Vaří auto

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
Radislav
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 42
Registrován: sob črc 12, 2014 3:25 pm
Jméno a příjmení: Radislav Střílek
Bydliště: Chřibská

Vaří auto

Příspěvek od Radislav »

Pozdrav všem.
Chtěl jsem jen zeptat. Mám cca 3/4 roku Outback rok 2000 v AT. Do dneška super. Rozvody nové a výměnu olejů v automatické převodovce a v diferenciálu jsem také udělal. Nic méně v pondělí jsem po prvé vypnul klimošku a po cca 5 min jízdy auto začalo vařit a když mám nohu na plynu tak svítí žlutě VDC off. Dnes jsem to zkusil znova projet a nechal zapnutou klimatizaci. Auto sice jede v pohodě a nevaří, ale ukazatel teploty je stejně v červeném poli ( VDC svítí pořád, když přidám ). Nestalo se někomu něco podobného? Než to odvezu do servisu, abych věděl s čím mám počítat. ( nebo spíše , kolik to bude stát ). Občas mi ta teplota lítala nahoru, dolů i před tím, ale nikdy to nešlo do červenýho.
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2000 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vaří auto

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tesneni pod hlavama na 99%. U ctyrvalce sranda za pusu - do desitky. Jeste by to mohl byt chladic, jeho vicko nebo termostat, ale podle priznaku bych tipnul tesneni.
Podivej se do chladice (az tam nebude tlak!!), jestli nechybi chladivo a naopak, jestli neni plna expanska.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Radislav
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 42
Registrován: sob črc 12, 2014 3:25 pm
Jméno a příjmení: Radislav Střílek
Bydliště: Chřibská

Re: Vaří auto

Příspěvek od Radislav »

Do chladiče jsem koukal a chladivo nechybí. Mám 2.5 čtyřválec, když to bude do desítky tak to je v pohodě a odvezu to tam. Díky za info.
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2000 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vaří auto

Příspěvek od spm »

Koukal jsi fakt přímo do chladiče a ne do té nádobky vedle?

Jenom bych měl trochu strach, jestli to jezdilo s ručičkou v červenym, aby se tím neodkouřilo víc věcí :-(
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vaří auto

Příspěvek od Slavek_xxx »

Radislav> do desitky v garazovym servisu na ruku, samozrejme. V autorizaku x3 ;-D Tesneni pocitej litr za kus https://granex.cz/autodily/subaru/legac ... avu-motoru srovnani hlav 500Kc/ks, tesneni ventildeklu cca 300Kc/ks https://granex.cz/autodily/subaru/legac ... ko-ventilu
K tomu chladivo dejme tomu litr, olej s filtrem cca 1500Kc. To je 6 tisic za material, a pocitam 8-12 hodin montaz a demontaz po 350Kc. Takze deset tisic, pokud se nic jinyho nevyvrbi (jako ze se vetsinou vyvrbi, treba prorezlej chladic nebo praskla hadice) ;-D
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Vaří auto

Příspěvek od davidherda »

Dělal jsi i vodní pumpu? Vyměnil bych termostat. To je nejmenší zlo, pak se uvidí co dál jestli to bude pumpa či to těsnění.

Těsnení to nutně nemusí být dělali mi to 2 auta, jedno byla vodní pumpa, druhý termostat. Týnce to dělal termostat. A Tigrovi snad vodní pumpa, nemo taky termostat, už si nepamatuji.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vaří auto

Příspěvek od sima »

Taky bych učitě nezapomněl na to "obyčejné"víčko.Stojí to hlavně pár korun a není třeba se tím jezdit do servisu.Jistota je jistota,vícero lidí se s tímhletím už spálilo,či zbytečně trápilo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaří auto

Příspěvek od VDC »

Jinak tady ještě nezaznělo, že VDC off se rozsvěcí při dosažení určité teploty, zhruba kolem 105°C.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Marigold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob zář 23, 2017 1:58 pm

Re: Vaří auto

Příspěvek od Marigold »

Takže se hlásím jako příležitostný "vařič".
Po ujetí cca 50km to začalo vyhazovat kapalinu někde okolo expanzky (mokré bylo i všechnno pod ní) která je při ohřátem motoru naplní pár cm pod víčko. (fotky v příloze)
Zastavil jsem do dalších padesáti a zkontroloval co jde z výfuku-> všechno v normálu.
Po ujetí dalších 50km jsem zastavil, auto normálně topilo, sahara jela, nicméně asi za minutu se o kousíček zvedla ručička teploty, která se celou cestu držela lehce pod prostřední hodnotou. Přidal jsem zkusmo plyn a chvíli držel mezi 3-4K. Teplota začala stoupat až dosáhla 3/4 a tam se držela. Po povolení plyn. pedálu se ukazatel teploty přesunul téměř okamžitě do střední hodnoty a sahara po chvíli vypla.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=haklvEp ... e=youtu.be[/youtube]

Po dojezdu cca dalších 50km bylo v okolí expanzky sucho.
Zdálo se mi jako by v autě něco žbluňkalo ale nevím jestli to byla paliv. nádrž nebo mohla bublat chladící kapalina?
Po vychladnutí hladina kapalina na MIN.
Dolil jsem a ujel asi 20km, nicméně se mi zdá že trochu zmizelo.
Z výfuku pořád vychází jen bezbarvý kouř.
Hadice spíš měkké, po zmáčknutí to v expanzce zaklokotá.
Teplota se taky drží ale nijak jsem to nezatěžoval.

Občas se rozsvítí Check Engine a podle zvuku je nějaká netěsnost ve výfukové soustavě, to s tím asi souvislost mít nemůže, nebo ano?
Kolik otáček by měl mít motor těsně po nastartování?

Co byste z toho vyvodili?
Mám pro tenhle "problém" založit samostatné téma?
Otázky, samé otázky?
Přílohy
IMG_20170922_185614.jpg
IMG_20170922_190047.jpg
Uživatelský avatar
Radislav
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 42
Registrován: sob črc 12, 2014 3:25 pm
Jméno a příjmení: Radislav Střílek
Bydliště: Chřibská

Re: Vaří auto

Příspěvek od Radislav »

Ahoj všem.
Tak u mě to je děravý chladič. Mizí kapalina. Jsem rád, že to není to těsnění.
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2000 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaří auto

Příspěvek od VDC »

Tak děravý chladič je ta lepší varianta. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Marigold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob zář 23, 2017 1:58 pm

Re: Vaří auto

Příspěvek od Marigold »

No tak u mě je ten "problém" chladič nipparts bez přetlakového víčka. Může to dělat problémy? Jak?

Dolil jsem kapalinu do full, po ujetí 250-300 km je to mezi max a min. Stále se mi zdá že únik je víčkem v expanzce....
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Vaří auto

Příspěvek od mnov »

Je tam čerpadlo, které vytváří v uzavřené soustavě samo nějaký tlak, aniž by se něco ohřálo.
Pokud tu soustavu máš uzavřenu jen víčkem expanzní nádržky, tak to vlastně uzavřené není. >:(
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Marigold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob zář 23, 2017 1:58 pm

Re: Vaří auto

Příspěvek od Marigold »

To jsem si tak nejak myslel. Takze vymena chladice za typ s vickem?
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Vaří auto

Příspěvek od Mira »

Ten chladič už nějakej inteligent měnil a dal tam jinej - z XT, ne z atmošky. Na XT je bez víčka, ale ten systém je tam jinej. Atmo má normálně víčko.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“