Stránka 1 z 4

Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: úte zář 14, 2010 11:01 pm
od Ganesh
Hoja,

pořídil jsem před dvěma měsíci nového Outbacka 2.0D Active a tady jsou moje (negativní) zkušenosti:

1. Pod schránkou spolujezdce vyskákaly 4 knoflíky držící krycí panel, který samovolně odpadl. - Nastrkal jsem vše zpět, žádná tragédie.

2. Přišel mi dopis na svolávací akci. Vyšlo najevo že pánové v Japonsku zapomněli v převodovce udělat jednu mazací díru. Byl to celodenní zásah v servisu, prý úplně rozebrali a pomocí japonského přípravku díru dodatečně zhotovili. - Toto už mě znervoznělo trochu víc, ale i mistr Nakajima se může utnout.

3. Po 8300km se rozsvítila žlutá kontrolka oleje, chyběl téměř 1 litr. Volal jsem do servisu, co mám vlastně dolít a jestli je to při těchto kilometrech normální. Poradili mi 5W30 a že prý to není až tak neobvyklé. - Přiznávám že toto mě štve ze všeho nejvíc!

Vysnil jsem si svoje první Subaru a jsem s ním hrozně spokojený, ale to žraní oleje mě opravdu vytáčí, máte někdo zkušenost s tímto problémem popřípadě řešením? Myslíte, že se to srovná a opravdu je to normální nebo mám být opatrný a vše dokumentovat pro reklamaci?

Co se týče stylu jízdy, jsem spíš připosránek a jezdím slušně, prvních 5tis. velmi zlehka spíš okresky, následně 3tis. km dálnice Chorvatsko a zpět, vše s tempomatem na skutečných 130km (dle navigace).

Předem díky za případné rady!

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: úte zář 14, 2010 11:09 pm
od Doro
Jen si rýpnu do obecných zásad - to, že se rosvítí kontrolka oleje, není znamení, že je ho málo, ale že jde o průser, tj., už je pozdě býka honit a motor de do kopru. Jestli to je u nafty jinak nevím, ale pochybuju. Pravidelnou kontrolu olejů beru jako samozřejmost, tj. stejně, jako je doplnění paliva.
Jinak souhlas, už to není, co bývalo a de to z kopce, sakra z kopce. Poslední pravé subaru je r.v. 2008 :666:

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: úte zář 14, 2010 11:18 pm
od mamut
Doro píše:Jen si rýpnu do obecných zásad - to, že se rosvítí kontrolka oleje, není znamení, že je ho málo, ale že jde o průser, tj., už je pozdě býka honit a motor de do kopru. Jestli to je u nafty jinak nevím, ale pochybuju. Pravidelnou kontrolu olejů beru jako samozřejmost, tj. stejně, jako je doplnění paliva.
Jinak souhlas, už to není, co bývalo a de to z kopce, sakra z kopce. Poslední pravé subaru je r.v. 2008 :666:
Opravím tě.. žlutá kontrolka oleje je znamení že je ho málo, ale pro provoz zatím dostačující množství.. je to kontrolka žlutá, tedy informativní a ne červená ...

Například můj služební opel má signalizaci hladiny oleje při zapnutí klíčku na displeji, při horní hranici jsou na něm 4 čtverečky a ty postupně mizí jak olej ubývá..

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: úte zář 14, 2010 11:19 pm
od seatik
Tady je ten japonsky nastroj :friend:
http://nhthqnwws111.odi.nhtsa.dot.gov/a ... 6-9080.pdf

chce to spolehat na sikovne ruce mechanika :pr:

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: úte zář 14, 2010 11:25 pm
od quickly
Ganesh píše:3. Po 8300km se rozsvítila žlutá kontrolka oleje, chyběl téměř 1 litr.
Ahoj Ganesh, já mám od 12.12.2008 dehtového forestíka, a za prvních 15.000 km jsem doléval asi jen 2 dcl (dostal jsem litr oleje na dolití s autem). Když jsem si přebíral auto v C&K, tak jsem byl upozorněn, abych si olej hlídal (v manuálu je myslím při každém tankování a do první servisky jsem to držel). Předtím jsem jezdil koktávkou 1.9 TDI, která žrala dost oleje (longlife). Po první výměně oleje v 15 tkm jsem ještě chvíli olej sledoval, ale už nebylo potřeba. Naposled jsem kontroloval olej po návratu u Itálie (4000 km za týden), ale forestík nežere.

Jak čtu růžné chyby u dehtových subárek, tak mi to přijde, že víc je toho u otíků :655:

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: úte zář 14, 2010 11:26 pm
od quickly
Doro píše: Poslední pravé subaru je r.v. 2008 :666:
Doro, já jsem si svého forestíka v dehtu bral 12.12.2008 ::-DDD: a otíci s legem jeli od března ( :655: ) 2008 :850:

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: úte zář 14, 2010 11:31 pm
od hetzer
Ganesh: to zrani oleje normalni neni, byt to nelze asi reklamovat, ale pri prvni vhodne zavade bych na tvem miste zvazil pozadavek na vymenu auta.

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: stř zář 15, 2010 11:35 am
od M.Z.
Seatik: :supeer: :845:
Myslím, že mnozí máte velice optimistické představy, týkající se vrácení auta, reklamací spotřeby oleje, apod.
Ganesh: to co popisuješ, mi nepřijde jako žádná velká hrůza, 1l na cca 8tkm. Počítá se spotřeba oleje na počet litrů nafty a jsem si jist, že se to vejde do tabulkových hodnot výrobce.
Zkusil bych olej 5W-40, jestli tam může být.
Kvůli takové spotřebě oleje, určitě nebudou rozebírat motor, je třeba to sledovat a zapisovat i tankování, ale tohle je určitě v normě, i když netvrdím, že je to zrovna košer.
Snad si to sedne.
S převodovkou je to ostuda Subaru a dívím se, že místo svolávací akce, raději při poruše neřeknou zákazníkovi: řadíte ve vysokých otáčkách ::-DD:
P.S. Já za 7tkm dolil už 2litry oleje :3gears:

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: stř zář 15, 2010 11:41 am
od quickly
M.Z. píše:Zkusil bych olej 5W-40, jestli tam může být.
Myslím, že pro dehty může být jen 5W-30, ale nejsem odborník :655:

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: stř zář 15, 2010 5:41 pm
od hetzer
M.Z.: obcansky zakonik se vztahuje i na koupi auta :845:

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: stř zář 15, 2010 8:12 pm
od M.Z.
No právě, když slyším občanský zákoník, jímá mě hrůza, ale vrácení auta je extrémně složitý proces, prodejci se brání zuby, nehty a většinou tratí zákazník.

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: stř zář 15, 2010 9:38 pm
od OndraH
Tak tady souhlasím s M.Z. , už bylo pár jedinců odhodlaných auto vrátit ale zatím nevím osobně o nikom, komu by se to povedlo. Tím to samozřejmě neschvaluji, pouze říkám jak to tady funguje. A u spotřeby oleje by mě zajímaly hodnoty od výrobce co je ještě podle nich v pořádku. Pro zajímavost: naftový turbo šestiválec co jsem měl v mém předchozím volvu měl psanou spotřebu oleje dokonce 0.7l/1000km (jestli si to dobře pamatuju)

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: stř zář 15, 2010 10:37 pm
od hetzer
OndraH: ja nemluvim o vraceni ale o vymene, to je dost rozdil :4690:

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: čtv zář 16, 2010 12:28 am
od vojta
Zajimava recenze Legacy 2.0D: http://moje.auto.cz/thanantos/subo.html
- prodejce varoval, ze to muze zrat az 1L oleje na 1000km
- na spojku maj reci snad vsichni, pri objektivnim srovnani s jinejma autama to neni OK

Celkove mi z tech debat okolo nafty vyplyva, ze Ecutek pro ten motor nema smysl, protoze to seriova spojka neunese. Druha vec je, ze to kluci japonsky jeste nemaj vychytany a vyplati se pockat az na dalsi facelift :) Vyjimkou jsou pohodari za volantem, jako je Quickly, nebo ma mozna forester min problemu nez Lego/Outback.

Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem

Napsal: čtv zář 16, 2010 6:27 am
od OndraH
hetzer: Vrátit nebo vyměnit, víš o někom komu se to povedlo? Vím pouze z doslechu o jednom případě a jednalo se o peugeot, tam ale auto skončilo regulérně nepojízdný takže nic jiného než vrácení peněz nebo výměna auta nepřipadalo do úvahy.
Já jenom že nevěřím tomu, že na základě zvýšené spotřeby oleje ( nebo podobné "závady") by šlo auto tady v čechách vrátit/vyměnit. To dřív prožene papírovej pes azbestovou kočku peklem.