Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Vaří auto 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 12, 2014 2:25 pm
Příspěvky: 35
Bydliště: Chřibská
Pozdrav všem.
Chtěl jsem jen zeptat. Mám cca 3/4 roku Outback rok 2000 v AT. Do dneška super. Rozvody nové a výměnu olejů v automatické převodovce a v diferenciálu jsem také udělal. Nic méně v pondělí jsem po prvé vypnul klimošku a po cca 5 min jízdy auto začalo vařit a když mám nohu na plynu tak svítí žlutě VDC off. Dnes jsem to zkusil znova projet a nechal zapnutou klimatizaci. Auto sice jede v pohodě a nevaří, ale ukazatel teploty je stejně v červeném poli ( VDC svítí pořád, když přidám ). Nestalo se někomu něco podobného? Než to odvezu do servisu, abych věděl s čím mám počítat. ( nebo spíše , kolik to bude stát ). Občas mi ta teplota lítala nahoru, dolů i před tím, ale nikdy to nešlo do červenýho.

_________________
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2000 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )


pon zář 18, 2017 4:42 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7237
Bydliště: Nové Hrady
Tesneni pod hlavama na 99%. U ctyrvalce sranda za pusu - do desitky. Jeste by to mohl byt chladic, jeho vicko nebo termostat, ale podle priznaku bych tipnul tesneni.
Podivej se do chladice (az tam nebude tlak!!), jestli nechybi chladivo a naopak, jestli neni plna expanska.

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


pon zář 18, 2017 4:56 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 12, 2014 2:25 pm
Příspěvky: 35
Bydliště: Chřibská
Do chladiče jsem koukal a chladivo nechybí. Mám 2.5 čtyřválec, když to bude do desítky tak to je v pohodě a odvezu to tam. Díky za info.

_________________
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2000 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )


pon zář 18, 2017 5:08 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2503
Koukal jsi fakt přímo do chladiče a ne do té nádobky vedle?

Jenom bych měl trochu strach, jestli to jezdilo s ručičkou v červenym, aby se tím neodkouřilo víc věcí :-(


pon zář 18, 2017 5:48 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7237
Bydliště: Nové Hrady
Radislav> do desitky v garazovym servisu na ruku, samozrejme. V autorizaku x3 ;-D Tesneni pocitej litr za kus https://granex.cz/autodily/subaru/legac ... avu-motoru srovnani hlav 500Kc/ks, tesneni ventildeklu cca 300Kc/ks https://granex.cz/autodily/subaru/legac ... ko-ventilu
K tomu chladivo dejme tomu litr, olej s filtrem cca 1500Kc. To je 6 tisic za material, a pocitam 8-12 hodin montaz a demontaz po 350Kc. Takze deset tisic, pokud se nic jinyho nevyvrbi (jako ze se vetsinou vyvrbi, treba prorezlej chladic nebo praskla hadice) ;-D

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


pon zář 18, 2017 5:55 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Příspěvky: 4394
Bydliště: podhradí Křivoklátu
Dělal jsi i vodní pumpu? Vyměnil bych termostat. To je nejmenší zlo, pak se uvidí co dál jestli to bude pumpa či to těsnění.

Těsnení to nutně nemusí být dělali mi to 2 auta, jedno byla vodní pumpa, druhý termostat. Týnce to dělal termostat. A Tigrovi snad vodní pumpa, nemo taky termostat, už si nepamatuji.

_________________
Forester 2,0XTi MY02 -Silvestr
Forester 2,0X MY03 -Modrestr
Forester 2,0X MY04 -Pinkrestr
Forester 2,5XT MY09 -Černestr-ex
Rád všem vřele doporučím, tento servis Subaru, když půjdete na Křivoklát zajdem spolu do baru.
http://www.boxerauto.cz/


pon zář 18, 2017 6:00 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 3852
Bydliště: Valašsko
Taky bych učitě nezapomněl na to "obyčejné"víčko.Stojí to hlavně pár korun a není třeba se tím jezdit do servisu.Jistota je jistota,vícero lidí se s tímhletím už spálilo,či zbytečně trápilo.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


pon zář 18, 2017 9:26 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19540
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Jinak tady ještě nezaznělo, že VDC off se rozsvěcí při dosažení určité teploty, zhruba kolem 105°C.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


úte zář 19, 2017 5:04 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Nováček
Nováček

Registrován: sob zář 23, 2017 12:58 pm
Příspěvky: 12
Takže se hlásím jako příležitostný "vařič".
Po ujetí cca 50km to začalo vyhazovat kapalinu někde okolo expanzky (mokré bylo i všechnno pod ní) která je při ohřátem motoru naplní pár cm pod víčko. (fotky v příloze)
Zastavil jsem do dalších padesáti a zkontroloval co jde z výfuku-> všechno v normálu.
Po ujetí dalších 50km jsem zastavil, auto normálně topilo, sahara jela, nicméně asi za minutu se o kousíček zvedla ručička teploty, která se celou cestu držela lehce pod prostřední hodnotou. Přidal jsem zkusmo plyn a chvíli držel mezi 3-4K. Teplota začala stoupat až dosáhla 3/4 a tam se držela. Po povolení plyn. pedálu se ukazatel teploty přesunul téměř okamžitě do střední hodnoty a sahara po chvíli vypla.



Po dojezdu cca dalších 50km bylo v okolí expanzky sucho.
Zdálo se mi jako by v autě něco žbluňkalo ale nevím jestli to byla paliv. nádrž nebo mohla bublat chladící kapalina?
Po vychladnutí hladina kapalina na MIN.
Dolil jsem a ujel asi 20km, nicméně se mi zdá že trochu zmizelo.
Z výfuku pořád vychází jen bezbarvý kouř.
Hadice spíš měkké, po zmáčknutí to v expanzce zaklokotá.
Teplota se taky drží ale nijak jsem to nezatěžoval.

Občas se rozsvítí Check Engine a podle zvuku je nějaká netěsnost ve výfukové soustavě, to s tím asi souvislost mít nemůže, nebo ano?
Kolik otáček by měl mít motor těsně po nastartování?

Co byste z toho vyvodili?
Mám pro tenhle "problém" založit samostatné téma?
Otázky, samé otázky?


Přílohy:
IMG_20170922_185614.jpg
IMG_20170922_185614.jpg [ 78.96 KiB | Zobrazeno 432 krát ]
IMG_20170922_190047.jpg
IMG_20170922_190047.jpg [ 198.54 KiB | Zobrazeno 432 krát ]
úte zář 26, 2017 10:46 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 12, 2014 2:25 pm
Příspěvky: 35
Bydliště: Chřibská
Ahoj všem.
Tak u mě to je děravý chladič. Mizí kapalina. Jsem rád, že to není to těsnění.

_________________
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2000 )
Nyní - Subaru Legacy Outback 2.5 ( 2004 )
Nyní - Subaru Impreza 1.9 combi ( 1993 )
Kdysi - Subaru 1800 sedan ( 1980 )


čtv zář 28, 2017 7:00 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19540
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Tak děravý chladič je ta lepší varianta. :-)

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv zář 28, 2017 8:01 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Nováček
Nováček

Registrován: sob zář 23, 2017 12:58 pm
Příspěvky: 12
No tak u mě je ten "problém" chladič nipparts bez přetlakového víčka. Může to dělat problémy? Jak?

Dolil jsem kapalinu do full, po ujetí 250-300 km je to mezi max a min. Stále se mi zdá že únik je víčkem v expanzce....


čtv zář 28, 2017 9:14 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3102
Bydliště: Praha
Je tam čerpadlo, které vytváří v uzavřené soustavě samo nějaký tlak, aniž by se něco ohřálo.
Pokud tu soustavu máš uzavřenu jen víčkem expanzní nádržky, tak to vlastně uzavřené není. >:(

_________________
Forester MY2004 2.0 LPG
Impreza 2004 2.0 AT


čtv zář 28, 2017 9:50 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: sob zář 23, 2017 12:58 pm
Příspěvky: 12
To jsem si tak nejak myslel. Takze vymena chladice za typ s vickem?


pát zář 29, 2017 11:37 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 5372
Bydliště: Brno
Ten chladič už nějakej inteligent měnil a dal tam jinej - z XT, ne z atmošky. Na XT je bez víčka, ale ten systém je tam jinej. Atmo má normálně víčko.

_________________
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem - RIP : bohužel ji někdo rozmlátil.


pát zář 29, 2017 4:46 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron