Kúrenie - vnútorná ventilácia

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od vasco »

Zdravím všetkých. Mám Forestra SG, 2004, 92 kW a pred pár týždňami som postrehol, že pri zapnutom kúrení (vzduchovej ventilácii) pokiaľ som zastal (s naštartovaným motorom) tak začal prúdiť studený vzduch z výduchov. Keď sa auto opäť hýbalo, tak vzduch prúdil teplý ako bol nastavený. Predtým sa to tak nechovalo. Dnes som mal pocit, že to opäť funguje. Mal som v pláne sa na to pozrieť keď bude teplo, lebo sa dalo s tým fungovať. Má niekto podobnú skúsenosť resp. intuíciu kde hľadať problém a na čo sa zamerať?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49211
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od VDC »

Máš dost vody v chladiči ? Tím bych začal.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od vasco »

Pozriem sa na vodu pri svetle. Predtym tam bolo o cosi viac ako bola ryska pri teplote vychladnuteho motora. Este pred 2 tyzdnami som bol na STK, predtym som bol
motor zahriat asi 15 km. Pred vjazdom do boxu bol motor nastartovany. Nasledne v boxe technik sa pripojil na kontrolu EK, ale mal tam problemy s pripojenim na siet, tak 10 mozno aj 15 min. preslo kym zacal a pyta sa ma, ze mam teplotu vody 122. Tak som sa hned zarazil, pretoze nikdy (za 4 roky co ho mam) sa rucicka teploty vody ani nepohla. Pod volantom bol napojeny aj na konektor pre diagnostiku. Ako to odpojil, tak teplota sa rychlo dostala spat na normalnu prevadzkovu teplotu, rucicka klesla do beznej polohy.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20648
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od námořník »

Musíš kouknout taky do chladiče, ne jenom do explansky
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49211
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od VDC »

Záleží na tom kde a jak jezdíš. Může ti chybět v chladiči půl litru a s teplotou to ani nehne. Je zima. Ale může blbnout topení přesně tak jak popisuješ.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od mnov »

Jestli se to nepřehřívá a jen to ukazuje nesmyslné teploty, tak by mohl být i problém s čidlem teploty. Tento model má na topení ventil, který neotevře topení do dosažení teploty chladící kapaliny 40 °C, nebo 50 °C, to už si přesně napamatuji. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od vasco »

VDC píše:Máš dost vody v chladiči ? Tím bych začal.
Takze chladic si vypytal 1,5 l chadiacej kvapaliny. Vyzera to, ze priznaky sa vytratili. To by ma teraz ani netrapilo aj keby samotny prejav ventilacie sa nezmenil. Dufam, ze motor to bude mat bez nasledkov. Co som pozeral tak napln chladica by pre moj typ motora a prevodovky malabyt 6,6 l. Prevazne denne jazdim kratke trasy, otacky max. 4000 kvoli lpg.
Otazne je kde sa minala ta chadiaca kvapalina!? Mam podozrenie, ze pred 2 r. som menil orginal chladic za after market a ako to so specifikaciou byva, chladic mal voci povodnemu jeden maly otvor na pripojenie hadice (vedla privodu od motora), ktory som zablendoval - dal som asi 4 cm halicku na koniec vlozil do nej kovovy kolik a zatiahol paskami na oboch koncoch.... myslim, ze tu to mohlo postupne ubudat.
Co sa tyka expanznej nadrzky, bol som v domneni, ze znej si dokaze chladic prisat v pripade potreby.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od dracekvo »

On si dokáže přisát, jen když motor chladne. Pokud je systém natlakovaný a někudy to utíká, tak přisát neumí.
Ještě může být únik kvůli lpg. Třeba netěsnosti na hadicích.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49211
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od VDC »

No tak pozoruj, jak se to bude projevovat. Litr a půl je poměrně hodně. A rozhodně to motoru nedělá úplně, když dlouhodobě jezdí s malým množstvím chladiva. Nedivil bych se, kdyby ti díky tomu fouklo těsnění pod hlavou. V každém případě ještě po chvíli ještě znovu zkontroluj stav v chladiči, i kdyby to neubývalo, tak když je tam takovýhle vzduchový pytel, může to chtít ještě znovu doplnit. A určitě zkontroluj, zda ti do expanzky nejdou bublinky.
Expanzka funguje pouze v případě, že je plný chladič, pak to funguje jako spojité nádoby. Teplé chladivo se přetlakem vytlačí do expanzky a studené se podtlakem natáhne zpátky. Když je v chladiči prázdno, tak jako bys tam žádnou expanzku neměl.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od vasco »

dracekvo píše:On si dokáže přisát, jen když motor chladne. Pokud je systém natlakovaný a někudy to utíká, tak přisát neumí.
Ještě může být únik kvůli lpg. Třeba netěsnosti na hadicích.
V akom zmysle "unik kvuli lpg"?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od dracekvo »

Do reduktoru vede voda. Tj. víc spojů, větší šance, že to bude někde propouštět.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Kúrenie - vnútorná ventilácia

Příspěvek od vasco »

dracekvo píše:Do reduktoru vede voda. Tj. víc spojů, větší šance, že to bude někde propouštět.
Ja nemam reduktor, mam kvapalnu fazu lpg - ICOM system.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“