Jizdní režimy
Jizdní režimy
Ahoj, může mi prosím někdo potvrdit nebo vyvrátit moji amatérskou domněnku, že pro motor a snad i pro CVT je nejlepší jezdit v režimu sport a ne v defaultním režimu I ? Připadá mi to, že režim I motor tak nějak dusí a otupuje tím pádem tam musí být nějaký mechanizmus (elektrizmus ) který to způsobuje pravděpodobně kvůli emisním limitům. Spotřeba je totiž úplně stejná ale auto jede mnohem lépe.
díky za názory
díky za názory
--------------
Forester SJ 2018 2.0 XT SPORT/ Forester SG 2007 2.0X Bi-Fuel - dekl pod motor by Kofilka
Ex Audi A6 Allroad 2008 / 4.2 fsi
Forester SJ 2018 2.0 XT SPORT/ Forester SG 2007 2.0X Bi-Fuel - dekl pod motor by Kofilka
Ex Audi A6 Allroad 2008 / 4.2 fsi
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20634
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jizdní režimy
Režimy ovládají pouze plynový pedál a převodovku. Mapa motoru je stejná. Takže máš pravdu I nereaguje tak na plyn a převodovka řadí jinak, drží u motoru nižší otáčky. Určitě emise a ne každý je zvyklý a má chuť dávkovat plyn po milimetrech.
Jinak si myslím že když na I budeš víc šlapat na plyn, tak se ti motor dusit nebude .
Jinak si myslím že když na I budeš víc šlapat na plyn, tak se ti motor dusit nebude .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- imagiag
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 384
- Registrován: úte srp 23, 2011 2:30 pm
- Jméno a příjmení: Petr Vlk
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jizdní režimy
ale původní SI-Drive měnil i mapy a nastavení klapek (vedle reakce plynu a otáček pro řazení)? Myslím kruhový ovladač v autech 2009-2012...
defaultní režim byl právě Sko, I bylo "ubrat" a S# "přidat" na ostrosti, auto se po resetech a nebo v případě poruch automaticky přepínalo do S...
defaultní režim byl právě Sko, I bylo "ubrat" a S# "přidat" na ostrosti, auto se po resetech a nebo v případě poruch automaticky přepínalo do S...
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20634
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jizdní režimy
Já mluvil o Levorgu. Tam je to jak jsem napsal. Nemyslím že by XT bylo jiný. STI nejspíš jo,to nevím.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1281
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Jizdní režimy
Ja to vzdycky chapal jen jako pozici pedalu vuci mape motoru. (alespon v manualu, v cvt/at do toho urcite vstupuje nastaveni prevodovky a jak radi)
Sko je imho puvodni krivka, jako kdyby zadny SI drive neexistoval. Vicemene linearni krivka. Mam plynovy pedal v poloze 50% seslapnuti, v teto poloze motor laduje X hodnotu paliva/vzduchu do motoru.
v Icku me ta krivka otupuje nohu, tzn v poloze 50% seslapnuti motor davkuje hodnotu Y, ktera je oproti hodnote X mensi. Hodnota Y se vyrovna hodnote X treba nekde kolem 60%-70% seslapnuti pedalu.
Analogicky S# davkuje hodnotu X uz nekde treba okolo 20% seslapnuti plynovyho pedalu. Tzn, pocitove auto zatahne 'driv', na ukor spotreby.
Cili mapa motoru je stejna, cisla jsou jen jedna, jen jsou 'namapovany', na jinou polohu seslapnuti pedalu.
Pokud kecam tak me opravte
Sko je imho puvodni krivka, jako kdyby zadny SI drive neexistoval. Vicemene linearni krivka. Mam plynovy pedal v poloze 50% seslapnuti, v teto poloze motor laduje X hodnotu paliva/vzduchu do motoru.
v Icku me ta krivka otupuje nohu, tzn v poloze 50% seslapnuti motor davkuje hodnotu Y, ktera je oproti hodnote X mensi. Hodnota Y se vyrovna hodnote X treba nekde kolem 60%-70% seslapnuti pedalu.
Analogicky S# davkuje hodnotu X uz nekde treba okolo 20% seslapnuti plynovyho pedalu. Tzn, pocitove auto zatahne 'driv', na ukor spotreby.
Cili mapa motoru je stejna, cisla jsou jen jedna, jen jsou 'namapovany', na jinou polohu seslapnuti pedalu.
Pokud kecam tak me opravte
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Jizdní režimy
Já v Levorgu MY2016 jezdím jen na I - drží to otáčky o něco níž (ale žádnej extrém), což podle mých měření dělalo rozdíl víc jak litr na spotřebě. Odezva plynového pedálu mi na rodinnou káru přijde i v režimu I úplně v pohodě, a prošlápnout to jde pořádNonamer píše:Ahoj, může mi prosím někdo potvrdit nebo vyvrátit moji amatérskou domněnku, že pro motor a snad i pro CVT je nejlepší jezdit v režimu sport a ne v defaultním režimu I ?
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1746
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Jizdní režimy
na 3.0R Otovi teda na 5EAT je to jak píše imagiag. K tomu na "I" se nad 4000 ot. nepřečasovávají ventily.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Jizdní režimy
Nevím, jak je to u novějších, ale studiem technických materiálů, naředěno vlastní zkušeností a domněnkami je to zhruba takhle:
Legacy BE/BH, obecně, jakákoliv motorizace
Tlačítko HOLD/POWER ovládá pouze reakce převodovky, která na HOLD je spíš tupá, nechává nižší otáčky motoru, řadí brzy, podřazuje pozdě. A POWER je opak - motor drží více v otáčkách, řadí rychleji, motor nechá vytočit, podřezuje dřív.
Legacy BL/BP 3.0R 5AT
Výchozí režim je Sport, jak již padlo. Převodovka se chová podobně jako v případě starší generace. Ale SI-drive režimy zároveň ovlivňují i mapu plynového pedálu, to již bylo taky řečeno, ale také další parametry řízení motoru. Např. VVL/VVT mapy. Na S# se prakticky stačí jenom dotknout pedálu a VVL jede na plný zdvih ventilů, kdyžto na nižší režimy se to mění dle zatížení motoru a otáček. Těmi 4000 rpm si nejsem úplně jistý... to bude nějaká urban story převzatá od VTECů u Hondy, ne? Nezkoumal jsem podrobně, ale předpokládám, že se mění i další atributy řízení motoru. Stejně tak i při přepnutí na manuální režim, se tam děje "něco" jinak. Např. jiná strategie blokování měniče. Je toho spousta a od oka, když jsem sledoval různý hodnoty na různý režimy, tak to ukazovalo různý věci... Ale nelogoval jsem to, neporovnával offline...
Takže nevím, jestli u modernějších modelů šli krok zpět, ale počítám, že i tam se s SIdrive, nebo jak tomu říkají u nich, mění něco víc než jenom reakce plynu a převodovky. Ono to na ty "akčnější" nebo "otupěný" reakce plynu musí taky být patřičně připravené z pohledu motor managementu.
Legacy BE/BH, obecně, jakákoliv motorizace
Tlačítko HOLD/POWER ovládá pouze reakce převodovky, která na HOLD je spíš tupá, nechává nižší otáčky motoru, řadí brzy, podřazuje pozdě. A POWER je opak - motor drží více v otáčkách, řadí rychleji, motor nechá vytočit, podřezuje dřív.
Legacy BL/BP 3.0R 5AT
Výchozí režim je Sport, jak již padlo. Převodovka se chová podobně jako v případě starší generace. Ale SI-drive režimy zároveň ovlivňují i mapu plynového pedálu, to již bylo taky řečeno, ale také další parametry řízení motoru. Např. VVL/VVT mapy. Na S# se prakticky stačí jenom dotknout pedálu a VVL jede na plný zdvih ventilů, kdyžto na nižší režimy se to mění dle zatížení motoru a otáček. Těmi 4000 rpm si nejsem úplně jistý... to bude nějaká urban story převzatá od VTECů u Hondy, ne? Nezkoumal jsem podrobně, ale předpokládám, že se mění i další atributy řízení motoru. Stejně tak i při přepnutí na manuální režim, se tam děje "něco" jinak. Např. jiná strategie blokování měniče. Je toho spousta a od oka, když jsem sledoval různý hodnoty na různý režimy, tak to ukazovalo různý věci... Ale nelogoval jsem to, neporovnával offline...
Takže nevím, jestli u modernějších modelů šli krok zpět, ale počítám, že i tam se s SIdrive, nebo jak tomu říkají u nich, mění něco víc než jenom reakce plynu a převodovky. Ono to na ty "akčnější" nebo "otupěný" reakce plynu musí taky být patřičně připravené z pohledu motor managementu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20634
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jizdní režimy
Nechci se pouštět do debaty na kterou mi chybí znalosti. Jde o to že tam je jedna mapa, ne několik. Pokud by se tam nic nezměnilo, tak by mačkání těch tlačítek pobývalo smyslu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Jizdní režimy
"Mapa" je v dnešní době zcela abstraktní pojem. Chápu tu historickou souvislost, ale map je v moderní (25+ let?) ECU spoustu, některé i více než dvourozměrné. Některé mají určitě více variant a různě se přepínají. Minimálně ta snímač plynový pedál x otevření škrtící klapky.námořník píše:Nechci se pouštět do debaty na kterou mi chybí znalosti. Jde o to že tam je jedna mapa, ne několik. Pokud by se tam nic nezměnilo, tak by mačkání těch tlačítek pobývalo smyslu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: Jizdní režimy
Dovolil bych si jen doplnit že u 2.0XT 4EAT 2003 se auto v režimu hold (výraz tupý naprosto sedí) rozjíždí se zařazenou dvojkou ,což na sněhu může dost pomáhat....
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1416
- Registrován: pon kvě 28, 2018 11:07 am
- Jméno a příjmení: Petr Gobernac
- Bydliště: Pardubice
Re: Jizdní režimy
Chtěl jsem se přidat s dotazem, jestli právě režim S s vyšším přenosem síly/otáček není vhodnější na tahání plného vozejku, což mi připadá logické... A já to tak radši dělám, beru vozejk - pouštím S, aby se chudák netrápil na malé otáčky v zátěži.
Forester SJ 2.0iCVT 2016
X-Trail T31 2.0Dci 2010
X-Trail T31 2.0Dci 2010
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1281
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Jizdní režimy
Nejak sme se o tom uz bavili s lidma, ted reknu jak sem si to poskladal v hlave, netvrdim ze je to dobre:HonzaCZ píše:"Mapa" je v dnešní době zcela abstraktní pojem. Chápu tu historickou souvislost, ale map je v moderní (25+ let?) ECU spoustu, některé i více než dvourozměrné. Některé mají určitě více variant a různě se přepínají. Minimálně ta snímač plynový pedál x otevření škrtící klapky.
Pamet v ecu je tak mala, ze se tam vejde prave jen jedna mapa. A na vic je ta tovarni ecu pomala, oboje se resi aftermarket ecu. Napr. kdo chce pri ladeni vic map musi mit aftermarket ecu. Proto dedukce ze SI drive nemuze menit mapu, at uz je kolikarozmerna, coz urcite bude (benzin, vzduch, vvt, dalsi promenne).
Ale je to zajimavej point, pisu si a zeptam se povolanych pri prilezitosti.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
Re: Jizdní režimy
mohu pridat svou zkusenost s BH twinturba 4kv 206kW AT. Hold jsem nezkousel, power ano, toci to sice vic k omezovaci, ale zakladni rezim mi prijde lepsi, sekvencni razeni +/- mi prijde uplne na hovno s vyjimkou pribrzdovani motorem pri jizde s kopce. Bohuzel mam pokazend razeni na volante, kde bych to asi vzal na milost. Power zapinam pri rozsviceni kontrolky motoru (tipuji lambdu), protoze v power modu zhasne rychleji. Ale ja hlasuji za klasicke Decko.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20634
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jizdní režimy
Určitě Kubo. Takhle mi to bylo taky vysvětleno. Když máš 200 koní tak je máš stále a je jedno v jakým jedeš režimu a že se díky tomu režimu auto chová jinak.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat