přehled hodnot z diagnostiky

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: přehled hodnot s diagnostiky

Příspěvek od Ladis »

pokud ti diagnostika pise P0420 katalyzator tak to asi bude opravdu katalyzator a druha lambda tady nepomuze, jedine siditko
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
Davve
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: sob dub 20, 2013 7:56 am
Jméno a příjmení: David Bělíček
Bydliště: Zlin

Re: přehled hodnot s diagnostiky

Příspěvek od Davve »

Tak neni to diagnostika,ale chyba stim zmazat jde (*_^) |,,,, to bych musel zajed na opravdovou :-)
ale kdyz me ta moje potvora furt pise katalyzator nepripraven.musim pod to lehnout a vydelat cely vyfuk.a zkontrolovat ty zasrane katalyzatory [FUCK PC] nic jineho me nezbyde.
A co je siditko?
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: přehled hodnot s diagnostiky

Příspěvek od Fitipaldi »

Davve píše:Tak neni to diagnostika,ale chyba stim zmazat jde to bych musel zajed na opravdovou
ale kdyz me ta moje potvora furt pise katalyzator nepripraven.musim pod to lehnout a vydelat cely vyfuk.a zkontrolovat ty zasrane katalyzatory nic jineho me nezbyde.
A co je siditko?
Benzinové SUBARU neznám, ale princip regulace je např. pro Euro 4 Toyota, tak, že je zvlášť volnoběžný ventil. Škrtící klapka je zcela uzavřena. Subaru to může mít jen pootevřením škrtící klapky.Pak jsou tam 2 lambda sondy. 1.lambda řídí bohatost směsi. 2. lambda stav katalyzátoru. Na začátku sání je vždy MAF(váha vzduchu) , ta definuje množství vzduchu a paliva pro lambda poměr 1 (14,7 :1) . Pokud je vše čisté a funkční, tak není problém. Pokud jsou díry v sání, výfuku, tak se to chová nevyzpytatelně. Pokud nefunguje lambda, měl by vypadnout chybový kód, ale jezdíš dál, protože ŘJ dodá t.z.v náhradní referenční hodnoty. Katalyzátor má obvyklou(garantovanou) životnost 100 tis. , může vydržet klidně déle, záleží na palivu,a nesmí se tam dostat olovo. Lambdu ničí olej(fosfor) , vydrží vyhřívaná obvykle 160 tis. km.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: přehled hodnot s diagnostiky

Příspěvek od HonzaCZ »

Readiness kódy se ti "aktivují" až když to bude dostatečně ohřátý a, jak psal mnov, ujedeš nějakou vzdálenost bez detekovaný závady. Cejtíš ten vejfuk v kabině i za jízdy? Jestli jo, tak to bude děravý dost vpředu, čili klidně někde před lambdou. Jestli to cejtíš jenom při zastavení nebo couvání, tak to taky může bejt tím, že to kvůli špatnýmu řízení motoru víc smrdí. Ohřátý benzínový auto z roku 2007 by moc smrdět nemělo, pokud má emisní systém v pořádku. Jestli to smrdí jako stará škodlivka, tak to nekatalyzuje katalyzátor. To může mít víc důvodů - buďto je kaput nebo je špatně řízený spalování a jde třeba moc bohatá směs.

Jinak k tý klapce, to je téměř jistý, že je s ní řízenej volnoběh. Proto je pootevřená. Zkus vypínat a zapínat různý spotřebiče (světla, klimu, hejbat volantem) a mělo by se to měnit, dle zatížení motoru. Např. když budeš točit volantem z rejdu do rejdu, tak by se měla hodnota zvýšit, protože motor zatížíš servopumpou. Když zapneš klímu, tak ve chvíli kdy běží kompresor, tak by se měl zvednout volnoběh o cca 50-100 ot/min a to by se taky projevilo na hodnotě otevření klapky.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Davve
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: sob dub 20, 2013 7:56 am
Jméno a příjmení: David Bělíček
Bydliště: Zlin

Re: přehled hodnot s diagnostiky

Příspěvek od Davve »

Za jízdy ne jen kdyz zastavim,a stojim chvili na miste,nebo kdyz otevru kapotu a nahnu se nad motor,tak to cejtím.Byl jsem pod tim vlezeny ale nikde jsem nevidel zadny foukly misto odkud by to uchazelo,co me tak napada, tesneni mezi katikem a svodama,tam je takove trojuhelnikove tesneni.
Smrdí to normalne,tak jak kdyz si čuchneš ke koncovem tlumiči =)
Davve
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: sob dub 20, 2013 7:56 am
Jméno a příjmení: David Bělíček
Bydliště: Zlin

Re: přehled hodnot s diagnostiky

Příspěvek od Davve »

Kdyz dam vymazat.(emisne relevantni diagnosticke informace)
tak auto jede uz uplne bez problemu,necuka jede plynule od spodu,ale jakmile si jednotka ošaha veskere cidla,atd.
tak se to jak kdyby hodi do nejakeho eko rezimu,a jedeto jak zdechlina nema to zas vykon takovy, je to chciple,lechce pocukava.
(Readiness kod) od katalyzatoru je stale nekompletni,tak ten katík bude asi fakt ucpany co vy nato kluci?poradte..
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: přehled hodnot z diagnostiky

Příspěvek od HonzaCZ »

No spíš, než si ošahá čidla to bude, že se ohřeje a začne řídit motor pomocí closed loop, tedy se zpětnou vazbou přes lambdu. Takže špatná lambda? Jsi psal, že jsi dával novou? Máš origo nebo nějaký aftermarket? Některý motory měly problém s nějakým typem aftermarket lambda sond.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: přehled hodnot s diagnostiky

Příspěvek od mnov »

Proč nenapíšeš kódy chyb, které mažeš?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Davve
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: sob dub 20, 2013 7:56 am
Jméno a příjmení: David Bělíček
Bydliště: Zlin

Re: přehled hodnot z diagnostiky

Příspěvek od Davve »

HonzaCZ píše:No spíš, než si ošahá čidla to bude, že se ohřeje a začne řídit motor pomocí closed loop, tedy se zpětnou vazbou přes lambdu. Takže špatná lambda? Jsi psal, že jsi dával novou? Máš origo nebo nějaký aftermarket? Některý motory měly problém s nějakým typem aftermarket lambda sond.
Měnil jsem obě 2.mam origos sice z ojetyho vozu.ktery mel najetyho 40 tisic.
problem je v tom že me to zadny chyby nezobrazuje :-) nevyhodilo me to ani ze jsem mel spatne ty lambda sondy.A to jsem byl i za kamosem na diagnostice bosch.
ja mam tenhle pristroj:
http://www.diagnostic-shop.cz/eshop/pro ... eader_v-2/
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: přehled hodnot z diagnostiky

Příspěvek od HonzaCZ »

Možná blbá otázka, ale nemohl jsi ty lambdy zaměnit?

No, tak asi budeš muset začít opravdu diagnostikovat. Nalogovat grafy a sledovat, co se děje. V servisním manuálu by možná něco taky mohlo být.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: přehled hodnot z diagnostiky

Příspěvek od mnov »

Pokud by lambdy přehodil, tak to ECU pozná a minimálně bude hlásit chybu vyhřívání, protože ta přední má mnohem větší proud.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Davve
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: sob dub 20, 2013 7:56 am
Jméno a příjmení: David Bělíček
Bydliště: Zlin

Re: přehled hodnot z diagnostiky

Příspěvek od Davve »

To nee ty zamenit nejdou jsou tam rozlisne konektory,a servisni manual nemam, jen takovou tlustou knizku navod k obsluze.zas 500 za napichnuti [FUCK PC]
takova blba otazka,ta druha lambda treba spatne funguje protoze je ten katik ucpany,a dela to neplechu,nebo rikam kraviny :-D
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: přehled hodnot z diagnostiky

Příspěvek od mnov »

Pokud to nehlásí chybu, tak bych druhou lambdu neřešil.
Při pocitu, že to nejede, žádná chyba uložená není, tak asi opravdu jen zkusit zalogovat co se tam děje.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: přehled hodnot z diagnostiky

Příspěvek od HonzaCZ »

Myslel jsem samozřejmě zaměnit v potrubí, ne připojení.

Servisní manuál si sežeň. Dost těžko na tom budeš něco řešit bez něj.

Jestli to nejdřív jede a pak to nejede, tak asi těžko může bejt ucpanej CAT.

BTW to je fakt kamarád, jestli ti účtuje 500 za vyčtení. :-D

Myslím, že bys to měl začít diagnostikovat a ne se jen snažit řešit READINESS kódy nebo teoretizovat. Jestli to studený jede dobře a teplý blbě, tak to může bejt čidlo v zásadě čidlo teploty chladící kapaliny nebo lambda. Z těch základních věcí. Ani jedna z těch věcí nemusí hlásit chybu, ale můžou dávat nesmyslné hodnoty. Takže to podle nich blbě řídí motor, blbě to jede, ale protože ty hodnoty třeba jsou i když špatný, tak v rámci mezí, tak to nevyhodí chybu. Nevím, jaký máš znalosti, ale prvně si pořiď něco, co dokáže logovat hodnoty, případně aspoň dělat grafy + někoho, kdo to bude sledovat a bude tomu rozumět. Pak se z vypočtený hodnoty lambda, co počítá ECU (předpokládám, že máš širokopásmovou lambdu, když jí měl už OTB v roce 2001) dá poznat, jestli odpovídá tomu, co s tím autem děláš - přidávat, ubírat, plnej plyn, volnoběh atd. Případně si vykreslit související hodnoty a koukat, jestli nějak neobvykle nekmitaj nebo tam třeba nejsou náhlý špičky, či propady. Prostě musíš diagnostikovat, ne si hrát s diagnostikou ;)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Davve
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: sob dub 20, 2013 7:56 am
Jméno a příjmení: David Bělíček
Bydliště: Zlin

Re: přehled hodnot z diagnostiky

Příspěvek od Davve »

No nehlasi ta potvora nic.zadne chyby.
Zarazi me ze ani na tu starou co jsem vymenil to nehlasilo chybu.A ted to taky nic nehlasi [FUCK PC]
uz me ta elektronika pekne sere >>:-@@
Ted to jede dal jsem vymazat ty emisni.kraviny ale budu jezdit 2 dny a pak to zacne zase cukat.nezbyva asi fakt zajed na tu diagnostiku.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“