Stránka 1 z 8

Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: ned srp 07, 2016 9:09 pm
od majkl73
Nazdar, protože mě odešel ventil sekundárního vzduchu, ventilátor už taky divně rachotí, rozhodl jsem se to nějak řešit. Ventil jsem sice sehnal za levno skoro nový, ale za chvíli bych to řešul znovu.....však kdo to má, ten ví o co jde. Jeden technik ze Subaru mě tvrdil, že to hlídají lamda sondy a kdovíco, a že to nepůjde, naštěstí to vykoumali na jednom ruským fóru. Vtip je v tom, že celý systém hlídá jenom tlakové čidlo v levém ventilu, a zná pouze tři stavy - ventilátor nefouká + ventily zavřený, fouká + zavřený, fouká + otevřený, Když jsou všechny součásti OK, tak je v systému vždy určitý tlak, tím pádem na tlakovém čidle napětí, které ŘJ kontroluje. Tohle napětí lze simulovat pomocí napěťového děliče z odporů a kontaktů relátek, které napětí z děliče posunou tím správným směrem přidáním dalšího paralelního odporu, když jednotka zapne ventilátor nebo otevře ventily. Celý to vymyslel a spočítal nějakej šikula na jednom ruským webu: https://www.drive2.ru/l/8794374/
Celý jsem to naletoval na kousek kuprexitu se čtverečkama, pro připojení k ventilu jsem použil odříznutý konektor z jednoho vadného, připojení ke konektoru ventilátoru je z autofastonů naletovaných na kuprexitu, fungovalo to na první zapojení.
Doporučuju:
- použít rezistory s menší tolerancí nebo si vybrat
- za žádnou cenu nepropojit silové ovládání ventilátorů a ventilu s obvody tlakového čidla, každé chodí na jiném napětí, vodiče z čidla vedou přímo do ŘJ
- nejprve si to vyzkoušet na stole, budete potřebovat zdroj 12V a 5V, hodnoty napětí na pinu 2 jsou v textu v odkazu, poprvý se hodila maturita z ruštiny
- asi bych dal nějakou menší pojistku za konektor ventilátoru, protože dál už je jenom 60A, a ta by si nějakých spojených slabých drátků nemusela ani všimnout
Je to vyzkoušeno na SG 116kV z r. 2006, asi to nepůjde na 2,5l, od toho mám doma schéma, a tam jednotka kontroluje každý ventil zvlášť a ne oba najednou.
HOWG!

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: ned srp 07, 2016 9:56 pm
od SCOOTER
Majkle si šikula když si se do toho takhle pustil a obelstil :826: ...asi je eletrika tvoje hobby :845: .

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: ned srp 07, 2016 10:35 pm
od Milanos
Pěkná práce, kdyby v těch autech nebyly nacpaný takový EKO hovadiny jako tohle tak by bylo spoustu věcí jednoduších a auto by i lépe jelo... jedině mě napadá nechat tuhle úpravu a ten fukar pustit pořád a připojit do sání :ironie:

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: ned srp 07, 2016 11:40 pm
od thunderace
já teda nevím o co jde, ale dobrý :826:

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: pon srp 08, 2016 6:44 am
od yohn
...sikovnej :-)

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: ned srp 14, 2016 6:23 pm
od siezer
Já v práci dost startuju, takže se bojím že taky sekundárně někdy dofoukám.
Má to nějaký vliv na výkon? Emise jsi nezkoušel ověřit?
Hned je tam víc místa :826:

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: ned srp 14, 2016 8:29 pm
od majkl73
Na výkon to vliv mít nemůže, protože to vlastně celé vede do výfuku, ale zůstane to zavřený, a na emise to možná trochu jo, jinak by to tam nebylo, ale asi jenom 20s po startu, pak se to se to stejně vypíná. Když se startuje teplej motor, tak to někdy ani nesepne.... Tahle fíčura je po ohřátí motoru úplně mimo provoz, tzn. že ventilátor nefouká, a ventily jsou zavřený...
Já jsem to namontoval do auta, místo levého ventilu jsem namontoval jeden se špatným čidlem, pravej jsem nechal připojenej, ať si klape, alespoň nezaroste, ono když do něj ten fukar nebude foukat, tak tam nemá co kondenzovat, ventilátor jsem vyndal a uložil v teple...kdyby byl na technický problém, že je v motoru navíc jedna krabička a chybí tam ventilátor, tak mám funkční díly na uvedení do původního stavu, což trvá asi půl hodinky, po technický zase všechno vrátím zpátky. Nic po startu nechrčí jak sněžný dělo, nesvítí kuře, už jsem na to vlastně docela zapomněl, že to tam mám.......

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: čtv srp 18, 2016 3:10 pm
od Dadid
Tohle by mohlo vyřešit můj problém. Akorát že si to sám neudělám. Mohl bych Tě Majkle požádat o vyrobení jednoho kusu pro mě?

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: čtv srp 18, 2016 8:58 pm
od majkl73
A co máš za problém? Asi by to udělat někdy šlo ( já si teda myslím že to postaví každý, kdo umí trochu s pájkou...), ale až po prázdninách, teď neni vůbec čas.. Na tom ruským fóru někde psali, že to je vyzkoušené pro Forestera SG 2.0X 2006-2007, jestli to bude fungovat i na 2008 nevim, důležité je, aby jednotka testovala oba ventily najednou, ne po jednom... Dá se to poznat ohmetrem - kdyžtak vysvětlím jak. Taky budeš potřebovat nefunkční levý ventil kvůli konektoru, pájet to tam natvrdo je blbost. Pokud bys našel nějakýho bastlíře ve tvém okolí, rád poskytnu podporu, fakt to je jednoduchý. Možná pro začátek porovnej barvy vodičů na levém ventilu, pokud budou stejný, tak to asi fungovat bude.

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: pát srp 19, 2016 1:12 pm
od Dadid
Děkuji za reakci Majkle. Nejdříve musím předeslat, že jsem co se automobilové techniky a elekroniky týče úplná lama, takže ne vždy bude asi můj popis přesný.
Problém mám už drahnou dobu, odešlo mi čidlo ventilátoru sekundárního vzduchu. Jezdím už dva roky se svítící kontrolkou a přelepenou kontrolkou tempomatu, aby mi to neblikalo, hlavně v noci, do očí a nový čidlo stojí ranec.
Před rokem mi Als v Dobřanech vyměnil ten ventil s čidlem za starší. To bylo radosti, když jsem odjížděl, nic neblikalo, nesvítilo, leč vydrželo to cca 500km. Tak nevím, jestli to bylo tím, že to "novýstarý" čidlo bylo za zenitem, nebo je na autě jiná příčina. Mám tam LPG a taky mi to někdy netáhne v nízkejch otáčkách, jak na plyn, tak na benzín. Možná i tady může být souvislost. Ale to asi odbočuji.
Model auta, je ten co popisuješ, jen vyrobenej jako jeden z posledních ještě v roce 2008. 2.0X 116kW.
Vyrobit si to sám určitě nedovedu a už vůbec ne odzkoušet. O instalaci do auta bych musel požádat kluky v Dobřanech.
Pokud bys byl ochoten tohle zařízení pro mě vyrobit, rád počkám a určitě bychom se interkou domluvili na dalším.
Přikládám taky to foto mýho ventilu, určitě to souhlasí.
P8190133.JPG

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: pát srp 19, 2016 1:49 pm
od majkl73
Ahoj, na tvém autě by to asi šlo, zkus se mi připomenout někdy v září a zkusíme to. Určitě ale budeš potřebovat nějaký nefunkční ventil kvůli konektoru, tak si ho zkus někde do tý doby sehnat.
Se špatným tahem v nízkých otáčkách to ale nesouvisí, tam to většinou dělá knock senzor, který slyší, co nemá, a stahuje předstih. Podle p. Bíma někde umí přehrát SW na nějakou jinou verzi, kde už to nedělá, ale to nevím určitě. Mě to přestalo dělat po seřízení ventilů na přesnou vůli, původně jsme udělali malinko větší vůle, aby se prodloužil interval seřízení, a to se s tim nedalo jezdit.
Tak dej vědět, až budeš mít ten ventil, dohodneme se co dál.

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: pát srp 19, 2016 2:05 pm
od Dadid
Děkuju, zkusím to nějak pořešit a ozvu se.

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: sob říj 08, 2016 12:48 pm
od George
Zdravim,
sice je to resurekce stareho vlakna, ale prijde mi to lepsi nez zakladat nove.
Tusi nekdo jestli je system zpetne vazby tohodle nesmyslu stejny i u Legacy 07 2.0R?

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: sob říj 08, 2016 5:17 pm
od majkl73
Ahoj, v diskuzi na nějakým ruským webu, který se tím zabýval, někdo psal, že mu to na Legacy nefunguje....ale základ je ten, že jednotka musí kontrolovat oba dva ventily najednou, nemáš od toho schéma?

Re: Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW

Napsal: sob říj 08, 2016 5:31 pm
od George
Prave ze nemam, nemam problem si vyrobit jakekoliv odrbavatko cehokoliv, ale nemuzu pri vsi dobre vuli sehnat servisni manual na sve lego. Je tam motor EJ20F coz by mel byt EJ204 akorat s upravou ventilu aby snesl plyn. Nicmene vsechny manualy co mam jsou na verze s turbem. Nicmene pokud to kontroluje pouze klapky tak nevidim problem v tom udelat siditko, resp. jde osidit i lambda, pokud to pres ni kontroluje zda je ve vyfuku vice kysliku behem prifukovani, ale potrebuju v prve rade vedet co vse se kontroluje.