Impreza 1.6 97 - houpání otáček
Impreza 1.6 97 - houpání otáček
prosím o radu mám imprezu 1.6 66kw r.v.1997 a dneska večer jsem přišel k autu nastartoval vyletěli otáčky do 2tis. a pak to začalo houpat s otáčkama po přidání plynu to spadlo na 800 rozsvítila se kontrolka check engine a začalo to houpat od 1tis-2tis dojel jsem s tím nouzově domů přidávalo to po chvilkách samo plyn prosím o radu :(
- martinant
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
- Jméno a příjmení: Martin Antoš
- Bydliště: Rokytnice n. Jiz.
Re: Prosím o pomoc
Vaha vzduchu...?
Odesláno z rozežranýho jabka.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Re: Impreza 1.6 97 - houpání otáček
Upraven název tématu...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: ned úno 05, 2017 10:18 am
- Jméno a příjmení: Pavel Drbohlav
- Bydliště: Liberec
Re: Impreza 1.6 97 - houpání otáček
Měl jsem stejný problém,ale pouze na volnoběh a žádná kontrolka nesvítila. Začalo mi to ihned po výměně svíček a vzduchového filtru. Později jsem litoval, že jsem se na to nevykašlal. Řešil jsem to několik měsíců v různých servisech a nikdo na nic nepřišel. Tento model ještě nemá řídící jednotku, na kterou jde napíchnout diagnostika. Pak jsem to nechal být a jezdil s tím, se zařazenou rychlostí to nedělalo. Našel jsem na internetu asi deset věcí, co by to mohli dělat, ale všechny byli ok. Po nastartování na neutrál normální otáčky, asi 1000. Když jsem auto pustil s kopce, stále na neutrál,otáčky na 2000 a pak pulzovali stále mezi 1000 a 2000 až do zastavení, kdy se zase vrátily na 1000 a zůstali tak.
Re: Impreza 1.6 97 - houpání otáček
Diagnostiku připojit jde, ale ne OBD2. Něco podobnýho mi dělala Sierra - přesně s tím, že se lišil volnoběh na místě a za jízdy. Bylo to zaneseným volnoběžným kanálem v těle škrtící klapky. Nevím, jak je to u tohohle motoru, ale bude to zřejmě něco podobnýho.
Jinak houpání dost často dělá lambda. Výměnou svíček se to může zhoršit.
Jinak houpání dost často dělá lambda. Výměnou svíček se to může zhoršit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: ned úno 05, 2017 10:18 am
- Jméno a příjmení: Pavel Drbohlav
- Bydliště: Liberec
Re: Impreza 1.6 97 - houpání otáček
Nejsem si jistý,ale myslím,že u imprez právě do roku výroby 97 se závady vyhledávaly takzvaným vyblikáním chyb, kdy se pod volantem propojovali černé a zelené dráty. Přesně to popisoval Tom Douda z Mělníku na pravebu. Sám jsem to chtěl zkusit,ale když jsem si baterkou posvítil na tu změtˇdrátů,radši jsem toho nechal,abych mohl druhý den ráno vůbec odjet s autem do práce.
Re: Impreza 1.6 97 - houpání otáček
No, tak to jde. Neříkám, že to je jednoduchý a že na to každej má vybavení, ale jde to.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Nemmo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
- Bydliště: Praha
Re: Impreza 1.6 97 - houpání otáček
...rozhodně bych vyčistil škrtící klapku a volnoběžný ventil
- saburafu
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2125
- Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
- Bydliště: Budějce - Vyšák
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza 1.6 97 - houpání otáček
Měl jsem Imprezu 1997 2.0i 85 kW a tam ještě konektor na diagnostiku OBD2 nebyl, ale byla možnost (samo)diagnostiky přes dva již zde zmiňované kabely pod volantem.
Pro větší lidi je tam hrozný přístup, lehnout si hlavou k pedálům a taky ty konektory v sobě pak poměrně dost drží a je těžké je např. jednou rukou rozpojit. Dvěma rukama jsem se tam dostával špatně. Ale jsem holt větší
Návod a chybové kódy viz odkaz níže.
Imprezu už nemám, tak nevím jistě barvu kabelů, ale měly by tam čouhat dva spojitelné konektory.
Spojit, zapnout klíček do polohy, aby se rozsvítily kontrolky a sledovat kontrolku CHECK ENGINE, jestli přerušovaně bliká. Pokud ano, desítky bliká dlouze, jednotky krátce. Např. chyba č. 21 = dvakrát dlouhé bliknutí, jednou krátké bliknutí. Když je víc chyb, vyblikává je postupně.
Osobně to tipuji na váhu vzduchu nebo čidlo klepání. Obě věci mě také potkaly a příznaky jsou dost podobné. Obojí mi taky řídící jednotka přes samodiagnostiku vyblikala. Taky jsem jednou musel měnit čidlo teploty chladící kapaliny a problémy byly trochu podobné, to ale zřejmě nebude tenhle případ.
Podotýkám ale, že když mi odcházela váha vzduchu, tak se to na samodiagnostice nejprve neobjevilo - žádnou chybu to nevyblikalo. První příznak byla zvýšená spotřeba, až když došlo po čase k razantnějším projevům problému, tak se chyba objevila při samodiagnostice.
http://www.troublecodes.net/subaru/
Pro větší lidi je tam hrozný přístup, lehnout si hlavou k pedálům a taky ty konektory v sobě pak poměrně dost drží a je těžké je např. jednou rukou rozpojit. Dvěma rukama jsem se tam dostával špatně. Ale jsem holt větší
Návod a chybové kódy viz odkaz níže.
Imprezu už nemám, tak nevím jistě barvu kabelů, ale měly by tam čouhat dva spojitelné konektory.
Spojit, zapnout klíček do polohy, aby se rozsvítily kontrolky a sledovat kontrolku CHECK ENGINE, jestli přerušovaně bliká. Pokud ano, desítky bliká dlouze, jednotky krátce. Např. chyba č. 21 = dvakrát dlouhé bliknutí, jednou krátké bliknutí. Když je víc chyb, vyblikává je postupně.
Osobně to tipuji na váhu vzduchu nebo čidlo klepání. Obě věci mě také potkaly a příznaky jsou dost podobné. Obojí mi taky řídící jednotka přes samodiagnostiku vyblikala. Taky jsem jednou musel měnit čidlo teploty chladící kapaliny a problémy byly trochu podobné, to ale zřejmě nebude tenhle případ.
Podotýkám ale, že když mi odcházela váha vzduchu, tak se to na samodiagnostice nejprve neobjevilo - žádnou chybu to nevyblikalo. První příznak byla zvýšená spotřeba, až když došlo po čase k razantnějším projevům problému, tak se chyba objevila při samodiagnostice.
http://www.troublecodes.net/subaru/