Kontrolka přehřátí STI 2008

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
Atlantique
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: úte čer 12, 2018 2:27 pm
Jméno a příjmení: David Stodůlka

Kontrolka přehřátí STI 2008

Příspěvek od Atlantique »

Ahoj, dneska se mi povedla super hloupá věc, stopro si za to můžu asi sám..
Po 20km klidně jízdy se mi rozsvítila červená kontrolka vody, auto mělo už chvíli lehce vyšší spotřebu, po zastavení a chvilce nechání v klidu sem zjistil že bylo i dost málo oleje, lehce u L hodnoty..
Motor je kovaný, najeto +-20tis na něj. Vody je dost v okruhu.

Co můžu očekávat ? Nějaká dětská nemoc, těsnění pod hlavou, pumpa, nebo rovnou zaklepání a go motoru ?
Zvuk zatím pořád stejný, za studena volnoběh lehce cválal tak 3 dny zpět.

Díky za postřehy a domněnky.
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Kontrolka přehřátí STI 2008

Příspěvek od Marty73 »

To může být cokoli.

Jestli to byla klidná jízda, nevypadá to na těsnění. Spíš to může být kouslý termostat, i to se stává.

Podívej se na vodu, jakou má barvu, jestli nesmrdí kouřem, jestli nemá v sobě olej. Také se podívej na víčko oleje, jestli tam není emulze, takový bílý sajrajt.

Kolik bylo vody ve vyrovnávací nádržce za studena? Kontroluj, jestli je plná, jestli se přepouští z chladiče. Jestli ne, může být někde netěsnost. Hadice bych prohlédl preventivně. Malý tlak v oběhu zvyšuje teplotu. Takže ještě další příčina může být víčko. Zkontroluj jeho těsnění, případně kup nová víčka.

Při kovaném motoru si dávej na olej dvojnásobný pozor.

Jak jsem psal, může toho být hodně. Tohle jsou takové evergreeny
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“