Správná jízda s CVT

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Správná jízda s CVT

Příspěvek od Ivooos »

Dneska jsem se musel jet projet s autem i když nebylo kam. Nějak se to těžko vysvětlovalo rodince, ale nešlo to prostě vydržet. :3gears: Škoda že to mám tak blízko do práce, takže přes týden toho moc nenajezdím. Auuuu, už aby byl zase víkend a hlavně, aby to bylo zajeté a mohl na to konečně trošku šlápnout a vyhnat to do otáček. WRX, STi ani H6 to sice nikdy nebude, ale i tak se na to moooc těším.

Se spotřebou atakující dvouciferné číslo jsem se smířil, už když jsem se rozhodl jej vyměnit za diesela. A jelikož jsem s dieselem jezdil celkově v průměru za 7,4 a občas jsem dokázal střihnout BE i s průměrem přes 9l/100km, tak nečekám, že tam ta 7 na začátku dlouho vydrží. Ekojezdec ze mě nikdy nebude. Jen mě to překvapilo a potěšil mě, že to jde i u skoro dvoutunového auta s 2,5 litrovým benzínovým motorem. Reál čekám někde mezi 9-10l. O LPG zatím neuvažuju, ale kdyby se můj roční nájezd nějak změnil, tak se nad tím zamyslím. U Freye mi ho nabízeli hned u prodeje, přece jen je to jeden z posledních motorů, který se na to ještě hodí.

S autem se pořád seznamuju, levá noha mi nestále cuká a asi ještě chvilku potrvá, než si zvyknu že tam není na co šlápnout. Jízdní vlastnosti jsou opravdu jiné než u OTB. Na silnici to je určitě zábavnější. Jen mi teda bude chybět ten zvýšený podvozek. Přece jen jsem si odvyknul sledovat každý obrubník a občas jsem zajel i na nějakou tu polňačku. :686:

Chci se jen zeptat zkušenějších a to nejen s CVT ale i s jinými automaty, jak se staví k vyřazování do neutrálu jednak na semaforech a jednak při dojezdu ať už kamkoliv. Pořád mám tendenci tam strkat neutrál, jen nevím, jestli je to správně. Takový příklad sjezd u tunelu Hřebeč k Moravské Třebové, tam, když nahoře vyhodíte rychlost, tak se to rozjede i ke 140 a plachtíte pěkných pár km až ke kruháči v MT. U manuálu, jsem to tak vždy jezdil, ale teď jsem nevěděl, jestli to té převodovce nevadí, nemyslím ani tak to vyřazení, jako spíše to opětovné zařazení za jízdy.

:subaru:
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od quickly »

Ivooos: já na šestihrnku dávám "N" jen tehdy, pokud někde čekám delší čas a nepohybuji se. Jakmile jedu, tak mám "D" (95%) nebo "M" (5% na brždění k vesnici) pro stání používám nožní brzdu. Hřebečský kopec a podobné se rozjedu a buď držím optimální rychlost nebo sundám nohu z plynu a jedu, až to dá. PP většinou potom ukazuje aktuální spotřebu 0.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od jarkantor »

Ahoj, nedávej tam za jízdy nikdy neutrál, pokud chceš auto nějakých pár let provozovat. Já se na to ptal u nového auta a pak jsem několikrát přečetl manuál, kde to výslovně nedoporučují. Údajně to má co do činění s mazáním a hlavně s rázy do převodovky, když tam pak vrazíš déčko. Někde jsem tady posílal kdysi dávno odkaz na krásně napsaný článěk, jak se chovat k automatu. Já tam dávám na cca 5 vteřin N jen když přehazuju mezi dopředu a dozadu, resp. když z jakéhokoliv pohybu hodlám polohovat na P (taky nechám N na několik vteřin a pak plynule přeskotačím s pákou voliče na vybranou polohu). A jinak vítám "do CVT klubu", jsem rád, že tě převodovka nadchla podobně jako mně a některé další, kteří sem chodívají stejně sporadicky jako já.
zdenal-awd
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 261
Registrován: pát čer 10, 2011 4:43 pm
Jméno a příjmení: Zdenek Vavra

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od zdenal-awd »

Dle mého mechanika je dobré se k automatu chovat takto:pozice N je na servis v běžném provozu nepoužívat, dám D jedu, dám R taky jedu ale obráceně, dám P a stojím a rovněž zatáhnout ručku, přeci jen ta škuba pokud stojím byť v mírném kopci bez ručky, je po posunu z P na D celkem :1774: a předpokládám převodovce neprospěje. Jinak zásadní je měnit náplň převodovky a filtr dle manuálu. Netuším jak CVT ale předpokládám, že je to podobné. Jinak převodovka při správném používání a údržbě vydrží stejně jak zbytek auta. Hodně spokojených kilometrů.
Subaru Outback 3.0H6 154kw+LPG 280 000km voňavka
Subaru Legacy 2.5l 121kw 2005 210 000km
Subaru Outback 3.0H6 154kw 2003+LPG 580 00km část bude jezdit u předsedy
Subaru Outback 3.0H6 154kw 2001 316 000km ex. na orgány
Legacy Turbo Combi Limited 147kw 1994 236 000km stále v kompletní rekonstrukci
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od Ivooos »

Dík všem za rady. Včera jsem zkusil vyřadit jednou při sjezdu z kopce a právě to houpnutí při opětovném zařazení se mi moc nelíbilo, takže jsem to už nedělal a podle vašich rad už ani nebudu. Polohu N budu tedy zejména při jízdě ,,přehlížet,,.

Co ale na těch semaforech a v podobných situacích, kdy někdy stojím na místě i minutu, není přece jen lepši vyřadit a dát tam to N, než to nechávat neustále v záběru, poloha P mi v těchto situacích přijde ,,moc daleko,, a za chvilku zase pojedu? :655:
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od quickly »

Já osobně i na semaforech používám jen nožní brzdu. Kdybych měl "N" a chtěl dát "D", tak tam bude bezpečnostní prodleva a z křižovatky neodjedu první :811: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od jarkantor »

Omlouvám se všem za přímočaré sdělení: hele, vy"es"e"er" se na N během pohybu auta, i během stání na semaforech, zapomeň, že tam vůbec tohle blbé písmeno je ::-DD: Je určeno k tažení vozidla, k servisování auta, k prodlení mezi přehozením předozadních kvaltů, k prodlení mezi přehozením z předozadního kvaltu do pozice P. Polohu N používej tehdy, když parkuješ v sebemenším kopečku - přehoď na N, drž nožní brzdu, stiskni elektronickou parkovací brzdu, pomalu uvolni nožní brzdu, nechej auto sednout do třmenů, zase stiskni nožní brzdu a přesuň volič do P. Chapešto? :ironie:
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2233
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od Levap »

"N" používám standardně při jízdě z kopce. Několikrát se mi stalo, že jsem na to zapoměl a přidal plyn a pak pod plynem dal "D". Převodovka to v pohodě pobrala, skoro bez nějakého znatelného škubnutí. Škube to mnohem víc, když při jízdě do kopce auto rozjedu, pak dám nohu z plynu a dojíždím ke křižovatce (např. dávám přednost zprava) a pak se chci zase rozjet. To si pak pěkně škubne.

Jinak jezdím jenom na D a R. Na křižovatce nechávám D.
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od romull »

Levap: polohu "N" je opravdu lepší pokud je auto v pohybu nepoužívat :850: . Když stojím na světlech, tak normálně na D a když čekám u kolejí, tak motor rovnou vypnu.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od JRJ »

Ivooos píše:Co ale na těch semaforech a v podobných situacích, kdy někdy stojím na místě i minutu, není přece jen lepši vyřadit a dát tam to N, než to nechávat neustále v záběru, poloha P mi v těchto situacích přijde ,,moc daleko,, a za chvilku zase pojedu? :655:
Na semaforech je nejlepší nechat D a zatáhnout ručku. "Pere" se to míň než s nožní brzdou. Na N vyřazovat jen když je auto v úplném klidu. Nikdy za jízdy. A samozřejmě po zařazení D nebo R pár sekund počkat než šlápneš na plyn.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od jarkantor »

Ono je tak nějak na vlastním uvážení, kdo jak si rychtuje auto... Já osobně bych si NIKDY nekoupil auto s automatem z druhé ruky, protože když tak nějak s :conf89: čtu, jak se k nim někteří chovají (a nejen zde), tak auto s automatem z druhé ruky je potenciální kasička jako prase (aneb "debilní" američané vědí, zatímco nároční a fundovaní eurouživatelé evidentně koumají, jak zkurwyt to, co dostali do pracek právě proto, aby mohli bečet, jak je to na howno a jak není nad manuální řazení). Trochu jsem se pošťoural na netu a doporučuji přečíst si to, nač jsem poukazoval výše: http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347 (mooooc krásně napsané, vcelku blbuvzdorně, přátelsky a pohodově) a pak třeba taky http://cs.jaguar-club.net/forum-tema/sp ... ovky-14255 , kde je totéž psáno jinými slovy. Všem s automaty jakékoliv podoby, povahy a druhu přeju úžasné poježdění, totéž i těm, co nad automaty ohrnují frfáky. Já osobně už nikdy nic jiného než automat v soukromém autě nechci ani vidět :811: (a ideálně CVT, tedy pokud to bude sloužit, bo jsem z toho stále u vytržení ::-DD: i když přiznávám, že po roce a kus spolunažívání by mě už euforyje z CVT mohla začít pomalu opouštět a ono pokaždé zas a znova, jen do toho sednu...).
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19143
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od hamoun »

... :839:
uz to tu bylo psane mockrat ... :4690:

proste na jizdu dopredu je D, na jizdu dozadu je R ..
na krizovatce stat na nozni brzde a nechat D

.... nedavat rucni brzdu. kdyz ano, tak pred tim vyradit ....

(o elektronicke rucni brzde nic nevim ... mam zkusenosti jen s klasikou ...)
škoda superb
ex WRX 2008
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od Ivooos »

Dík všem za názory. Já se stím nějak poperu a budu doufat že to převodovka přežije ve zdraví a to nejlépe déle než samotné auto. Jinak ten automat prostě nemá chybu, u takhle velkého a do komfortu laděného auta sedne jak zadek na nočník. :826:
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1315
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od kwt2000 »

Jojo. Když jsem si v roce 2010 CVT pořídil, tak se tady nad ním ohrnoval nos :713: ..... a po pár letech kolik tu je příznivců :supeer: :subaru: Jak u Oťase tak u Lesníka. Souhlasím s jarkantorem, pro mně je i po 140tkm jízda silně návyková.
........jo a tu pozici "N" taky nepoužívám.......
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od suubaru »

Ivooos: postupem času lze u cvt vysledovat, že převodovka chce být chytrá a brzdí motorem při jízdě z kopce, aniž to extra chci. Pak stačí proklikat pravé pádlo na 6 a motorová brzda je minimální a není třeba vyřazovat (mohelničák ...). Ještě stojí za zmínku, že přednastavená šestka není nejdelším převodem, který převodovka umí. Nejdelšího převodu lze dosáhnout pouze při D.

Jízdu na N jsem si také vyzkoušel, opětovné zařazení na D za jízdy je problematické, pomůže "meziplyn". Ale na N nejezdím, je to kravina, racionálně se nevyplatí za nějaké litry benzínu zkracovat životnost převodovky. Také údajně platí, že životnost převodovky se dá měřit počtem pohybů páky v kulise.

Pozor taky na vypínání motoru se zařazenou R nebo D, pěkně to může cuknout. Stávalo se mi to třeba u čekání u čekání na přejezdu apod.

Pokud se chystám parkovat v kopci, při zařazeném D či R a stání na nožní brzdě nejprve zapnu ruční brzdu, pak zařadím N, pustím nožní brzdu (auto si "sedne" na brzdy), a pak opět zmáčku nožní brzdu a zařadím P. Snad to tak dělám dobře.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“