Dekarbinizace motoru BG

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od romull »

Přesně těmito přípravky BG a jejich zařízení to bylo provedeno =)
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od námořník »

Nahodou jsem narazil na dekarbonizaci motorů. Bohužel v němčině . Je to v druhé části a není to na Subaru. Ale je to určitě zajímavý. Čistí to namletejma skořápkama z vlašskejch ořechů ( postup VW, BMW apd ).

https://youtu.be/AoxSjYGV4tc
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od romull »

Tak prvotní dojmy po ujetí necelých 2 kkm jsou zatím pozitivní. Dlouhodobá spotřeba na PP klesla o 0,3 l/100, což není moc a není to asi ani rozhodující. Více se mi líbí, že motor reaguje opravdu dobře, řekl bych bezprostředně a s větší chutí, taky zvuk při sešlápnutí pedálu plynu je takový jakoby jasnější, ostřejší .....ale v tomto mě prosím nebrat příliš vážně, přece jen moje uši už za moc nestojí :-D .

Včerejší cesta do Olomouce byla měřena podrobně, co se rychlostí i spotřeby týče. Část mezi Jemnicí a Pohořelicemi v délce 84 km probíhala po silnicích II. třídy a většinou rychlostí 90 - 120 km/h, v obcích držím 55 km/h. Další část cesty už byla po dálnici D52 v délce 19 km, přejezdem mezi D 52 a D1 přes Brno v délce 5 km a poté po D1 do Olomouce 76 km a pak ještě 4 km na místo schůzky. Na dálnici jsem jel na tempomat 160 km/h, ale občas se muselo samozřejmě brzdit a zase zrychlovat, 2 x až skoro do nesmyslu, takže žádná plynulá jízda.
Zpáteční cesta probíhala tou samou trasou, ale silnice byly už znatelně volnější než ráno a šlo to líp i rychleji.
Po návratu a dotankování do plné jsem vypočítal spotřebu 6,78 /100, což mě vzhledem k tomu že jsem se vůbec neflákal příjemně překvapilo, byl jsem zvyklý že podobné trasy jezdím okolo 7,2/100, takže zatím spokojenost a prostředky vynaložené na dekarbonizaci by se tak mohli vrátit po ujetí 60 kkm :-D <:-< ......ale třeba mi to zachrání i nějakou mastnější opravu, tak to může být i dříve ......ale ten dobrý pocit z toho je vlastně k nezaplacení :-) .

Příští týden pojedu někam k Plzni a vezmu to čistě po státních bez použití dálnice a jsem zvědavý co to se spotřebou udělá. Potom mám v plánu ještě Jablonec a taky mimo dálnice a už i se zaměřením na spotřebu. Tato cesta bude asi ta nejtěžší, protože jsem magor a navíc jsem zjistit, že okolo mě se kolikrát v tak hrozných popelnicích pohybují ještě podstatně větší magoři, kteří mě chtějí předjet i kdyby se přitom měli zabít >:-f . No snad odolám a nebudu jim chtít ujet a tu ekorally zvládnu, jsem vážně moc zvědav co naměřím.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
jiko01
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř pro 05, 2018 1:25 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od jiko01 »

námořník píše:Nahodou jsem narazil na dekarbonizaci motorů. Bohužel v němčině . Je to v druhé části a není to na Subaru. Ale je to určitě zajímavý. Čistí to namletejma skořápkama z vlašskejch ořechů ( postup VW, BMW apd ).

https://youtu.be/AoxSjYGV4tc
..týjo, tak to zírám, sice dvojička jako Pat a Mat trochu , ale výsledek super :-) , by mě zajímalo koho napadlo použít ty skořápky, asi je to tak akorát šetrné pro otryskávání ,

.. nějak tam není patrné, že uzavírají ventily pootočením vačky a snad to valí i do spalovacího prostoru 8()
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od spm »

jiko01 píše: ..týjo, tak to zírám, sice dvojička jako Pat a Mat trochu , ale výsledek super , by mě zajímalo koho napadlo použít ty skořápky, asi je to tak akorát šetrné pro otryskávání ,
Oni se používají třeba celkem běžně při čištění hilzen ve vibrační pračce. Ale použít to na motor by mě asi taky nenapadlo - hilzně je přece jenom dost jedno, jestli jí podrápáš :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od námořník »

Ten Pat a Mat jsou hodně dobrý mechanici. Maj svuj pořad v televizi a řeší problémy, na který jsou značkový servisy krátký :-) . Ventily samozřejmě zavírají ( mluví o tom) a taky tam říkají že pokud tam něco zůstane, tak to zhoří. Ale čím míň tam toho zůstane, tim lip.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od mari75 »

Má smysl dekarbonizovat XT SG?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od námořník »

Jestli se nepletu, tak to není přímovstřik , tak ne.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od mari75 »

Ok, aspoň na něčem jsem ušetřil :-)
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od romull »

Dekarbonizace je opravdu vhodná především pro přímovstřikové benzíny a dechty ( u těch kouknout do sání znamená mnohdy omdlít :-D ), ale jestli dekarbonizace ano nebo ne se můžeš rozhodnout jednoduše, stačí se podívat do sání kamerkou, maji ji už ve spoustě servisů. To že máš palivo vstřikováno před sací ventil pomůže udržet v lepčí kondici pravě jen ten, ale zbytek sání může být zasraný karbonem a dalšími úsadami, přece jen to tam ten pitomý ERG plive. Paradoxně bývají úplně v pohodě ty nejstarší motory s EURO 1 a 2 bez ERG a s centrálním vstřikováním, tam bývá sání vesměs úplněš čisté, pokud to zase nezaprasí olej z odvětrání klikovky ( tam se ale dá dát namísto stávajícího lepší odlučovač oleje, nebo hadičku normálně nechat ven do prostoru ).

Co si ale budeme namlouvat, přítomnost karbonu ať už menší nebo větší je v každém motoru, takže kouknout a vím co a jak. V tomto mají výhodu ti co jezdí na LPG, protože jeho spalováním karbon nevzniká. Vznikají tam ale zase kyselé sloučeniny a kdoví co z toho je lepší :-/ .
Jinak dekarbonizaci doporučuji těm, co mají potíže s poklesem výkonu a taky emisemi, prý to dobře protáhne i katalyzátory, protože ta chemie je nehořlavá a tak proletí celým systémem a čistí od sání po výfuk.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od mari75 »

Dík za vysvětlení. Mě se to tedy netýká. Kolik ta sranda vůbec stojí. Já našel něco okolo 3 tis., což se mi zdá málo, podle toho co jsi popisoval
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od romull »

Zrovna levné to není, ale záleží na tom, co všechno si necháš udělat a taky jak velký máš motor a olejovou náplň, podle toho se zase používá určité mnořství toho kterého přípravku. Mě to komplet vyšlo na 7,5 kkč, ještě že uplatním odpočet DPH, takže to je 6,2 kkč, ale i tak je to dost. Uvidím, třeba to byla do budoucna dobrá investice, doporučují to udělat každých 80 - 100 kkm.
Já už dva motory co měly potíže a šly nakonec do kopru viděl, oba to ale byly přímovstřiky a myslím, že s karbonem tu už někdo měl taky potíže, ale myslím že na Levorgu, nerad bych se ale pletl..... No a dechty jsem si dva už i mechanicky čistil, takže jsem věděl do čeho jdu, i když současný motor na tom byl ze všech nejlépe a zase až tak moc toho karbonu tam nebylo. Asi proto, že ho honím, nejvíc jsou zasraný motory se kterými jejich majitelé jezdí eko ......
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od mari75 »

Jj, kdo jezdí jak strýc, tak tomu dost napomáhá. Když je zaslepený EGR, tak by motor nemusel být až tak zas.aný. Mám pravdu?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od romull »

Zaslepení ERG je fajn, po vyčištění sání jsem ho na jednom dechtu taky zaslepil. Na novějších autech už to ale nejde, bohužel :-(
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Dekarbinizace motoru BG

Příspěvek od romull »

Takové malé bilancování po ujetí 2 500 km. Už mě to nebaví sledovat, takže další měření budu dělat až třeba s další výměnou oleje. Poslední cestu jsem měl tento pátek na trase Jemnice - Hradec Králové - Praha - Kolín - Jemnice, skoro kulatých 500 km, ze kterých bylo asi 170 km po D 11, 270 km po I. třídách a necelých 60 km po dvojkách. Po dálnici se 150 dalo jet bez potíží, po jedničkách už to vzhledem k pátečnímu odpolednímu provozu a souvislým kolonám v obou směrech bylo horší, těžko se předjíždělo, dvojky byly v pohodě. I na tu mizérii s ucpanými cestami vyšel rychlostní průměr na slušných 72,2 a spotřeba na PP svítila 6,1 8() . Mám to rozbitý, říkal jsem si :-/ , jenže po dotankování mi to vyšlo 6,18/100, což se ještě nikdy nestalo. Byl jsem zvyklý na svých 6,8 a když chvátám, tak těsně nad 7.
Výměně letních pneu za zimní to nepřipisuji, vloni to bylo pořád stejné, výměna nevýměna, zimní mám 17" šířky 225 a letní zase 19" 225+255. Snaha o ekorally taky nebyla, takže jediné vysvětlení je, že se motoru opravdu lépe dýchá. Je fakt, že i pocitově určitě trošku pookřál, sice to byl vždycky trochu neurvalec a na pedál plynu reagoval bouřlivě, ale teď jde ještě o poznání lépe, chytil asi druhý dech :-D......škoda, že jsem před tou dekarbonizací a po ní nešel na brzdu, třeba by to něco ukázalo.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“