Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu 
Autor Zpráva
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2015 7:12 pm
Příspěvky: 403
Bydliště: Praha 5
To jsou jen kecy, že se ventily u novějších aut seřizovat nemusí. Ano vím, že se to už od výrobce předepisuje, že to není třeba, ale to je právě zakladni nastavení motoru a vůle na ventilech se prostě menej, protože se zaklepavaj a pak je ventil bez vůle, nebo naopak konce dříku a červíků se opotřebovávají a vzniká vůle. I kdyz si pichnes na zapalování osciloskop, tak s vůlema na ventilech to nemá nic společného, to je čistě mechanická věc a dělá hodně, první věc, která se na motoru dělá/kontroluje když zlobí. M.


stř říj 10, 2018 6:25 pm
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4007
Bydliště: Praha
Vždyť jsem psal, že bych tím začal u svého auta.
Klidně to Honzovi (Loga) i nastavím, ale to je potřeba koupit těsnění a mít volno v garáži.
Zajímá mě, kde může být problém.
Ono se tím osciloskopem dají odhalit právě i čistě mechanické vady. Tady jsem nic nenašel.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


stř říj 10, 2018 7:15 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2015 7:12 pm
Příspěvky: 403
Bydliště: Praha 5
Já vím, že si to mnove psal, taky jsem si bral do huby výrobce, jsou to kokoti. To je holt trend dnešní doby, neudržovat, odjezdit a vyhodit, jo a koupit nový. Těsnění není potřeba nový, pokud bylo před nedávnem měněný, pokud není ztvrdlý a rozpraskaný, nepoteče. A jak si psal....Vyměnili těsnění a vůle neudělají, to je v pič...i. Je mě ty mechanici serou. M.


stř říj 10, 2018 7:38 pm
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 6697
Bydliště: Valašsko
mišus píše:
Vyměnili těsnění a vůle neudělají, to je v pič...i. Je mě ty mechanici serou. M.

To je tedy totální sranec na věc,to musí snad vědět každý,že staré těsnění se vymění až když se dělají vůle,ale dělat spešl těsnění a neudělat vůle tomu se mě nechce ani moc věřit,jako opravdu?

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


stř říj 10, 2018 7:47 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 11, 2016 10:51 pm
Příspěvky: 75
Bydliště: Praha
Ono už je to přes rok, co mi to těsnění měnili. Nepamatuju si, že by se jakkoli zmiňovali o tom, že by nastavovali vůle ventilů. Teď jsem se ještě pro jistotu koukl na fakturu/účet a nic tam o tom není, jen 2,5h práce za výměnu těsnění a svíček. Co si pamatuju, tak jsem měl tehdy problém s chroupáním v kole viz https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=6434 s čímž si nikdo v mém okolí (dva kámoši z toho jeden i skutečný mechanik povoláním) nevěděl rady (resp. rada zněla to leda zkoušet postupně měnit :) ). Už jsem se s tím pomalu začínal bát jezdit, takže jsem to odvezl do AWD s tím, že mi chroupe kolo a zároveň (když už jsem tam jel) jsem popsal to cukání. Chroupání opraveno a cukání připsali tomu, že to těsnění pod víkem ventilů teče. Že se pak dostane olej kam nemá a cuká to. Věděl jsem, že to těsnění fakt trochu teče/vzlíná (a chystal se s tím něco udělat) a navíc jsem tehdy měl problém s kotníkem, tak jsem chtěl hned denně jezdit. No těsněním to očividně nebylo a vůli neseřídili (resp. pokud ano, tak si fakt nepamatuju, že by mi o tom řikali a na faktuře o tom není ani zmínka).

Každopádně teď zkusím namazat ten volnoběžný ventil, to je na pár minut ať to můžu vyloučit a pak dám vědět co dál. Problém u mě je, že na náročnější opravy, mezi které pro mě patří i mnohem jednodušší věci, než nastavit vůle, si sám netroufnu mimo jiné i proto, že nemám kde (jakkoli iluze, že kdybych měl garáž, tak bych si dělal vše sám už mě taky opustily).

PS. Začínám na sobě pozorovat, že se fakt nedokážu stručně a jasně vyjádřit. Tak doufám, že je to alespoň jasné, když už ne stručné. >:-@

_________________
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002


stř říj 10, 2018 8:38 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 25112
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Vyjádření nemusí být stručné, když má strukturu, hlavu a patu.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


stř říj 10, 2018 8:42 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2015 7:12 pm
Příspěvky: 403
Bydliště: Praha 5
Kámo a tady vidíš, že pokud jen trošičku rozumíš autům, mechanik ti řekne úplnou píčovinu a člověk mu to vlastně věří, protože si říká, tak sakra je to mechanik.....Já začal Subaru dělat kuli jednomu nejmenovanému mechanikovi, o kterým jsem si opravdu myslel, že je nejlepší, rozumí tomu a nelže(neoblbuje) a to dělá jen Subaru. Říct někomu že když teče trošičku olej zpodvika ventilu, že kuli tomu cuka auto.....Tvl, to je moc. Dalo by se to ještě ukecat a spousta mechaniků u Subaru to tak dělá, že nemění těsnící kroužky okolo díry na svíčky a pak chcije olej dolů ke svíčce, to by teoreticky mohlo cukat, že by kabel špatně převáděl jiskru, ale jen v případě, že by se za tu gumu ten olej dostal. Takže rozhodně už k tomu nic psát asi nebudu, jen to člověka nasere, když si přečte ty kydy ze servisu.


stř říj 10, 2018 9:03 pm
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4007
Bydliště: Praha
Když to vezmu podle logů, tak při brzdění motorem to ochudí směs a nebere ohled na lambdu. Jak se to pak má vrátit do normálu netuším. Asi jen podle naučené mapy? Tam vlastně ani ten IACV ventil moc nefunguje.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


stř říj 10, 2018 9:36 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 6697
Bydliště: Valašsko
mišus píše:
Říct někomu že když teče trošičku olej zpodvika ventilu, že kuli tomu cuka auto.....Tvl, to je moc. Dalo by se to ještě ukecat a spousta mechaniků u Subaru to tak dělá, že nemění těsnící kroužky okolo díry na svíčky a pak chcije olej dolů ke svíčce, to by teoreticky mohlo cukat, že by kabel špatně převáděl jiskru, ale jen v případě, že by se za tu gumu ten olej dostal. Takže rozhodně už k tomu nic psát asi nebudu, jen to člověka nasere, když si přečte ty kydy ze servisu.

8() Olej teče na dekl,či na nápravu,to by pak mohlo cukat...tj věc teda,znova se mě tomu nechce ani uvěřit.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


stř říj 10, 2018 9:50 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 6446
mnov píše:
Když to vezmu podle logů, tak při brzdění motorem to ochudí směs a nebere ohled na lambdu. Jak se to pak má vrátit do normálu netuším. Asi jen podle naučené mapy? Tam vlastně ani ten IACV ventil moc nefunguje.
Hele ale tohle moje auto dela taky... tusim ve vyssich rychlostech - jednak, aby AT mela zamknutou rychlost a jednak pres 2000 otacek, kdy to zjevne bez plynu zavira vstriky a jak pustim plyn, tak mam na lambde 1.6

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


čtv říj 11, 2018 12:52 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4007
Bydliště: Praha
Loga>Ještě mě napadlo udělat po promazání volnoběžného ventilu jeho inicializaci. To znamená smazat paměť závad (přes OBD ne SSM), nebo odpojit napájení. Potom zapnout zapalování a počkat 3s než nastartuješ motor.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


čtv říj 11, 2018 10:17 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 11, 2016 10:51 pm
Příspěvky: 75
Bydliště: Praha
Tak ventil namazaný, paměť smazaná a je to pořád stejné...

_________________
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002


ned říj 14, 2018 11:46 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4007
Bydliště: Praha
V logu mě zaujala ještě hodnota Alternator Duty (%). Skáče to tam na 100 a co jsem tak zběžně hledal, tak to znamená že vypne dobíjení. Je to vidět i na palubním napětí. U mých aut jsem vždy měl v logu jen nulu.
Netuší někdo, proč to vypíná dobíjení?

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


ned říj 14, 2018 5:31 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4007
Bydliště: Praha
Přidal jsem do logu ještě list1 a už je mi jasné proč to vypíná dobíjení. :-)
Jen nevím, proč jsem se s tím nesetkal u svých vozů, ale tuším to. :-)

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


ned říj 14, 2018 5:53 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 6446
V tom na mobilu vidim dost blbe... ale vidim nejakou souvislost s throttle opening, takze to vypne, kdyz tomu das plnej kotel? :-)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


ned říj 14, 2018 7:31 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: