Jizdní režimy

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20642
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od námořník »

Ty máš teda koní víc :-D
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od HonzaCZ »

strider píše:
Nejak sme se o tom uz bavili s lidma, ted reknu jak sem si to poskladal v hlave, netvrdim ze je to dobre:
Pamet v ecu je tak mala, ze se tam vejde prave jen jedna mapa. A na vic je ta tovarni ecu pomala, oboje se resi aftermarket ecu. Napr. kdo chce pri ladeni vic map musi mit aftermarket ecu. Proto dedukce ze SI drive nemuze menit mapu, at uz je kolikarozmerna, coz urcite bude (benzin, vzduch, vvt, dalsi promenne).

Ale je to zajimavej point, pisu si a zeptam se povolanych pri prilezitosti.
Tak z pohledu, který popisuješ, to chápu tak, že se jedná o celý sady map - komplet pro řízení motoru. Z pohledu SI-drive to chápu tak, že přepíná třeba právě mapy VVT a VVL. Prostě tam není čas na nějaký velký výpočty, aby to nějak parametricky ovlivňovalo, co se bude dít na jakej režim. Takže podle mě to přepíná mapy pro ty jednotlivý "funkce". Stejně, jako v převodovce to taky ovlivňuje nějak řazení a nemění to komplet řízení převodovky, ale jenom jistou sadu parametrů, co ovlivňují část samotného řazení.

Viděl jsem třeba v RomRaideru ty sady map pro běžné modely typu moje auto a na každou blbost tam je mapa.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od HonzaCZ »

námořník píše:Určitě Kubo. Takhle mi to bylo taky vysvětleno. Když máš 200 koní tak je máš stále a je jedno v jakým jedeš režimu a že se díky tomu režimu auto chová jinak.
Tak to je blbost už od podstaty.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20642
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od námořník »

Když myslíš :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1281
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od strider »

Aah, ok, takze to budou oddeleny struktury - vicerozmerny pole. A ten program je jenom posklada dohromady v zavislosti na rezimu jinym zpusobem, a jinak v zavislosti na input nohy. Delayem, a hodnotama o x posunuty, coz bude stejne rychly na vypocet. Ok to uz si dokazu predstavit. o/
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od HonzaCZ »

námořník píše:Když myslíš
Tak už jenom to, že aby tam bylo např. těch 200 koní, tak musí nastat dost souběžných podmínek, tak se těžko dá říct, že jsou tam vždycky.

Asi chápu, jak jsi to myslel. Že prostě motor má už konstrukčně daný nějaký parametry a s těma se moc nedá hýbat. A že ten max. výkon tam vždy někde je.

Ale třeba zrovna u toho BLE, když dáš režim Intelligent, tak z toho ten maximální výkon nevydoluješ, ani kdyby ses stavěl na řasy.

A samozřejmě směrem nahoru se to ovlivňovat moc nedá, ale koho zajímá maximální výkon, když je dostupný jenom v jednom momentu? Naopak je zajímavý průběh výkonu a krouťáku v závislosti na otáčkách a to už můžeš ovlivnit mnoha způsoby. Třeba změnami řízení toho VVT/VVL, agresivnější předstih, dřívější přechod z closed loop řízení (zpětná vazba od lambdy) do open loop, kdy to tam pere palivo ne pro minimální emise a spotřebu, ale pro maximální výkon a podobně...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20642
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od námořník »

Jak jsem říkal , do debaty kolika rozměrný pole tam jsou apd se pouštět nechci :-).
Jenom jsem chtěl říct že u Levorga není jedna "mapa" motoru na S a jedna na I. Chování ovlivňují ty další, jako třeba plynový pedál. Která když se vytuní, tak se auto chová jinak, ale víc koní tam taky není.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1281
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od strider »

urcite ten horni limit je danej, ale velmi snadno se s pomoci Icka muzes dostat mnohem niz, kdyz program nevyuzije ty vrcholovy hodnoty mapy a ficur motoru, tzn. i na plnej plyn s nohou na podlaze jedes jen treba na 90% potencialu vykonu agregatu ;x
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20642
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od námořník »

To já samozřejmě chápu i když si u Levorga myslím že na I je jenom pozvolnejší nástup a auto je víc tupý, ale když prošlápnu, tak to tam je. Je to samozřejmě pocitový a změřený to nemám. A každý auto je jiný.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od HonzaCZ »

To doufám, že novější modely na uměj plnej výkon, i když třeba s prodlevou nebo to znamená fakt fest prošlápnout plynovej pedál. U BLE to prostě nejde a ani když to prošlápnu, tak to nejede naplno. Jinak mě ten režim ve spoustě situacích baví. Takhle je ale pro mě nepoužitelnej. Člověk je prostě zvyklej na to, co si může dovolit a když se potřebuje někde zařadit, předjet atd., zapomene, že je tam a pak se diví... Netroufám si tvrdit, kolik % maximálního výkonu je to schopný dodat, ale myslím, že míň než 90 %. Někde na zahraničním fóru (myslím, že LegacyGT.com) jsem viděl právě upravenou mapu pro ty SI-drive režimy, kde bylo pro umožněný dostat z motoru plný výkon. Celý včetně profilů pro RomRaider. Svojí ROM, která by se dala patchnout, jsem taky našel. Docela mě to zaujalo, ale asi bych chtěl mít nejdřív náhradní ECU, než bych se do toho pouštěl... :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak pro zajímavost jsem vyhrabal ten BIN mojí ECU, k tomu jsem našel odpovídající xml profil pro RomRaider a kouknul na to... Ta "mapa motoru" je ve výsledku tak trochu hodně mnoho moc map. Ostatně, jak jsem dřív psal. :-D
Legacy 3.0R ECU maps.png
Nějaký ty zajímavý mapy:
primary open loop fueling.PNG
injectors.PNG
cranking.PNG
timing.PNG
knock.PNG
avcs.PNG
idle-temp.PNG
(9.75 KiB) Staženo 1151 x
A tady mapy "plynu" u jednotlivých SI-drive režimů, kde je krásně vidět, jak ta sviňa ntelligent nedává max. krouťák. V podstatě jenom 75 %:
si-intelligent.PNG
si-sport.PNG
si-sharp.PNG
Na to navazující mapa požadovaný krouťák vs. otevření škrtící klapky:
throttle.PNG
Takže neříkám, že všechny ty "opísmenkovaný" varianty jsou jednotlivý režimy SI-drive, ale jsou to různý verze mapy stejných parametrů, který se pravděpodobně přepínaj podle nějakých jiných parametrů, událostí, stavů atd. Tak mě tady netahejte za fusekli, že nevím, jak to přibližně funguje. :-D

Jo a taky se tam dá vypnout některý DTC. To by se mohlo hodit. :-D
dtc-disable.PNG
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3628
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od bushman1 »

Ja kdyz jedu se Stihackou na pohodu, tak jedu na I. Ale jsem si vedom toho vykonoveho omezeni, takze pri predjizdeni prepinam na S#. Pak zase vracim na I. Kdyz vidim hodne daleko dopredu, tak I nechavam i pri predjizdeni, protoze to auto ma i tak vykonu hodne. Rezim S v podstate nikdy nepouzivam. Je pravda, ze to prepinani I-S# se pak deje v hustejsim provozu casto a porad tocim koleckem.
Tohle delam jen kvuli spotrebe.
Kdyz se chci bavit, tak dam S# a nic neprepinam ;-)
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
tomix
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 751
Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
Jméno a příjmení: Tomáš Auer
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od tomix »

U OTB 2018 jsou I a S na oba to podle mě dává stejný výkon, jen auto jinak reaguje na plyn a jinak řadí.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
Obrázek
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!

Rekonstruuju náš dům
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od dethroned »

Honzo wow... jak jsi se dostal k těm motorovým mapám?
Hodně zajímavý, jak moc obohacuje nahoře směs, oproti současné nutnosti jet lambda 1 v celém rozsahu motoru.
A v Romraideru si můžeš konfigurovat DTC? To by se dost hodilo, je to we wiki jak se ten romraider používá? Jdu se podívat.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Nonamer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: ned lis 01, 2015 6:58 pm
Bydliště: Jeseníky - Rychleby

Re: Jizdní režimy

Příspěvek od Nonamer »

děkuji všem za reakce. Vidím, že téma je zajímavé a snad se časem dobereme k tomu, který z těch režimů je pro motor a převodovku "zdravější" a jestli je třeba režim I pouze ústupkem s ohledem na emise a jestli jeho používání jako defaultního třeba způsobuje větší zanášení motoru atd..
--------------
Forester SJ 2018 2.0 XT SPORT/ Forester SG 2007 2.0X Bi-Fuel - dekl pod motor by Kofilka
Ex Audi A6 Allroad 2008 / 4.2 fsi
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“