Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7814
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Předpokládám, že poznáš cukání způsobené chodem motoru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
TPS jsem už také řešil, hodnotu nastavil a stejné viz:RadekN píše:
Podle toho, co píšeš v prvním příspěvku, jako bys přesně popisoval můj poslední problém s cukáním, který vyřešila kalibrace TPS senzoru. Přesně jak píšeš, když jsem lehce sešlápl plyn, udělalo to lehké cuk cuk cuk a pak už dobrý. Když jsem plyn pustil, zase cuk cuk cuk a dobrý. Patrné to bylo zejména v kolonách atd.
Když jsem změřil napětí na TPS senzoru, dával pouze 0.36V (místo 0.5 udávaných v manuálu). Před kalibrací mi volnoběžné otáčky během jízdy a při vyřazení klesly jako když jsem stál, tedy na nějakých 600-650rpm. Teď po nastavení na 0.5V se …
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 15#p248430
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7814
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Projel jsem historii tohoto vlákna a stále nevidím opověď na nastavení vůle ventilů?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Odpověď není, to se na autě nedělalo. Považoval jsem to za tip, než nějakou jistotu (obecně problém diagnostiky na dálku). A sám bych si na to netroufl a když jsem to probíral s kámošem, který mi už leccos za mé asistence opravil, tak tomu se to nezdálo. Kdyby bylo jisté, že je to tím, tak bych ho na to asi ukecal, ale takhle asi leda do servisu. Každopádně to to okecávám, hlavní informace je hned v první větě.mnov píše:Projel jsem historii tohoto vlákna a stále nevidím opověď na nastavení vůle ventilů?
Jinak kdyby ses cítil nadmíru ochotný (nebo kdokoli jiný z Prahy a blízkého okolí), tak já velice rád dovezu auto na projetí/diagnostiku.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7814
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Já jsem ochoten se sejít a okouknout to. Ale zrovna jsi si vybral špatnou dobu, protože příštích čtrnáct dní jsem na školení CISCO.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Tak já se za 14 dní ozvu.mnov píše:Já jsem ochoten se sejít a okouknout to. Ale zrovna jsi si vybral špatnou dobu, protože příštích čtrnáct dní jsem na školení CISCO.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Nezlobte se na mne, ale po tom co to Loga uz po několikátý opakuje už je mi jasný, že se nejedná o problém na motoru(že by vynechával). Kde že to bylo? V AWD?....Já je teda nemusím, ale tohle jim schvaluju. Jak na Leone, tak na Impezei na liberu mám určitý vůle na diferencialech a poloosach a když prostě v koloně nejsem na pedál plynu opatrnější, tak mi taky plus mínus dvakrát cukne jak při akceleraci, tak při sundání nohy z plynu, když jsem hodně citlivej tak to nedělá, nebo ve vyšších rychlostech, tam už vůle znát nejsou, jak se to točí rychleji... Beru to jako vlastnost a holt jsem na pedál opatrnější, přece jen to není traktor. M
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Je to v podstatě přechod do záběru, když motor zacne přenaset pres mrkev sílu, tak díky vulim to není úplně stejnoměrný, má to urcitejch mrtvej bod, kde se ozubený kola nedotýkají, tak i v poloosach nějaký vůle jsou a je pravda, že když se to sečte, tak to nějakej ten milimetr dělá a ten je pak na záběru, nebo ubírání znát. Podlene je to tím. Schválně si to zkuste....Jak jsem psal vejs, dělaj mi to všechny Subaru. (Holt je to už do určitý míry opotřebovaný, jako nový už to nikdy nebude, furt se bavíme o autě z roku 02:) )
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48967
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Taky záleží na citlivosti každého soudruha. Co jednomu přijde jako zanedbatelné opotřebení pohonného řetězce, druhému přijde jako děsný cukání.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Tome Réza má 130tisic a Leone má 77tisic najeto. Nemyslím, že to bude hrozně opotřebovaný, ale vůle tam bejt musejí. To by pak bylo jak v Rusku, kde udělali ten stoj tak přesně, bez vůlí, že se netočil...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48967
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
No tak to ale nemohou být žádné vůle, respektive stav, kdy by se dalo o nějakých vůlích hovořit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
I nový převodovky a poloosy musejí mít určitou vůli
Co jsem rozebíral Leona tam na hlavních kolech direraku tipuju podle ruky (převodovku jsem nerozebíral, nebyl důvod) ani ne jednu desetinu. A bezne, kdyz skládám převodovku a naměří se vůle merkama, tak oni jsou vymezovací podložky jen v urcitejch rozměrech. A když ti to vychází na pět setin do mínusu a dělá se vymezovacka jen desetinova, tak tam holt musíš nechat pět setin vůli, protože když tam tu podložku dáš tam na sobě ty ozubení budou pět setin do plusu( přesah) ,takže zaprvé se ozubení vyjede(drážka od dotykovyho bodu ozubení) a zadruhé to půjde ztuha a co hůř, bude to hodně hvizdat....
Co jsem rozebíral Leona tam na hlavních kolech direraku tipuju podle ruky (převodovku jsem nerozebíral, nebyl důvod) ani ne jednu desetinu. A bezne, kdyz skládám převodovku a naměří se vůle merkama, tak oni jsou vymezovací podložky jen v urcitejch rozměrech. A když ti to vychází na pět setin do mínusu a dělá se vymezovacka jen desetinova, tak tam holt musíš nechat pět setin vůli, protože když tam tu podložku dáš tam na sobě ty ozubení budou pět setin do plusu( přesah) ,takže zaprvé se ozubení vyjede(drážka od dotykovyho bodu ozubení) a zadruhé to půjde ztuha a co hůř, bude to hodně hvizdat....
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
A právě to co píšeš, že se nedá o vulich hovořit to beru jako vlastnost čtyřkolky a holt musím bejt co nejcitlivější;D
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48967
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Jasný, taky to beru jako vlastnost. Když vlezu pod auto, vezmu za kardan, je tam vůle. Diferák vůle, poloosy, vůle. Ale ve skutečnosti je to v pořádku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Zase se přidám. Mně forester taky cukal (cuká). Přesně ty přechodový stavy, rovnoměrná jízda s lehkou nohou + puštění/přidání plynu. Taky jsem už vyměnil a vyzkoušel kde co. Kabely několikerý, lambda nová, svíčky nový.... Prostě to vypadá jakoby se "moc rychle" zavřela klapka a nešlo tam palivo (benzín i plyn). Vteřinu. Taky jsem si všiml, že když to zrovna dělá, tak rychleji padají otáčky. Když to jede "hladce", tak se otáčky drží a padají zvolna. Jinak volnoběh je OK. Změna hladce/cukavě proběhne s vypnutím a nastartováním motoru.
Taky už jsem si to interně uzavřel tak, že je to vlastnost, ale poslední dobou, aniž bych s tím cokoli zásadního dělal to přestává dělat a vidím, že to auto umí jet úplně hladce. Tak mi, kurňa, vysvětlete, čím to je Kdyby to bylo mechanický, tak to snad dělá furt, ne?
Už jsem to tu někde psal - jel jsem kurevsky starým meganem a ten jel naprosto hladce
Taky už jsem si to interně uzavřel tak, že je to vlastnost, ale poslední dobou, aniž bych s tím cokoli zásadního dělal to přestává dělat a vidím, že to auto umí jet úplně hladce. Tak mi, kurňa, vysvětlete, čím to je Kdyby to bylo mechanický, tak to snad dělá furt, ne?
Už jsem to tu někde psal - jel jsem kurevsky starým meganem a ten jel naprosto hladce
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98