Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Konig
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 15, 2017 6:49 pm

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od Konig »

VDC: Díky, je dobré být zpátky :-) Otec vyšuměl, neb Legacy muselo jít chtě nechtě z domu pryč (ono kombinace leasingu a spotřeby GTčka byla celkem kritická :-D), nicméně stále na něj vzpomínáme s láskou a nedivil bych se, kdyby po mém kousku přibylo další Subo do rodiny :-)

Jinak GT vím jak jezdí ale za těch pět let za volantem jsem jezdil 70% času v 1.4 benzín, 15% 0.8 benzín, a 15% 2.2CRDi, takže popravdě nepotřebuji závodničku, ale tu a tam se s někým předhánět na okrskách či na dálnici by nebylo na škodu :-)

Zdeny: Díky za rozsáhlé info. A srovnání spotřeb po městě, kdy se člověk nežene ale jede opravdu předpisově bys pro tyhle motorizace měl? A jak je to ve srovnání pružnosti s 2.0R a 2.5i? Předpokládám, že hodně podobné... Jinak, že jsou ty motory třeba vytočit s tím počítám, jasně si pamatuji, jak na trojku Outback řval, abychom se mohli držet za V6 Touaregem :-D

Jak jsou na tom se spolehlivostí ty ostatní motory někdo víte?
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od Zdeny »

Konig píše:VDC: Díky, je dobré být zpátky Otec vyšuměl, neb Legacy muselo jít chtě nechtě z domu pryč (ono kombinace leasingu a spotřeby GTčka byla celkem kritická ), nicméně stále na něj vzpomínáme s láskou a nedivil bych se, kdyby po mém kousku přibylo další Subo do rodiny

Jinak GT vím jak jezdí ale za těch pět let za volantem jsem jezdil 70% času v 1.4 benzín, 15% 0.8 benzín, a 15% 2.2CRDi, takže popravdě nepotřebuji závodničku, ale tu a tam se s někým předhánět na okrskách či na dálnici by nebylo na škodu

Zdeny: Díky za rozsáhlé …
Však jsem ti psal: po městě s 2,5i "zatím" (mám ho 14 měsíců) kolem 8,8, Legacy podobně+/- 0,2l/100. 2,5 proti 2,0 jede zejména v nízkých otáčkách evidentně lépe a lehčeji. Daleko lépe se sbírá. SPotřeba u 2,5 je zatím o 0,4/100 nižší na stejném profilu trati.

Co se týká spolehlivosti, tak toho bylo už naspáno moc. Já mám na 2,0 ke dnešku 230 tisíc a na motoru se dělaly jednou ventily (tedy jen kontrola) a bylo to v cajku, rozvody (2x) a olej+svíce. U převodovky se dělao ložisko vloženého hřídele )ale spíše preventivně, bylo trošinečku malinko slyšet, ale bylo doporučeno uděla, tak jsem to nechal udělat). 1x vyčištěn EGR a nové ocelové podložky po dněj - asi 2x se rozsvítil check engine, kod už si nepamatuji, ale šlo o závadu na systému sekundárního vzduchu. Od yvčištění je to už asi rok a je klid.
U 2,5i už toho bylo více. Tam byly rozvody, vodní pumpa (ale taky asi jen preentivně, byl slyšet malinkatý pazvouček, což by 99% lidí neřešilo, já jsem pedant, tak jsem to řešil). Rozvody měním zásadně vždy včetně všech kladek. No a oleje, filtry....Poruchy jako takové - žádné.
Konig
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 15, 2017 6:49 pm

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od Konig »

Jo tak, v těch hafo informacích, sem se nějak ztratil :-)

No, každopádně jsem rád, že se tedy potvrzuje to, co se říkalo a sice, že ty Subarka (pokud se nejedná o starší diesely) jsou prostě spolehlivé. Takže je mi asi tak nějak jedno, co bude k dispozici.

Mé momentálně preference jsou:
1) 2.5
2) 2.0R
3) H6
4) 2.0i

Hlavně tedy díky te spotřeby...Jasně, je to srdcovka, ale taky to budu muset živit a co když se třeba po pár letech rozhodnu do LPG...Každopádně určitě tady pak hodím, co jsem si pořídil, a všem svého miláčka představím na nějakém letním srazu >B-)

Teď ještě řeším kde seženu nové přední a teoreticky i zadní světla...Někdo nějaký tip?
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od suubaru »

Já doporučím lego 2,5 s automatem. Nějaký 2005, ale klidně i 2001, tedy BE/BH po faceliftu.
Pokud bude pěkný kus s čerstvým LPG, máš nenáročné vozidlo s levným provozem.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od JakubHQV »

Mám takový dilema. Jakmile dořešíme bydlení, mám v plánu aktualizovat daily car a váhám mezi Legacy 3.0 Spec B a BMW 330i E46. Nebyl by tu někdo ze středních čech/Prahy od tý dobroty a nenechal mě se ve Spec B svézt (jako odměnu nabízím velejízdu v Legacy Turbo) [?] ,,,,| (*_^) |,,,,
Konig
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 15, 2017 6:49 pm

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od Konig »

suubaru píše:Já doporučím lego 2,5 s automatem. Nějaký 2005, ale klidně i 2001, tedy BE/BH po faceliftu.
Pokud bude pěkný kus s čerstvým LPG, máš nenáročné vozidlo s levným provozem.
A ten automat se ti s plynem nehádá? Od koho to máš, original Vialle? Každopádně tady s LPG to nekoupím, ceny benzínu jsou tu horší než u nás, ale paradoxně na plyn skoro nikdo nejezdí 8()

JakubHQV: Garantuji ti, že jestli jsi už Subaru měl, tak BMW chtít nebudeš :-)
Naposledy upravil(a) Konig dne pon úno 06, 2017 10:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od VDC »

Automat a LPG jsou si vzájemně fuk. :-) Vhodnost či nevhodnost LPG je vždy jen záležitost motoru. S převodovkou to naprosto nijak nesouvisí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Konig
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 15, 2017 6:49 pm

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od Konig »

Aha, já si to tak nějak dal dohromady díky H6ce a 2.5GT (pravda ale, to mělo turbo). No, člověk se pořád učí :-)
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od Mira »

JakubHQV píše:Mám takový dilema. Jakmile dořešíme bydlení, mám v plánu aktualizovat daily car a váhám mezi Legacy 3.0 Spec B a BMW 330i E46. Nebyl by tu někdo ze středních čech/Prahy od tý dobroty a nenechal mě se ve Spec B svézt (jako odměnu nabízím velejízdu v Legacy Turbo)
Tak tomu říkám nadšení. K legacy turbo pořídit ještě Spec. B. >B-)
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od JakubHQV »

Nj, tak co jinýho [?] . Druhá generace STi už je cenou a vylítaností ze hry. Byl jsem projet faceliftový Legacy 2.0R, ale to prostě nejede. Do spárů se mi dostalo 130i E87 a to se mi líbilo moc, ale neni moc z čeho vybírat a pořád jsou dost drahý. Začal jsem teda koukat po třílitrový E46, ale sehnat udržovaný auto za rozumný peníze asi nebude snadný (rok od roku ceny rostou) :-/. Mimo to jsem stejnak vždycky chtěl Spec B, ale tam taky není moc z čeho vybírat, faceliftový nebylo v ČR na prodej už dloooouho žádný :-D . Ale třeba se časem objeví, počkám si =)
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3147
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od dracekvo »

Mám několik dotazů k novýmu autu a je to z více kategorií, tak to dám sem, abych neplevelil fórum na hodně místech.

1. Duální klima. U všech aut, sem viděl dual-off. Většinou jezdím sám a točit dvěma kolečkama je otrava. Lze to přepnout na jednozónovou?
2. Sklápění zrcátek. Funguje, pokud zmáčknu čudlík, ale nesklápí se pokud zamknu. To je tak dobře?
3. Nemůžu najít čudlík na vyhřívání zrcátek. Příde mi divný, že by novější OTB neměl zrcátka vyhřívaný.
4. Co všechno umí VDC? Je automatický, že tam je i přibrždování těch kol pokud se budou protáčet třeba když někde zapadnu? Tj taková ta softvérová úzávěrka náprav.
5. Kolik mám airbagů? Majitel psal, že 6. Ale napočítal sem 8 značek v interiéru. předek, prostřední sloupek, zadní sloupek a pak jsou ještě nášivky na sedačkách.
6. Jak zjistit jestli vzadu je samosvor?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od u-geen »

tak aspon castecne
1. Subaru je jedinecne, takze nejde
2. Ano
3. Spinany s vyhrivanim zadniho okna (pravy kolecko spodni cudlik)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od VDC »

dracekvo píše:Mám několik dotazů k novýmu autu a je to z více kategorií, tak to dám sem, abych neplevelil fórum na hodně místech.


4. Co všechno umí VDC? Je automatický, že tam je i přibrždování těch kol pokud se budou protáčet třeba když někde zapadnu? Tj taková ta softvérová úzávěrka náprav.

6. Jak zjistit jestli vzadu je samosvor?
4. Jednak je to protiprokluz systém, jako ESP u konkurence, ale není zbytečně přecitlivělé, takže to pustí auto i do mírného skluzu a ano, fungují tam i elektronické uzávěrky. Hezky to funguje na tvrdém nerovném povrchu, kdy se jedno kolo nadzvedne a ty se přesto rozjedeš.
Naopak když se dostaneš na kluzký povrch ala sníh, je třeba to vypnout, aby mohly kola neřízeně hrabat. Ale nevím, jak to u tebe bude fungovat, to musíš vyzkoušet. Na Severce si teď Monty stěžoval, že přes vypnuté tlačítko mu to pořád kecalo do hrabání.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3147
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od dracekvo »

Pěkný, jeho jedinečnost je né vždy k užitku :D

Akorát mě naštvalo, že po vzoru koncernu zavedlo mlhovky stylem, nejdřív přední potom zadní.
Přitom svítit zadní je v určitých situacích povinnost a používat přední povinné není. Takže když chci svítit zadní mlhovkou, musím bejt osvětlenej jak vánoční stromeček a mít zapnuté i přední. Přitom v hustém dešti přední akorát odlesky oslňují protijedoucí auta.
By mě zajímalo, kdo vůbec dovolil výrobcům něco takového praktikovat.

ad 4. - jo, o tom že je to protiprokluz a jak funguje vím, jen mě zajímalo, jestli to obsahuje i nějaké doplňkové funkce. A není to náhodou ještě stabilizace? Že když dostanu smyk, tak se mě to bude snažit srovnat?
Všechno bych to vyzkoušel někde na kluzku, ale sníh delší dobu ještě nebude a do bláta se mi s novým autem teda nechce. A přitom sem strašně zvědavej, co tam všechno mám namontovaný. :D
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Ojeté Legacy, ročník 2004 a výše

Příspěvek od u-geen »

dracekvo: me ta posloupnost prijde logicka, v okamziku kdyz jedes v kolone, tak je slusnost zadni mlhovku vypnout a predni by bylo asi logicke nechat, pokud je duvod :) i predni maj imho i signalni funkci (radsi prejdu to, ze jsem je vyndal :-)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“