy konečně dal do Auto PAS v Liberci, kde Subaru dělají. Výměna pískacího ložiska byla jasná, ale důležité je, že mají v okolí nějakého špílmachra, který umí sbrousit setrvák (cena 1000,-). To zřejmě skutečně pomohlo - ve volnoběhu se zatím žádné pískání nekoná. Nicméně ta "pila" (přítlačák o ložisko) ve vysokých otáčkách (5-6 tis.) se občas ještě lehce ozve, což mě přivádí zpět k tomu, co mi říkal technik v Ilosu - že u těchhle motorů (2.0, 118 kW) je potíž s neorigo sadami a ne každá tam prostě pasuje. Teď se tam ta sada od LUKu evidentně "vejde" líp, ale pořád je to asi tak tak.
Nicméně pokud to už neupeče ložisko (v pěti tisících přece jenom člověk běžně nejezdí), považuju to za vyřešené.
Každopádně spojka zabírá po sbroušení setrváku docela pěkně hladce.
Jinak měl bych tam mít jednohmotu. Ale údajně snad byly tyhle motorizace i s dvojhmotou...? Tam zas asi bude všechno jinak.
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Takže abych nemystifikoval předchozím příspěvkem - po cca. měsíci se pískání opět vrátilo a bylo dost nepříjemné.
Dospěl jsem nakonec k závěru, že jde přesně o případ, který tady popisoval MaSlo a řešili ho i na jiných fórech, čili pískání vidlice o ložisko vlivem vibrací, které tam jsou. Stačí na ní opravdu lechce zatlačit kterýmkoliv směrem (tzn. i do strany) a hned to přestane.
Vyřešil jsem to podobně jako tady: https://legacygt.com/forums/showthread. ... t=tob+fork
Akorát jsem měl k dispozici slabší pružinky, takže jsem použil dvě najednou a jednoduše je (zatím) zaháknul za ventilek spojkového válečku. Prozatím se zdá, že to funguje, stačí opravdu poměrně malá síla a přestane to pískat. Navíc mi přijde nejbezpečnější přitáhnout vidlici v tomhle směru (ložisko dál od přítlačáku).
Dospěl jsem nakonec k závěru, že jde přesně o případ, který tady popisoval MaSlo a řešili ho i na jiných fórech, čili pískání vidlice o ložisko vlivem vibrací, které tam jsou. Stačí na ní opravdu lechce zatlačit kterýmkoliv směrem (tzn. i do strany) a hned to přestane.
Vyřešil jsem to podobně jako tady: https://legacygt.com/forums/showthread. ... t=tob+fork
Akorát jsem měl k dispozici slabší pružinky, takže jsem použil dvě najednou a jednoduše je (zatím) zaháknul za ventilek spojkového válečku. Prozatím se zdá, že to funguje, stačí opravdu poměrně malá síla a přestane to pískat. Navíc mi přijde nejbezpečnější přitáhnout vidlici v tomhle směru (ložisko dál od přítlačáku).
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Já už se taky hodně dlouho chystám napsat svou aktualizaci stavu - moje "oprava" vydržela asi 150 km, pak se pískání zase vrátilo. Zkoušel jsem to pak mazat ještě jednou, tentokrát bez kamery a jenom místo kontaktu pístu sekundárního válce se spojkovou vidlicí, ale nic to nepomohlo (předtím se mi to povedlo namazat trochu i vevnitř, v místě dotyku vidlice s ložiskem).
Takže i u mě to asi nakonec vyřeší pružina. @Starfleet, nemáš náhodou nějaké fotky svého řešení? Díky předem:-)
Takže i u mě to asi nakonec vyřeší pružina. @Starfleet, nemáš náhodou nějaké fotky svého řešení? Díky předem:-)
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
To je koukám podobná situace. Buď by se zřejmě kontaktní místo vidlice s ložiskem muselo namazat důkladně tepelně odolnou vazelínou, nebo vyměnit vidlici, anebo holt dodělaná vratná pružinka...
Podle toho, kam jsem dohlédnul, mám namazaný čep válečku i prostřední čep vidlice měděnou vazelínou. Určitě to pískalo až někde dole u ložiska.
Někde doporučují při výměně spojky koupit i novou vidlici a čep - řekl bych, že se to vyplatí, když už je motor (nebo převodovka) venku.
Je to trochu křupanský řešení, ale jak jsem psal, měl jsem jen slabé pružinky, tak jsem tam dal dvě Jedna byla málo. Musím jenom po nějaké době mrknout, jestli to náhodou nějak nedrbe tu gumovou manžetu spojk. válečku. Ale zase to bylo jednoduché a rychlé řešení
Viz obrázek.
Podle toho, kam jsem dohlédnul, mám namazaný čep válečku i prostřední čep vidlice měděnou vazelínou. Určitě to pískalo až někde dole u ložiska.
Někde doporučují při výměně spojky koupit i novou vidlici a čep - řekl bych, že se to vyplatí, když už je motor (nebo převodovka) venku.
Je to trochu křupanský řešení, ale jak jsem psal, měl jsem jen slabé pružinky, tak jsem tam dal dvě Jedna byla málo. Musím jenom po nějaké době mrknout, jestli to náhodou nějak nedrbe tu gumovou manžetu spojk. válečku. Ale zase to bylo jednoduché a rychlé řešení
Viz obrázek.
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Moc děkuju. Já jsem dneska koupil nějakou pružinu, tak uvidím, jak to bude pasovat a fungovat
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Kde jsi jí sháněl? Nebyl jsem si jistej, jestli lítat po železářstvích, nebo kde...
Každopádně držim palce a pošli pak taky fotku. Stačí tomu fakt malá síla - resp. jsem si říkal, že míň bude v tomhle případě víc )
Aby to moc nevytlačovalo brzdovku zpátky do nádržky.
Každopádně držim palce a pošli pak taky fotku. Stačí tomu fakt malá síla - resp. jsem si říkal, že míň bude v tomhle případě víc )
Aby to moc nevytlačovalo brzdovku zpátky do nádržky.
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Na Vsetíně v železářství na Dolním náměstí, ale nevím, jestli jsi to chtěl slyšet zrovna takhle Ona teda je asi o dost delší než tvoje, tak budu improvizovat a popř. sáhnu do šuplíkových zásob, něco bych v nich taky měl mít.
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Nechtěl, ale díky za info
Jen mě zajímalo (pro příště), jestli má smysl kvůli konkrétní pružině lítat po krámech - takže má
Jen mě zajímalo (pro příště), jestli má smysl kvůli konkrétní pružině lítat po krámech - takže má
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Zdar Maslo! Víš sám, že výrobců pružin je víc, obchodů potažmo taky, možná něco taky najdeš doma, ale kdyby bylo nejhůř tady umí udělat snad všechno:MaSlo píše:Na Vsetíně v železářství na Dolním náměstí, ale nevím, jestli jsi to chtěl slyšet zrovna takhle Ona teda je asi o dost delší než tvoje, tak budu improvizovat a popř. sáhnu do šuplíkových zásob, něco bych v nich taky měl mít.
https://www.bystron.cz/vyroba-pruzin/
Kdyby jsi věděl co přesně chceš, zeptám se tam.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Forester 2,0 ´99 - pískaní spojky po výměně
Pro případné zájemce odkudkoliv mají velkou síť prodejen a pro kolchozníky apod dělají různé pomocníky.
https://www.bystron.cz/produkty/prodejci/
https://www.bystron.cz/produkty/kategorie/
https://www.bystron.cz/produkty/prodejci/
https://www.bystron.cz/produkty/kategorie/
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98