Jo tak to je, to jsem už minule nenapsal, takhle přesně a taky jen někdy se mě psssss chová a jasně čím méně je v nádrži benzínu tím víc uvnitř vzduchu...HonzaCZ píše:Mně to dělá taky a jenom někdy. A není to závislý na tom, kolik člověk vyjede od posledního otevření nádrže, ale spíš kolik je v nádrži aktuálně. Čím míň je tam benzínu, tak tím víc je tam vzduchu a tedy stlačitelnýho prostoru pro výpary. A taky záleží na venkovní teplotě.
Komu z vás dělá pssss
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Komu z vás dělá pssss
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1416
- Registrován: pon kvě 28, 2018 11:07 am
- Jméno a příjmení: Petr Gobernac
- Bydliště: Pardubice
Re: Komu z vás dělá pssss
Mě to dělá pss 20x z každé basy !!!
Forester SJ 2.0iCVT 2016
X-Trail T31 2.0Dci 2010
X-Trail T31 2.0Dci 2010
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Komu z vás dělá pssss
Já to radši ani nefotil, těch ix bas pív jen za svátky velikonoční, hora nepřeháním, to bylo pssssssssssss, nevadilo mě to, naopak.
Dnes jsem vracel flašky a ještě mě vraceli pár stovek za můj nákup a to se vyplatí flašek za 640 kč a to není ještě vše, furt se něco doma válí
Dnes jsem vracel flašky a ještě mě vraceli pár stovek za můj nákup a to se vyplatí flašek za 640 kč a to není ještě vše, furt se něco doma válí
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Komu z vás dělá pssss
Já dnes pořídil zelené Velikonoční a také trochu syčelo. Asi to byl přetlak.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Komu z vás dělá pssss
To vypadá na dobrý přetlak.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1258
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Komu z vás dělá pssss
Asi bych to přisuzoval tomu, jestli se teplota venku oproti teplotě vzduchu v nádrži zvyšuje nebo zmenšuje. A také, jak už zaznělo, množství vzduchu v nádrži.
Nevím jaké hodnoty má ventil na víčku ale asi nějaké rozpětí větší než malé. Takže pustí vzduch až když by mělo dojít k deformaci nádrže a zbytečně neluftuje třeba kvůli vlhkosti.
Představuji si dvě modelové situace: mám štěstí a auto je ve vyhřáté garáži ale ráno zjistím hladový voko a jedu na benzinku za rohem do chladného rána natankovat. U stojanu mě ofoukne, protože v nádrži bude přetlak.
Druhá situace asi ta častější: mám auto venku přes noc, sednu ráno do vymrzleho a fičím si to třeba hodinku dvě, mezi tím už venku připaluje a když mě dožene hladový voko po sto kilometrech ke stojanu, tak to vfoukne, protože je v nádrži podtlak.
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Nevím jaké hodnoty má ventil na víčku ale asi nějaké rozpětí větší než malé. Takže pustí vzduch až když by mělo dojít k deformaci nádrže a zbytečně neluftuje třeba kvůli vlhkosti.
Představuji si dvě modelové situace: mám štěstí a auto je ve vyhřáté garáži ale ráno zjistím hladový voko a jedu na benzinku za rohem do chladného rána natankovat. U stojanu mě ofoukne, protože v nádrži bude přetlak.
Druhá situace asi ta častější: mám auto venku přes noc, sednu ráno do vymrzleho a fičím si to třeba hodinku dvě, mezi tím už venku připaluje a když mě dožene hladový voko po sto kilometrech ke stojanu, tak to vfoukne, protože je v nádrži podtlak.
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Re: Komu z vás dělá pssss
K tématu
Benzín - Těkavost
více na https://cs.wikipedia.org/wiki/Benz%C3%ADn
Benzín - Těkavost
Kromě snižování těkavosti paliva pro omezování emisí nespálených uhlovodíků existují a používají se i jiné způsoby. Všechna vozidla prodávaná v USA (přinejmenším od 80. let 20. století, ale pravděpodobně již od 70. let nebo dříve) musí mít palivový systém uzpůsoben tak, že v době, kdy motor neběží, zachycuje rozpínající se páry paliva z nádrže v zásobníku s dřevěným uhlím. Poté za běhu motoru (obvykle až po dosažení normální pracovní teploty) uvolňuje zachycené páry (přes "čisticí ventil") do sacího potrubí, aby byly spáleny v motoru. Systém musí mít také utěsněný uzávěr nádrže bránící vypařování plnicím hrdlem. Moderní vozidla s diagnostickým systémem OBD-II indikují jako poruchový stav, pokud uzávěr chybí nebo nedostatečně těsní (obecným účelem tohoto indikátoru je vyjádření, že kterákoli část systému pro omezení emisí nepracuje správně). | ||
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Komu z vás dělá pssss
V nádrži fakt asi podtlak nebude. To by se začala hroutit, nešlo by otevřít víčko, a nešel by benzín čerpadlem do motoru. Vem si třeba blbou zavařovačku, v té je taky podtlak, a jak jde víčko blbě povolit. A pak stačí podebrat víčko, a jde hned krásně povolit.schmako píše:a když mě dožene hladový voko po sto kilometrech ke stojanu, tak to vfoukne, protože je v nádrži podtlak.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19160
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Komu z vás dělá pssss
normlane me ted stve, ze to auto uz nemam
ja si byl podtlakem vzdy jisty
protoze si myslim, ze kurna nasavani vzduchu ma jiny zvuk, nez kdyby to foukalo ven ....
ale .. myslet znamena hovno vedet ... takze to je na vas
ja si byl podtlakem vzdy jisty
protoze si myslim, ze kurna nasavani vzduchu ma jiny zvuk, nez kdyby to foukalo ven ....
ale .. myslet znamena hovno vedet ... takze to je na vas
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Komu z vás dělá pssss
Tady píšou přesně to, co pozoruju, že když je tam míň paliva, tak je víc prostoru na výpary - https://itstillruns.com/causes-buildup- ... 99381.html
Ale zase jinde jsem četl, že EVAP (systém odvětrání nádrže) udržuje v nádrži za jízdy mírný podtlak. Ale ten by měl bejt pořád stejnej, od toho je tam ten ventil. Takže asi záleží i jak dlouho člověk jede k pumpě a jak dlouho před tím auto stálo a jaká je teplota venkovní i paliva atd.
No myslím, že už se to zvrací v dost velký teoretizování.
Novější auta by mohly mít informace o tlaku v nádrži dostupný přes diagnostiku. Moje to nemá ani přes SSM ani přes OBD.
Ale zase jinde jsem četl, že EVAP (systém odvětrání nádrže) udržuje v nádrži za jízdy mírný podtlak. Ale ten by měl bejt pořád stejnej, od toho je tam ten ventil. Takže asi záleží i jak dlouho člověk jede k pumpě a jak dlouho před tím auto stálo a jaká je teplota venkovní i paliva atd.
No myslím, že už se to zvrací v dost velký teoretizování.
Novější auta by mohly mít informace o tlaku v nádrži dostupný přes diagnostiku. Moje to nemá ani přes SSM ani přes OBD.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1258
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Komu z vás dělá pssss
Podtlakem se nerozumí vakuum ale jakýkoliv tlak menší než je aktuální tlak atmosféry v okolí. O pár řádků výše v mém příspěvku jsem se zmínil o tom, že ve víčku přeci je nějaký ventil ale měl by mít nějaké meze.zhor píše:
V nádrži fakt asi podtlak nebude. To by se začala hroutit, nešlo by otevřít víčko, a nešel by benzín čerpadlem do motoru. Vem si třeba blbou zavařovačku, v té je taky podtlak, a jak jde víčko blbě povolit. A pak stačí podebrat víčko, a jde hned krásně povolit.
Odesláno z mého SM-A505FN pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Re: Komu z vás dělá pssss
Problém se slovem "vakuum" je, že anglický "vacuum" znamená i podtlak, nejenom vzduchoprázdno. Na to pozor.
V tom víčku to vypadá, že něco fakt je, ale zatím jsem o tom nikde v oficiální dokumentaci nenašel ani tečku... Zvláštní.
V tom víčku to vypadá, že něco fakt je, ale zatím jsem o tom nikde v oficiální dokumentaci nenašel ani tečku... Zvláštní.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Komu z vás dělá pssss
Tak to bude nejlepší vyzkoušet, jestli si vzpomenu při příštím tankování zavčasu, tak to prubnu. V práci zkouším i jen mírný podtlak pomocí blbého papírku, ale tu to bude horší, je to jen krátké psss Já bych řekl, že je tam zcela jistě podtlak mírný podtlak.
Hamoun
Hamoun
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Komu z vás dělá pssss
Zapálit cigáro a fouknout na víčko kouř.sima píše:....tu to bude horší, je to jen krátké psss...
Jinak si myslím, že tam podtlak po jízdě bude. Regenerační ventil pouští do sání páry paliva nahromaděného v nádobce s aktivním uhlím a při tom to přes tuto nádobku saje z nádrže a z atmosféry.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Komu z vás dělá pssss
Jak jinak é cígo už tu bylo zmíněno
Přesně jak píšeš, podtlak, přes ventil, čili není to uzavřený systém, kdy otevřeš systém jen na jedné straně, na té špatné a systém se zhroutí, viz klidně masívní konstrukce, ála železniční cisterny.
Přesně jak píšeš, podtlak, přes ventil, čili není to uzavřený systém, kdy otevřeš systém jen na jedné straně, na té špatné a systém se zhroutí, viz klidně masívní konstrukce, ála železniční cisterny.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98