Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Hoja,
pořídil jsem před dvěma měsíci nového Outbacka 2.0D Active a tady jsou moje (negativní) zkušenosti:
1. Pod schránkou spolujezdce vyskákaly 4 knoflíky držící krycí panel, který samovolně odpadl. - Nastrkal jsem vše zpět, žádná tragédie.
2. Přišel mi dopis na svolávací akci. Vyšlo najevo že pánové v Japonsku zapomněli v převodovce udělat jednu mazací díru. Byl to celodenní zásah v servisu, prý úplně rozebrali a pomocí japonského přípravku díru dodatečně zhotovili. - Toto už mě znervoznělo trochu víc, ale i mistr Nakajima se může utnout.
3. Po 8300km se rozsvítila žlutá kontrolka oleje, chyběl téměř 1 litr. Volal jsem do servisu, co mám vlastně dolít a jestli je to při těchto kilometrech normální. Poradili mi 5W30 a že prý to není až tak neobvyklé. - Přiznávám že toto mě štve ze všeho nejvíc!
Vysnil jsem si svoje první Subaru a jsem s ním hrozně spokojený, ale to žraní oleje mě opravdu vytáčí, máte někdo zkušenost s tímto problémem popřípadě řešením? Myslíte, že se to srovná a opravdu je to normální nebo mám být opatrný a vše dokumentovat pro reklamaci?
Co se týče stylu jízdy, jsem spíš připosránek a jezdím slušně, prvních 5tis. velmi zlehka spíš okresky, následně 3tis. km dálnice Chorvatsko a zpět, vše s tempomatem na skutečných 130km (dle navigace).
Předem díky za případné rady!
pořídil jsem před dvěma měsíci nového Outbacka 2.0D Active a tady jsou moje (negativní) zkušenosti:
1. Pod schránkou spolujezdce vyskákaly 4 knoflíky držící krycí panel, který samovolně odpadl. - Nastrkal jsem vše zpět, žádná tragédie.
2. Přišel mi dopis na svolávací akci. Vyšlo najevo že pánové v Japonsku zapomněli v převodovce udělat jednu mazací díru. Byl to celodenní zásah v servisu, prý úplně rozebrali a pomocí japonského přípravku díru dodatečně zhotovili. - Toto už mě znervoznělo trochu víc, ale i mistr Nakajima se může utnout.
3. Po 8300km se rozsvítila žlutá kontrolka oleje, chyběl téměř 1 litr. Volal jsem do servisu, co mám vlastně dolít a jestli je to při těchto kilometrech normální. Poradili mi 5W30 a že prý to není až tak neobvyklé. - Přiznávám že toto mě štve ze všeho nejvíc!
Vysnil jsem si svoje první Subaru a jsem s ním hrozně spokojený, ale to žraní oleje mě opravdu vytáčí, máte někdo zkušenost s tímto problémem popřípadě řešením? Myslíte, že se to srovná a opravdu je to normální nebo mám být opatrný a vše dokumentovat pro reklamaci?
Co se týče stylu jízdy, jsem spíš připosránek a jezdím slušně, prvních 5tis. velmi zlehka spíš okresky, následně 3tis. km dálnice Chorvatsko a zpět, vše s tempomatem na skutečných 130km (dle navigace).
Předem díky za případné rady!
Outback 2.0D Active - MY2010
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4034
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Jen si rýpnu do obecných zásad - to, že se rosvítí kontrolka oleje, není znamení, že je ho málo, ale že jde o průser, tj., už je pozdě býka honit a motor de do kopru. Jestli to je u nafty jinak nevím, ale pochybuju. Pravidelnou kontrolu olejů beru jako samozřejmost, tj. stejně, jako je doplnění paliva.
Jinak souhlas, už to není, co bývalo a de to z kopce, sakra z kopce. Poslední pravé subaru je r.v. 2008 :666:
Jinak souhlas, už to není, co bývalo a de to z kopce, sakra z kopce. Poslední pravé subaru je r.v. 2008 :666:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Opravím tě.. žlutá kontrolka oleje je znamení že je ho málo, ale pro provoz zatím dostačující množství.. je to kontrolka žlutá, tedy informativní a ne červená ...Doro píše:Jen si rýpnu do obecných zásad - to, že se rosvítí kontrolka oleje, není znamení, že je ho málo, ale že jde o průser, tj., už je pozdě býka honit a motor de do kopru. Jestli to je u nafty jinak nevím, ale pochybuju. Pravidelnou kontrolu olejů beru jako samozřejmost, tj. stejně, jako je doplnění paliva.
Jinak souhlas, už to není, co bývalo a de to z kopce, sakra z kopce. Poslední pravé subaru je r.v. 2008 :666:
Například můj služební opel má signalizaci hladiny oleje při zapnutí klíčku na displeji, při horní hranici jsou na něm 4 čtverečky a ty postupně mizí jak olej ubývá..
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4035
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Tady je ten japonsky nastroj :friend:
http://nhthqnwws111.odi.nhtsa.dot.gov/a ... 6-9080.pdf
chce to spolehat na sikovne ruce mechanika :pr:
http://nhthqnwws111.odi.nhtsa.dot.gov/a ... 6-9080.pdf
chce to spolehat na sikovne ruce mechanika :pr:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16114
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Ahoj Ganesh, já mám od 12.12.2008 dehtového forestíka, a za prvních 15.000 km jsem doléval asi jen 2 dcl (dostal jsem litr oleje na dolití s autem). Když jsem si přebíral auto v C&K, tak jsem byl upozorněn, abych si olej hlídal (v manuálu je myslím při každém tankování a do první servisky jsem to držel). Předtím jsem jezdil koktávkou 1.9 TDI, která žrala dost oleje (longlife). Po první výměně oleje v 15 tkm jsem ještě chvíli olej sledoval, ale už nebylo potřeba. Naposled jsem kontroloval olej po návratu u Itálie (4000 km za týden), ale forestík nežere.Ganesh píše:3. Po 8300km se rozsvítila žlutá kontrolka oleje, chyběl téměř 1 litr.
Jak čtu růžné chyby u dehtových subárek, tak mi to přijde, že víc je toho u otíků :655:
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16114
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Doro, já jsem si svého forestíka v dehtu bral 12.12.2008 ::-DDD: a otíci s legem jeli od března ( :655: ) 2008 :850:Doro píše: Poslední pravé subaru je r.v. 2008 :666:
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Ganesh: to zrani oleje normalni neni, byt to nelze asi reklamovat, ale pri prvni vhodne zavade bych na tvem miste zvazil pozadavek na vymenu auta.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
- M.Z.
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 709
- Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
- Jméno a příjmení: Marek Zrak
- Bydliště: FM
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Seatik: :supeer: :845:
Myslím, že mnozí máte velice optimistické představy, týkající se vrácení auta, reklamací spotřeby oleje, apod.
Ganesh: to co popisuješ, mi nepřijde jako žádná velká hrůza, 1l na cca 8tkm. Počítá se spotřeba oleje na počet litrů nafty a jsem si jist, že se to vejde do tabulkových hodnot výrobce.
Zkusil bych olej 5W-40, jestli tam může být.
Kvůli takové spotřebě oleje, určitě nebudou rozebírat motor, je třeba to sledovat a zapisovat i tankování, ale tohle je určitě v normě, i když netvrdím, že je to zrovna košer.
Snad si to sedne.
S převodovkou je to ostuda Subaru a dívím se, že místo svolávací akce, raději při poruše neřeknou zákazníkovi: řadíte ve vysokých otáčkách ::-DD:
P.S. Já za 7tkm dolil už 2litry oleje :3gears:
Myslím, že mnozí máte velice optimistické představy, týkající se vrácení auta, reklamací spotřeby oleje, apod.
Ganesh: to co popisuješ, mi nepřijde jako žádná velká hrůza, 1l na cca 8tkm. Počítá se spotřeba oleje na počet litrů nafty a jsem si jist, že se to vejde do tabulkových hodnot výrobce.
