SG vs H6

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: SG vs H6

Příspěvek od mnov »

RomanaMala píše:chtěla bych raději AT kvůli problémům s nohama, odumírají mi nervy a ztrácím cit, občas špatně cítím pedály a pozdě pouštím spojku, za pár let asi skončím na ručním řízení
Tak to je jiná. To pak už není porovnání, jak je uvedeno v názvu vlákna.
Samozřejmě ten pohon AT SG funguje také a není třeba se ho obávat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
RomanaMala
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 577
Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
Jméno a příjmení: Romana Malá
Bydliště: Sýkořice

Re: SG vs H6

Příspěvek od RomanaMala »

to bude nejlepší
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22708
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: SG vs H6

Příspěvek od spm »

Asi potřeba vyzkoušet... zrovna na rozjíždění plynem u H6 jsem si zvykal hodně dlouho. Jde celkem zprudka a jak to má výkon, tak to jede. Takže necitlivější přidávání plynu u ní vede k poměrně hodně ostrým rozjezdům. Ale pravda, pořád se tím nepálí spojka a na křižovatce člověk vypadá jak závodník a ne jako důchodce :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
adavid555
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 237
Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
Jméno a příjmení: David
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: SG vs H6

Příspěvek od adavid555 »

VDC: to je u všech Foresterů v automatu připojitelný zadek?

odesláno z XRN2
passat b5.5 V6
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SG vs H6

Příspěvek od VDC »

Rozhodně všechny SF AT a všechny SG AT 92kW.
Davidherda tvrdí, že některé 155 kW SG turbo mají pohon jako H6, ale já nevím, kde to vzal.
Ale rozhodně SGPFL turbo AT má pohon jako H6. Ale zase úplně nevím, jestli všechny, nebo jen některé.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: SG vs H6

Příspěvek od mnov »

adavid555 píše:VDC: to je u všech Foresterů v automatu připojitelný zadek?

odesláno z XRN2
Je připojen stále přes spojku. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
adavid555
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 237
Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
Jméno a příjmení: David
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: SG vs H6

Příspěvek od adavid555 »

Děkuji za odpověď. Myslel jsem, že jsou Forestery v automatu stálé čtyřkolky. U těch nových modelů s CVT jsem četl, že je to něco podobného jako haldex ...



odesláno z XRN2
passat b5.5 V6
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: SG vs H6

Příspěvek od HonzaCZ »

U CVT je to stejně jako u těch starších automatů. A jo, je to něco jako Haldex některých z posledních generací. Je to trvalý, stále to přenáší nějaký moment. Ale nemá to mezinápravový diff.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SG vs H6

Příspěvek od VDC »

Vždycky to bylo něco takového jako haldex u AT převodovek. Má pravdu mnov, zadek je připojen stále přes viskózní spojku, ale na zadní nápravu jde asi jen 10% výkonu.
Zde máš popis systému okopírovaný z naší wiki...
ATS - Active Torque Split AWD

Označení též AT MPT. Tento systém je použit u vozidel s automatickou převodovkou a nově bezestupňovou převodovkou CVT3). Neobsahuje mezinápravový diferenciál. Běžné provozní rozdělení hnacích sil mezi přední a zadní nápravou je u starších modelů 90:10 ve prospěch přední nápravy. U novějších modelů (např. Outback MY2010 2.5 s CVT) by to, dle údajů výrobce, mělo být 60:40.

Přední náprava je poháněná přímo, zadní se připojuje pomocí více-lamelové spojky ovládané tlakem oleje. Je využíván tlak oleje z AT, nastavován elektronikou. Řízení tlaku je v závislosti na rychlosti jízdy, stoupání/klesání vozovky, rozdílu otáček náprav navzájem, poloze voliče převodovky a dalších parametrech. Při předvoleném prvním nebo zpětném stupni je tlak ve spojce elektronikou uměle zvýšen (i pokud auto stojí) a je tedy zajištěna trakce i v případě, že je jedna z náprav na povrchu s horšími adhezními podmínkami.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5785
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: SG vs H6

Příspěvek od davidherda »

VDC píše:David není objektivní. Ten určitě tlačí SG.
Bez úprav bude v terénu samozřejmě lepší to SG. Ale bavíme se o terénu.
Tome neobjektivní jsi ty, jelikož já z těhto dvou aut Romaně doporučil H6ku ;-D
Pokud má jako hlavní prioritu Subaru v AT.

Rozhodně není na místě vyvracet Forestra v AT, jelikož ten náhon k zahození není. Na zadek jde furt něco, a určitě hardcore offroady jezdit nebude =)

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: SG vs H6

Příspěvek od HonzaCZ »

VDC píše:...zadek je připojen stále přes viskózní spojku, ale na zadní nápravu jde asi jen 10% výkonu.
Přes viskózní spojku asi ne ;) A na zadek jde proměnlivě různě. 10 %, nevím jestli výkonu, momentu nebo vlastně čeho :) tam jde tak možná při ustálený jízdě po rovině. ;)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: SG vs H6

Příspěvek od mnov »

VDC píše:Má pravdu mnov, zadek je připojen stále přes viskózní spojku, ale na zadní nápravu jde asi jen 10% výkonu.
Já o viskózní spojce nic nepsal. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
RomanaMala
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 577
Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
Jméno a příjmení: Romana Malá
Bydliště: Sýkořice

Re: SG vs H6

Příspěvek od RomanaMala »

Zítra si projedu tu H6, jestli se pro ni rozhodnu, tak se ten můj pos..., nejradši by byl, kdybych si koupila něco, co jezdí za 4l nafty :-D :-D
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: SG vs H6

Příspěvek od mnov »

Vyzkoušej to a nenech se zlákat. Já bych to radši ani nezkoušel, protože bych si to hned koupil. :-)
Ovšem to SG co bylo porovnávané, do toho bych nešel.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: SG vs H6

Příspěvek od Mira »

SG se skoro 400 tisíci na hrbu je jako reference co to vydrží dobrá. Ale za tu cenu moc neprodejný. Aspoň ten volant bych vyměnil, takhle je to doslova vybydlený.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“