Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Příspěvky: 197
Bydliště: Semily
Nazdar, protože mě odešel ventil sekundárního vzduchu, ventilátor už taky divně rachotí, rozhodl jsem se to nějak řešit. Ventil jsem sice sehnal za levno skoro nový, ale za chvíli bych to řešul znovu.....však kdo to má, ten ví o co jde. Jeden technik ze Subaru mě tvrdil, že to hlídají lamda sondy a kdovíco, a že to nepůjde, naštěstí to vykoumali na jednom ruským fóru. Vtip je v tom, že celý systém hlídá jenom tlakové čidlo v levém ventilu, a zná pouze tři stavy - ventilátor nefouká + ventily zavřený, fouká + zavřený, fouká + otevřený, Když jsou všechny součásti OK, tak je v systému vždy určitý tlak, tím pádem na tlakovém čidle napětí, které ŘJ kontroluje. Tohle napětí lze simulovat pomocí napěťového děliče z odporů a kontaktů relátek, které napětí z děliče posunou tím správným směrem přidáním dalšího paralelního odporu, když jednotka zapne ventilátor nebo otevře ventily. Celý to vymyslel a spočítal nějakej šikula na jednom ruským webu: https://www.drive2.ru/l/8794374/
Celý jsem to naletoval na kousek kuprexitu se čtverečkama, pro připojení k ventilu jsem použil odříznutý konektor z jednoho vadného, připojení ke konektoru ventilátoru je z autofastonů naletovaných na kuprexitu, fungovalo to na první zapojení.
Doporučuju:
- použít rezistory s menší tolerancí nebo si vybrat
- za žádnou cenu nepropojit silové ovládání ventilátorů a ventilu s obvody tlakového čidla, každé chodí na jiném napětí, vodiče z čidla vedou přímo do ŘJ
- nejprve si to vyzkoušet na stole, budete potřebovat zdroj 12V a 5V, hodnoty napětí na pinu 2 jsou v textu v odkazu, poprvý se hodila maturita z ruštiny
- asi bych dal nějakou menší pojistku za konektor ventilátoru, protože dál už je jenom 60A, a ta by si nějakých spojených slabých drátků nemusela ani všimnout
Je to vyzkoušeno na SG 116kV z r. 2006, asi to nepůjde na 2,5l, od toho mám doma schéma, a tam jednotka kontroluje každý ventil zvlášť a ne oba najednou.
HOWG!


Přílohy:
IMAG1262.jpg
IMAG1262.jpg [ 255.24 KiB | Zobrazeno 1310 krát ]
IMAG1263.jpg
IMAG1263.jpg [ 492.63 KiB | Zobrazeno 1310 krát ]
IMAG1267.jpg
IMAG1267.jpg [ 227.55 KiB | Zobrazeno 1310 krát ]

_________________
Forester 2.0X 2006
ned srp 07, 2016 8:09 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Příspěvky: 2656
Bydliště: Tábor
Majkle si šikula když si se do toho takhle pustil a obelstil :826: ...asi je eletrika tvoje hobby :845: .

_________________
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda


ned srp 07, 2016 8:56 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 23, 2014 11:15 am
Příspěvky: 269
Bydliště: Tábor
Pěkná práce, kdyby v těch autech nebyly nacpaný takový EKO hovadiny jako tohle tak by bylo spoustu věcí jednoduších a auto by i lépe jelo... jedině mě napadá nechat tuhle úpravu a ten fukar pustit pořád a připojit do sání :ironie:

_________________
Subaru Impreza 2.0R 2006, 118kW
Subaru Impreza 2.0 GT/99 - 155kW - ex
Subaru Legacy 2,2 100kW - ex
VW Golf IV 1,6 77kW - v rodině
Škoda Felicia 1,3 GLXi 50kW - začátek řidičské kariéry / na parkovišti zbořena šikovným řidičem


ned srp 07, 2016 9:35 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am
Příspěvky: 816
já teda nevím o co jde, ale dobrý :826:


ned srp 07, 2016 10:40 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 13, 2011 4:58 am
Příspěvky: 6982
Bydliště: Horní Kožlí
...sikovnej :-)

_________________

Subaru Forester SGH 2.0 116kW MT MY2006 LPG
Mitsubishi Pajero Sport 2.5TD MY2007
http://www.sumavske-dobroty.cz


pon srp 08, 2016 5:44 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pon bře 24, 2014 7:23 am
Příspěvky: 146
Já v práci dost startuju, takže se bojím že taky sekundárně někdy dofoukám.
Má to nějaký vliv na výkon? Emise jsi nezkoušel ověřit?
Hned je tam víc místa :826:

_________________
Forester 2,0X 116kW MY2006 LPG


ned srp 14, 2016 5:23 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Příspěvky: 197
Bydliště: Semily
Na výkon to vliv mít nemůže, protože to vlastně celé vede do výfuku, ale zůstane to zavřený, a na emise to možná trochu jo, jinak by to tam nebylo, ale asi jenom 20s po startu, pak se to se to stejně vypíná. Když se startuje teplej motor, tak to někdy ani nesepne.... Tahle fíčura je po ohřátí motoru úplně mimo provoz, tzn. že ventilátor nefouká, a ventily jsou zavřený...
Já jsem to namontoval do auta, místo levého ventilu jsem namontoval jeden se špatným čidlem, pravej jsem nechal připojenej, ať si klape, alespoň nezaroste, ono když do něj ten fukar nebude foukat, tak tam nemá co kondenzovat, ventilátor jsem vyndal a uložil v teple...kdyby byl na technický problém, že je v motoru navíc jedna krabička a chybí tam ventilátor, tak mám funkční díly na uvedení do původního stavu, což trvá asi půl hodinky, po technický zase všechno vrátím zpátky. Nic po startu nechrčí jak sněžný dělo, nesvítí kuře, už jsem na to vlastně docela zapomněl, že to tam mám.......

_________________
Forester 2.0X 2006


ned srp 14, 2016 7:29 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 07, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 594
Bydliště: Plzeň
Tohle by mohlo vyřešit můj problém. Akorát že si to sám neudělám. Mohl bych Tě Majkle požádat o vyrobení jednoho kusu pro mě?

_________________
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle


čtv srp 18, 2016 2:10 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Příspěvky: 197
Bydliště: Semily
A co máš za problém? Asi by to udělat někdy šlo ( já si teda myslím že to postaví každý, kdo umí trochu s pájkou...), ale až po prázdninách, teď neni vůbec čas.. Na tom ruským fóru někde psali, že to je vyzkoušené pro Forestera SG 2.0X 2006-2007, jestli to bude fungovat i na 2008 nevim, důležité je, aby jednotka testovala oba ventily najednou, ne po jednom... Dá se to poznat ohmetrem - kdyžtak vysvětlím jak. Taky budeš potřebovat nefunkční levý ventil kvůli konektoru, pájet to tam natvrdo je blbost. Pokud bys našel nějakýho bastlíře ve tvém okolí, rád poskytnu podporu, fakt to je jednoduchý. Možná pro začátek porovnej barvy vodičů na levém ventilu, pokud budou stejný, tak to asi fungovat bude.


Přílohy:
IMAG1259.jpg
IMAG1259.jpg [ 433.13 KiB | Zobrazeno 1011 krát ]

_________________
Forester 2.0X 2006
čtv srp 18, 2016 7:58 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 07, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 594
Bydliště: Plzeň
Děkuji za reakci Majkle. Nejdříve musím předeslat, že jsem co se automobilové techniky a elekroniky týče úplná lama, takže ne vždy bude asi můj popis přesný.
Problém mám už drahnou dobu, odešlo mi čidlo ventilátoru sekundárního vzduchu. Jezdím už dva roky se svítící kontrolkou a přelepenou kontrolkou tempomatu, aby mi to neblikalo, hlavně v noci, do očí a nový čidlo stojí ranec.
Před rokem mi Als v Dobřanech vyměnil ten ventil s čidlem za starší. To bylo radosti, když jsem odjížděl, nic neblikalo, nesvítilo, leč vydrželo to cca 500km. Tak nevím, jestli to bylo tím, že to "novýstarý" čidlo bylo za zenitem, nebo je na autě jiná příčina. Mám tam LPG a taky mi to někdy netáhne v nízkejch otáčkách, jak na plyn, tak na benzín. Možná i tady může být souvislost. Ale to asi odbočuji.
Model auta, je ten co popisuješ, jen vyrobenej jako jeden z posledních ještě v roce 2008. 2.0X 116kW.
Vyrobit si to sám určitě nedovedu a už vůbec ne odzkoušet. O instalaci do auta bych musel požádat kluky v Dobřanech.
Pokud bys byl ochoten tohle zařízení pro mě vyrobit, rád počkám a určitě bychom se interkou domluvili na dalším.
Přikládám taky to foto mýho ventilu, určitě to souhlasí.
Příloha:
P8190133.JPG
P8190133.JPG [ 288.38 KiB | Zobrazeno 963 krát ]

_________________
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle


pát srp 19, 2016 12:12 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Příspěvky: 197
Bydliště: Semily
Ahoj, na tvém autě by to asi šlo, zkus se mi připomenout někdy v září a zkusíme to. Určitě ale budeš potřebovat nějaký nefunkční ventil kvůli konektoru, tak si ho zkus někde do tý doby sehnat.
Se špatným tahem v nízkých otáčkách to ale nesouvisí, tam to většinou dělá knock senzor, který slyší, co nemá, a stahuje předstih. Podle p. Bíma někde umí přehrát SW na nějakou jinou verzi, kde už to nedělá, ale to nevím určitě. Mě to přestalo dělat po seřízení ventilů na přesnou vůli, původně jsme udělali malinko větší vůle, aby se prodloužil interval seřízení, a to se s tim nedalo jezdit.
Tak dej vědět, až budeš mít ten ventil, dohodneme se co dál.

_________________
Forester 2.0X 2006


pát srp 19, 2016 12:49 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 07, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 594
Bydliště: Plzeň
Děkuju, zkusím to nějak pořešit a ozvu se.

_________________
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle


pát srp 19, 2016 1:05 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 08, 2016 9:48 am
Příspěvky: 209
Bydliště: Frydek-Mistek
Zdravim,
sice je to resurekce stareho vlakna, ale prijde mi to lepsi nez zakladat nove.
Tusi nekdo jestli je system zpetne vazby tohodle nesmyslu stejny i u Legacy 07 2.0R?

_________________
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek


sob říj 08, 2016 11:48 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Příspěvky: 197
Bydliště: Semily
Ahoj, v diskuzi na nějakým ruským webu, který se tím zabýval, někdo psal, že mu to na Legacy nefunguje....ale základ je ten, že jednotka musí kontrolovat oba dva ventily najednou, nemáš od toho schéma?

_________________
Forester 2.0X 2006


sob říj 08, 2016 4:17 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 08, 2016 9:48 am
Příspěvky: 209
Bydliště: Frydek-Mistek
Prave ze nemam, nemam problem si vyrobit jakekoliv odrbavatko cehokoliv, ale nemuzu pri vsi dobre vuli sehnat servisni manual na sve lego. Je tam motor EJ20F coz by mel byt EJ204 akorat s upravou ventilu aby snesl plyn. Nicmene vsechny manualy co mam jsou na verze s turbem. Nicmene pokud to kontroluje pouze klapky tak nevidim problem v tom udelat siditko, resp. jde osidit i lambda, pokud to pres ni kontroluje zda je ve vyfuku vice kysliku behem prifukovani, ale potrebuju v prve rade vedet co vse se kontroluje.

_________________
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek


sob říj 08, 2016 4:31 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: