Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Vadný snímač rychlosti 
Autor Zpráva
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 02, 2013 7:28 am
Příspěvky: 563
Bydliště: Valašsko
Podle tabulky kódů mi auto hlásí,že mám vadný snímač rychlosti. Původně to hlásilo i vadné čidlo teploty (čemuž by odpovídal i ventilátor,spouštějící se po zapnutí zapalování),ale poté,co jsem včera odpojil baterku,aby se to vymazalo,tak po projížďce na kopec za barákem už mi to nahlásilo jen vadu snímače rychlosti. Po vymazání se přestal spouštět ventilátor,ale teď už to zase dělá,byť to chybu čidla nehlásí??? :655:
Někde jsem tu četl,že do určité rychlosti (asi 70km/h) ho spouští řídící jednotka. Možná to neplatí u mého auta (Forester 2.0i 90kW MY98),ale zajímalo by mě,jestli je možné,aby ho spustila i na základě toho,že neví jestli vůbec a jakou rychlostí se auto pohybuje?
Taky mě překvapilo,že závadu snímače to ohlásilo až po ujetí 5-ti kilometrů?
Vzhledem k ceně nového čidla (cca 3000 Kč) bych chtěl předem vyloučit jinou závadu,tak bych Vás prosil o vaše zkušenosti a odborné znalosti a položil ještě pár otázek:

Jak velká je pravděpodobnost,že bude problém přímo v převodovce s mechanickým převodem ke snímači?

Jaký by měl být odpor snímače při měření,popřípadě jde nějak změřit jestli funguje?

Máte někdo schéma zapojení,abych si mohl proměřit vodiče a vyloučit chybu v obvodu?

Jak zkontrolovat budík rychloměru? Displej ukazuje pouze poslední známou hodnotu celkově ujetých km a nejde ani přepnout na denní počítadlo?

Předem děkuji za jakékoliv postřehy a rady a omlouvám se za případné nejapné dotazy,ale jsem ještě "subaruzelenáč". :wink:

Jara

_________________
Subaru Forester 2.0 90kW MT MY98


pon říj 14, 2013 9:39 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7498
Bydliště: Nové Hrady
jara650> nevim jak u forestera, ale u me Imprezy se cidlo rychlosti projevilo par metru po rozjeti rozsvicenim kontrolky. Koupil jsem ho u pana Bima v MB za petikilo. Je sice blbe pristupny, ale vymena byla za minutu hotova. To vadny jsem zkousel, ale hodnoty si nepamatuju.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


úte říj 15, 2013 5:29 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 12273
Bydliště: Praha
Popis měření i schéma zapojení bude v servisním manuálu. Koukni na portál do sekce ke stažení. Je pravděpodobné, že najdeš jen manuál na US verzi, tak pozor.

Jinak měření je nejlepší provést osciloskopem a při točení převodovkou ze snímače musejí lézt čtverečky. Jejich frekvence se pak mění s rychlostí otáčení.

jara650 píše:
Někde jsem tu četl,že do určité rychlosti (asi 70km/h) ho spouští řídící jednotka. Možná to neplatí u mého auta (Forester 2.0i 90kW MY98),ale zajímalo by mě,jestli je možné,aby ho spustila i na základě toho,že neví jestli vůbec a jakou rychlostí se auto pohybuje?
To by bylo podle mě logické - pokud neví rychlost, tak radši spustí větrák trvale nebo ho spíná v určených intervalech.

Citace:
Taky mě překvapilo,že závadu snímače to ohlásilo až po ujetí 5-ti kilometrů?
Závada může být teplotně závislá nebo sporadická.

Citace:
Jak velká je pravděpodobnost,že bude problém přímo v převodovce s mechanickým převodem ke snímači?
No mechanický převod ke snímači tam žádný není. To je čistě bezdotyková technologie, podobně jako třeba snímače od ABS na kolech. Někde na výstupu z převodovky je ozubené kolo a cca ve vzdálenosti 1 mm od něj je sonda čidla. Pracuje na principu magnetismu - střídání zubu a mezery na ozubeném kole způsobuje magnetické výkyvy a ty měří ten snímač = čtverečky na osciloskopu. Pokud by byly poškozené zuby na tom kole, tak by to bylo vidět na nepravidelnosti čtverečků na osciloskopu, ale vidím to jako dost nepravděpodobné.

Citace:
Jaký by měl být odpor snímače při měření,popřípadě jde nějak změřit jestli funguje? Máte někdo schéma zapojení,abych si mohl proměřit vodiče a vyloučit chybu v obvodu:
Viz výše

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


úte říj 15, 2013 9:01 am
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7498
Bydliště: Nové Hrady
Jojo, je to jak pise HonzaCZ. Snimac dava pulzy. U mne je prestal davat, staci ho pripojit na vrtacku nobo tocit rukou. Vnitrek jsem nerozebiral...

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


úte říj 15, 2013 11:28 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 02, 2013 7:28 am
Příspěvky: 563
Bydliště: Valašsko
HonzaCz> Díky,po manuálu se podívám. Osciloskop bohužel nemám,takže to nezměřím,zkusím alespoň proměřit vedení k budíku.
Za sporadickou bych závadu považoval v případě,že mi bude kmitat ručička rychloměru,ale ta se ani nehne,ale přesně nevím,jak to u elektronických rychloměrů funguje.
Podle mě tam nějaký mechanický převod ke snímači být musí. Myslím si,že při přechodu na elektroniku pouze upravili původní výstup tak,aby k němu mohli připojit snímač. Samozřejmě to jsou jen domněnky,ovšem trochu podpořené tímto: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/pic ... 117_01.gif
Ovšem je dost možné,že na novějších vozech už je snímač přímo na vývodové hřídeli z převodovky.

_________________
Subaru Forester 2.0 90kW MT MY98


úte říj 15, 2013 8:22 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 02, 2013 7:28 am
Příspěvky: 563
Bydliště: Valašsko
Slavek_xxx> Na Foresteru k němu přístup celkem je,ale prý to v tom hliníku tak "zaroste",že to pak nejde sundat a proto se nedá sehnat starší funkční snímač a musí se koupit nový.
Na pana Bíma se zkusím obrátit a uvidím co mi řekne.

_________________
Subaru Forester 2.0 90kW MT MY98


úte říj 15, 2013 8:29 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 12273
Bydliště: Praha
Aha, tak pardon :655: Koukám, že tam je opravdu ještě mechanický náhon. Viz http://opposedforces.com/parts/forester ... tration_1/

Tak v tom případě vůbec netuším, jak to tam je řešený a kde ECU vezme signál rychlosti. Více asi v tom manuálu http://subarufanclub.cz/modules.php?nam ... tit&lid=76

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


úte říj 15, 2013 9:29 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 02, 2013 7:28 am
Příspěvky: 563
Bydliště: Valašsko
Právě že mechanický je jen vývod z převodovky,snímač je na něm asi jen nacvaklý. Pokud to budu muset rozebrat,tak sem pak napíšu jak to vypadá.
Manuál už jsem si stáhnul a vytiskl jsem si postup na proměření rychloměru i snímače,je to tam poměrně přehledně popsané,tak to o víkendu zkusím.

_________________
Subaru Forester 2.0 90kW MT MY98


úte říj 15, 2013 10:38 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 12273
Bydliště: Praha
Tak mi to nedalo a pohledal jsem ještě ... tady je snímač i s OE číslem dílu http://opposedforces.com/parts/forester ... tration_3/

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


úte říj 15, 2013 11:32 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 02, 2013 7:28 am
Příspěvky: 563
Bydliště: Valašsko
Tak to měření zas tak snadné nebylo,tedy alespoň ne pro mne,vzhledem k nejasným výsledkům,respektive k nezměření nízkých hodnot odporů kabelového svazku (pod 10 ohmů).V tomto případě bych uvítal konzultaci odborníka.

Měření mi nakonec zabralo 2 neděle (samozřejmě necelé.. :-) ). Minulou proběhlo pouze statické,při kterém jsem zjistil jak to tam vypadá a zkusil provést první dva kroky z návodu. Druhý neúspěšně,týkal se již zmiňovaného odporu :655: . Pak jsem přešel až na krok č.5 a změřil odpor snímače,který byl ve stanoveném rozsahu.
Dneska jsem pokračoval proměřením snímače za jízdy. Dle návodu by měl při rychlosti nad 20 km/h dávat střídavé napětí nad 5 V.
Na snímač jsem napojil 2 vodiče,oknem je protáhl do kabiny,připojil multimetr a jel se projet. A nic jsem nenaměřil,tudíž to vypadá skutečně na vadný snímač. Osciloskop nevlastním,takže si to nemám jak ověřit.
Zřejmě budu muset rozkopnout prasátko a koupit nový snímač (cena cca 3400,- Kč,už před měřením jsem se ptal v Subaru Fryšták) :686:

_________________
Subaru Forester 2.0 90kW MT MY98


ned říj 27, 2013 9:47 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pon lis 25, 2013 10:43 pm
Příspěvky: 6
Snímač rychlosti je svinstvo. Koupil jsem použitý a vydržel rok. Je to hliník a ocel, a jak odstavíš auto na delší dobu, většinou zarostea a pak se normálně ukroutí převod ( osiška která otáčí magnetem. Opravit se to nedá.


pon lis 25, 2013 10:49 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 02, 2013 7:28 am
Příspěvky: 563
Bydliště: Valašsko
phate22> Díky za info,byť ne zrovna zrovna moc povzbudivé.

Akorát jsem z toho čím dál víc zmatený,včera cestou z práce jsem si všiml,že mi najednou spadla ručička rychloměru (která ovšem celou dobu co mám auto jen leží dole),tak jsem si přepnul na denní počítadlo ujeté vzdálenosti a bylo tam opravdu ujeto asi 600 m.
Dnes ráno cestou do práce jsem si to hlídal a rychloměr mi normálně fungoval,ovšem vydrželo mu to jen půl kilometru. Navečer cestou z práce opět fungoval a tentokrát ho to bavilo asi 5 km,ovšem po půlhodinové přestávce ve Zlíně už zase nic. Tak nevím,jestli si ze mne dělá srandu,nebo jestli je nějaký problém v mechanickém náhonu v převodovce,který se krátkodobě eliminuje ztuhlým olejem,popřípadě něco v kombinaci s tím co popisuješ ty. :655:

_________________
Subaru Forester 2.0 90kW MT MY98


úte lis 26, 2013 10:59 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned úno 10, 2013 8:24 pm
Příspěvky: 108
Bydliště: Pardubice
jak nejlepe vyndat to zarostle cidlo z prevodovky ? klic 17 se protoci, klic 16 tam nenacpu ..

_________________
> Subaru Outback MY2007 3.0R Si-Drive EZ30 <
> Subaru Outback MY2001 2.5 MT LPG < - prodáno

Výměny čelních skel - ! pro vozy Subaru speciální akce !
bližsí info přes SZ


úte úno 07, 2017 10:05 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 02, 2013 9:11 am
Příspěvky: 510
Bydliště: Bučovice
mckoci píše:
jak nejlepe vyndat to zarostle cidlo z prevodovky ? klic 17 se protoci, klic 16 tam nenacpu ..


šesti-hranou 17kou klíčem na kola.

_________________
now: 1997 500hp
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD :-(
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]


úte úno 07, 2017 10:08 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned úno 10, 2013 8:24 pm
Příspěvky: 108
Bydliště: Pardubice
PetrC píše:

šesti-hranou 17kou klíčem na kola.

diky za rychlou reakci, ale ten snimac je natesno obalu prevodovky a "zezhora" tam proste nic nedostanu

_________________
> Subaru Outback MY2007 3.0R Si-Drive EZ30 <
> Subaru Outback MY2001 2.5 MT LPG < - prodáno

Výměny čelních skel - ! pro vozy Subaru speciální akce !
bližsí info přes SZ


úte úno 07, 2017 10:13 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: