Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 11, 2016 10:51 pm
Příspěvky: 75
Bydliště: Praha
Ahoj,

Můj Forester (Subaru Forester SG, 2.0 16V 92kW, 12/2002) trpí menším neduhem a to občasným cukáním. To se projevuje především za situace, kdy si to líně šinu po rovince ve městě a snažím se udržovat konstantní rychlost tzn. 50-60km/h na trojku/čtyřku kolem těch 2000 ot. Stává se to v zásadě v těchto případech:

  1. Jsem bez plynu a jemně sešlápnu plyn (nechci akcelerovat nebo jen minimálně spíše abych udržel konstantní rychlost). Auto sebou jednou dvakrát lehce pocukne, dále jede normálně.
  2. Mám jemně sešláplý plyn a udržuju konstantní rychlost a najednou plyn pustím. Auto také tak jednou dvakrát pocukne.
  3. Snažím se držet konstantní rychlost, ale jsem nějak na rozhraní žádný plyn/lehoučký plyn. Auto sem tam pocukne, v zásadě kombinace předchozích dvou případů.

Pokud s autem jedu svižněji a na plyn šlapu víc (mimo město/dálnice), tak vše jede jak má a podobný problém jsem nezpozoroval. Popřípadě když třeba zrychluji na těch 50km/h ze semaforu, tak taky Ok (maximálně až při těch padesáti viz výše případ 2). I pokud mám plyn až na podlaze, tak auto zrychluje a žádné pocukávání nenastává.

Vůbec netuším, čím by to mohlo být. Zkusil jsem následující:

  • Vyčistit/zkontrolovat škrtící klapku: Špinavá jen trochu, nezdálo se, že by to mělo mít vliv na funkčnost. Každopádně vyčištěna (ven z motoru nebyla, ale nezdálo se, že by to bylo potřeba), zkontrolováno, že jde Ok. Zkontrolováno také, že při sešlápnutí plynu se vše hýbe jak má, bez nějakých vůlí apod.
  • Vyčistit/zkontrolovat odvětrání klikové skříně: Stejné jako klapka, trochu špinavé, ale nevypadalo, že by mělo vliv na funkčnost, každopádně vyčištěno.
  • Regulace volnoběhu: Zase stejné jako klapka. Plus kdyby byl problém tady, tak si myslím, že by auto dělalo neplechu i v jiných situacích a že bych to poznal.
  • Svíčky jsou Ok.
  • Odpojit přední lambdu: Někde jsem se dočetl, že podobnou neplechu může dělat načatá lambda. Zkusil jsem jí tedy odpojit a pak to projet (s teplým motorem). Nezpozoroval jsem žádné změny chování.
  • Zběžná kontrola kabeláže: Zdá se být Ok.
  • Další věci, které jsem zapomněl napsat…


Nápady:

  • Senzor polohy škrtící klapky: Může být problém v tom, že senzor v určité poloze (když je klapka skoro zavřená/zavřená) prostě divně snímá polohu? Ukázala by to diagnostika?
  • Rozvodový řemen: Měl by být vyměněn 7 let z5 před necelými 80 000km. Někde jsem se dočetl, že podobné projevy můžou nastat, pokud je přeskočený o jeden zub. S tímhle vůbec netuším. Mohlo by to mít takové projevy? I když se auto jinak chová Ok?


Jediné alespoň trochu relevantní informace, které jsem našel mi problém vyřešit nepomohly:

http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... ottle.html
http://cardealerforums.com/alt-autos-su ... ation.html
http://www.ultimatesubaru.org/forum/top ... -try-next/

Abych doplnil, nezáleží, jestli je motor zahřátý nebo studený. Jestli je venku teplo/zima/deštivo/whatever, jestli je zapnutá klima, také jsem nezpozoroval, že by nějak skákaly otáčky motoru. Jel jsem také v jiném Foresteru (taky sg, stejná motorizace, zkrátka to samé) a tam jsem tento problém nezpozoroval.

Uvítám jakoukoli radu, zatím to vypadá, že to budu muset přenechat odborníkům v nějakém servisu…

_________________
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002


sob črc 09, 2016 11:26 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1058
Na pedálu plynu je čidlo plyn/neplyn, můžeš se v diagnostice podívat, jestli funguje. Automat nebo mauál?

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


ned črc 10, 2016 9:57 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 11, 2016 10:51 pm
Příspěvky: 75
Bydliště: Praha
Manuál, o čidlu na plynu jsem nevěděl. Zkusím prověřit - dík za tip.

_________________
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002


ned črc 10, 2016 11:53 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1058
Pokud se nepletu, tak je to v FreeSSM Leerlaufschalter čili Idle Switch. Ale jak to popisuješ, tak si nejsem jistý, jestli je to opravitelná závada, nebo spíš vlastnost...

Offtopic EDIT: A koukám, že jsem právě dosáhl počtu příspěvků, co je potřeba pro hodnost "zkušený uživatel"...Subaru mám půl roku, tak tomu nevěř.

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


ned črc 10, 2016 11:58 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pon úno 08, 2010 7:30 pm
Příspěvky: 21
Kabely ke svíčkám,zkus vyměnit,u mýho auta dělaj kabely přesně to,co píšeš..Nedovedu pochopit proč,tak to beru jako vlastnost..


ned črc 10, 2016 3:27 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 1836
Mám ty samý příznaky. Kabely jsem měnil několikrát (různej výrobce vč. NGK), svíčky taky. Plus čištění klapky + všechny ty věci co jsi dělal ty. Navíc přetěsnění vstřikovačů. Výsledek 0.
Ještě se chystám přetěsnit klapku a sání...
Podle mně to ale dělá to čidlo polohy klapky. Ale nový stojí okolo 5tis, a to už opravdu nehodlám investovat. Koupil jsem ekvivalent z číny, ale má drobný konstrukční nedostatek, takže jsem to zatím nemohl vyzkoušet. Ale 99% je to ono.
Nejvíc mě se*e, že to neškubne úplně vždycky. Prostě jsou období, kdy to jede úplně hladce a z toho to škube a škube. Jel jsem tuhle přibližně stejně starým renoltem a ten byl v těch přechodových stavech úplně sametovej. Až mně to štvalo... :baseball:
Tak držím palce a dej vědět jak bojuješ :o)

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


ned črc 10, 2016 7:04 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Příspěvky: 815
Bydliště: Okolo Vsetína
Mně se Forejs v přechodových stavech chodá podobně, taky mě to trochu prudí. Zkoušel jsem kdysi čistit klapku a IACV, ale nepomohlo. Kabely ke svíčkám jsem neměnil.

outback píše:
Na pedálu plynu je čidlo plyn/neplyn, můžeš se v diagnostice podívat, jestli funguje. Automat nebo mauál?


To čidlo není dvoustavové, ale spojité, bude tam asi něco jako potenciometr (proměnný odpor v závislosti na natočení klapky). Neznám jeho konstrukci, ale dovedu si představit nějakou špínu kolem jezdce něbo vychozenou dráhu...

_________________
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen


pon črc 11, 2016 2:12 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv zář 08, 2011 1:19 pm
Příspěvky: 1176
Me to same cukani dela na 2,5 AT z 2002, ale pouze kdyz jedu na Lpg. Na benzin to necuka. Nejvice je to citit pri udrzovani rychlosti v obci na rovine: polechtam plyn, pustim plyn, atd. Jeste nikdo z okolnich servisu neprisel na pricinu.

_________________
Legacy GT 2010 sedan 5AT
Outback 2004 BP/BL 2,5 4AT uloženka NA PRODEJ
Outback 2016 2,0D CVT
Legacy V kombi cvt MY2011 2,5i
Legacy III BE 2,5AT sedan MY2003 LPG ex
Outback 2015 2,5 CVT ex
Legacy 2007 2,0R AT LPG Vialle ex
Legacy 2006 2,0R MT ex


pon črc 11, 2016 3:17 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 1836
suubaru: jak píše MaSlo - TPS je potenciometr, kterýmu se časem vychodí dráhy a při určitým natočení klapky nedává správnou hodnotu. Tím pádem si ŘJ myslí, že je klapka jinak natočená než ve skutečnosti je a nedopočítává přesně. Něco jako když ti čidlo teploty ukazuje furt 20st...
Blbý je, že ty čidla jsou dost drahý, blbě se shánějí a po výměně se musí kalibrovat buď diagnostikou, nebo multimetrem. Já mám ještě starý čidlo, který se prý kalibrovat nemusí, ale zato je pekelně drahý. A navíc, co kdyby to bylo něčím jiným.... :839:
TPS se dá změřit multimetrem, na netu jsou návody.

P.S. ty dráhy jsou vychozený nejvíc v poloze, která odpovídá 2-3tis (protože se tak jezdí nejčastěji "na pohodu").

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


pon črc 11, 2016 3:35 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 11, 2016 10:51 pm
Příspěvky: 75
Bydliště: Praha
outback píše:
Na pedálu plynu je čidlo plyn/neplyn, můžeš se v diagnostice podívat, jestli funguje. Automat nebo mauál?

Čidlo na plynu je pro mě teda poněkud matoucí (nejdřív jsem netušil, co myslíš, proto jsem napsal, že jsem o tom nevěděl). Každopádně idle switch neboli Idle Air Control Valve (=Regulační ventil volnoběžných otáček) jsem přesvědčen, že mi funguje a regulací volnoběhu jsem myslel právě toto. Píšu to tak obšírně, abych měl jistotu, že si rozumíme, protože já teda - co se podobného názvosloví týče - nejsem moc kovaný a občas se na mě musí polopatě.

plisek píše:
Kabely ke svíčkám,zkus vyměnit,u mýho auta dělaj kabely přesně to,co píšeš..Nedovedu pochopit proč,tak to beru jako vlastnost..

Pokud to jsou kabely ke svíčkám, tak musím říct, že to také nechápu… A musím říct, že se mi je měnit jenom z důvodu „co kdyby“ moc nechce…

Dneska jsem konečně k autu připojit FreeSSM diagnostiku (viz přiložené obrázky) a zkoušel se dívat, jaké jsou hodnoty v závislosti na sešlápnutí plynu. Vše jsem zkoušel zaparkovaný v nulové rychlosti s téměř a ke konci snad už plně ohřátým motorem. Vyzkoušel bych to za jízdy, ale to se raději než do notebooku koukám na silnici. 

Moje poznatky jsou následující:
  1. Při nesešlápnutém plynu mám napětí na senzoru škrtící klapky jen 0,40V, přičemž pokud se nepletu by mělo být 0,45 – 0,55V. Nicméně se zdá, že jednotka s tím nemá problém, protože i když jsem sešlápl plyn jen minimálně na 0,42V, tak se všechny ostatní hodnoty posunuly, tak jak bych předpokládal.
  2. Idle Switch funguje bez problému i při minimálním sešlápnutí se hned přepne do off. Tady problém nevidím
  3. Při plně sešlápnutém plynu jsou hodnoty kupodivu na 100% otevření klapky a senzor dává něco přes 4V (4,16V)
  4. Když stojím, tak cukání „nezreprodukuju“ v tom smyslu, že se zdá, že i když sešlápnu/pustím plyn stejně jako za škubací situace, tak se hodnoty zdají být správné a nijak nepřeskakují (jak bych si při tom škubání představoval).


Takže závěr je, že v tomhle „testu“ se auto chovalo korektně (podle mé interpretace hodnot) až to ani na ten senzor škrtící klapky nevypadá, nicméně vyloučit to 100% nemohu. Jsem vlastně na začátku, pořád prostě nevím.


Kdyby mě náhodou napadlo si ten senzor polohy škrtící klapky seřídit na těch 0,50V, tak předpokládám, že můžu použít tuhle diagnostiku (FreeSSM), nechat zapnutý klíček (samozřejmě při vypnutém motoru) a štelovat dokud nebude dosažená správná hodnota? Čímž pádem multimetr nepotřebuju. Řekl bych, že takhle bych měl mít nejlepší hodnotu – prostě tu co má řídící jednotka.


Přílohy:
diag20160713_ssm-01.jpg
diag20160713_ssm-01.jpg [ 114.19 KiB | Zobrazeno 2116 krát ]
diag20160713_ssm-02.jpg
diag20160713_ssm-02.jpg [ 114.37 KiB | Zobrazeno 2116 krát ]

_________________
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
stř črc 13, 2016 8:05 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 11, 2016 10:51 pm
Příspěvky: 75
Bydliště: Praha
Ještě mě napadla jedna možnost. Zkusím si rozchodit RomRaider, ten by dle všeho měl být schopný hodnoty logovat. Uvidíme, jestli se při tom cukání bude něco jevit divně. Nejpozději o víkendu bych na to zas chviličku najít mohl.

_________________
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002


stř črc 13, 2016 8:18 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1755
Bydliště: Brno/Polička
jo, zkus si nalogovat jízdu, umí to kdejakej program, já používám scanmaster...takhle to vypadá ok. jak víš, že min throttle valve má být 0,5V?
napadá mě ještě EGR...? může zkreslovat lambdu, ale nevím jakou disfunkcí by měl trpět - spíš by musel propouštět, než být ucpaný. ale tady u těch motorů bývá bez potíží.

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


stř črc 13, 2016 8:53 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7554
Bydliště: Nové Hrady
A co cidlo zarazeny rychlosti - neutralu?

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


stř črc 13, 2016 8:59 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4014
Bydliště: Praha
Loga píše:
Ještě mě napadla jedna možnost. Zkusím si rozchodit RomRaider, ten by dle všeho měl být schopný hodnoty logovat. Uvidíme, jestli se při tom cukání bude něco jevit divně. Nejpozději o víkendu bych na to zas chviličku najít mohl.

To je nápad. :826: Pár logů z RomRaideru už tu dokonce je vystaveno . :-)

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


stř črc 13, 2016 9:05 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 11, 2016 10:51 pm
Příspěvky: 75
Bydliště: Praha
dethroned píše:
jo, zkus si nalogovat jízdu, umí to kdejakej program, já používám scanmaster...takhle to vypadá ok. jak víš, že min throttle valve má být 0,5V?
napadá mě ještě EGR...? může zkreslovat lambdu, ale nevím jakou disfunkcí by měl trpět - spíš by musel propouštět, než být ucpaný. ale tady u těch motorů bývá bez potíží.


Ano vím, viz můj příspěvek. Asi bych měl psát kratší. Kdo to má celé číst... ::-DDD: :4690: ::-DDD:

_________________
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002


stř črc 13, 2016 9:26 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: