motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od racmaster »

asi tam dam ten silikon, ked myslis. teplota by tam nemala ist nad 100 stupnov, kedze je to napojene na chladiaci okruh a benzin sa tam nema velmi zkade dostat. skor je otazka s plynom, kedze tesne predtym nasava plyn do sania vzduchu a zmiesava s prefiltrovanym vzduchom.

inak zrejme som to tam nejako dobre nenapojil, lebo auto sa sice skludnilo po vycisteni toho hrubeho sajrajtu vo volnobeznom ventile a klapke vzduchu, povodny problem to zrejme vcelku dobre vyriesilo a auto podstatne lepsie brzdi motorom. vznikol vsak novy. na benzine je vsetko v poriadku, ale na plyne auto nevladze, ide tak do 2000 otacok aj to lenivo a potom dost.

pritom som akurat odpojil tu hadicu, co spaja klapku vzduchu s filtrom. 15 cm vedenie vzduchu. no akurat v nom je vlastne napojeny ten plyn. v podstate je tam v nej zapasovany taky ten prstenec z hlinika, z ktoreho ide kratka trubka a na tej je nasunuta hadica zo splynovaca...

neviem, aku presne ten prstenec ma funkciu v tom zmiesavani. nevyzera to byt nejake sofistikovane zariadenie, suciastka... moj laicko pragmaticky pohlad na vec je taky, ze tam je uz len lpg vo forme plynu, ktory sa zmiesa so vzduchom, a nasaje do valca uz ako zapalitelna zmes. ale asi za tym bude nieco viac, kedze to teraz robi takyto problem.

podla mna sa to tam nejak velmi inak ani zalozit nedalo, ved je to len okruhly kus kovu s dierou v strede, zasunuty v tej hadici sania. ci?mate niekto nejaky napad?
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od Slavek_xxx »

racmaster> mozna by pomohly fotky, ja jsem na stary Impreze smesovac LPG mel, ale uz si to moc nepamatuju.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od mnov »

Na hadici mezi směšovačem (ten prstenec) a reduktorem je buď škrtící šroub, nebo krokový motorek a ten nastavuje průtok LPG.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od racmaster »

slavek - zajtra to rozoberiem a odfotim.

mnov - je tam plastove koliesko, srobovatelne, so spruzinkou pod nim, to by malo byt ono. ale s tym som nemenil nic, ked som cistil klapku... len som odpojil od zmesavaca plynovu hadicku a potom ju pripojil nazad... myslis, ze sa to mohlo samo nejak zmenit?
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od mnov »

To je tedy ten škrtíci šroub. Nastavuje se tím bohatost směsi. Už si to moc nepamatuji, ale základní nastavení bylo myslím povolit o tři otáčky a pak postupně dotahovat, zkoušet zda to ještě jede. Kdyš to začne přestávat jet tak to ještě o kousek povolit.
Na reduktoru by měl být ještě šroubek pro seřízení volnoběhu, ale já nikdy neměl podtlakový systém na autě se vstřikováním a tak nevím jak se to v tomto případě nastavuje.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od Slavek_xxx »

Nastavovaci srouby jsou tam 2, jeden reguluje tlak volnobehu a druhej tlaci na pruzinu membrany - timhle se vlastne taky reguluje smes - zalezi na podtlaku v sani, aby pruzinu prekonal, membranu oddalil od trysek a pak tim pridal vic plynu. Ale prd si to pamatuju, kdysi jsem na skodawebu nebo nekde to nastaveni nasel...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od racmaster »

jasne, uz som si za posledne dni daco nastudoval o tomto podtlakovom systeme. nevyzera to byt velka veda. s tymi srobami to je jednoduche nastavenie. mne skor nejde do hlavy, ze tych srob som sa vobec nedotkol, cize ako sa mohli prestavit...? cistil som klapku, nemenil som nastavenie plynu... skor typujem, ze ten mixer v trubici sania (prstenec) bude nejak zle zalozeny. alebo tam dakde bude ten krokovaci elektricky ventil, ktory to riadi elektronicky a to uz bude vacsi problem.

skusim zatial vybrat ten mixer a prestudovat, ci nema niekde po obvode este nejake vypusty toho plynu, ale nevyzeral na to. z tej napajacej trubky je rovno diera do sania, ziadne komplikovane rozvody... no uvidime, jak mi to tu stupne nad nulu a vyjde kus slniecko, tak to rozoberem, vycistim, pospajam a ak to nepojde, tak odfotim.
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od mnov »

Na směšovači nic nestuduj, tam nic není. V dřívějších dobách, když ty LPG díly nebyly dostupné, se směšovač nahrazoval jen tryskou směřující do difuzoru karburátoru.
Rozštelovat se to mohlo tím, že je směšovač jen v jiné poloze. Ono to saje vzduch a jen přisává LPG a tak na změnu množství přisávaného plynu ta jiná poloha může mít vliv.
Ten krokový motorek by jsi tam musel vidět. Přerušuje hadici mezi směšovačem a reduktorem.

EDIT: krokový motorek vypadá takto:
Obrázek
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od racmaster »

nesiem fotky.

ten motorcek tam nie je, len tie stelovacie srobky...

takze som to cele znova rozobral, vybral ten mixer, co je zalozeny medzi filtrom vzduchu a klapkou sania, vsetko precistil a zalozil nazad, nacapal som tam vazelinu na vodarenske a plynarenske ucely, kedze ten plast je uz stvrdnuty a mohlo to okolo zvonku sat cez malu skaru okolo trubky mixera aj falosny vzduch, ale nepomohlo. ten mixer (hlinikovy prstenec na fotkach zvonku aj zvnutra zo strany filtra) je tam evidentne trochu vyoseny. bohuzial sa to inak velmi zalozit neda, lebo ked dam filter namiesto, tak ho takto vytoci...

este otazka, co je ten senzor na fotke, ktory ide do priestoru vzduchoveho filtra? nema to s tym suvis? vyzera to jak obycajny plast, ale mozno som ho pri cisteni, nejako ovplyvnil... uz neviem, no...

este ma napada, ci nie je zaneseny filter lpg. je to ta mala nadobka na tretej fotke?
Přílohy
mixer.jpg
mixer2.jpg
filter.jpg
senzor.jpg
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od racmaster »

tak problem bol zrejme v nespravne naklonenonm mixeri. vyskusal som viac poloh a potom zrazu pri jednej z nich uz zrejme to prudenie vzduchu bolo spravne a tak jak sa to znicoho nic dodzigalo, tak sa to aj pootocenim mixeru opravilo. kazdopadne, uz to bola asi posledna kvapka a momentalne som presvedceny ist do mladsieho auta. o tom prispevok inde...
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“