SG vs H6

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SG vs H6

Příspěvek od VDC »

HonzaCZ píše: VDC : Nemáš zač, jsem rád, že ti to pomohlo :D
Nemám problém si to technicky představit, když to někdo pořádně vysvětlí. V tomhle případě se mi do toho pletla konstrukce viskózy. :-)
Teď už tím pádem i chápu, o co se chlapci pokouší tím oblbnutím solenoidu v MPT. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: SG vs H6

Příspěvek od davidherda »

A máš nebo ne?
Podle mého ne.
Kluci na americkém Forester klubu píšou, že VTD má SG9 až u modelů 07 a 08. Třeba se ten model ale může lámat na konci roku 06.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: SG vs H6

Příspěvek od davidherda »

Druhá strana věci je ta, že trh v USA a EU je rozdílný a nemusí to tedy platit pro náš trh.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: SG vs H6

Příspěvek od ybrcek »

Čtu to, chápu to, ale stejně nevím jak to mám ja s MT 2.5 XT

posláno z sgs6
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: SG vs H6

Příspěvek od davidherda »

Máš tři diferenciály od předu do zadu:
Otevřený-viskózní-samosvorný

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: SG vs H6

Příspěvek od HonzaCZ »

Mareka: VIN není potřeba, stačí kód převodovky. Pošli a řeknu ti, co tam máš.

VDC: No, tak super. :) Mně třeba hrozně dlouho trvalo, než jsem si dokázal představit jak putuje ten kroutící moment a jak to vlastně funguje. A hrozně mi pomohla ta diskuze s tím zabedněncem před časem, díky který jsem to neustále studoval, ověřoval, konzultoval s lidmi, co skvěle rozumí mechanice a fyzice, abych si byl 100% jistej, že si mám stát za svým názorem. Ono je to totiž úplně jinak, než by si to člověk logicky představil. :)

ybrcek: Ty si můžeš bejt jistej, že tam máš Continuous AWD - https://subarufanclub.cz/wiki/technika/ ... inuous_awd
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: SG vs H6

Příspěvek od ybrcek »

Takže to mám paraadnickyy dyby se ptali kucii ve skleepku :)

posláno z sgs6
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: SG vs H6

Příspěvek od ybrcek »

Honza díky a nebudu mít s tím LSD problem s cetnikama? ;)

posláno z sgs6
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: SG vs H6

Příspěvek od HonzaCZ »

No tak úplně to nejlepší samozřejmě nemáš...ale ujde to :-DDD S LSD si hlavu nelam, tohle je nedetekovatelný, spousta subaristů ani neví, že ho tam má. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: SG vs H6

Příspěvek od petr »

několikrát se mi už stalo že byl předek v blátě a hrabal a zadek na pevném podkladě asfaltě a ani se neprotočil a nebyl jsem schopen vyjet a hrabal jsem určitě déle než 8 sekund....
akorát se mi zdá že opačně to funguje - jako že se mi nestalo že by hrabal jen zadek a předek stál, i když jednou se mi stalo, že na kterou nápravu jsem dal řetězy tak stála a ta druhá bez řetězů klouzala , myslel jsem že vzteky auto rozmlátím , bylo to na ledě v kopci a s vozíkem a trápil jsem se snad 2 hodiny než jsem se z toho dostal
že se spojí natvrdo obě nápravy se mi už taky stalo a bylo to vždy po pořádném hrabání ve sněhu , třeba to potřebuje hrabat několik minut než se to zahřeje a pořádně se to sevře , to je ale celkem k ničemu pokud to není někde ve sněhu nebo na ledě protože to by dřív odešly pneumatiky - toto je poznatek z mé praxe
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: SG vs H6

Příspěvek od JackeOb »

Ahojte
sem tu na to narazil a musím reagovat (chci) a zjistit co vím dobře a co špatně...
VDC píše: Tak to rozhodně nedělej, protože SG v AT není totéž, co H6 v AT. Automat v SG je v podstatě předokolka a viskózní spojka k tomu připojuje zadní nápravu. Ono to sice funguje, ale ne tak dobře, jako manuál.
AT v H6 je ten nejlepší pohon všech kol, v kombinaci s automatem, který kdy u Subaru udělali.
Takže buď koukej po SG v manuálu s redukcí, protože tou redukcí můžeš nahnat nějaký ty chybějící koně, nebo H6, kde stejně jinou možnost, než AT nemáš. A ta má koní dost.
Vždycky když tady tohle čtu, tak se proklínám, že (ač jsem to tu pročetl křížek krážem) jsem tohle nevyčetl před koupí svého SG AT. Protože zima s tím prostě nebyla zábava a to bylo (mělo být) 50% důvodu koupě Subaru.
VDC píše: No počkej, když je to vícelamelová spojka ovládaná tlakem oleje, tak není viskózní ? Tak to jsem žiju v bludu.
V té citaci, kterou jsem okopíroval z naší wiki je že jde 90% hnacích sil na přední nápravu, 10% na zadní. U toho starého systému to moc proměnný není ne ? Jinak by tu chlapci nezkoušeli sestrojit ten ochcávač solenoidu, aby jim to ten poměr zamykalo. Ne ?
Taky sem žil v tomto bludu, než mne HonzaCZ vyvedl z mých bludů v jiném vlákně :). Ale má to logiku, teď si to i umím v hlavě vyjasnit - viskózní nemůže být, když není ovládána viskozitou (ale tlakem oleje).
To že default je 90% předek, 10% zadek jsem vyčetl na více místech (pro SG v AT), takže to beru jako hodnotu TRUE. Čeho % nevím, pokud to tu někdo napíše, budu zase chytřejší. Já jsem předpokládal 10% točivého momentu, ale po projití zdejší diskuze tuto teorii opouštím.
HonzaCZ píše:A pokud vím, tak poslední info o tom udělátku na umělý zvýšení tlaku na spojku pro víc momentu dozadu je, že to nic moc nedělá. Teda jestli není nějaká čerstvější informace, která mi unikla. Protože ten systém IMHO funguje z fabriky už dostatečně dobře.
davidherda píše:Proměnné to asi je, protože jak dochází k prokluzu, tak to začne posílat víc na zadek. Jak to funguje nevím, možná to spolupracuje s ABS, ale to fakt kecám, Jakub by k tomu něco mohl povědět. Říká, že o tom ví všechno, tak musí pustit žilou.
Tady by mně zajímalo, jestli Jakub = já :)
Mno a je to asi týden, co jsem "tahal" z celých 5-10cm bláta do mirneho kopečku yetiho (nejslabsi predokolka verze). Rozjel jsem se trochu pod plynem a sice jsem jel a šlo by to i tak, ale kola se protáčela. Pak jsem si vzpomněl na kouzelný TOP-GUN přepínač a pod plynem jsem to sepnul (kdybych si to uvědomil, tak bych to radši udělal ve stoje) a mezinápravová spojka sebou docela důrazně jebla a pocitově jsem se pohyboval kupředu jistěji. Takže i na opravdu kluzkém povrchu prostě jednotka nespojí z nějakého důvodu mezinápravu na max. možnou hodnotu.
Jinak podle mých výzkumů na těch internetech to řídí jednotka převodovky jak říká Honza podle více vlivů jako množství plynu, a předpokládám nějaký čidla a docela jí to občas trvá - takže zase třeba na silnici v zimně je prostě ta proměnlivá svornost na ho*no - bo je proměnlivá a bo neraguje okamžitě. Takže je vlastně elektronicky a ne čistě mechanicky jako u MT.
Taková je alespoň moje zkušenost, ale mám holt starou káru, takže je u mne taky otázka jaký technický stav mají jednotlivé komponenty....
PS: na D1 a R to má mít zvýšenou svornost napevno.
davidherda píše:Na ten prokluz předních kol si právě furt stěžuje Johy.
Já ho u atmosféry nezaznamenávám, jen cítím tak zabírá ta zadní náprava víc a víc.
Jestli je to u AT převodovky, tak mi to dělalo taky. Na sněhu, na šttěrku, ta vodě. Rozjel jsem se pod plynem, přední kola se proklouzly a tak za vteřinku jebka od zadní nápravy jak se chytla. Pomohla výměna nějakýho ventilu v AT převodovce (takže předpokládám právě v mezinápravě) - někde sem to tady postoval i s papírama ze servisu a schématem.
HonzaCZ píše:U toho ATS/MPT taky může bejt ta spojka dozadu už ve špatnym stavu, oklouzaná, kór u turba, nebo ten aktuační mechanismus - tlakové vedení, ovládací solenoid. To ale neznamená, že převodovka nechce, aby tam moment šel. To by holt chtělo diagnostiku a za jízdy sledovat, kolik to TCU nastavuje. Pokud v případě pocitu, že to klouže bude na diagnostice dostatečná hodnota, tak je špatně něco mechanicky, nebo třeba špatné el. vedení k solenoidu. Pokud tam bude málo, tak je špatně něco elektronicky, třeba některé čidlo, dle kterého to určuje tu hodnotu, což je ale dost nepravděpodobný, protože to by určitě …
U AT bych zkusil ten ventil, co píšu o řádek výše. Snad je na diagnostiku závady toho ventilu i servisní postup, co mi říkaly v Subaru.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: SG vs H6

Příspěvek od HonzaCZ »

JackeOb: Tak to je super, že "TOP GUN" aspoň trochu pomůže. :)

Jinak na D1 a R, jak jsem psal, to není automaticky napevno, ale relativně se to zvýší. Nejlepší je si připojit RomRaider nebo FreeSSM a na místě bez motoru zkoušet mačkat plyn, volit různý režimy a koukat, co dělá odpovídající hodnota. Je to lepší než tisíce slov. Pak samozřejmě ještě lepší je si zaznamenat tu hodnotu za jízdy a přidat do videa. To je pak super sledovat, co to vlastně kdy dělá.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: SG vs H6

Příspěvek od JackeOb »

jo kdyby mi ten dongle do diagnostiky fungoval.....

k D1 jsem se vyjadril dost blbe. Nemyslim na pevno svornost, ale na pevno zvysenou. Podle mne to jednotka nikdy neuzavre uplne a vzdy si necha nejakou rezervu na prokluz ve spojce.

Uz se tesim na ten display pro starsi subaru, to bude super.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: SG vs H6

Příspěvek od HonzaCZ »

No přes dongle se k tomu nedostaneš. Je potřeba modrej kabel nebo Tactrix OpenPort 2.0 nebo tak něco.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SG vs H6

Příspěvek od VDC »

To i u H6 je vidět, že to i na 1 furt maká, mění se parametry svornosti.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“