skubani WRX

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
DanielMarek93
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 26, 2019 12:07 am
Jméno a příjmení: Daniel Marek

skubani WRX

Příspěvek od DanielMarek93 »

ahoj,
zacla mi skubat impreza, deje se to ve 3-4 tisicech zhruba, prijde mi ze to je vzdy nez se plne naplni turbo

ze zacatku co jsem ji koupil, mela seriovy vyfuk zhruba u 2-3 a pak u 5 vzdy tak houpla lehce, po dani otevreneho vyfuku prestalo auto jelo skvele, ted jezdi taky to cukani nebo pohoupnuti co jsem vypozoroval se deje jen kdyz dostava dost a casto a dyl zabrat, kdyz zas vychladne, klidnejsi jizdou je to o dost lepsi, cim nizsi kvalt tim horsi, u jednicky poskube hodne, u dvojky dost, u trojky mene a dal uz ani ne

mam turbo k kapse odstninene, a downpipe taky odstineny omotany, mam na aute filtrbox ne otevrene sani, ted jsou vedra a dle diagnostiky saje vzduch do 40 stupnu

jedna se o seriovy motor bez chipu, map atd

jeste mi v tehlech vedrech kdyz dostava couda tak je shopna nekdy strelit do vyfuku, to je asi BOV?
s otevrenym sanim mi to myslim temer nedelala a hlavne me stale svitila kontrolka kuli nasatemu teplemu vzduchu, a nizke bohatosti na BANK 1, filtr jsem odstinil pri jizdy sala vzduch normalni ne teply, ale jak tak 30 sekund stala rozttahlo se teplo pod kapotou zapla se sahara atd tak mela klidne i 80 stupnu, coz jsem ted mel 70 ve filtrboxu kdyz asi 15min stala na volnobehu na slunci primem :D

nic mene, tema je skubani, proc to skube, motor by mel byt novy po GO 25 tisic nalitano, takze sviciky ani ne, cerpadlo taky snad ne
dela to jen zhruba v tech otackach ne pravidelne, dal do omezovace taha super....
nemuze byt u turba nejaka regulace ? ptz turbo je takove orezle atd,
jinak sani jsem az ke klapce cele rozdelal vycistil pretesnil...

diky za rady
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: skubani WRX

Příspěvek od hamoun »

pokud mas upravy na sani a vyfuku bez mapy, neni to uplne ok ... muze to blbnout ...
a ano, s otevrenym bov to muze strilet ...


Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: skubani WRX

Příspěvek od martas »

me to strili taky,taky to mam otevreny ;-D
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: skubani WRX

Příspěvek od Marty73 »

Přikláním se k hamounovi. Jestli tam je otevřený výfuk a sání, jsou tam jiné tlaky a ta mapa si s tím neumí úplně poradit. V nižších otáčkách, kde kalkuluje poměr, může mít jiné časování na konkrétní směs a škube. Jakmile za to vezmeš a přestaně počítat, jede to normálně, ale při těhle úpravách to může být chudé. Což by byl průser. Střílení do výfuku jsem měl taky, je to kombinace BOV a otevřeného výfuku. To problém není. Ale ta chudost se musil řešit. Bude to chtít naladit.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
DanielMarek93
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 26, 2019 12:07 am
Jméno a příjmení: Daniel Marek

Re: skubani WRX

Příspěvek od DanielMarek93 »

je tam jen otevreny vyfuk od turba, sani uz mam originalni filtrbox protoze mi to rozsvicelo kontrolku motoru kuli chude smesy pri otevrenem sani, a ted ne s filtr boxem
mam to stale na torque a zadny chyby to neukazuje... jo beru je to tkaova zbezna diagnostika, a kontrolka se uz nerozsvici... asi tam s filtrem jde moc vzduchu

koukal jsem na toto video:
https://youtu.be/BDjH95iGfXk?t=381

kde vysvetluje vyfuk, original je jak popisuje plochy - a ja mam na tom ladenym normalni pruchod pro wastegate i turbinu, takze to okamzite oboje fouka do trubky, neni tam zadny 90st uhel pro wastegate, a ani to neni oddelene jak tam vysvetluje,
moc dobre nechapu tedy jestli je dobre to mit oddelene, coz me napadlo tam teda podobne navarit nejaky kus aby to bylo jak to ukazuje, t o ale asi nebude ono problem toho skubani

na vyfuku jsem lamdbu zadni dal normalne na stejne misto

chci to dat naladit, mozna i lehce zvysit vykon ale jde mi jen o to aby to jelo v tahu plynule bez nejakeho prohopnuti,
drive me toto delal audi 1.8T, pri plnym jak natahla zacla totalne skubat a nejela, do pulplynu jela v pohode, nakonec to bylo spatnym cerpadlem paliva

jelikoz to dela jen u zhruba 3 4 tisic tak asi nebude spatna pumpa... nebo filtr to by preci skubalo vic
svicky a kabely nevim? nebo nejaka netesnost? ted chci zkusit ten regulator wastegate na turbo nejak promaznout nebo kouknout zda funguje v poradku ptz ta tyc je fakt zarezla :D... nevim

benzin to asi delat nebude ne? tnakuju jen na Shell, zacal jsem na 100 oktanu ted jsem to zkousel i napul michat s 95, ale na 95 jsem jeste na cisty nejel

puvodni majitel pry do toho daval 98+ ze 95 by blbla, ale uz pri testovaci jizde tenkrat to trosku houpalo takze to nebude asi nizsim cislem, psal jsem primo na subatu kde mi rekli ze sTI a brz chtej vyssi a ze wrx staci 95 a ze to ze to mam na viku nadrze ze 98+ tak ze to mohlo byt meneny viko :D...
DanielMarek93
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 26, 2019 12:07 am
Jméno a příjmení: Daniel Marek

Re: skubani WRX

Příspěvek od DanielMarek93 »

Tak jsem odendal wastegate chodi za sekani, ale asi chapu ze ma v sobe nejakou pruzinku nebo tak, no vycistil jaem ji co to slo a promazal medenkou...
Zkousel jsem projet auto a o dost lepsi ale zase jsem s nim jel 30 minut a zkousel mu davat ale nevim ze zacatku vubec neskubalo pak jen lehce houpla vzdy ale odoat min alw tezko rict bylo 20 stupnu a ne 35+ a nedostavala tak kudlu v kuse
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: skubani WRX

Příspěvek od mišus »

Pokud se ti regulace tlaku turbodmychadla seká, tak to pak nemůže dobře fungovat, plnící tlak do sání je dulezitej, aby šel lineárně nahoru. Když by se rugulace kousla na malou chvilku, tak se tlak do sání zvedne. WRX má přetlak odvedenej hadičkou ze sací trubky? :D tak já to mám na Leone a tuším že s turba to mají taky tak...do ty hadicky se dají dát vložky s menším průměrem průchodu přetlaku ze sání, takže westgate neotevírá tak brzo... a je tím pádem větší tlak v sání, dá se s tím ruzne kokotovat, ale na to je dobrý mít taky budík tlaku turba;)
DanielMarek93
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 26, 2019 12:07 am
Jméno a příjmení: Daniel Marek

Re: skubani WRX

Příspěvek od DanielMarek93 »

Budik na tlak turba auto nema nikdo ho nedelal u BOV je T cko takze tam pujde napojit, myslim ze v tomto tydnu uz mi budik prijde a uvidim, co to dela, dle torque je tlak v sani linearni ale jw pravda ze torque ma taky nejaky delay takze nemusi treba to pulsekudove zhoupnuti zaznamenat do grafu...
Divim se ale ze to dela jen nekdy spis kdxz je auto unavenejsi ohraty, jedine ze by se ta regulace ohrala rpztahla a fakt se jemne sekala.
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: skubani WRX

Příspěvek od mišus »

Může se stát že v křivce bude "díra" kámoš tohle měl na s turbu....v určitým tlaku to vynechalo a pak to zase koplo.....vyladil se tlak a dobrý...
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: skubani WRX

Příspěvek od Marty73 »

Ale jestli je tam originál mapa, tak to není SW jako takový, ale nekompatibilita s HW. V určité situaci je tam špatný poměr směsi. A nepodcěnoval bych “jen” ten downpipe. Jsou tam úplně jiné tlaky. Víc se točí turbo, jde tam víc vzduchu a tím potřebuje víc benzínu, což mu standartní mapa nemusí správně dávkovat.
Mě třeba taky škube při 2500 rpm když není v zátahu, ale je to proto, že je naladěna na “jedu” a když nejedu, tak neví co dělat. Je to časování a není to neobvyklé. Ale nikoli u originál mapy.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: skubani WRX

Příspěvek od mišus »

Tlak turba ladí westgate, takže i s neoriginálním výfukem, se dá westgatem naladit tlak, vyhovující pro ECU.
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: skubani WRX

Příspěvek od Marty73 »

Ale no tak :) To co píšeš je pravda, ale jen u aut co nemají ještě solenoid řízený z ECU.

Wastegate je vlastně pružina nastavená na určitý tlak, cca 0.5baru. K němu ale vedou podtlakové hadičky k solenoidu a do sání za turbem. Solenoid je napojen na ECU a otevírá se taky zpět do sání, ale před turbem. Takže vlastně způsobuje otevření wastgate při vyšším tlaku než je těch 0.5 na pružině. Do toho je v hadičce k wastgate před T restriktor, aby nešlo tolik tlaku hned na wastgate. Kolem a kolem, co ovlivňuje plnící tlak je nakonec ECU podle své mapy. Předpokládám, že Subaru má jen tento způsob řízení plnícího tlaku, ale můžu se mýlit. Jakmile se tedy upraví cokoli na wastegate, oblbuje se ECU. Turbíny do roku 2002 (tuším) měly regulaci podtlakem a restriktor větší, cca 1.2mm díru. Pak se začalo regulovat přetlakem a restriktor změnil díru na 0.8mm. Ale každá verze to měla trochu jinak. 0.1mm změní tlak cca o 0.1 baru. Ale ECU si myslí něco jiného a to při větším rozdílu nedělá dobrotu. Proto se manuální boost controlery nemají kombinovat se solenoidem.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: skubani WRX

Příspěvek od mišus »

I na obou turbínách z 80 let mám rizenej westgate přetlakem a restriktor nemá, ten mám dodelavanej, aby dávala turbína ne 0.6 bar ale 1bar. Suba bez OBD to je moje parketa, pravda a rozhodně to funguje a nepadá do nouzaku kdyz upravis výkon mechanicky (tlak, vačky, výstřiky, pumpa, intercooler-zmena objemu sání, atd.). Co se týče funkce sériových motorů s úpravou vyfuku, tak rozhodně je můj pohled to, že ten tlak se musí vyladit chtě nechtě. Ten restriktor dělá hodně, bylo by to první na co bych se zaměřil......proste tlak jako takový, budík poví víc....

u jednoho Leona se mi dělo to, že jak bylo turbo kolem zaklopky obtokovyho ventilu (westgate)rozpraskany, skubalo taky pěkně jak nebyl spravnej tlak..m.
Naposledy upravil(a) mišus dne úte črc 30, 2019 1:16 am, celkem upraveno 1 x.
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: skubani WRX

Příspěvek od mišus »

Jinak Marty, co si psal s tím solenoidem, tak to má Leone pro švýcarský trh, tam ale solenoid funguje na bázi toho, aby naopak dřív otevíral westgate a turbo tolik nepreplnovalo sání. Je tam rozdil 12KW oproti nemeckymu RX který nemá lambdu ani solenoid, pravda mapa bude jiná, protože má i jiný ECU, ale elektrika je záměnná, draty pokud je to strikacka to má stejný...... to jen tak z historie,stejně je to k hovnu:D
DanielMarek93
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 26, 2019 12:07 am
Jméno a příjmení: Daniel Marek

Re: skubani WRX

Příspěvek od DanielMarek93 »

Tak auto tlaci do 13 psi v tahu coz je asi 0.9 baru ze. Takze seriove dobry vic ne bezne dava 12 pri tahu
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“