Stránka 1 z 2

Vaří auto

Napsal: pon zář 18, 2017 5:42 pm
od Radislav
Pozdrav všem.
Chtěl jsem jen zeptat. Mám cca 3/4 roku Outback rok 2000 v AT. Do dneška super. Rozvody nové a výměnu olejů v automatické převodovce a v diferenciálu jsem také udělal. Nic méně v pondělí jsem po prvé vypnul klimošku a po cca 5 min jízdy auto začalo vařit a když mám nohu na plynu tak svítí žlutě VDC off. Dnes jsem to zkusil znova projet a nechal zapnutou klimatizaci. Auto sice jede v pohodě a nevaří, ale ukazatel teploty je stejně v červeném poli ( VDC svítí pořád, když přidám ). Nestalo se někomu něco podobného? Než to odvezu do servisu, abych věděl s čím mám počítat. ( nebo spíše , kolik to bude stát ). Občas mi ta teplota lítala nahoru, dolů i před tím, ale nikdy to nešlo do červenýho.

Re: Vaří auto

Napsal: pon zář 18, 2017 5:56 pm
od Slavek_xxx
Tesneni pod hlavama na 99%. U ctyrvalce sranda za pusu - do desitky. Jeste by to mohl byt chladic, jeho vicko nebo termostat, ale podle priznaku bych tipnul tesneni.
Podivej se do chladice (az tam nebude tlak!!), jestli nechybi chladivo a naopak, jestli neni plna expanska.

Re: Vaří auto

Napsal: pon zář 18, 2017 6:08 pm
od Radislav
Do chladiče jsem koukal a chladivo nechybí. Mám 2.5 čtyřválec, když to bude do desítky tak to je v pohodě a odvezu to tam. Díky za info.

Re: Vaří auto

Napsal: pon zář 18, 2017 6:48 pm
od spm
Koukal jsi fakt přímo do chladiče a ne do té nádobky vedle?

Jenom bych měl trochu strach, jestli to jezdilo s ručičkou v červenym, aby se tím neodkouřilo víc věcí :-(

Re: Vaří auto

Napsal: pon zář 18, 2017 6:55 pm
od Slavek_xxx
Radislav> do desitky v garazovym servisu na ruku, samozrejme. V autorizaku x3 ;-D Tesneni pocitej litr za kus https://granex.cz/autodily/subaru/legac ... avu-motoru srovnani hlav 500Kc/ks, tesneni ventildeklu cca 300Kc/ks https://granex.cz/autodily/subaru/legac ... ko-ventilu
K tomu chladivo dejme tomu litr, olej s filtrem cca 1500Kc. To je 6 tisic za material, a pocitam 8-12 hodin montaz a demontaz po 350Kc. Takze deset tisic, pokud se nic jinyho nevyvrbi (jako ze se vetsinou vyvrbi, treba prorezlej chladic nebo praskla hadice) ;-D

Re: Vaří auto

Napsal: pon zář 18, 2017 7:00 pm
od davidherda
Dělal jsi i vodní pumpu? Vyměnil bych termostat. To je nejmenší zlo, pak se uvidí co dál jestli to bude pumpa či to těsnění.

Těsnení to nutně nemusí být dělali mi to 2 auta, jedno byla vodní pumpa, druhý termostat. Týnce to dělal termostat. A Tigrovi snad vodní pumpa, nemo taky termostat, už si nepamatuji.

Re: Vaří auto

Napsal: pon zář 18, 2017 10:26 pm
od sima
Taky bych učitě nezapomněl na to "obyčejné"víčko.Stojí to hlavně pár korun a není třeba se tím jezdit do servisu.Jistota je jistota,vícero lidí se s tímhletím už spálilo,či zbytečně trápilo.

Re: Vaří auto

Napsal: úte zář 19, 2017 6:04 am
od VDC
Jinak tady ještě nezaznělo, že VDC off se rozsvěcí při dosažení určité teploty, zhruba kolem 105°C.

Re: Vaří auto

Napsal: úte zář 26, 2017 11:46 am
od Marigold
Takže se hlásím jako příležitostný "vařič".
Po ujetí cca 50km to začalo vyhazovat kapalinu někde okolo expanzky (mokré bylo i všechnno pod ní) která je při ohřátem motoru naplní pár cm pod víčko. (fotky v příloze)
Zastavil jsem do dalších padesáti a zkontroloval co jde z výfuku-> všechno v normálu.
Po ujetí dalších 50km jsem zastavil, auto normálně topilo, sahara jela, nicméně asi za minutu se o kousíček zvedla ručička teploty, která se celou cestu držela lehce pod prostřední hodnotou. Přidal jsem zkusmo plyn a chvíli držel mezi 3-4K. Teplota začala stoupat až dosáhla 3/4 a tam se držela. Po povolení plyn. pedálu se ukazatel teploty přesunul téměř okamžitě do střední hodnoty a sahara po chvíli vypla.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=haklvEp ... e=youtu.be[/youtube]

Po dojezdu cca dalších 50km bylo v okolí expanzky sucho.
Zdálo se mi jako by v autě něco žbluňkalo ale nevím jestli to byla paliv. nádrž nebo mohla bublat chladící kapalina?
Po vychladnutí hladina kapalina na MIN.
Dolil jsem a ujel asi 20km, nicméně se mi zdá že trochu zmizelo.
Z výfuku pořád vychází jen bezbarvý kouř.
Hadice spíš měkké, po zmáčknutí to v expanzce zaklokotá.
Teplota se taky drží ale nijak jsem to nezatěžoval.

Občas se rozsvítí Check Engine a podle zvuku je nějaká netěsnost ve výfukové soustavě, to s tím asi souvislost mít nemůže, nebo ano?
Kolik otáček by měl mít motor těsně po nastartování?

Co byste z toho vyvodili?
Mám pro tenhle "problém" založit samostatné téma?
Otázky, samé otázky?

Re: Vaří auto

Napsal: čtv zář 28, 2017 8:00 am
od Radislav
Ahoj všem.
Tak u mě to je děravý chladič. Mizí kapalina. Jsem rád, že to není to těsnění.

Re: Vaří auto

Napsal: čtv zář 28, 2017 9:01 am
od VDC
Tak děravý chladič je ta lepší varianta. :-)

Re: Vaří auto

Napsal: čtv zář 28, 2017 10:14 pm
od Marigold
No tak u mě je ten "problém" chladič nipparts bez přetlakového víčka. Může to dělat problémy? Jak?

Dolil jsem kapalinu do full, po ujetí 250-300 km je to mezi max a min. Stále se mi zdá že únik je víčkem v expanzce....

Re: Vaří auto

Napsal: čtv zář 28, 2017 10:50 pm
od mnov
Je tam čerpadlo, které vytváří v uzavřené soustavě samo nějaký tlak, aniž by se něco ohřálo.
Pokud tu soustavu máš uzavřenu jen víčkem expanzní nádržky, tak to vlastně uzavřené není. >:(

Re: Vaří auto

Napsal: pát zář 29, 2017 12:37 pm
od Marigold
To jsem si tak nejak myslel. Takze vymena chladice za typ s vickem?

Re: Vaří auto

Napsal: pát zář 29, 2017 5:46 pm
od Mira
Ten chladič už nějakej inteligent měnil a dal tam jinej - z XT, ne z atmošky. Na XT je bez víčka, ale ten systém je tam jinej. Atmo má normálně víčko.