Jak rychle klesá tlak turba
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak rychle klesá tlak turba
Podle mého názoru to nastavování geometrie lopatek nepotřebuje moc k zanesení a následným problémům.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Jak rychle klesá tlak turba
Podle mě zásadní problém začne, když to někdo načipuje.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jak rychle klesá tlak turba
Problém začne když se jezdí na spotřebu, takže se pořád otvírá, nebo nezavira EGR. Lopatky se nehejbou , jdou přes to zplodiny a pak se to zanese. Měl jsem 3 načipovaný diesly, na každým přes 100t a s turbem jsem nikdy problém neměl. Je pravda že mě občas nějakej chytrolín vysvetloval že takhle dízl točit nemůžu .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4313
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Jak rychle klesá tlak turba
Muze mit na to "pomalejsi" vyfukovani vliv uprava SW v ECU? Nebo je to ciste HW zalezitost?
Budu to muset asi zkusit natocit.
Budu to muset asi zkusit natocit.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18906
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Jak rychle klesá tlak turba
zkus si od nekoho pujcit a pripojit obd modul a podivat se na telefonu/neboNecem, co to dela tam ...
podle me , kdyby ti to padalo s tim zpozdenim, co pises, poznáš to ... bude to delat (alespoň castecne) bordel, jak dela ALS ...
podle me , kdyby ti to padalo s tim zpozdenim, co pises, poznáš to ... bude to delat (alespoň castecne) bordel, jak dela ALS ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22548
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak rychle klesá tlak turba
HonzaCZ: zena ma jedno z tech novejsich 1.9TDI, nikdo to urcite nikdy cipovat ani nezkousel a stejne to na to zarustani trpi (klasicka situace trojka, plnej plyn, vytocit, preradit a motor v nouzaku, auto v protismeru ). Nejvic to IMHO zabiji kratky trasy, co jsme se prestehovali a nejelo to trasu kratsi 40km, tak to snad uz neudelalo. Ale dle me nejvetsi problem stejne je koupit si auto s turbem
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Re: Jak rychle klesá tlak turba
spm: Navíc naftový...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4313
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Jak rychle klesá tlak turba
No to prave delam pres tu krabicku od Outbacka. Jinak bych na to neprisel, ze to pada pomaleji. Bordel jako ALS to nedela, to bych si vsimnul.hamoun píše:zkus si od nekoho pujcit a pripojit obd modul a podivat se na telefonu/neboNecem, co to dela tam ...
Zkusim to natocit na telefon, tak aby byl videt displej i otackomer.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2870
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Jak rychle klesá tlak turba
Tak bordel u ALS budou asi dělat ty zážehy v saní, jak tu někdo popisoval, které naopak tlak v turbu udržují.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Jak rychle klesá tlak turba
Ondro, je to kombinace SW a HW. Vzhledem k tomu, že máš uzavřený BOV, ten tlak v systému se chvíli drží. BOV je řízen podtlakem a jak sundáš nohu z plynu, otevře se, přepustí tlak z mezichladiče zpět před turbo do sání. Tím uleví turbu, které je stále ještě hnáno zbytkovými výfukovými plyny a setrvačností lopatek. Ale je to uzavřený systém, nějaký tlak tam zůstává. Otevřený BOV to naopak upustí do atmosféry, takže ten tlak spadne rychleji a turbo se točí setrvačností. Jakýkoli funkční BOV chrání turbo před šokovým protitlakem. Také má na to vliv solenoid regulace tlaku turba a actuator (nevím jak česky) u turba. Je to vše ovládáno podtlakem podle mapy v ECU.OZP píše:Muze mit na to "pomalejsi" vyfukovani vliv uprava SW v ECU? Nebo je to ciste HW zalezitost?
Budu to muset asi zkusit natocit.
O přínosu a negativech otevřeného BOV se toho napsalo. Pro naše auta je to hlavně o zvuku toho odfouknutí, u WRC je to o funkčnosti. Je třeba si uvědomit, že STI turbo tlačí třeba 1.2 baru , ale minulá generace dvoulitrů WRC kolem 4 barů. Nová s 1.6 tuším kolem 2.5 baru. Takže to jsou trochu jiné tlaky a protitlaky co se tím BOV řeší.
Já bych to moc neřešil, když to jede jak má. Mě teď nová mapa udělá v nižších otáčkách peak na 16PSI a pak spadne na 12PSI, předtím držela stále 16PSI. Ale jede to jak má, tak to neřeším. Je to tak vymyšleno a chrání to motor.
Jinak ALS je o udržování tlaku palbou do výfuku a detonaci tamtéž. Fakticky je turbo hnáno doslova plameny. Je to časováním ventilů tuším. Jenže to chce jiné svody, jiné turbo a jiný kat. Ideálně nějaký titan.Také asi chladič oleje. Serie to nikdy nemůže vydržet.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: Jak rychle klesá tlak turba
používá se actuator = akční prvek, akční člen, ale nemám tyhle překlady rádMarty73 píše:actuator (nevím jak česky)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak rychle klesá tlak turba
Als se nedělá časováním vaček, nýbrž tím že se nevypínají vstřiky když ubereš a spozdí se razantně přestih. Tím pádem to spaluje až ve výfuku a tyto detonace roztáčejí turbo. Na ježdění do práce to není ale kamarád to má na wrxu a používá to celkem často a vše drží, zatím. Jinam má vše seriové a turbo td04 bez úprav až na decat. Já mám na hatchi "falešný" als a taky drží. Někdy to jsou rány až se mi klepe sedačka :D
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Jak rychle klesá tlak turba
Aha, super. Dobré upřesnění.
Že drží série je fakt nepochopitelné. Nevím, o kolik vyšší teplota jde výfukem ven, ale musí to být pěkný fičák.
Sorry za , ale kdo mi vysvětlí, jak je možné, že ty rány vydrží kat? Třeba u Golfa R nebo FRS jdou rány do výfuku hned v továrním nastavení. To přeci nemůže být úplně zdravé. Navíc přidaná hodnota asi jako u otevřeného BOV. Je to podle mě na efekt a ne že by to bylo naladěno tak nahraně.
Že drží série je fakt nepochopitelné. Nevím, o kolik vyšší teplota jde výfukem ven, ale musí to být pěkný fičák.
Sorry za , ale kdo mi vysvětlí, jak je možné, že ty rány vydrží kat? Třeba u Golfa R nebo FRS jdou rány do výfuku hned v továrním nastavení. To přeci nemůže být úplně zdravé. Navíc přidaná hodnota asi jako u otevřeného BOV. Je to podle mě na efekt a ne že by to bylo naladěno tak nahraně.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4313
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Jak rychle klesá tlak turba
OT a SPEKULACE: Ja bych rekl ze to kat nevydrzi, ze to je vsechno delane na dekat autech. U Golfu nebo FRS je to imho nejaky fejk jako treba vstrik paliva do zahrateho vyfuku za katem nebo neco.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Jak rychle klesá tlak turba
On možná bude rozdíl, jestli má auto kovový nebo keramický kat. Kovový sportovní by to třeba i vydržet mohl. Jak ale dlouho, to netuším.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)