Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
- alf3003
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 685
- Registrován: čtv srp 18, 2011 6:15 pm
- Jméno a příjmení: Bruno Bobčák
- Bydliště: Troppau
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
V Emilovi nikdy plyňák nebyl a když to tady čtu, budu dělat, že mi to nevadí. Nehodlám metodou pokus/omyl měnit půl auta, abych ve finále došel do výchozího stavu.
Forester 2.5XT AT 2008
ex Forester 2,0X 2007
ex Impreza 2,0R sport kombi 2007
ex Outback 3,0R 2007
ex Forester 2,0 GL 1999
ex Forester 2,0 GL 1998
ex Outback 2,5 2007
ex Forester 2,0X 2005
ex Outback 3,0 H6 2000
ex Outback 2,5 2003
ex Forester 2,0X 2007
ex Impreza 2,0R sport kombi 2007
ex Outback 3,0R 2007
ex Forester 2,0 GL 1999
ex Forester 2,0 GL 1998
ex Outback 2,5 2007
ex Forester 2,0X 2005
ex Outback 3,0 H6 2000
ex Outback 2,5 2003
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
alf3003, dethroned: Zajímavé, ale myslím, že můj problém je trošku něco jiného.
Neměl jsem teď moc čas a hlavně jsem byl na dovolené, takže jsem se tu nevyskytoval. S novou lambdou je to pořád stejné. Ještě jsem zkoušel natankovat „lepší“ benzín, jak mi radil jeden kámoš. Že prý jednou za čas není od věci projet jednu dvě nádrže s něčím lepším. Mám o tom svoje pochybnosti, ale je to celkem laciný test. Obvykle tankuju u Makra tam mají jen 95 drive (cokoli to má znamenat) rozdíl žádný, pak jsem natankoval u Benziny jejich Verva 100 a to mně přišlo spíš horší než lepší (co se cukání týče), ale nic výrazného, takže dejme tomu stejné.
Neměl jsem teď moc čas a hlavně jsem byl na dovolené, takže jsem se tu nevyskytoval. S novou lambdou je to pořád stejné. Ještě jsem zkoušel natankovat „lepší“ benzín, jak mi radil jeden kámoš. Že prý jednou za čas není od věci projet jednu dvě nádrže s něčím lepším. Mám o tom svoje pochybnosti, ale je to celkem laciný test. Obvykle tankuju u Makra tam mají jen 95 drive (cokoli to má znamenat) rozdíl žádný, pak jsem natankoval u Benziny jejich Verva 100 a to mně přišlo spíš horší než lepší (co se cukání týče), ale nic výrazného, takže dejme tomu stejné.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Do benzínu je dobré občas přidat nějaké aditivum, třeba od MO. Aspoň by to mohlo pročistit palivovou soustavu. Ale myslím, že kdyby to bylo benzínem, tak by to cukalo spíš v tahu a ne v přechodových stavech.
Co to TPS? to jsi úplně zavrhl? Když jsi tehdá do toho hrábnul, tak jsi říkal, že se to zlepšilo.
Co to TPS? to jsi úplně zavrhl? Když jsi tehdá do toho hrábnul, tak jsi říkal, že se to zlepšilo.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
yeti:
No já jsem ten TPS seřizoval, páč jsem měl v klidovém stavu 0,40V. Potom co jsem to seřídil na 0,48V to pomohlo, protože auto bylo pořád pod plynem, jakmile jsem smazal hodnoty z řídící jednotky, takže 0,48V už nebylo pod plynem, tak se vše vrátilo do původního stavu…
Každopádně TPS jsem zkoušel prošlapovat a zdá se to Ok. Je samozřejmě možné, že v některých situacích to problémy dělá, ale vzhledem k ceně to takhle na blind zkoušet měnit nehodlám.
No já jsem ten TPS seřizoval, páč jsem měl v klidovém stavu 0,40V. Potom co jsem to seřídil na 0,48V to pomohlo, protože auto bylo pořád pod plynem, jakmile jsem smazal hodnoty z řídící jednotky, takže 0,48V už nebylo pod plynem, tak se vše vrátilo do původního stavu…
Každopádně TPS jsem zkoušel prošlapovat a zdá se to Ok. Je samozřejmě možné, že v některých situacích to problémy dělá, ale vzhledem k ceně to takhle na blind zkoušet měnit nehodlám.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Udělal jsem ještě jedno logování hodnot s vyměněnou lambdou. Už jsem to zkoušel včera, ale bohužel se mi do logu z nějakého důvodu nic nezapsalo. Vyhodil jsem podle mě nepotřebné věci. Např. že se vyhřívá lambda to vím, že funguje ok… atmosférický tlak je také stejný a manifold pressure mi stačí jedna hodnota, nepotřebuju logovat všechny tři, které logovat jdou…
Vytvořil jsem celkem 4 logy:
„studeno“ – po nastartování celkem běžná jízda než se ohřál motor
„cukani1“ – krátký interval jízdy, kdy jsem s autem schválně „pocukával“.
„cukani2“ – viz předchozí
„cestaZ5“ – Cesta z5 s ohřátým motorem.
Cuká mi to vlastně nejvíce, když pustím plyn. Když přidám plyn, tak to obvykle není zdaleka tak výrazné. V „cukacích“ logách je i několikrát vidět, že po odebrání plynu se otáčky motoru párkrát sníží a záhy zvednou (v rozsahu cca 100 otáček). Dneska mě z nějakého důvodu napadla ještě jedna věc a totiž, jestli to není náhodou nějaký mechanický problém (laicky řečeno) mezi motorem a koly. Jestli tam prostě náhodou nemám někde nějakou blbou vůli či co, která to celá způsobuje. Každopádně je to jen nápad – nevím.
Vytvořil jsem celkem 4 logy:
„studeno“ – po nastartování celkem běžná jízda než se ohřál motor
„cukani1“ – krátký interval jízdy, kdy jsem s autem schválně „pocukával“.
„cukani2“ – viz předchozí
„cestaZ5“ – Cesta z5 s ohřátým motorem.
Cuká mi to vlastně nejvíce, když pustím plyn. Když přidám plyn, tak to obvykle není zdaleka tak výrazné. V „cukacích“ logách je i několikrát vidět, že po odebrání plynu se otáčky motoru párkrát sníží a záhy zvednou (v rozsahu cca 100 otáček). Dneska mě z nějakého důvodu napadla ještě jedna věc a totiž, jestli to není náhodou nějaký mechanický problém (laicky řečeno) mezi motorem a koly. Jestli tam prostě náhodou nemám někde nějakou blbou vůli či co, která to celá způsobuje. Každopádně je to jen nápad – nevím.
- Přílohy
-
- romraiderlog_20160829_studeno.csv
- (416.94 KiB) Staženo 64 x
-
- romraiderlog_20160829_cukani1.csv
- (26.13 KiB) Staženo 78 x
-
- romraiderlog_20160829_cukani2.csv
- (30.66 KiB) Staženo 63 x
-
- romraiderlog_20160829_cestaZ5.csv
- (381.04 KiB) Staženo 72 x
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Co tak zběžně koukám na log, tak lambda je už živější.
Nevyhazuj z logu hodnoty, ale dej to do tabulky na google jako to dávám já. To se pak dá rovnou porovnávat.
Mimochodem co se pamatuji, tak i na stránkách RomRaideru doporučují logy dávat do tabulek v google.
Nevyhazuj z logu hodnoty, ale dej to do tabulky na google jako to dávám já. To se pak dá rovnou porovnávat.
Mimochodem co se pamatuji, tak i na stránkách RomRaideru doporučují logy dávat do tabulek v google.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Pokud mi ty hodnoty nic navíc neřeknou je nejspíš lepší je tam nemít. Čím méně hodnot tím menší časový interval mezi dvěma měřeními. Je to napsáno např. tady: http://www.romraider.com/Documentation/ ... rFAQ#toc64.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Tak jaké máš nyní hodnoty proudu vyhřívání přední lambdy? Na staré jsi tam měl dost málo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Pohybuje se to 5,8 - 6,3A.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Před výměnou lambdy tam bylo 1,8 A. To nechápu, že ECU nehlásila chybu vyhřívání.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Problém mám pořád stejný, jsem si na to asi tak nějak zvykl, ale poslední dobou mě to zase nějak začalo vadit (a tím se zvětšuje motivace s tím něco dělat). Další způsob jak se to dá vyvolat je prostě najednou šlápnout na plyn do nějaké úrovně (pokud by člověk přidával plyn postupně, tak je pravděpodobnost menší), to většinou zacuká a pak když ho člověk najednou pustí.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Kontroloval jsi vůle ventilů a zda jsou správně nastaveny rozvody?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Správně nastaveny rozvody? Tím myslíš, že by řemen mohl být přeskočený? Každopádně rozvody jsou nedávno komplet měněné a beze změny.mnov píše:Kontroloval jsi vůle ventilů a zda jsou správně nastaveny rozvody?
Vůle ventilů zkontrolovaná není, jak moc si myslíš, že je pravděpodobné, že je to tím?
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Rozvody myslím špatně sesazený, protože už se to zde vyskytlo. Pokud budou vůle ventilů hodně rozhozený, tak to pak je taky problém. Prostě začít kontrolou mechaniky motoru a nevěřit, že někdo dělal rozvody správně.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Mě todle dělalo vymačkaný uložení převodovky.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series