Stránka 9 z 12

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: stř říj 10, 2018 7:25 pm
od mišus
To jsou jen kecy, že se ventily u novějších aut seřizovat nemusí. Ano vím, že se to už od výrobce předepisuje, že to není třeba, ale to je právě zakladni nastavení motoru a vůle na ventilech se prostě menej, protože se zaklepavaj a pak je ventil bez vůle, nebo naopak konce dříku a červíků se opotřebovávají a vzniká vůle. I kdyz si pichnes na zapalování osciloskop, tak s vůlema na ventilech to nemá nic společného, to je čistě mechanická věc a dělá hodně, první věc, která se na motoru dělá/kontroluje když zlobí. M.

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: stř říj 10, 2018 8:15 pm
od mnov
Vždyť jsem psal, že bych tím začal u svého auta.
Klidně to Honzovi (Loga) i nastavím, ale to je potřeba koupit těsnění a mít volno v garáži.
Zajímá mě, kde může být problém.
Ono se tím osciloskopem dají odhalit právě i čistě mechanické vady. Tady jsem nic nenašel.

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: stř říj 10, 2018 8:38 pm
od mišus
Já vím, že si to mnove psal, taky jsem si bral do huby výrobce, jsou to kokoti. To je holt trend dnešní doby, neudržovat, odjezdit a vyhodit, jo a koupit nový. Těsnění není potřeba nový, pokud bylo před nedávnem měněný, pokud není ztvrdlý a rozpraskaný, nepoteče. A jak si psal....Vyměnili těsnění a vůle neudělají, to je v pič...i. Je mě ty mechanici serou. M.

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: stř říj 10, 2018 8:47 pm
od sima
mišus píše:Vyměnili těsnění a vůle neudělají, to je v pič...i. Je mě ty mechanici serou. M.
To je tedy totální sranec na věc,to musí snad vědět každý,že staré těsnění se vymění až když se dělají vůle,ale dělat spešl těsnění a neudělat vůle tomu se mě nechce ani moc věřit,jako opravdu?

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: stř říj 10, 2018 9:38 pm
od Loga
Ono už je to přes rok, co mi to těsnění měnili. Nepamatuju si, že by se jakkoli zmiňovali o tom, že by nastavovali vůle ventilů. Teď jsem se ještě pro jistotu koukl na fakturu/účet a nic tam o tom není, jen 2,5h práce za výměnu těsnění a svíček. Co si pamatuju, tak jsem měl tehdy problém s chroupáním v kole viz https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =40&t=6434 s čímž si nikdo v mém okolí (dva kámoši z toho jeden i skutečný mechanik povoláním) nevěděl rady (resp. rada zněla to leda zkoušet postupně měnit :) ). Už jsem se s tím pomalu začínal bát jezdit, takže jsem to odvezl do AWD s tím, že mi chroupe kolo a zároveň (když už jsem tam jel) jsem popsal to cukání. Chroupání opraveno a cukání připsali tomu, že to těsnění pod víkem ventilů teče. Že se pak dostane olej kam nemá a cuká to. Věděl jsem, že to těsnění fakt trochu teče/vzlíná (a chystal se s tím něco udělat) a navíc jsem tehdy měl problém s kotníkem, tak jsem chtěl hned denně jezdit. No těsněním to očividně nebylo a vůli neseřídili (resp. pokud ano, tak si fakt nepamatuju, že by mi o tom řikali a na faktuře o tom není ani zmínka).

Každopádně teď zkusím namazat ten volnoběžný ventil, to je na pár minut ať to můžu vyloučit a pak dám vědět co dál. Problém u mě je, že na náročnější opravy, mezi které pro mě patří i mnohem jednodušší věci, než nastavit vůle, si sám netroufnu mimo jiné i proto, že nemám kde (jakkoli iluze, že kdybych měl garáž, tak bych si dělal vše sám už mě taky opustily).

PS. Začínám na sobě pozorovat, že se fakt nedokážu stručně a jasně vyjádřit. Tak doufám, že je to alespoň jasné, když už ne stručné. >:-@

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: stř říj 10, 2018 9:42 pm
od VDC
Vyjádření nemusí být stručné, když má strukturu, hlavu a patu.

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: stř říj 10, 2018 10:03 pm
od mišus
Kámo a tady vidíš, že pokud jen trošičku rozumíš autům, mechanik ti řekne úplnou píčovinu a člověk mu to vlastně věří, protože si říká, tak sakra je to mechanik.....Já začal Subaru dělat kuli jednomu nejmenovanému mechanikovi, o kterým jsem si opravdu myslel, že je nejlepší, rozumí tomu a nelže(neoblbuje) a to dělá jen Subaru. Říct někomu že když teče trošičku olej zpodvika ventilu, že kuli tomu cuka auto.....Tvl, to je moc. Dalo by se to ještě ukecat a spousta mechaniků u Subaru to tak dělá, že nemění těsnící kroužky okolo díry na svíčky a pak chcije olej dolů ke svíčce, to by teoreticky mohlo cukat, že by kabel špatně převáděl jiskru, ale jen v případě, že by se za tu gumu ten olej dostal. Takže rozhodně už k tomu nic psát asi nebudu, jen to člověka nasere, když si přečte ty kydy ze servisu.

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: stř říj 10, 2018 10:36 pm
od mnov
Když to vezmu podle logů, tak při brzdění motorem to ochudí směs a nebere ohled na lambdu. Jak se to pak má vrátit do normálu netuším. Asi jen podle naučené mapy? Tam vlastně ani ten IACV ventil moc nefunguje.

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: stř říj 10, 2018 10:50 pm
od sima
mišus píše:Říct někomu že když teče trošičku olej zpodvika ventilu, že kuli tomu cuka auto.....Tvl, to je moc. Dalo by se to ještě ukecat a spousta mechaniků u Subaru to tak dělá, že nemění těsnící kroužky okolo díry na svíčky a pak chcije olej dolů ke svíčce, to by teoreticky mohlo cukat, že by kabel špatně převáděl jiskru, ale jen v případě, že by se za tu gumu ten olej dostal. Takže rozhodně už k tomu nic psát asi nebudu, jen to člověka nasere, když si přečte ty kydy ze servisu.
8() Olej teče na dekl,či na nápravu,to by pak mohlo cukat...tj věc teda,znova se mě tomu nechce ani uvěřit.

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: čtv říj 11, 2018 1:52 am
od spm
mnov píše:Když to vezmu podle logů, tak při brzdění motorem to ochudí směs a nebere ohled na lambdu. Jak se to pak má vrátit do normálu netuším. Asi jen podle naučené mapy? Tam vlastně ani ten IACV ventil moc nefunguje.
Hele ale tohle moje auto dela taky... tusim ve vyssich rychlostech - jednak, aby AT mela zamknutou rychlost a jednak pres 2000 otacek, kdy to zjevne bez plynu zavira vstriky a jak pustim plyn, tak mam na lambde 1.6

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: čtv říj 11, 2018 11:17 am
od mnov
Loga>Ještě mě napadlo udělat po promazání volnoběžného ventilu jeho inicializaci. To znamená smazat paměť závad (přes OBD ne SSM), nebo odpojit napájení. Potom zapnout zapalování a počkat 3s než nastartuješ motor.

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: ned říj 14, 2018 12:46 pm
od Loga
Tak ventil namazaný, paměť smazaná a je to pořád stejné...

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: ned říj 14, 2018 6:31 pm
od mnov
V logu mě zaujala ještě hodnota Alternator Duty (%). Skáče to tam na 100 a co jsem tak zběžně hledal, tak to znamená že vypne dobíjení. Je to vidět i na palubním napětí. U mých aut jsem vždy měl v logu jen nulu.
Netuší někdo, proč to vypíná dobíjení?

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: ned říj 14, 2018 6:53 pm
od mnov
Přidal jsem do logu ještě list1 a už je mi jasné proč to vypíná dobíjení. :-)
Jen nevím, proč jsem se s tím nesetkal u svých vozů, ale tuším to. :-)

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Napsal: ned říj 14, 2018 8:31 pm
od spm
V tom na mobilu vidim dost blbe... ale vidim nejakou souvislost s throttle opening, takze to vypne, kdyz tomu das plnej kotel? :-)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk