Problém s chladící soustavou?
Problém s chladící soustavou?
Zdravím pánové, ještě než mého otíka vrhnu pod ruce mechanikovi, chtěl bych se zeptat zkušenějších na radu. Stalo se mi v prosinci a následně teď v březnu, že se mi odpojila hadička, která vede s chladící nádobky směrem k předním saharám (viz obrázek) a kapalina trošku potřísnila motor, nicméně když jsem kontroloval hladinu v nádržce, byla nad ryskou max. Co jsem si však nyní všiml je, že po tom prosincovém rozpojení přestala topit půlka ventilace u spolujezdce a po tom březnovém už ventilace netopí vůbec. Máte s tímto nějaké zkušenosti, ať případně můžu mechanikovi přímo říct, co by s tím mohlo být? Díky za případné rady. Jen poznámka na konec, nejezdím s otíkem žádnou pilu, spíše naopak, klid a pohodu.
OTB 2.5 AT / 121kw / 2005 / LPG
Re: Problém s chladící soustavou?
Hladina se kontroluje v chladiči (otvírat samozřejmě, když není soustava natlakovaná).
Tato nádobka slouží pouze k odkládání / přicucávání vody.
Pokud to netopí, tak je tam prostě málo vody, což bude zapříčiněné tou vypadávající hadičkou.
Já jí mám stáhnutou stahovací páskou.
Dolejt chladič, stáhnout hadičku a dál sledovat.
Tato nádobka slouží pouze k odkládání / přicucávání vody.
Pokud to netopí, tak je tam prostě málo vody, což bude zapříčiněné tou vypadávající hadičkou.
Já jí mám stáhnutou stahovací páskou.
Dolejt chladič, stáhnout hadičku a dál sledovat.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Problém s chladící soustavou?
ještě jsem zapomněl dodat, že od té doby se mi zapínají obě sahary, což si myslím že není úplně ok, ikdyž stojím na volnoběh..
OTB 2.5 AT / 121kw / 2005 / LPG
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém s chladící soustavou?
Spínání sahar má o něco složitější algoritmus než jen podle teploty, hraje v tom roli i rychlost vozidla, jestli je zapnutá klima atd.
Nechci rovnou prorokovat nejhorší, ale samozřejmě jedna z variant je i fouklý těsnění hlavy/hlav.
Že je najednou v nádržce "víc" vody znamená jen to, že je jí v okruhu méně, tzn. že je zazvzdušněný. Vzhledem k tomu, že v nádržce je vody dost, mohlo se to zavzdušnit leda vnitřkem, což by indikovalo to fouklý těsněný. To ovšem umí tu vodu vycákat i úplně, horem z expanzky.
To se může stát ale třeba i s vadným víčkem chladiče, který neudrží tlak (vadný ventil, nebo prasklý těsnění toho víčka) - pak se voda "najednou" uvaří, pára vytlačí vodu... to se mi stalo, s tím víčkem, a přetekla mi nádobka horem.
Že to nějak netopí bude taky imho tím zavzdušněním.
Tu hadičku spoj a stáhni, ať nevylítává. Zkontroluj i to víčko chladiče, všechno dolej - chladič do plna, expanzku po max, nastartuj s otevřenou kapotou a kontroluj, je možný že si to zase dost vody natahne zpět. Ideálně i mírně do kopečka, čumákem na horu, prej se to tak líp odvzdušňuje. V manuálu je myslím něco jako 10 min při 2000 rpm, nevim teď přesně, ale ono se to jinak samozřejmě odvzdušní i "samo", rovně na volnoběh, jízdou, ...
No a až to bude zase jednou ustálený, ohřej to a nalož tomu. Pak zastav, otevři si víčko expanzky (ne chladiče proboha! :D ) a koukej, jestli od tý hadičky z chladiče nejdou bublinky. Jestli jo, tak jsme doma a rozbíjej prasátko...
Nechci rovnou prorokovat nejhorší, ale samozřejmě jedna z variant je i fouklý těsnění hlavy/hlav.
Že je najednou v nádržce "víc" vody znamená jen to, že je jí v okruhu méně, tzn. že je zazvzdušněný. Vzhledem k tomu, že v nádržce je vody dost, mohlo se to zavzdušnit leda vnitřkem, což by indikovalo to fouklý těsněný. To ovšem umí tu vodu vycákat i úplně, horem z expanzky.
To se může stát ale třeba i s vadným víčkem chladiče, který neudrží tlak (vadný ventil, nebo prasklý těsnění toho víčka) - pak se voda "najednou" uvaří, pára vytlačí vodu... to se mi stalo, s tím víčkem, a přetekla mi nádobka horem.
Že to nějak netopí bude taky imho tím zavzdušněním.
Tu hadičku spoj a stáhni, ať nevylítává. Zkontroluj i to víčko chladiče, všechno dolej - chladič do plna, expanzku po max, nastartuj s otevřenou kapotou a kontroluj, je možný že si to zase dost vody natahne zpět. Ideálně i mírně do kopečka, čumákem na horu, prej se to tak líp odvzdušňuje. V manuálu je myslím něco jako 10 min při 2000 rpm, nevim teď přesně, ale ono se to jinak samozřejmě odvzdušní i "samo", rovně na volnoběh, jízdou, ...
No a až to bude zase jednou ustálený, ohřej to a nalož tomu. Pak zastav, otevři si víčko expanzky (ne chladiče proboha! :D ) a koukej, jestli od tý hadičky z chladiče nejdou bublinky. Jestli jo, tak jsme doma a rozbíjej prasátko...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20617
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Problém s chladící soustavou?
Mohla se ti kvůli té hadicce ztratit voda z oběhu. Přestane fungovat systém spojených nadob. To znamená, že máš málo vody v chladíči. Když otevřeš víčko, tak musí být plný.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3658
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Problém s chladící soustavou?
Myslim ze duvod je 90% jak pise namornik. Otevrit, oboji doplnit, zavrit. Cumak do kopce, nastartovat, nechat probublat. Presne jak pise podvlada. (predpokladam ze to tesneni jeste neni) Mel jsem neco podobneho, u mne netesnilo vicko na chladici, a voda tekla ven, misto do expanzky. Tu hadicku musis v kazdem pripade pripevnit, at uz sponou nebo dratem. Mozna jsi mel stesti ze se to stalo v zime a nejezdis kudlu. Z toho duvodu doufam ze to neni tesneni.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Problém s chladící soustavou?
Hele a je ta hadicka pruchozi a na konci serizla do sikma? Nechapu, proc by padala z chladice (pokud neni podelne praskla a nedrzi tam), neni v ni zadny tlak, jen zkrz ni tece kapalina pres tlakovy vicko do expanzky a pri chladnuti motoru se pres ni nasava chladivo zpet do chladice.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49179
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s chladící soustavou?
K vyřčenému již není co dodat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Problém s chladící soustavou?
Já jí třeba stáhnul kvůli tomu, že mi přišlo, že neseděla úplně jak by měla.
Při onom nasávání vody zpět do chladiče to nejspíše přisávalo i trošku vzduch. Furt se mi zavzdušňoval chladič a po stáhnutí páskou to přestalo.
Prověřit průchodnost hadičky jsem bral jako samozřejmost, že mě to nenapadlo ani psát
Při onom nasávání vody zpět do chladiče to nejspíše přisávalo i trošku vzduch. Furt se mi zavzdušňoval chladič a po stáhnutí páskou to přestalo.
Prověřit průchodnost hadičky jsem bral jako samozřejmost, že mě to nenapadlo ani psát
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Problém s chladící soustavou?
mockrát díky za užitečné rady borci! jen bych se na závěr zeptal: u toho doplňování chladiče chladící tekutinou je v manuálu napsané až téměř po víčko, je to tak správně?
OTB 2.5 AT / 121kw / 2005 / LPG
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém s chladící soustavou?
Přesně tak chladič do plna = po víčko. Expanzku jen po rysky. Ale jak jsem už říkal, po startu koukej na hladinu, aby si to nenasálo zpět moc a nepřisálo zase vzduch.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Problém s chladící soustavou?
A když už se tady o tomto bavíme - jak správně kontrolovat jestli je v autě chladící kapaliny dost? Ryskou v nádržce? Nebo odšroubovat víčko chladiče? (bavím se o běžné kontrole jestli je vše OK - auto stojí, motor vypnutý, vše studené).
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém s chladící soustavou?
Já koukám jen na expanzku, ale protože vím, že je zbytek v pohodě. Občas, jednou za čas, mrknu pro sichr i do chladiče, nebo při nějaký zásadní změně hladiny v expanzce taky.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3658
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Problém s chladící soustavou?
Normalne jak pise podvlada, vicko od chladice otevrit, jen kdyz cujes zradu. Kdyz to oteviras moc casto, tak to vicko prestava poradne tesnit, a muze si prisavat vzduch, nebo prskat vodu ven. To byl muj a Vladovo pripad. U mne stacilo trochu prihnout ty packy na vicku, aby to bylo zase fest.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém s chladící soustavou?
No, můj případ byla rovnou prasklá těsnící gumička na tom víčku, ale tak, aby to nebylo na první pohled vidět... Ale v podstatě ano
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!