Stránka 1 z 2

motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: pon lis 28, 2016 7:37 pm
od racmaster
zdravim vospolok,

v poslednej dobe sa mi zacala diat cudna vec. po rokoch jazdy z chalupy dole a hore mi v poslednej dobe forestik pri zjazde so zaradenou jednotkou redukovanou auto proste nebrzdi, resp len velmi malo. kusok prudsie svahy musim dobrzdovat brzdou, co je uplne zle, najma ak za chvilu pride lad a sneh... proste akoby sa riadiaca jednotka rochodla drzat vyssi volnobeh.

robi to aj za tepla, aj za studena. syticom to nebude, vyskusal som to uz rozne a stale musim brzdit na miestach, kde som si predtym spokojne schadzal zaveseny na redukcii pomalicky, pekne...

inak sa to sprava normalne, volnobeh drzi jak ma, nekolise, motor sa sprava normalne, nic nevsedne som si nevsimol.

olej som menil pred 2 tyzdnami, skontroloval som aj vzduchovy filter. vsetko ok... mam tam LPG, tak som myslel, ci to neni tym, ale robi to iste na plyne aj na benzine. uz som skusal aj povypinat zufalo vsetky elektrospotrebice, ci tam neni nejaka zataz na alternator a motor sa to snazi dorovnavat, ale nic nic nic. tak uz neviem. [FUCK PC]

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: pon lis 28, 2016 7:48 pm
od mnov
Nevím přesně o jaký motor se jedná, ale obecně to klidně špatné nastavení LPG může dělat. ECU si dělá nějaké korekce a podle toho vytváří mapy spalování. Nějaké krátkodobé přepnutí na benzín na vyzkoušení nebude stačit. Prostě to pak jede na benzín podle toho co se vytvořilo na LPG.

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: pon lis 28, 2016 8:03 pm
od racmaster
motor 2.0 90kW. skusim nabuduce nechat po nastartovani bezat v kuse na benzine az kym sa nezohreje motor a otacky neklesnu na normal... ci to bude stacit.

stve ma to, lebo vela brzdim motorom, v podstate brzdami len zastavujem, pripadne v nepredvidanych situaciach... a teraz ked automaticky podradim, aby som zabrzdil, auto si veselo ide dalej, akoby ziadne brzdenie motorom neexistovalo...

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: pon lis 28, 2016 8:07 pm
od Slavek_xxx
Nevim ted presne, jakej ma tenhle motor volnobeznej ventil, ale zacal bych tim. A taky vycistit klapku - z obou stran.

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: pon lis 28, 2016 8:15 pm
od mnov
Tak bych udělal, to co psal Slavek_xxx.
Volnoběžný ventil to má určitě klasického pindoura. :-)

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: pon lis 28, 2016 8:38 pm
od Slavek_xxx
mnov> ja mam prave pocit, ze na 90kW je jeste starej - nepindourovatej :-/
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=781242
Obrázek
Jo a nez ho vyndas, kup si to gumovy tesneni, protoze zpatky uz ho nedostanes ;-D

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: pon lis 28, 2016 10:09 pm
od mnov
No jo to mě ani nenapadlo tento volnoběžný systém. Automaticky uvažuji, že mám starý krám a nikdo nemůže mít starší. :-)
To tam pak ani nemusí mít sekvenční LPG, ale třeba centrální sání s podtlakovou regulací?

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: úte lis 29, 2016 10:09 am
od racmaster
dakujem skusim zistit, co s tym volnobeznym ventilom, kde to je a ci to zvladnem.

klapku rozoberiem, precistim, to zvladnem.

a plyn je tam asi ten podtlakovy, klasicky, co zo splynovaca ide hadicka za vzduchovy filter a namiesto vzduchu tym padom motor saje uz zmes propanbutanu so vzduchom.

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: úte lis 29, 2016 10:48 am
od Slavek_xxx
racmaster> tak v tom pripade zkontroluj, jestli tam nemas nekde netesnost a nesaje ti to falesnej vzduch. Idealne ten smesovac uplne odpoj a poradne vstup utesni - jen pro test.

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: úte lis 29, 2016 12:07 pm
od racmaster
cize odpojit hadicku, utesnit dieru po odpojenej plynovej hadicke a skusit len na benzin?

napadlo ma, ze by to slo aj tak, ze odpojit komplet vzduchovy filter, na chvilu by to nemalo vadit a skusit mu celkom upchat sanie pred skrtiacou klapkou vzduchu. pokial je niekde netesnost, motor by mal bezat dalej, pokial nie, tak by mal zdochnut... co vy na to? nie je to prilis brutalny test? [FUCK PC]

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: úte lis 29, 2016 1:07 pm
od mnov
Netěsnost v prostoru co je směšovač nebude vadit, je to před škrtící klapkou. Vadila by netěsnost za škrtící klapkou.

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: úte lis 29, 2016 2:29 pm
od racmaster
jasne. a mozem to zistit tak, ze ju zapcham za volnobehu?

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: úte lis 29, 2016 2:45 pm
od mnov
Pokud ucpeš škrtící klapku, tak by to mělo chcípnout. Předpokládám, že kanál pro volnoběžný ventil je těsně před klapkou a bude ucpaný také.

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: úte pro 13, 2016 8:39 pm
od racmaster
zdravim, tak som rozobral sanie, vybral klapku, rozmontoval volnobezny ventil a vycistil z tade spustu ciernej spiny. podla plomb na srobkach to asi este nikto predomnou tomuto 98 forestrovi nerobil, takze si viete predstavit ten sajrajt co tam bol... zajtra idem s autom do terenu, tak uvidim, ci to pomohlo.

no a slavek mal pravdu, gumicka z tade vyliezla a zazracne narastla, co som dost cumel. samozrejme, ze som ju nemal, takze som ju tam nazad len nejako zimprovizoval a zhanam nahradu. bohuzial, vsetky forestre uz asi maju ten cudlikovy ventil a jedine, co som nasiel je tak isto vyzerajuca gumicka z imprezy wrx. tak neviem, ci to bude pasovat... mate niekto skusenost?

https://www.amazon.com/Subaru-22659AA12 ... automotive

http://www.ebay.com/itm/Genuine-Subaru- ... xy0aBRo1yP

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Napsal: úte pro 13, 2016 9:10 pm
od mnov
Já bych originál těsnění nesháněl. Dal bych tam motorový silikon. Sice není odolný benzínu, nabobtnává to, ale to to originál těsnění dělá také. :-)