Zkusil bych olej 5W-40, jestli tam může být.
Kvůli takové spotřebě oleje, určitě nebudou rozebírat motor, je třeba to sledovat a zapisovat i tankování, ale tohle je určitě v normě, i když netvrdím, že je to zrovna košer.
Snad si to sedne.
S převodovkou je to ostuda Subaru a dívím se, že místo svolávací akce, raději při poruše neřeknou zákazníkovi: řadíte ve vysokých otáčkách ::-DD:
P.S. Já za 7tkm dolil už 2litry oleje :3gears:
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
M2
Coupe JCW
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16114
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Myslím, že pro dehty může být jen 5W-30, ale nejsem odborník :655:M.Z. píše:Zkusil bych olej 5W-40, jestli tam může být.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
M.Z.: obcansky zakonik se vztahuje i na koupi auta :845:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
- M.Z.
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 709
- Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
- Jméno a příjmení: Marek Zrak
- Bydliště: FM
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
No právě, když slyším občanský zákoník, jímá mě hrůza, ale vrácení auta je extrémně složitý proces, prodejci se brání zuby, nehty a většinou tratí zákazník.
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
M2
Coupe JCW
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Tak tady souhlasím s M.Z. , už bylo pár jedinců odhodlaných auto vrátit ale zatím nevím osobně o nikom, komu by se to povedlo. Tím to samozřejmě neschvaluji, pouze říkám jak to tady funguje. A u spotřeby oleje by mě zajímaly hodnoty od výrobce co je ještě podle nich v pořádku. Pro zajímavost: naftový turbo šestiválec co jsem měl v mém předchozím volvu měl psanou spotřebu oleje dokonce 0.7l/1000km (jestli si to dobře pamatuju)
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
OndraH: ja nemluvim o vraceni ale o vymene, to je dost rozdil :4690:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
- vojta
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 410
- Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
- Jméno a příjmení: Vojta
- Bydliště: Jablonec
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
Zajimava recenze Legacy 2.0D: http://moje.auto.cz/thanantos/subo.html
- prodejce varoval, ze to muze zrat az 1L oleje na 1000km
- na spojku maj reci snad vsichni, pri objektivnim srovnani s jinejma autama to neni OK
Celkove mi z tech debat okolo nafty vyplyva, ze Ecutek pro ten motor nema smysl, protoze to seriova spojka neunese. Druha vec je, ze to kluci japonsky jeste nemaj vychytany a vyplati se pockat az na dalsi facelift Vyjimkou jsou pohodari za volantem, jako je Quickly, nebo ma mozna forester min problemu nez Lego/Outback.
- prodejce varoval, ze to muze zrat az 1L oleje na 1000km
- na spojku maj reci snad vsichni, pri objektivnim srovnani s jinejma autama to neni OK
Celkove mi z tech debat okolo nafty vyplyva, ze Ecutek pro ten motor nema smysl, protoze to seriova spojka neunese. Druha vec je, ze to kluci japonsky jeste nemaj vychytany a vyplati se pockat az na dalsi facelift Vyjimkou jsou pohodari za volantem, jako je Quickly, nebo ma mozna forester min problemu nez Lego/Outback.
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
Re: Moje (negativní) zkušenosti s boxer dieslem
hetzer: Vrátit nebo vyměnit, víš o někom komu se to povedlo? Vím pouze z doslechu o jednom případě a jednalo se o peugeot, tam ale auto skončilo regulérně nepojízdný takže nic jiného než vrácení peněz nebo výměna auta nepřipadalo do úvahy.
Já jenom že nevěřím tomu, že na základě zvýšené spotřeby oleje ( nebo podobné "závady") by šlo auto tady v čechách vrátit/vyměnit. To dřív prožene papírovej pes azbestovou kočku peklem.
Já jenom že nevěřím tomu, že na základě zvýšené spotřeby oleje ( nebo podobné "závady") by šlo auto tady v čechách vrátit/vyměnit. To dřív prožene papírovej pes azbestovou kočku peklem.
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P