Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Jizdní režimy 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 15197
Bydliště: Praha
dethroned píše:
Honzo wow... jak jsi se dostal k těm motorovým mapám?
Hodně zajímavý, jak moc obohacuje nahoře směs, oproti současné nutnosti jet lambda 1 v celém rozsahu motoru.
A v Romraideru si můžeš konfigurovat DTC? To by se dost hodilo, je to we wiki jak se ten romraider používá? Jdu se podívat.
Dostal jsem se k tomu tak, jak jsem psal. Při některém ze svých informačních bádání jsem našel BIN program z mojí ECU. Sedí podle ECU ID i Calibration ID. No a včera, když jsem chtěl ukázat ty mapy, tak jsem shodou okolností našel i ten odpovídající xml profil, což je v podstatě taky "mapa" na jaký adrese v tom BINu jsou jaký parametry. Stačí tyhle dva soubory zadat do RomRaideru a on z toho vyplivne ty mapy, případně další věci. Vše lze pak upravovat a zapsat výsledný BIN. A ten flashnout do ECU. Tak přesně tu poslední část bych asi radši nezkoušel bez náhradní ECU. :-D Jinak u mě se, dle toho xml profilu, flashuje přes CAN bus. Předpokládám, že se na to použije ECUflash, další chytrý software, a k němu nějaký vhodný kabel - předpokládám Tactrix Openport, který umí snad úplně všechno.

Mě by asi nejvíc lákalo fakt jenom upravit konec tý "plynový" mapy pro Intelligent. A možná nějak poladit VVL, ale to už moc zavání laborováním.

Co se týče tý palivový mapy, tak to kdybys viděl ty přechodový mezi closed loop a open loop... to musí bejt věda...

Jak se to používá najdeš na stránkách toho projektu a velkou část jsem popsal na začátku příspěvku.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv lis 21, 2019 11:22 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 15197
Bydliště: Praha
Jo a ještě zajímavost i pro ostatní, tak ten program má 1 MB, jeden megabajt, tedy 8 Mb. Ne nepletu si jednotky. :-D Kdo kdy pracoval s nějakými jednočipy nebo podobně, tak jistě dá za pravdu, že to není úplně málo a je tam prostoru dost, ostatně jak je vidět na počtu těch map v OEM programu. A to se bavíme o 12 let starym autě, který má pravděpodobně 15+ let starý design ECU.

Je jasný, že pokud člověk chce udělat komplet několik profilů, tak se musí měnit celý sady. Je to jednodušší, než disassemblovat samotný řídící program a nějak ho donutit měnit jenom některé mapy. Prostě se udělá několik sad a dají se pak přepínat paměti s kterými se pracuje. Upravené OEM jednotky mají zřejmě několik fyzických čipů, které se nějak přepínají a custom jednotky s tím rovnou počítají, předpokládám.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv lis 21, 2019 11:29 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 15197
Bydliště: Praha
Nonamer píše:
děkuji všem za reakce. Vidím, že téma je zajímavé a snad se časem dobereme k tomu, který z těch režimů je pro motor a převodovku "zdravější" a jestli je třeba režim I pouze ústupkem s ohledem na emise a jestli jeho používání jako defaultního třeba způsobuje větší zanášení motoru atd..
Nevím, z jakého pohledu myslíš, že je [I] default (viz první příspěvek), ale podle mě je právě Sport default. Nevím teda, jestli máš 2 nebo 3 režimy.

Ale k tvojí otázce: Myslím, že podstatně víc záleží na způsobu užívání a samotných provozních podmínkách, než na tom, jaký je tam režim.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv lis 21, 2019 11:34 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 05, 2018 1:07 pm
Příspěvky: 176
Diky za teardown! Moc zajimavy, ale ted ma clovek jeste vic otazek nez odpovedi. Proc je torque map A,B,C, ale ignition timing zadne A,B,C nema? a co znamena nekde jeste ctvrte pismeno D? :))
S velikosti pameti mas recht, tak holt sme amateri a nerozumime tomu :D Zajimalo by me jestli na ten otocnej knoflik SI drivu jde namapovat tri naprosto odlisne sady nastaveni celeho motoru podle ucelu, to by bylo takove hezke elegantni reseni pri naladeni auta. Ale tusim prave ze ne, u nikoho sem to tak nevidel.

Ale hezky sme si tipli, ze Icko neda 100%, ja na to Icko nejezdim, jezdim S a pri jezdeni ala pacient davam S#. Na Icko to i skube pri rozjezdu, zvlast za studena pocitove jako chuda smes, a proste.. nejde to, prijde mi ze tomu ublizuju :) Mozna v tom automatu to prevodovka kompenzuje, nevim.

btw ty barvicky v mapach nejsou pro vsechny varianty homogenni, napr. kolem cisla 210 je u jedny mapy zelena, u druhe uz oranzova :) Ty rozdily tak budou jeste drastictejsi kdyby se to normalizovalo.

_________________
WRX STI Active MY18
Obrázek


čtv lis 21, 2019 12:10 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 8634
Bydliště: Česká Třebová
Já na I občas jedu a cukání nepozoruju, ale většinou jezdím S nebo S sharp.
Nechci se plést, ale když náhodou občas mrknu na nějaké ukazatele, tak se mi zdá, že na I se, ať na to šlapu jakkoliv, nedostanu na stejný tlak turba jako při použití S či S sharp.

_________________
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


čtv lis 21, 2019 12:39 pm
Profil
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11164
Bydliště: Hradubice
Podle mne je ještě rozdíl, když je I/S nebo I/S/S# . U SJ 2.0 s CVT mám jen I/S a S má vyšší otáčky o cca 500 a rychlejší odezvu na plyn, tím vyšší spotřebu u poklidné jízdy. I se mi u SJ nezdá, že by dusilo. U 3.6 mám I/S/S# a jezdím zásadně S, protože I má pomalou reakce plynu. Rozdíl ve spotřebě I nebo S jsem nezpozoroval.

_________________
quickly

Outback BS 2.5 CVT ES MY19 Obrázek Outback BR H6 3.6R AT MY10 Obrázek Legacy BL H6 3.0R SpecB AT MY06 Obrázek

ex Forester SJ 2.0i CVT MY13 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester 2.0D Active MY09 6.7 l/100km 218 tkm


čtv lis 21, 2019 12:47 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 8634
Bydliště: Česká Třebová
Správně. "S" beru jako standardní režim, "S sharp" když to chci opravdu protáhnout a na srazy. ;-D "I" beru jako úlitbu ekologům, i když ani u STIhačky mezi "I" a "S" není rozdíl ve spotřebě příliš znatelný.

_________________
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


čtv lis 21, 2019 12:53 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm
Příspěvky: 2038
Já mám I-S-S# a jezdím pohodovku na I proto, že jsem předpokládal u I nejnižší spotřebu.
Nemám to ale nijak ověřeno.
Logicky by to tak ale být mělo, pokud je mdlá reakce na plynový pedál, tj. jde tam málo paliva.
Jinak občas mi to na I také cukne, ale je to málokdy.

A přijde mi, že I je defaultní nastavení, protože po každém nastartování to skočí na I.
Kromě toho je kolečko SI Drive ve střední poloze na I, kdežto S a S# se musí otočit doleva nebo doprava.

https://www.automotiveaddicts.com/wp-co ... ntrols.jpg

_________________
Subaru WRX STI 2.5 MT 221kW 2012 (viewtopic.php?f=39&t=7756)
Subaru Legacy kombi 2.5i MT 127kW 2008 (viewtopic.php?f=39&t=3638)
Skoda Octavia RS kombi 2.0 TDI MT 135kW 2017


Naposledy upravil bushman1 dne čtv lis 21, 2019 1:05 pm, celkově upraveno 1



čtv lis 21, 2019 1:01 pm
Profil
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11164
Bydliště: Hradubice
U 3.6 je po vypojení baterky standardně "S". I se volí zmáčknutím kolečka. U SJ je standardně "I".

_________________
quickly

Outback BS 2.5 CVT ES MY19 Obrázek Outback BR H6 3.6R AT MY10 Obrázek Legacy BL H6 3.0R SpecB AT MY06 Obrázek

ex Forester SJ 2.0i CVT MY13 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester 2.0D Active MY09 6.7 l/100km 218 tkm


čtv lis 21, 2019 1:04 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv dub 21, 2016 10:28 pm
Příspěvky: 619
quickly píše:
Podle mne je ještě rozdíl, když je I/S nebo I/S/S# . U SJ 2.0 s CVT mám jen I/S a S má vyšší otáčky o cca 500 a rychlejší odezvu na plyn, tím vyšší spotřebu u poklidné jízdy. I se mi u SJ nezdá, že by dusilo. U 3.6 mám I/S/S# a jezdím zásadně S, protože I má pomalou reakce plynu. Rozdíl ve spotřebě I nebo S jsem nezpozoroval.

SJ tak ako pises. Mam pocit, ze ten rozdiel v otackach byva este vyssi. Zalezi od aktualnej rychlosti, prevodu, parametrov.
Naviac je super, ze pri S stuhne riadenie.

_________________
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F >:-f / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek


čtv lis 21, 2019 1:06 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm
Příspěvky: 2038
Tak teď jsem se na jednom americkém fóru dočetl tohle:

SI drive will default to S if it was in S# or I if it was in I when the car is turned off. S# is not available until the car is warmed up.

Budu to muset vyzkoušet.

_________________
Subaru WRX STI 2.5 MT 221kW 2012 (viewtopic.php?f=39&t=7756)
Subaru Legacy kombi 2.5i MT 127kW 2008 (viewtopic.php?f=39&t=3638)
Skoda Octavia RS kombi 2.0 TDI MT 135kW 2017


čtv lis 21, 2019 1:24 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 15197
Bydliště: Praha
strider píše:
Diky za teardown! Moc zajimavy, ale ted ma clovek jeste vic otazek nez odpovedi. Proc je torque map A,B,C, ale ignition timing zadne A,B,C nema? a co znamena nekde jeste ctvrte pismeno D? )
A dokonce u některých map je A-H. :-) To, IMHO, podtrhuje mojí domněnku, že právě SI-drive nepřepíná jenom různý mapy, ale ty mapy se přepínají podle dalších okolností. Pravděpodobně ty "plynový" teda těm SI-drive režimům přímo odpovídají. Ale u ostatních bude další logika. Tipuju třeba, že se přepíná něco při navolení manuálního režimu na převodovce. Páč už dřív jsem vypozoroval, že se mění indikovaná spotřeba při absolutně ustálené jízdě, jen přepínáním AT/MT.

strider píše:
Zajimalo by me jestli na ten otocnej knoflik SI drivu jde namapovat tri naprosto odlisne sady nastaveni celeho motoru podle ucelu, to by bylo takove hezke elegantni reseni pri naladeni auta. Ale tusim prave ze ne, u nikoho sem to tak nevidel.
Myslím, že vzhledem k tomu, co jsem psal výše, to nejde. Asi by se dalo vysledovat, který mapy se přepínají přímo pomocí SI-drive režimů.

strider píše:
Ale hezky sme si tipli, ze Icko neda 100%,... Mozna v tom automatu to prevodovka kompenzuje, nevim.
No já to netipoval, já to měl reálně vysledovaný z provozu. :-) A teda taky to ukazuje ta křivka na displeji, i když vážně jsem jí nebral. :-) Na [I]čko to necuká, ale já prakticky používám jenom [S]. Když se chci svízt, tak tam dám manuální režim, ale nechám [S]. Občas zkusím S#, ale problém je, a ta mapa to potvrzuje, že to v podstatě od 70% sešlápnutí plynu "žádá" 100 % krouťáku. Takže se to tváří, jakože to hrozně jede, ale na konci plynový dráhy se už nic víc neděje. :-D

strider píše:
btw ty barvicky v mapach nejsou pro vsechny varianty homogenni, napr. kolem cisla 210 je u jedny mapy zelena, u druhe uz oranzova Ty rozdily tak budou jeste drastictejsi kdyby se to normalizovalo.
Ty barvy to počítá zřejmě podle minimální a maximální hodnoty v rámci jedný mapy. Takže ano, mezi mapama to nesedí.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv lis 21, 2019 2:09 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 15197
Bydliště: Praha
bushman1 píše:
A přijde mi, že I je defaultní nastavení, protože po každém nastartování to skočí na I.
Kromě toho je kolečko SI Drive ve střední poloze na I, kdežto S a S# se musí otočit doleva nebo doprava.

https://www.automotiveaddicts.com/wp-co ... ntrols.jpg
Otázka, jestli to není nějaká "eko" buzerace. Mně tam zůstává S nebo I. S# ne, protože to lze navolit až po dosažení určité teploty chladící kapaliny. Můžu vyzkoušet, jestli tam S# zůstane, pokud znovu nastartuju ještě s teplým motorem. To, že je I na tlačítku uprostřed nemá absolutně žádnou vypovídající hodnotu, protože u BLE je taky uprostřed, ale default režim (při chybě, odpojení baterky, dle různých technických dokumentů atd.) je S.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv lis 21, 2019 2:15 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 15197
Bydliště: Praha
Traveller píše:
Správně. "S" beru jako standardní režim, "S sharp" když to chci opravdu protáhnout a na srazy. "I" beru jako úlitbu ekologům, i když ani u STIhačky mezi "I" a "S" není rozdíl ve spotřebě příliš znatelný.
Tak [I] je IMHO hlavně zajímavý u automatu. Hodně tahá motorem, málo podřazuje. To je pro mě hlavní rozdíl. Docela mě to i baví, protože na běžný ježdění to zbytečně nevytáčí motor ani při větším sešlápnutí plynu. Třílitrová H6 toho celkem dost utáhne i v nízkých otáčkách, ale na [S] to stejně poměrně brzy jde do otáček. Na [I] to snese mnohem víc. Kdyby tak šel ten plyn do 100 %.... chjooooo >:-&

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv lis 21, 2019 2:17 pm
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2015 6:58 pm
Příspěvky: 37
Bydliště: Jeseníky - Rychleby
HonzaCZ píše:
Nevím, z jakého pohledu myslíš, že je default (viz první příspěvek), ale podle mě je právě Sport default. Nevím teda, jestli máš 2 nebo 3 režimy.

Ale k tvojí otázce: Myslím, že podstatně víc záleží na způsobu užívání a samotných provozních podmínkách, než na tom, jaký je tam režim.



Já když nastartuju tak tam mám automaticky I , po zahřátí motoru na přiměřenou teplotu to můžu přepnout na S nebo S#

_________________
--------------
Forester SJ 2018 2.0 XT SPORT/ Forester SG 2007 2.0X Bi-Fuel - dekl pod motor by Kofilka
Ex Audi A6 Allroad 2008 / 4.2 fsi


čtv lis 21, 2019 3:34 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: