Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Já si nemyslím, že je nutno tu drážku opravovat. Tím nastavením to dostal zase do požadované tolerance a je to vyřešeno.
Ono je celkem jedno, jaké napětí v té nulové pozici je, protože tím se nic nenastavuje. Jen je dobré to mít v doporučené toleranci, aby to pak nezačalo dávat chybu TPS.
Ono je celkem jedno, jaké napětí v té nulové pozici je, protože tím se nic nenastavuje. Jen je dobré to mít v doporučené toleranci, aby to pak nezačalo dávat chybu TPS.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
To nemáš úplně pravdu, protože podle toho napětí ví ECU kde škrtící klapka je. Si to nastav jinak a pak poreferuj jak se ti s tim jezdí;D ta díra v plynu a náhlý škubnutí a záběr motoru ti bude dělat dobře a motoru taky:D
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Jasně že podle napětí na TPS to pozná polohu klapky. Od toho tam ten snímač je. Ale bavíme se tu o kalibraci zavřené polohy škrtící klapky. Tam je dáno výrobcem určité rozmezí napětí, které předpokládá jako klidovou polohu. A je úplně jedno zda si tam nastavím např. 0,4V nebo 0,5V. Stále se pohybuji v rozmezí daném výrobcem a jen musím provést kalibraci, aby ECU zaregistrovala, jaké napětí má jako výchozí polohu klapky.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
když brzdíš motorem a neslapes na plyn, tak je to taky klidová poloha, já už ti neřeknu přesně kolik jsem tam naměřil nepamatuju si to, ale při brzdění motorem když jsem potom chtěl akcelerovat tak plyn. pedál nereagoval přesně, prostě byla díra v plynu, ano má to určitou toleranci ale správný nastavení je 0,5V jinak to dělá brigule. Tecka
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Ono u těch starších motorů byl s kalibraci dost problém. Někde to nešlo kalibrovat vůbec a opravdu to bralo tupě hodnotu napětí a nebo se musela provádět procedura se zapínáním zapalování. Tak možná proto to máš takto nastavené.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Kalibraci jsem dělal při zapnutým motoru s měření přímo na sensoru. Nastavil jsem ho na 0,5 V a pak doladil jen chod otáček na vvolnobeznym ventilu. Ano nemám ani obd....Pouze vyblikavacku. Jak to myslíš? To..."Takto to máš nastavené?"
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Tím myslím, že na tom diskutovaném motoru se nic nastavovat nedá a Ty máš nastaveno, že by to mělo jít.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Vše se dá nastavit. Slovo nejde neznám;D už to tady teda nebudu plevelit těma svejma starejma hujdama.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Staré zkušenosti se hodí a vážím si jich. Na druhou stranu je nutno přiznat, že u tohoto motoru žádné nastavování od ucha nejde.
Naposledy upravil(a) mnov dne sob zář 22, 2018 11:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Já tedy řešil více problému naráz ... Cukání při akceleraci vyřešily nové kabely ke svíčkám, cukání při brzdění motorem vyřešilo vyčištění klapky a IACV ventilu. Pak už mi jen vadilo, když jsem brzdil motorem a lehce šlápl na plyn a nebo naopak. Nebylo to zkrátka plynulé, ale udělalo to takové lehké cuk cuk cuk. A to se zdá vyřešilo posunutí TPS senzoru na 0,5V a resetování ECU. Takže ještě jednou díky mnove, jinak bych furt jezdil na 0,36V s cuk cuk cuk .
A vydřenou drážku na TPS senzoru řešit nebudu. To bych pak mohl řešit ne úplně hezký klobouček na IACV ventilu, chybějících cca 0,5mm materiálu na tyčce EGR ventilu atd atd.
A vydřenou drážku na TPS senzoru řešit nebudu. To bych pak mohl řešit ne úplně hezký klobouček na IACV ventilu, chybějících cca 0,5mm materiálu na tyčce EGR ventilu atd atd.
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Tak můj problém stále přetrvává (viz první příspěvek ve vlákně). Jak vidno moc aktivně to neřeším. Nicméně byl jsem s autem v AWD a když už jsem tam byl, tak jsem jim popsal problém, ať zjistí čím to je. Verdikt zní, že je vůle v kardanu (v kříži) a ve všech poloosách. Zkrátka jak jsem to laicky pochopil, vůle někde mezi motorem a kolama. Že se ty vůle posčítaj a pak to občas v těch přechodech může trochu cukat. Pořád mi to příjde divné, ale čím jiným by to mělo být nevím. Oprava samozřejmě celkem nerentabilní, takže se s tím asi budu muset smířit, z čehož jsem trochu rozpačitý.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
V kříži kardanu jsou jehlová ložiska a pokud to bude mít vůli, tak to mlátí při záběru. To je naprostý nesmysl. Servis neví co s tím a vymýšlý si hovadiny.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
No ale teoreticky ještě může být vůle ve středovém uložení kardanu. Nicméně bych to viděl podobně jako Mnov, že se jim to úplně nechce řešit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Nechci úplně omlouvat servis, ale zase bych na ně v tomto případě nerad kydal hnůj, protože je možné, že jsem to co mi řekli částečně dezinterpretoval, protože vše co vím o kardanu je, že tam asi něco takového je. Co se toho kříže týče, tak to jsem vůbec netušil, že se tam něco takového nachází. Jasně možná jsem se měl doptat podrobněji, ale myslím, že bych si jen připadal hloupěji a moudřejší bych nebyl.mnov píše:V kříži kardanu jsou jehlová ložiska a pokud to bude mít vůli, tak to mlátí při záběru. To je naprostý nesmysl. Servis neví co s tím a vymýšlý si hovadiny.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Podle toho, co píšeš v prvním příspěvku, jako bys přesně popisoval můj poslední problém s cukáním, který vyřešila kalibrace TPS senzoru. Přesně jak píšeš, když jsem lehce sešlápl plyn, udělalo to lehké cuk cuk cuk a pak už dobrý. Když jsem plyn pustil, zase cuk cuk cuk a dobrý. Patrné to bylo zejména v kolonách atd.Loga píše:
Jsem bez plynu a jemně sešlápnu plyn (nechci akcelerovat nebo jen minimálně spíše abych udržel konstantní rychlost). Auto sebou jednou dvakrát lehce pocukne, dále jede normálně.
Mám jemně sešláplý plyn a udržuju konstantní rychlost a najednou plyn pustím. Auto také tak jednou dvakrát pocukne.
Snažím se držet konstantní rychlost, ale jsem nějak na rozhraní žádný plyn/lehoučký plyn. Auto sem tam pocukne, v zásadě kombinace předchozích dvou případů.
Když jsem změřil napětí na TPS senzoru, dával pouze 0.36V (místo 0.5 udávaných v manuálu). Před kalibrací mi volnoběžné otáčky během jízdy a při vyřazení klesly jako když jsem stál, tedy na nějakých 600-650rpm. Teď po nastavení na 0.5V se ustálí na nějakých 800-900rpm a na původních 650 klesnou až po úplném zastavení. Za jízdy nikdy. A cukání je pryč. Pokud máš kabel a software (FreeSSM), tak zjistit hodnotu na TPS senzoru je snadné. A nastavení v podstatě taky (2 šroubky).
A pokud bys měl skutečně málo Voltů na senzoru a nastavoval to, vyresetuj pak ECU odpojením baterky přes noc, jak mi poradil mnov.