Spinanie klimy na SJ
Spinanie klimy na SJ
Vsimol som si uz davnejsie, ze mi nejako podivne pracuje regulacia klimatizacie.
Vsetko chladi ok, aj dostatocne intezivne, takze nejakeho uniku chladiva sa nebojim.
Ale pride mi divne, ze elmag.spojka pripaja kompresor klimy v pravidelnych intervaloch cca 10 sekund, potom 5-8 sekund sa toci kompresor, nasledne sa vypne a po 10sekundach to iste opat a dokola.
Toto robi po nastartovani a aj pri zahriatom motore, ak je zapnuta klima.
Ci to robi za jazdy, to netusim. Najlepsie to samozrejme vidno nazivo, ale je to poznat samozrejme aj na otackach volnobehu/zvuku.
Tak mi nepada este, ci to nemoze suvisiet so stavom baterie, ale tu mam podla mna ok.
Je to normalny stav ? Alebo je to len take citlive ta regulacia ?
Vsetko chladi ok, aj dostatocne intezivne, takze nejakeho uniku chladiva sa nebojim.
Ale pride mi divne, ze elmag.spojka pripaja kompresor klimy v pravidelnych intervaloch cca 10 sekund, potom 5-8 sekund sa toci kompresor, nasledne sa vypne a po 10sekundach to iste opat a dokola.
Toto robi po nastartovani a aj pri zahriatom motore, ak je zapnuta klima.
Ci to robi za jazdy, to netusim. Najlepsie to samozrejme vidno nazivo, ale je to poznat samozrejme aj na otackach volnobehu/zvuku.
Tak mi nepada este, ci to nemoze suvisiet so stavom baterie, ale tu mam podla mna ok.
Je to normalny stav ? Alebo je to len take citlive ta regulacia ?
Re: Spinanie klimy na SJ
Nedávno jsem to sledoval a myslím, že obdobně se mi choval jeden ze dvou větráků vepředu, tak jsem předpokládal, že to bude právě větrák klimatizace.
Subaru Outback 2.5i Active MY19
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22739
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Spinanie klimy na SJ
Podle me to muze byt, dle okolni teploty a pozadavku na chlazeni, normalni chovani. Kompresor vypina, kdyz se vyparnik namrazi na nejakou teplotu. Ve chvili, kdy se zase ohreje (coz se deje tim, ze pres nej fouka vetrak vzduch do kabiny), tak kompresor zase sepne. Takze zalezi, ale muze to byt normalni.
Sahara - ano, typicky pri sepnutym kompresoru to zapina i saharu.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Sahara - ano, typicky pri sepnutym kompresoru to zapina i saharu.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3660
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Spinanie klimy na SJ
Chlapci, funguje je to presne tak ,jak pise spm. U mne v reznictvi zapina lednice v lete kazde 2 min. A chladidla jsou tam asi 2kg. V aute jsou to asi 400gr. Tak se zapnuti/vypnuti strida rychle. V aute me to tak slape uz 20 let. Asi 3x jsem to doplnoval a jednou menil remen.
Re: Spinanie klimy na SJ
Tak nastavene to mavam standard na 22stupnov a nie som si teraz isty, ci to nerobi aj ak je vonkajsia teplota o kus nizsia. Teoreticky to mozne je, ze je to cele citlive na male vykyvy a tepelna kapacita toho systemu je tak mala, ze to lieta hore dole. Predpokladam, ze ak by chybalo chladivo, tak by to az tak nechladilo.
Chladnicka/mraznicka je ine, tam nie je taka mechanika, tu mam skor obavu, aby sa ta spojka neuspojkovala
Idem v priebehu 2 mesiacov na prehliadku, tak sa tych mumakov pre istotu spytam.
Skusim teda vypnut ventilaciu, ci sa tie intervaly zmenia.
Vdaka za tipy.
Chladnicka/mraznicka je ine, tam nie je taka mechanika, tu mam skor obavu, aby sa ta spojka neuspojkovala
Idem v priebehu 2 mesiacov na prehliadku, tak sa tych mumakov pre istotu spytam.
Skusim teda vypnut ventilaciu, ci sa tie intervaly zmenia.
Vdaka za tipy.
To mne vtedy nerobi.Sahara - ano, typicky pri sepnutym kompresoru to zapina i saharu.
Naposledy upravil(a) Makovica dne úte čer 09, 2020 9:03 pm, celkem upraveno 1 x.
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Spinanie klimy na SJ
Stejně často to na fleku spíná asi každýmu. Mě v SG taky. Zatim se to neuspojkovalo.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Spinanie klimy na SJ
Ááááno, pravda, i častěji a je to normální.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3660
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Spinanie klimy na SJ
Makovica, u me zapina sahara taky chvilku pozdeji
Re: Spinanie klimy na SJ
Je to úplně normální, včetně zpoždění větráku. A řešilo se to tu už celkem dostkrát.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Spinanie klimy na SJ
Tak to som prekvapeny, lebo uz som tu videl vselico, kona grcat, hada pastou po stole buchat, ale toto nie.HonzaCZ píše:Je to úplně normální, včetně zpoždění větráku. A řešilo se to tu už celkem dostkrát.
Podla mna to dostava zbytocne mechanicky zabrat, ale ked to tak sudruhovia z Japonska vymysleli, hadam vedia, co robia.
Na ziadnom inom aute sa to zdaleka podobne nespravalo.
Re: Spinanie klimy na SJ
Tak toto chování klimy mne také dost překvapilo, hned jak jsem vyměnil SH za SJ.Makovica píše: Ale pride mi divne, ze elmag.spojka pripaja kompresor klimy v pravidelnych intervaloch cca 10 sekund, potom 5-8 sekund sa toci kompresor, nasledne sa vypne a po 10sekundach to iste opat a dokola.Ci to robi za jazdy, to netusim.
Dělá to samozřejmě i za jízdy. Při malém rozdílu venkovní a vnitřní teploty jsem si toho všiml hned první jízdu.
Je to hodně nepříjemné, neustále dokola v intervalu co píšeš to cvaká jakoby z "palubky", samozřejmě z motorového prostoru.
Dokonce jsem si nechal hned při prvním návštěvě v servisu překontrolovat množství chladiva a funkci klimy, samozřejmě bez problému.
Takže je to "vlastnost", ne chyba. Na SH se mi takto klima rozhodně nechová a to s ním občas také jezdím.
Zkoušel jsem režim "FULL" a "FULL AUTO", jestli na to nemá vliv, je to ale stejné.
V servise mi řekli, že ta logika spínání klimy v SJ je úplně jiná než v SH, tak ať si na to zvyknu, že se to nedá nějak poladit.
Jediné, čeho jsem si ještě všiml je to, že to takto dělá častěji třeba při táhlém výjezdu delšího kopce, ale na pohodu, žádná svižná jízda.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22739
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Spinanie klimy na SJ
Ono to není moc jak jinak vymyslet. Teda jo, dá se tam dát kompresor, který má nějak řiditelný výkon, takže v takovém případě pak běží na menší výkon a to spínání neprobíhá nebo alespoň ne tak často. V autech se to vyskytuje, ale v Subaru to nejspíš nebylo nikdy...
Re: Spinanie klimy na SJ
Tý spojce podle mě vadí víc, když se nepoužívá vůbec, než když se často spíná.
Jestli si vzpomenu, tak zkusím natočit, co to dělá u BL. Můžeme si pak porovnat délky intervalů
Délka a frekvence spínání samozřejmě záleží na tom, kolik to musí chladit. To tak je nějak daný fyzikálně.
Jak psal SPM, tak některý auta mají kompresor třeba elektrický, tak tam se pak dá regulovat jiným způsobem. Když je na řemenu motoru, tak se musí spínat tímto způsobem.
Myslím, že se dá vyčíst i nějaké hodnoty z těch čidel kolem chladícího okruhu, tak zkusím, co z toho dostanu.
EDIT: Napadá mě srovnání s ledničkama. Staré ledničky, co měly kompresor zapnuto/vypnuto, tak taky chvíli vrčely a pak zase chvíli nevrčely. Když se otevřely, tak vrčely pak dýl atd. No a novější/moderní/lepší ledničky mají už kompresor regulovatelný a ten jede proti tomu skoro pořád, ale na mnohem nižší výkon. Aspoň u mé 5 let staré Samsung to tak je.
Záleží to i na kapacitě toho okruhu, na tom, kolik kompresor dodává množství, jaký tlak atd. Samozřejmě ideální stav je, aby se tlačilo tolik, aby se ve výparníku za redukčním ventilem odpařovalo tolik, kolik je potřeba k požadovanému chlazení. U těch ledniček k tomu směřují. U aut, kde je to na řemenu na motoru, který se točí různými otáčkami a požadavky na chlazení se také mění dost v čase a musí to umět chladit trochu a nebo taky fakt hodně (v řádech kW tepelného výkonu), tak to pak holt musí spínat přerušovaně. Natlačí vysokotlaký okruh, vypne, odpařuje se, když poklesne tlak, tak zase natlačí a tak dále stále dokola.
Jestli si vzpomenu, tak zkusím natočit, co to dělá u BL. Můžeme si pak porovnat délky intervalů
Délka a frekvence spínání samozřejmě záleží na tom, kolik to musí chladit. To tak je nějak daný fyzikálně.
Jak psal SPM, tak některý auta mají kompresor třeba elektrický, tak tam se pak dá regulovat jiným způsobem. Když je na řemenu motoru, tak se musí spínat tímto způsobem.
Myslím, že se dá vyčíst i nějaké hodnoty z těch čidel kolem chladícího okruhu, tak zkusím, co z toho dostanu.
EDIT: Napadá mě srovnání s ledničkama. Staré ledničky, co měly kompresor zapnuto/vypnuto, tak taky chvíli vrčely a pak zase chvíli nevrčely. Když se otevřely, tak vrčely pak dýl atd. No a novější/moderní/lepší ledničky mají už kompresor regulovatelný a ten jede proti tomu skoro pořád, ale na mnohem nižší výkon. Aspoň u mé 5 let staré Samsung to tak je.
Záleží to i na kapacitě toho okruhu, na tom, kolik kompresor dodává množství, jaký tlak atd. Samozřejmě ideální stav je, aby se tlačilo tolik, aby se ve výparníku za redukčním ventilem odpařovalo tolik, kolik je potřeba k požadovanému chlazení. U těch ledniček k tomu směřují. U aut, kde je to na řemenu na motoru, který se točí různými otáčkami a požadavky na chlazení se také mění dost v čase a musí to umět chladit trochu a nebo taky fakt hodně (v řádech kW tepelného výkonu), tak to pak holt musí spínat přerušovaně. Natlačí vysokotlaký okruh, vypne, odpařuje se, když poklesne tlak, tak zase natlačí a tak dále stále dokola.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Spinanie klimy na SJ
Vzhledem k tomu, že s boxer dieslem v manuálu jsem se snažil jezdit stále kolem 2200 ot. nejméně, ať jsem měl zařazeno cokoliv, tak v SJ si CVT klidně v "I" módu šudlí 1200 ot. a nic s tím neudělám.HonzaCZ píše:U aut, kde je to na řemenu na motoru, který se točí různými otáčkami a požadavky na chlazení se také mění dost v čase a musí to umět chladit trochu a nebo taky fakt hodně (v řádech kW tepelného výkonu), tak to pak holt musí spínat přerušovaně. Natlačí vysokotlaký okruh, vypne, odpařuje se, když poklesne tlak, tak zase natlačí a tak dále stále dokola.
Pouze pokud to přepnu do "S", tak poskočí otáčky cca o 600 nahoru dle zátěže.
Při svižnější jízdě totiž nepozoruji, že by klima v takové frekvenci spínala a to nemusí být 35 st. venku.
Jde opravdu o skoro eko jízdu na pohodu v nízkých otáčkách, je to navíc dost slyšet a technicky založenému člověku to opravdu musí vadit a tudíž se nad tím zamyslí, proč...?
A je pravda, že u jiných aut jsem se také s tím nesetkal.
Tak vyzkoušíme asi přepnutí do "S", jakmile začne klima v této frekvenci pracovat, možná se tím něco vysvětlí.
Spíš by mne v návaznosti na to zajímalo, jestli je ve výbavě TREND u prvních modelů SJ před (případně i po) faceliftu přepínání "I" a "S".
Pokud to tam není a klima se chová jinak, pak to může být i těmi otáčkami.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 320
- Registrován: ned úno 18, 2018 8:27 am
- Jméno a příjmení: Rostislav
- Bydliště: Bruntál
Re: Spinanie klimy na SJ
Mám manuál comfort a jel jsem aji manuálem active bez přepínání I-S a u obou se to chová stejně. Pravidelně zapíná a vypíná kompresor. Je to vlastnost