Jak rychle klesá tlak turba

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od mnov »

Podle mého názoru to nastavování geometrie lopatek nepotřebuje moc k zanesení a následným problémům.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od HonzaCZ »

Podle mě zásadní problém začne, když to někdo načipuje.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od námořník »

Problém začne když se jezdí na spotřebu, takže se pořád otvírá, nebo nezavira EGR. Lopatky se nehejbou , jdou přes to zplodiny a pak se to zanese. Měl jsem 3 načipovaný diesly, na každým přes 100t a s turbem jsem nikdy problém neměl. Je pravda že mě občas nějakej chytrolín vysvetloval že takhle dízl točit nemůžu :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od OZP »

Muze mit na to "pomalejsi" vyfukovani vliv uprava SW v ECU? Nebo je to ciste HW zalezitost?
Budu to muset asi zkusit natocit.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od hamoun »

zkus si od nekoho pujcit a pripojit obd modul a podivat se na telefonu/neboNecem, co to dela tam ...

podle me , kdyby ti to padalo s tim zpozdenim, co pises, poznáš to ... bude to delat (alespoň castecne) bordel, jak dela ALS ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od spm »

HonzaCZ: zena ma jedno z tech novejsich 1.9TDI, nikdo to urcite nikdy cipovat ani nezkousel a stejne to na to zarustani trpi (klasicka situace trojka, plnej plyn, vytocit, preradit a motor v nouzaku, auto v protismeru :-) ). Nejvic to IMHO zabiji kratky trasy, co jsme se prestehovali a nejelo to trasu kratsi 40km, tak to snad uz neudelalo. Ale dle me nejvetsi problem stejne je koupit si auto s turbem :-DDD

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od HonzaCZ »

spm: Navíc naftový... :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od OZP »

hamoun píše:zkus si od nekoho pujcit a pripojit obd modul a podivat se na telefonu/neboNecem, co to dela tam ...
No to prave delam pres tu krabicku od Outbacka. Jinak bych na to neprisel, ze to pada pomaleji. Bordel jako ALS to nedela, to bych si vsimnul.

Zkusim to natocit na telefon, tak aby byl videt displej i otackomer.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2870
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od .dundee. »

Tak bordel u ALS budou asi dělat ty zážehy v saní, jak tu někdo popisoval, které naopak tlak v turbu udržují.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od Marty73 »

OZP píše:Muze mit na to "pomalejsi" vyfukovani vliv uprava SW v ECU? Nebo je to ciste HW zalezitost?
Budu to muset asi zkusit natocit.
Ondro, je to kombinace SW a HW. Vzhledem k tomu, že máš uzavřený BOV, ten tlak v systému se chvíli drží. BOV je řízen podtlakem a jak sundáš nohu z plynu, otevře se, přepustí tlak z mezichladiče zpět před turbo do sání. Tím uleví turbu, které je stále ještě hnáno zbytkovými výfukovými plyny a setrvačností lopatek. Ale je to uzavřený systém, nějaký tlak tam zůstává. Otevřený BOV to naopak upustí do atmosféry, takže ten tlak spadne rychleji a turbo se točí setrvačností. Jakýkoli funkční BOV chrání turbo před šokovým protitlakem. Také má na to vliv solenoid regulace tlaku turba a actuator (nevím jak česky) u turba. Je to vše ovládáno podtlakem podle mapy v ECU.
O přínosu a negativech otevřeného BOV se toho napsalo. Pro naše auta je to hlavně o zvuku toho odfouknutí, u WRC je to o funkčnosti. Je třeba si uvědomit, že STI turbo tlačí třeba 1.2 baru , ale minulá generace dvoulitrů WRC kolem 4 barů. Nová s 1.6 tuším kolem 2.5 baru. Takže to jsou trochu jiné tlaky a protitlaky co se tím BOV řeší.
Já bych to moc neřešil, když to jede jak má. Mě teď nová mapa udělá v nižších otáčkách peak na 16PSI a pak spadne na 12PSI, předtím držela stále 16PSI. Ale jede to jak má, tak to neřeším. Je to tak vymyšleno a chrání to motor.
Jinak ALS je o udržování tlaku palbou do výfuku a detonaci tamtéž. Fakticky je turbo hnáno doslova plameny. Je to časováním ventilů tuším. Jenže to chce jiné svody, jiné turbo a jiný kat. Ideálně nějaký titan.Také asi chladič oleje. Serie to nikdy nemůže vydržet.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od HonzaCZ »

Marty73 píše:actuator (nevím jak česky)
používá se actuator = akční prvek, akční člen, ale nemám tyhle překlady rád :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od cubrd »

Als se nedělá časováním vaček, nýbrž tím že se nevypínají vstřiky když ubereš a spozdí se razantně přestih. Tím pádem to spaluje až ve výfuku a tyto detonace roztáčejí turbo. Na ježdění do práce to není ale kamarád to má na wrxu a používá to celkem často a vše drží, zatím. Jinam má vše seriové a turbo td04 bez úprav až na decat. Já mám na hatchi "falešný" als a taky drží. Někdy to jsou rány až se mi klepe sedačka :D
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od Marty73 »

Aha, super. Dobré upřesnění.
Že drží série je fakt nepochopitelné. Nevím, o kolik vyšší teplota jde výfukem ven, ale musí to být pěkný fičák.

Sorry za [OFFTOPIC] , ale kdo mi vysvětlí, jak je možné, že ty rány vydrží kat? Třeba u Golfa R nebo FRS jdou rány do výfuku hned v továrním nastavení. To přeci nemůže být úplně zdravé. Navíc přidaná hodnota asi jako u otevřeného BOV. Je to podle mě na efekt a ne že by to bylo naladěno tak nahraně.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od OZP »

OT a SPEKULACE: Ja bych rekl ze to kat nevydrzi, ze to je vsechno delane na dekat autech. U Golfu nebo FRS je to imho nejaky fejk jako treba vstrik paliva do zahrateho vyfuku za katem nebo neco.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Jak rychle klesá tlak turba

Příspěvek od Marty73 »

On možná bude rozdíl, jestli má auto kovový nebo keramický kat. Kovový sportovní by to třeba i vydržet mohl. Jak ale dlouho, to netuším.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“