RomanaMala píše:chtěla bych raději AT kvůli problémům s nohama, odumírají mi nervy a ztrácím cit, občas špatně cítím pedály a pozdě pouštím spojku, za pár let asi skončím na ručním řízení
Tak to je jiná. To pak už není porovnání, jak je uvedeno v názvu vlákna.
Samozřejmě ten pohon AT SG funguje také a není třeba se ho obávat.
Asi potřeba vyzkoušet... zrovna na rozjíždění plynem u H6 jsem si zvykal hodně dlouho. Jde celkem zprudka a jak to má výkon, tak to jede. Takže necitlivější přidávání plynu u ní vede k poměrně hodně ostrým rozjezdům. Ale pravda, pořád se tím nepálí spojka a na křižovatce člověk vypadá jak závodník a ne jako důchodce
Rozhodně všechny SF AT a všechny SG AT 92kW.
Davidherda tvrdí, že některé 155 kW SG turbo mají pohon jako H6, ale já nevím, kde to vzal.
Ale rozhodně SGPFL turbo AT má pohon jako H6. Ale zase úplně nevím, jestli všechny, nebo jen některé.
Děkuji za odpověď. Myslel jsem, že jsou Forestery v automatu stálé čtyřkolky. U těch nových modelů s CVT jsem četl, že je to něco podobného jako haldex ...
U CVT je to stejně jako u těch starších automatů. A jo, je to něco jako Haldex některých z posledních generací. Je to trvalý, stále to přenáší nějaký moment. Ale nemá to mezinápravový diff.
SOLCtech V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby! Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě] Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Vždycky to bylo něco takového jako haldex u AT převodovek. Má pravdu mnov, zadek je připojen stále přes viskózní spojku, ale na zadní nápravu jde asi jen 10% výkonu.
Zde máš popis systému okopírovaný z naší wiki...
ATS - Active Torque Split AWD
Označení též AT MPT. Tento systém je použit u vozidel s automatickou převodovkou a nově bezestupňovou převodovkou CVT3). Neobsahuje mezinápravový diferenciál. Běžné provozní rozdělení hnacích sil mezi přední a zadní nápravou je u starších modelů 90:10 ve prospěch přední nápravy. U novějších modelů (např. Outback MY2010 2.5 s CVT) by to, dle údajů výrobce, mělo být 60:40.
Přední náprava je poháněná přímo, zadní se připojuje pomocí více-lamelové spojky ovládané tlakem oleje. Je využíván tlak oleje z AT, nastavován elektronikou. Řízení tlaku je v závislosti na rychlosti jízdy, stoupání/klesání vozovky, rozdílu otáček náprav navzájem, poloze voliče převodovky a dalších parametrech. Při předvoleném prvním nebo zpětném stupni je tlak ve spojce elektronikou uměle zvýšen (i pokud auto stojí) a je tedy zajištěna trakce i v případě, že je jedna z náprav na povrchu s horšími adhezními podmínkami.
VDC píše:...zadek je připojen stále přes viskózní spojku, ale na zadní nápravu jde asi jen 10% výkonu.
Přes viskózní spojku asi ne A na zadek jde proměnlivě různě. 10 %, nevím jestli výkonu, momentu nebo vlastně čeho tam jde tak možná při ustálený jízdě po rovině.
SOLCtech V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby! Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě] Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
SG se skoro 400 tisíci na hrbu je jako reference co to vydrží dobrá. Ale za tu cenu moc neprodejný. Aspoň ten volant bych vyměnil, takhle je to doslova vybydlený.