Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7806
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

dethroned píše:jo, zkus si nalogovat jízdu, umí to kdejakej program, já používám scanmaster...
Na logování bych u tohoto motoru používal jen SSM komunikaci. Přes OBD to toho moc nezaloguje.
A pokud se dohodneme na používání jednoho logovacího SW, tak pak se dá i porovnávat. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od yeti »

Lego: ty naměřený hodnoty bohužel nejsou zárukou, že je TPS 100% ok.
Pokud je ta dráha opravdu vychozená v rozmezí odpovídajícímu určitému natočení klapky, tak hodnota z čidla neleze úplně spojitě a navíc to může poskakovat např. díky zahřátí nebo vibracím.
ŘJ dopočítává délku vstřiku a předstih kromě natočení klapky, teploty a dalších údajů z čidel i podle zatížení motoru. Na volnoběh je zatížení jiné než při jízdě a proto si myslím, že na volnoběh se cukání neprojevuje.
Zkus si to změřit podle tohohle videa: https://www.youtube.com/watch?v=_skVHdgtMTU

Mimochodem, když už to tu řešíme - nemáte někdo praktické zkušenosti s diagnostikou osciloskopem? To je dle mého názoru jediná 100% metoda, jak s jistotou odhalit a vyřešit takovouto závadu.


Slavek_xxx: kde se nachází čidlo neutrálu a co má dělat? Má to mít vliv na volnoběžný ventil?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Slavek_xxx »

yeti> na prevodovce, nekde vedle cidla zpatecky. Kdyz vyradis a jeste jedes, tak se muzou samovolne zvysovat otacky (jednotka si mysli, ze je zarazena rychlost a nechce nechat klesnout otacky pod hranici zhasnuti motoru).
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Loga »

Tak jsem zkoušel nastavit senzor škrtící klapky, aby měl zavřený 0,50V místo těch 0,40V. To se mi v zásadě povedlo (teď mám 0,48V). Nastavil jsem to a jel se projet. Najednou cukání téměř zmizelo. Říkal jsem si, že by to bylo tím? Super, ještě že jsem to zkusil jako první věc. Nicméně se ukázalo, že auto si myslí, že je neustále zmáčknutý plyn. Když jsem zastavil, tak „volnoběh“ byl dost přes tisíc otáček a idle switch off. Potom co jsem smazal paměť (Clear Memory ve FreeSSM), tak se vše vrátilo do „normálu“ a cukání je z5. Takže mě napadá, že by možná pomohlo jen zvýšit volnoběžné otáčky? Těch nynějších něco přes 600mi přijde, celkem málo (ale zase asi stačí). Každopádně zajímavé, že to nějakým způsobem „pomohlo“.

Po téhle lapálii jsem si rozchodil logování v RomRaideru. Jeden log je z +- normální klidné jízdy. Další dva z cukání. Vždy jsem přišlápl trošku plyn, což většinou cuklo. Po chvíli jsem ho pustil, což většinou cuklo také. To jsem několikrát zopakoval. Párkrát je v logách několika sekundové okno, kdy to z nějakého důvodu nelogovalo, ale nemyslím, že se tím něco podstatného ztratilo.

Mně naměřené hodnoty přijdou tak nějak Ok. Respektive z nich nic schopen poznat nejsem, takže jestli se tu najde někdo povolanější, tak budu vděčen. Druhá věc, že jsem logoval jen pár hodnot, které mi přišly důležité. Moc jsem nad tím nepřemýšlel, takže jestli jsem nějakou zásadní hodnotu nelogoval, tak můžu test opakovat.
Přílohy
romraiderlog_klidna_jizda.csv
(211.12 KiB) Staženo 74 x
romraiderlog_cukani.csv
(16.75 KiB) Staženo 87 x
romraiderlog_cukani2.csv
(19.07 KiB) Staženo 78 x
diag20160713_Rom.jpg
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7806
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

Zvýšit volnoběžné otáčky nejde, to bys musel přeprogramovat ECU. Žádný "idle switch" to nemá. Bere to podle napětí na TPS a tím vymazáním chyb se to asi zkalibrovalo a jako volnoběh to nyní bere jinou hodnotu napětí.
Kolik je najeto na lambda sondě? Pokud koukám na můj log, tak jsou změny na lamda sondě mnohem větší.
Zítra sem dám konfigurační soubory RomRaideru, aby jsme měli stejné logované hodnoty. Takto se to špatně porovnává.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Loga »

Idle switchem jsem myslel regulační ventil volnoběžných otáček (=Idle Air Control Valve), který se pouští dle řídící jednotky. V diagnostice je na to kolonka. Podle čehož poznávám, jestli si řídící jednotka myslí, že je auto ve volnoběhu. A jak píšeš, také si myslím, že se to zkalibrovalo.

Kolik má lambda najeto vůbec netuším. Vím, že mi předchozí majitel říkal, že s tím něco řešil a v servise mu jí přeměřovali s tím, že je Ok. Každopádně jsem jí zkoušel odpojit (samozřejmě přední) a cukání zůstalo (jakkoli jsem někde četl, že by to mělo pomoci, pokud by to byla příčina).
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Minimalne zvlastni je, ze z tech ucukanejch logu je videt na zadni lambde dlouhy useky, kdy nedava zadnej signal (0V). To se v prvnim souboru prakticky nevyskytuje, ikdyz jsou tam taky casti, kdy se jede bez zmacknutyho plynu...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od yeti »

Co je to A/F correction? A jaký je rozdíl mezi O2 sensor a A/F sensor (lambda)?
Zkoušel jsem ty logy dát do grafu v excelu, ale nic moc jsem nevyhleděl. Na pohled laika ty průběhy vypadají +- stejně. Škoda, že to má dost hrubé vzorkování.
Lambda se motá pořád okolo 1, otevření vstřikovače odpovídá přibližně otevření klapky. Třeba V u TPS se mi zdají nízké, ale to je možná v pořádku. Nikde tam není teplota nasávaného vzduchu. Nebo jsem to přehlídl?
Ale motají se tam nějaké korekce, což vím prdlačky, jestli je to OK nebo se ŘJ snaží něco upravovat...
Stejně tak není nikde psané, že ty zalogované hodnoty odpovídají realitě. To je jen to, co dostane ŘJ od čidel.

Jinak to, co jsi psal s tím zvýšeným volnoběhem a potažmo hladším chodem, tak to můžu potvrdit. Většinou po odpojení baterky mám pocit, jakože pomaleji padají otáčky a motor jde znatelně lehčeji. Po čase se ale vše vrací, otáčky padají rychleji a v přechodových stavech to cukne.
Prostě celé se to jeví, jakoby se po puštění plynu rychle zavřela klapka a motor měl tendenci se zadusit. Obráceně, když se přidá, tak jakoby se mu nedostávalo paliva...
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Loga »

Slavek_xxx:
Můžu jí zkusit taky odpojit, co se stane. Ale že by to dělala zadní lambda, to mi přijde dost divné.

Yeti:
A/F correction je Air Fuel correction. Mělo by to měnit bohatost směsi podle informací z lambdy. Viz zde:
http://www.romraider.com/forum/topic339 ... 20learning
Já si myslím, že Oxygen Sensor = Air Fuel Ratio Sensor = lambda sonda. V logách je právě „A/F Sensor #1 (Lambda)“, což je podle mě přední lambda před katalyzátorem a „Rear O2 Sensor (V)“, což je překvapivě zadní. Nevím proč je to tak divně pojmenované.

Vzorkování je podle mě jemnější, pokud se měří méně hodnot… Možná bych mohl napříště něco vyhodit, ale co…

Teplota vzduchu tam není, nepřišlo mi to důležité, ale venku mohlo být cca 15°C.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od yeti »

Lego: Korekce OK, ale proč to jde do záporných hodnot při přidání plynu? A navíc snad jen někdy...
Lambda OK, já mám jen jednu.
Podle mně nemusíš logovat množství paliva (fuel level), možná ani teplotu kapaliny a otáčky a ty cypoviny co jsou ve všech měřeních stejné (0 a tak). Ještě je zajímavé, že ti ani jednou nic neposlal knock sensor.
Teplota vzduchu podle mně důležitá je, protože to má vliv na řízení motoru a můžeš si lehce ověřit správnost fungování čidla (tj. jestli ti čidlo neposílá 45st, když máš husinu na zádech :o)) )
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Slavek_xxx »

yeti> no ma tam dobu otevreni 1.ho vstriku a ta celkem odpovida zatizeni a otevreni klapky...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7806
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

Srovnal jsem si ty logy a chování při brzdění motorem je jiné. Můj log je zde. Cukací log je tady.
V tom "cukacím" logu se to dle "A/F Correction #1 (%)" snaží ochuzovat směs a "A/F Sensor #1 (Lambda)" se drží kolem hodnoty 1. V mém logu je mírné obohacení a "A/F Sensor #1 (Lambda)" je skoro1,5.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7806
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

Loga píše: Kolik má lambda najeto vůbec netuším. Vím, že mi předchozí majitel říkal, že s tím něco řešil a v servise mu jí přeměřovali s tím, že je Ok. Každopádně jsem jí zkoušel odpojit (samozřejmě přední) a cukání zůstalo (jakkoli jsem někde četl, že by to mělo pomoci, pokud by to byla příčina).
Zkoušet ji odpojovat je na nic. Jednotka pak přejde do nouzového režimu a jede podle map co má v sobě.
Koukám, že jsi z Prahy, tak by nebyl problém oměřit to osciloskopem a porovnat případně s mým autem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od yeti »

mnov: to zní dost zajímavě. Důležitý je, že je ten záznam s čím porovnat.
Určitě dejte vědět. Já teď budu týden fórum víceméně jen číst, ale jsem zvědavej, jestli se něčeho dobereš.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Davve
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: sob dub 20, 2013 7:56 am
Jméno a příjmení: David Bělíček
Bydliště: Zlin

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Davve »

Zdarec maly dotaz a skousel jsi jaky ti dava tlak cerpadlo?Co egr ventil nemas ho zasrany? Co Vaha vzduchu.?
Me donedavna cukala subinka od 2000 do 3000 rpm kolisal me volnobech a vysledek zacpany palivovy filtr v nadrzi.A druhe subarko me cukalo taky a bylo spatne čidlo vibraci motoru.A pokud mas spatne sylembloky na motoru tak motor se moc chveje a cidlo vibraci nevi co ma delat.Jo a jeste jsem si vzpomel ze jsem mel spatny katik spise pricpany.to by mohlo taky delat.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“