VDC (ESP) u subaru ano či ne

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

VDC (ESP) u subaru ano či ne

Příspěvek od romik »

ozawasan píše: Duster je volba druhého auta pro nadšené softofrouďáky nebo první volba těch, kde je strop třeba 350kilo.....
Já osobně bych ani za tyto peníze nové auto bez ESP už nekoupil a už vůbec bych s ním nevyjel na dálnici, když jsem viděl problémy při losím testu. Sice to byla dvoukolka 4x2, ale i tak je to nebezpečné. Počkal bych, až tam bude sériově ESP.
Narazil jsem na toto fórum a doporučuji přečíst: http://www.autoklubdacia.cz/forum/viewforum.php?f=17
Možná, že prvotní nadšení opadne, když si představím, že si kupuji auto "dodělej si sám". To je pak opravdu určeno pouze pro specifickou klientelu, která má čas to řešit.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od tango »

Když jsem včera jel domů, tak u Babylonu ženská s Roomstrem dostala hodiny a omlátila to o svodidla :850: ESP je pro lidi, co nestihnou reagovat na danou situaci, dle mého, dřív tam nebylo třiprd..... hovadin a lidi se s tím naučili žít, resp. jezdit a jezdilo se normálně, tedy občas dveřma napřed :657:
Je pravda, že ESP zachrání dost věci, ale taky do všeho hrozně kecá :850: Čím víc mechaniky tím líp, ale elektronika je příjemná jen při určitém konfortu jízdy. Když jsem jel služební Oktávkou 40km/hod. :670: a zasahovalo ESP, tak to o něčem svědčí. Buď jsem jelito , nebo podvozek není zas tak dobrý.
Určitě je Dacia vhodná alternativa nanáročného řidiče , autí za rozumnou cenu :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od HonzaCZ »

tango píše:Když jsem jel služební Oktávkou 40km/hod. :670: a zasahovalo ESP, tak to o něčem svědčí. Buď jsem jelito , nebo podvozek není zas tak dobrý.
Není to ani tak o podvozku ani o tom, jestli jsi jelito. Typicky je ESP šíleně citlivé a zasahuje velice brzy. Dokonce vozy vybavené ESP mají oproti těm (stejným) bez ESP jiné nastavení podvozku a to konkrétně zejména větší souběh zadní nápravy, aby se z auta stalo přetáčivé, protože přetáčivost se paradoxně pomocí ESP lépe koriguje než nedotáčivost.

Když jsem blbnul tuhle s Mondeem 2.2TDCi MY2007, ESP samozřejmostí, tak to furt bliká. Je pravda, že převážně to bliká, protože to pořád hrabe - takže trakční kontrola, ale řízneš v 50 zatáčku a zabliká a cejtíš, jak tě to "kormidluje" zadníma brzdama.

To samý u oktávky, golfa a dalších.

U Subaru to je trochu o něčem jinym. Já projedu zatáčku mnohem rychleji, aniž by cokoliv zasahovalo a to mám ESP (VDC) na silnici aktivní stále. A Mondeo ani ou tů (oktavia II) nemá celkem špatný podvozek. V případě Mondea bych řekl, že na tak velký a těžky auto docela paráda.

A to je přesně ono - Mondeo by zvládlo podstatně víc, ale výrobce mu "něvěří". Tak radši nastaví ESP na vysokou citlivost. Když Dacia nebude na ESP stavět celou bezpečnost jízdy, ale dá ho jen jako doplněk k bezpečnosti, tak jako to dělalo Subaru s VDC do nedávna, tak by to mohlo být OK.

PS. Pokud se nepletu, tak VDC dneska u Subaru taky už nejde úplně vypnout, ne? Takže se s ním počítá i když ho uživatel vypne. :713: Já když ho vypnu, tak se rozsvítí VDC OFF a jako by tam nebylo. Zůstane funkční jen ABS (a VTD - na mechanické úrovni samozřejmě).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od romik »

Honza to napsal zcela přesně. Nedovedu si představit, že bych v těžkém autě jako je Mondeo (které jsem měl 3 kusy a jezdil v nich několik let), Passat, A4, apod. což jsou hmotnostně i rozměrově stejná auta zadupnul na dešti ve 190 km na naší mokré dálnici vystavěné z panelů bez ESP. To bych tu asi už nic nepsal. Zkusme se spíš zamyslet, proč to tam subaru do všech nových modelů dalo a proč se to nedá úplně vypnout. Já bych řekl že asi proto, že od té doby, co mají naftu, tak na dálnici subárek docela plno a v podstatně vyšší rychlosti. Dříve jsem potkal maximálně legacy párkrát za měsíc, které se po dálnici šouralo tak max. 130 km/h a vleklo kufr málem po zemi, protože v něm seděli vzadu dva chlapi (možná tři). Při této rychlosti to ukormidluje asi každý zdatnější řidič. Dnes, kdy v levém prohu auta letí běžně 180 km/h bych se s Dusterem bez ESP prostě z bezpečnostních důvodů nevydal. A ještě něco co si myslím. Obyčejný průměrný rumunský motorista si určitě Dustera nekoupí, je pro něj moc drahý. A rozhodně s ním nebude ani ve 4x4 jezdit do lesa na dřevo, jak by tady někdo plánoval. Na to tam vesničané mají osly a to nemyslím urážlivě. Prostě na vesnici u nich auto moc neuvidíte, tam je pořád zastavený čas. Když si Logana vyskládáte v konfigurátoru dacie, tak Vám to stejně v té lepší výbavě taky vyskočí nahoru. Shodou okolností jsem jel přes Rumunsko kolem jejich závodu v Pitesti, když jezdím do Bulharska na dovolenou a nechtějte vidět, jak to tam vypadalo, myslím to město a okolí, jako v Chanově před 20-ti lety. No a důležitý poznatek z dovolené na východ od nás. Na hraniciích, dálnicích, všude možně, přetížené kamiony a dodávky vezoucí na korbě ojetiny ze zemí na západ od nás a možná že už i z našich přeplněných autobazarů. Kdo si v zemích jako Bulharsko a Rumunsko koupí nový automobil, byť za našich necelých 300 tis., musí být na tom opravdu velice, velice dobře.
Omlouvám se na konci za trochu OT, ale nedalo mi to, jelikož na východ od nás jezdím již 9 let pravidelně na 3 týdny a jaksi mne zatím nikdo nepřesvědčí, že se to v těchto zemích sune k lepším zítřkům.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1512
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Vladimir_xh »

romik píše:auta zadupnul na dešti ve 190 km na naší mokré dálnici vystavěné z panelů bez ESP. To bych tu asi už nic nepsal. .
A co takhle nejezdit na panelové dálnici za deště 190?

ESP je dobrá věc, neříkám. Ale jestli to taky není o tom, že já mám přece ESP a ABS a spoustu dalších kravin a 8 pytlů a tak se mi přece nemůže nic stát, tak jí budu kulit co to jde. Jenže fyzikální zákony neobelžeš.
Snažím se jezdit tak, abych si hubu nerozbil. Ať s ESP, nebo bez.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od romik »

To auto to prostě lehce snese, HonzaCZ potvrdí, i Audi, zcela bez problémů. A co po německé dálnici, předpokládám že jsi jel, když toto říkáš. Tam je to zcela běžná cestovní rychlost. Akorát tam nejsou čeští řidiči, kteří neví, co je to levý pruh. Tam si prostě nikdo nedovolí to co u nás, ohrozit a ani omezit řidiče jedoucí v levém pruhu. I pokud jsou tam dva jak u nás, a ne všude jsou kvalitní, jak se všeobecně tvrdí. A pokud toto uděláš a náhodou tě zahlídne německá policie, tak máš o hodně EUR méně. Co jsem projel hodně evropských dálnic, tak toto je česká specialita, minimální rozestupy v rychém pruhu. A proto si troufám tvrdit, že ESP je na dálnici zcela nepostradatelné u klasických dvoukolek, o kterých mluvím.
Ale tato diskuse sem nepatří, když tak z toho prosím moderátoři udělejte "VDC (ESP) u subaru ano či ne", nebo nějak podobně, děkuji.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: VDC (ESP) u subaru ano či ne

Příspěvek od quickly »

Příspěvky k ESP rozděleny
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od Doro »

Quickly: Přesunuto z " Motoristicke zpravy"

ESP a další kraviny sou jen další věc, co se né, že může posrat, ale co se taky na jisto jednou posere a dělá jen problémy.
Fakt nechápu, proč mají některé auta, typicky Jeep u nás ve firmě, přední sedadla posuvná přes el. motor? Kde to zme? Je snad určitá mez, která se nemá překračovat....na druhou stranu chápu, že servisy potřebují měnit celý díl a pokud možno, za draho :713: :baseball:
Snažit se to obkecat, že jde o bezpečnost je sakra zavádějící, bo v důsledku to znamená jen větší nehodovost a s těžšími následky - v zatáčce bez ESP pojedete pomalu, proto i bezpečněji než s ESP a vidinou "jistototy". Jednou tam bude flek ledu a zte i se slavným ESP f prd... Řidiči zdegenerují a posadit je do auta bez elektroniky = neřízené vraždě jiných.
Tvrdit, že mě ESP aj. zachránilo od nehody je jen potvrzení toho, že sem jel jak prase a "někdo jiny", tj. samo auto, to za mě zachránilo. Možná by to mohlo fungovat, ale rozhodně ne v ČR
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: VDC (ESP) u subaru ano či ne

Příspěvek od romik »

Tak to vezmeme z jiné strany, abychom to odlehčili. ESP na dvojkolce, případně "skoro" vypínatelné VDC u subaru je pro naše drahé polovičky, když jim to půjčíme :supeer: . Snad se dámy nebudou mračit. Vzhledem k tomu, že reagují většinou na různé situace zcela obráceně, tak nám to alespoň ty plechy zachrání. A stokrát jí říkám, nežeň to tak, jedeš rychleji než já v subaru. :839: A bác, z principu neposlechne :sick:, v mém případě.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motoristicke zpravy

Příspěvek od quickly »

HonzaCZ píše:Já když ho vypnu, tak se rozsvítí VDC OFF a jako by tam nebylo. Zůstane funkční jen ABS (a VTD - na mechanické úrovni samozřejmě).
Když jsem vyjížděl v Kříši ten kopeček pod věží, tak jsem ho vyjel až po vypnutí VDC (svítí stále kontrolka vypnutí VDC). To vypnutí funguje až do vypnutí motoru.
Já osobně mám VDC stále zapnuté, velice se mi osvědčilo při blbnutí na ledu, když jsem se učil dveřmama napřed. Raspenavu a Pertoltice jsem odjel s VDC, ale kopec smrti (, jak tam vyhořel Hummer), jsem nejel.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: VDC (ESP) u subaru ano či ne

Příspěvek od romik »

V těch našich nových modelech se to prý dá vypnout zcela úplně údajně vyndáním pojistky.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1512
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: VDC (ESP) u subaru ano či ne

Příspěvek od Vladimir_xh »

Ano, po německé dálnici jsem jednu dobu jezdil docela často, do Heilbronnu do mateřského závodu.
Nepřu se s tebou o to jestli jezdit rychle, nebo ne. To je každého věc. Do té doby než mě omezí, či ohrozí ať si každý dělá co chce.
Já osobně ať je to v německu, nebo na D1 bych prostě 190 km/h v dešti nejel. A mohlo by to auto mít třeba tři ESP.
Prostě jsem chtěl napsat, že jedu tak abych se nemusel spoléhat na nějaký asistent, který bude muset řešit problém za mě.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: VDC (ESP) u subaru ano či ne

Příspěvek od Tomáš1002 »

První auto s nějakou podobnou vyfikundací, tedy ABS, jsem měl cca v roce 1996. Stabilizační systém až od předloňska v Subaru.
Zodpovědně a veřejně tady prohlašuju, že odpočítám-li situace, kdy jsem jeden či druhý systém aktivoval úmyslně (prudkým zabržděním, přidáním plynu nebo zatočením), abych "vyzkoušel, jestli mi to tam dali a jestli to funguje", tak mi nikdy ani jeden z nich nepomohl nijak zásadně vyřešit nějakou krizovou situaci.
Techničtí odborníci by mi asi vysvětlili, že se zásadně mýlím a že to není možné, ale na sněhu či mokrých kostkách stejně nemůžu s ABS brzdit tak, abych na to prostě "dupl" a čekal, že auto půjde krásně řídit. Nepůjde, stejně musím s brzdovým pedálem pracovat nohou. A hlavně jet tak, abych nemusel zběsile brzdit vůbec.
Podle mě je to tak: jestli někdo jezdí tak, že mu často ABS či ESP "pomůže" vyřešit nějakou situaci nebo ho dokonce "zachrání" před nehodou, pak dotyčný jezdí jako čuně bez citu pro auto a stejně si brzy hubu rozbije, s ESP, ABS či bez nich.
U Subaru jsou ale všechny tyto systémy naprostou nutností. Jedině tak lze totiž diskutovat o tom, zda jsou nutností či ne a jedině tak lze na srazech a motokrosových tratích dlouze porovnávat výkony s a bez :845: :ironie: . Tož tak to vidím já.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: VDC (ESP) u subaru ano či ne

Příspěvek od hetzer »

Tomáš1002: proc si myslis ze jsou nutnosti?
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: VDC (ESP) u subaru ano či ne

Příspěvek od ozawasan »

Tomáši102 - nesouhlasím - mně ESP v mondeu zachránilo držku. To, že jezdím svižněji - klouboučníci by to skutečně nazvali - jako prase - neznamená, že si chci hubu rozbít. Ale bylo pár situací, kdy mi to pomohlo - nejvážnější případ - před kruhovým objezdem jsem předjížděl nákladní tatru - soudruh v tatře zřejmě neměl osobáky příliš v lásce a protože už byl nájezd ke kruháči se zvýšeným patníkem poměrně blízko - nasunul se mi mírně přes čáru, aby mi to trošku "osolil" no a jak mi zúžil mezeru, tak jsem v cca 80ce vjel do té úzké mezery mezi patníky a tatrou - jenže - byl tam rozsypaný drobný štěrk a to tak že velmi - no a na tom jsem ztratil trošičku kontrolu a auto šlo do smyku - v tu chvíli - a to asi uznáš - se adheze drasticky mění a já to přes toho ooota v tatře neviděl - nebýt ESP, tak jsem se na ten kruháč namotal - jediný, co jsem zvládnul, když mi cukla prdel bylo stát na brzdě a dát mírně kontra - a rovnat směr - ale to už mi pomáhalo to ESP...... A to si dovolím tvrdit, že předchozí generace mondea měla jeden z nejpovedenějších podvozků na trhu ve své třídě...
Takže ESP zbytečnost není - ani náhodou.....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“