Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Právě je stř úno 20, 2019 3:29 pm
Jak ojebat sekundární vzduch u Forestera 2.0 116kW
Autor |
Zpráva |
Uživatel fóra
Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am Příspěvky: 228 Bydliště: Semily
|
Nazdar, protože mě odešel ventil sekundárního vzduchu, ventilátor už taky divně rachotí, rozhodl jsem se to nějak řešit. Ventil jsem sice sehnal za levno skoro nový, ale za chvíli bych to řešul znovu.....však kdo to má, ten ví o co jde. Jeden technik ze Subaru mě tvrdil, že to hlídají lamda sondy a kdovíco, a že to nepůjde, naštěstí to vykoumali na jednom ruským fóru. Vtip je v tom, že celý systém hlídá jenom tlakové čidlo v levém ventilu, a zná pouze tři stavy - ventilátor nefouká + ventily zavřený, fouká + zavřený, fouká + otevřený, Když jsou všechny součásti OK, tak je v systému vždy určitý tlak, tím pádem na tlakovém čidle napětí, které ŘJ kontroluje. Tohle napětí lze simulovat pomocí napěťového děliče z odporů a kontaktů relátek, které napětí z děliče posunou tím správným směrem přidáním dalšího paralelního odporu, když jednotka zapne ventilátor nebo otevře ventily. Celý to vymyslel a spočítal nějakej šikula na jednom ruským webu: https://www.drive2.ru/l/8794374/ Celý jsem to naletoval na kousek kuprexitu se čtverečkama, pro připojení k ventilu jsem použil odříznutý konektor z jednoho vadného, připojení ke konektoru ventilátoru je z autofastonů naletovaných na kuprexitu, fungovalo to na první zapojení. Doporučuju: - použít rezistory s menší tolerancí nebo si vybrat - za žádnou cenu nepropojit silové ovládání ventilátorů a ventilu s obvody tlakového čidla, každé chodí na jiném napětí, vodiče z čidla vedou přímo do ŘJ - nejprve si to vyzkoušet na stole, budete potřebovat zdroj 12V a 5V, hodnoty napětí na pinu 2 jsou v textu v odkazu, poprvý se hodila maturita z ruštiny - asi bych dal nějakou menší pojistku za konektor ventilátoru, protože dál už je jenom 60A, a ta by si nějakých spojených slabých drátků nemusela ani všimnout Je to vyzkoušeno na SG 116kV z r. 2006, asi to nepůjde na 2,5l, od toho mám doma schéma, a tam jednotka kontroluje každý ventil zvlášť a ne oba najednou. HOWG!
_________________ Forester 2.0X 2006
|
ned srp 07, 2016 8:09 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm Příspěvky: 2958 Bydliště: Tábor
|
Majkle si šikula když si se do toho takhle pustil a obelstil  ...asi je eletrika tvoje hobby  .
_________________ Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002 Outback 2.5i 121kw MT,MY2005 Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus Legacy 2.5i 115kw. MY1999 Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
|
ned srp 07, 2016 8:56 pm |
|
 |
Zkušený uživatel
Registrován: úte zář 23, 2014 11:15 am Příspěvky: 270 Bydliště: Tábor
|
Pěkná práce, kdyby v těch autech nebyly nacpaný takový EKO hovadiny jako tohle tak by bylo spoustu věcí jednoduších a auto by i lépe jelo... jedině mě napadá nechat tuhle úpravu a ten fukar pustit pořád a připojit do sání 
_________________ Subaru Impreza 2.0R 2006, 118kW Subaru Impreza 2.0 GT/99 - 155kW - ex Subaru Legacy 2,2 100kW - ex VW Golf IV 1,6 77kW - v rodině Škoda Felicia 1,3 GLXi 50kW - začátek řidičské kariéry / na parkovišti zbořena šikovným řidičem
|
ned srp 07, 2016 9:35 pm |
|
 |
Vášnivý uživatel
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am Příspěvky: 937
|
já teda nevím o co jde, ale dobrý 
|
ned srp 07, 2016 10:40 pm |
|
 |
Závislý uživatel
Registrován: stř črc 13, 2011 4:58 am Příspěvky: 10294 Bydliště: Šumava
|
...sikovnej 
_________________Subaru XV Crosstrek 2018 2.0i 115kW CVT BA95ex. Subaru Forester 2.0X r.2006ex. Subaru Outback 3.0R r.2006ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
|
pon srp 08, 2016 5:44 am |
|
 |
Uživatel fóra
Registrován: pon bře 24, 2014 7:23 am Příspěvky: 149
|
Já v práci dost startuju, takže se bojím že taky sekundárně někdy dofoukám. Má to nějaký vliv na výkon? Emise jsi nezkoušel ověřit? Hned je tam víc místa 
_________________ Forester 2,0X 116kW MY2006 LPG
|
ned srp 14, 2016 5:23 pm |
|
 |
Uživatel fóra
Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am Příspěvky: 228 Bydliště: Semily
|
Na výkon to vliv mít nemůže, protože to vlastně celé vede do výfuku, ale zůstane to zavřený, a na emise to možná trochu jo, jinak by to tam nebylo, ale asi jenom 20s po startu, pak se to se to stejně vypíná. Když se startuje teplej motor, tak to někdy ani nesepne.... Tahle fíčura je po ohřátí motoru úplně mimo provoz, tzn. že ventilátor nefouká, a ventily jsou zavřený... Já jsem to namontoval do auta, místo levého ventilu jsem namontoval jeden se špatným čidlem, pravej jsem nechal připojenej, ať si klape, alespoň nezaroste, ono když do něj ten fukar nebude foukat, tak tam nemá co kondenzovat, ventilátor jsem vyndal a uložil v teple...kdyby byl na technický problém, že je v motoru navíc jedna krabička a chybí tam ventilátor, tak mám funkční díly na uvedení do původního stavu, což trvá asi půl hodinky, po technický zase všechno vrátím zpátky. Nic po startu nechrčí jak sněžný dělo, nesvítí kuře, už jsem na to vlastně docela zapomněl, že to tam mám.......
_________________ Forester 2.0X 2006
|
ned srp 14, 2016 7:29 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: pát srp 07, 2009 11:00 pm Příspěvky: 594 Bydliště: Plzeň
|
Tohle by mohlo vyřešit můj problém. Akorát že si to sám neudělám. Mohl bych Tě Majkle požádat o vyrobení jednoho kusu pro mě?
_________________ Subaru zdar, Forestrům zvlášť ! Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
|
čtv srp 18, 2016 2:10 pm |
|
 |
Uživatel fóra
Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am Příspěvky: 228 Bydliště: Semily
|
A co máš za problém? Asi by to udělat někdy šlo ( já si teda myslím že to postaví každý, kdo umí trochu s pájkou...), ale až po prázdninách, teď neni vůbec čas.. Na tom ruským fóru někde psali, že to je vyzkoušené pro Forestera SG 2.0X 2006-2007, jestli to bude fungovat i na 2008 nevim, důležité je, aby jednotka testovala oba ventily najednou, ne po jednom... Dá se to poznat ohmetrem - kdyžtak vysvětlím jak. Taky budeš potřebovat nefunkční levý ventil kvůli konektoru, pájet to tam natvrdo je blbost. Pokud bys našel nějakýho bastlíře ve tvém okolí, rád poskytnu podporu, fakt to je jednoduchý. Možná pro začátek porovnej barvy vodičů na levém ventilu, pokud budou stejný, tak to asi fungovat bude.
_________________ Forester 2.0X 2006
|
čtv srp 18, 2016 7:58 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: pát srp 07, 2009 11:00 pm Příspěvky: 594 Bydliště: Plzeň
|
Děkuji za reakci Majkle. Nejdříve musím předeslat, že jsem co se automobilové techniky a elekroniky týče úplná lama, takže ne vždy bude asi můj popis přesný. Problém mám už drahnou dobu, odešlo mi čidlo ventilátoru sekundárního vzduchu. Jezdím už dva roky se svítící kontrolkou a přelepenou kontrolkou tempomatu, aby mi to neblikalo, hlavně v noci, do očí a nový čidlo stojí ranec. Před rokem mi Als v Dobřanech vyměnil ten ventil s čidlem za starší. To bylo radosti, když jsem odjížděl, nic neblikalo, nesvítilo, leč vydrželo to cca 500km. Tak nevím, jestli to bylo tím, že to "novýstarý" čidlo bylo za zenitem, nebo je na autě jiná příčina. Mám tam LPG a taky mi to někdy netáhne v nízkejch otáčkách, jak na plyn, tak na benzín. Možná i tady může být souvislost. Ale to asi odbočuji. Model auta, je ten co popisuješ, jen vyrobenej jako jeden z posledních ještě v roce 2008. 2.0X 116kW. Vyrobit si to sám určitě nedovedu a už vůbec ne odzkoušet. O instalaci do auta bych musel požádat kluky v Dobřanech. Pokud bys byl ochoten tohle zařízení pro mě vyrobit, rád počkám a určitě bychom se interkou domluvili na dalším. Přikládám taky to foto mýho ventilu, určitě to souhlasí.
_________________ Subaru zdar, Forestrům zvlášť ! Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
|
pát srp 19, 2016 12:12 pm |
|
 |
Uživatel fóra
Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am Příspěvky: 228 Bydliště: Semily
|
Ahoj, na tvém autě by to asi šlo, zkus se mi připomenout někdy v září a zkusíme to. Určitě ale budeš potřebovat nějaký nefunkční ventil kvůli konektoru, tak si ho zkus někde do tý doby sehnat. Se špatným tahem v nízkých otáčkách to ale nesouvisí, tam to většinou dělá knock senzor, který slyší, co nemá, a stahuje předstih. Podle p. Bíma někde umí přehrát SW na nějakou jinou verzi, kde už to nedělá, ale to nevím určitě. Mě to přestalo dělat po seřízení ventilů na přesnou vůli, původně jsme udělali malinko větší vůle, aby se prodloužil interval seřízení, a to se s tim nedalo jezdit. Tak dej vědět, až budeš mít ten ventil, dohodneme se co dál.
_________________ Forester 2.0X 2006
|
pát srp 19, 2016 12:49 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: pát srp 07, 2009 11:00 pm Příspěvky: 594 Bydliště: Plzeň
|
Děkuju, zkusím to nějak pořešit a ozvu se.
_________________ Subaru zdar, Forestrům zvlášť ! Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
|
pát srp 19, 2016 1:05 pm |
|
 |
Zkušený uživatel
Registrován: sob říj 08, 2016 9:48 am Příspěvky: 343 Bydliště: Mokre Lazce
|
Zdravim, sice je to resurekce stareho vlakna, ale prijde mi to lepsi nez zakladat nove. Tusi nekdo jestli je system zpetne vazby tohodle nesmyslu stejny i u Legacy 07 2.0R?
_________________Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC 
|
sob říj 08, 2016 11:48 am |
|
 |
Uživatel fóra
Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am Příspěvky: 228 Bydliště: Semily
|
Ahoj, v diskuzi na nějakým ruským webu, který se tím zabýval, někdo psal, že mu to na Legacy nefunguje....ale základ je ten, že jednotka musí kontrolovat oba dva ventily najednou, nemáš od toho schéma?
_________________ Forester 2.0X 2006
|
sob říj 08, 2016 4:17 pm |
|
 |
Zkušený uživatel
Registrován: sob říj 08, 2016 9:48 am Příspěvky: 343 Bydliště: Mokre Lazce
|
Prave ze nemam, nemam problem si vyrobit jakekoliv odrbavatko cehokoliv, ale nemuzu pri vsi dobre vuli sehnat servisni manual na sve lego. Je tam motor EJ20F coz by mel byt EJ204 akorat s upravou ventilu aby snesl plyn. Nicmene vsechny manualy co mam jsou na verze s turbem. Nicmene pokud to kontroluje pouze klapky tak nevidim problem v tom udelat siditko, resp. jde osidit i lambda, pokud to pres ni kontroluje zda je ve vyfuku vice kysliku behem prifukovani, ale potrebuju v prve rade vedet co vse se kontroluje.
_________________Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC 
|
sob říj 08, 2016 4:31 pm |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|