Můj Forester (Subaru Forester SG, 2.0 16V 92kW, 12/2002) trpí menším neduhem a to občasným cukáním. To se projevuje především za situace, kdy si to líně šinu po rovince ve městě a snažím se udržovat konstantní rychlost tzn. 50-60km/h na trojku/čtyřku kolem těch 2000 ot. Stává se to v zásadě v těchto případech:
- Jsem bez plynu a jemně sešlápnu plyn (nechci akcelerovat nebo jen minimálně spíše abych udržel konstantní rychlost). Auto sebou jednou dvakrát lehce pocukne, dále jede normálně.
- Mám jemně sešláplý plyn a udržuju konstantní rychlost a najednou plyn pustím. Auto také tak jednou dvakrát pocukne.
- Snažím se držet konstantní rychlost, ale jsem nějak na rozhraní žádný plyn/lehoučký plyn. Auto sem tam pocukne, v zásadě kombinace předchozích dvou případů.
Vůbec netuším, čím by to mohlo být. Zkusil jsem následující:
- Vyčistit/zkontrolovat škrtící klapku: Špinavá jen trochu, nezdálo se, že by to mělo mít vliv na funkčnost. Každopádně vyčištěna (ven z motoru nebyla, ale nezdálo se, že by to bylo potřeba), zkontrolováno, že jde Ok. Zkontrolováno také, že při sešlápnutí plynu se vše hýbe jak má, bez nějakých vůlí apod.
- Vyčistit/zkontrolovat odvětrání klikové skříně: Stejné jako klapka, trochu špinavé, ale nevypadalo, že by mělo vliv na funkčnost, každopádně vyčištěno.
- Regulace volnoběhu: Zase stejné jako klapka. Plus kdyby byl problém tady, tak si myslím, že by auto dělalo neplechu i v jiných situacích a že bych to poznal.
- Svíčky jsou Ok.
- Odpojit přední lambdu: Někde jsem se dočetl, že podobnou neplechu může dělat načatá lambda. Zkusil jsem jí tedy odpojit a pak to projet (s teplým motorem). Nezpozoroval jsem žádné změny chování.
- Zběžná kontrola kabeláže: Zdá se být Ok.
- Další věci, které jsem zapomněl napsat…
Nápady:
- Senzor polohy škrtící klapky: Může být problém v tom, že senzor v určité poloze (když je klapka skoro zavřená/zavřená) prostě divně snímá polohu? Ukázala by to diagnostika?
- Rozvodový řemen: Měl by být vyměněn 7 let z5 před necelými 80 000km. Někde jsem se dočetl, že podobné projevy můžou nastat, pokud je přeskočený o jeden zub. S tímhle vůbec netuším. Mohlo by to mít takové projevy? I když se auto jinak chová Ok?
Jediné alespoň trochu relevantní informace, které jsem našel mi problém vyřešit nepomohly:
http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... ottle.html
http://cardealerforums.com/alt-autos-su ... ation.html
http://www.ultimatesubaru.org/forum/top ... -try-next/
Abych doplnil, nezáleží, jestli je motor zahřátý nebo studený. Jestli je venku teplo/zima/deštivo/whatever, jestli je zapnutá klima, také jsem nezpozoroval, že by nějak skákaly otáčky motoru. Jel jsem také v jiném Foresteru (taky sg, stejná motorizace, zkrátka to samé) a tam jsem tento problém nezpozoroval.
Uvítám jakoukoli radu, zatím to vypadá, že to budu muset přenechat odborníkům v nějakém servisu…