tango píše:Když jsem jel služební Oktávkou 40km/hod. :670: a zasahovalo ESP, tak to o něčem svědčí. Buď jsem jelito , nebo podvozek není zas tak dobrý.
Není to ani tak o podvozku ani o tom, jestli jsi jelito. Typicky je ESP šíleně citlivé a zasahuje velice brzy. Dokonce vozy vybavené ESP mají oproti těm (stejným) bez ESP jiné nastavení podvozku a to konkrétně zejména větší souběh zadní nápravy, aby se z auta stalo přetáčivé, protože přetáčivost se paradoxně pomocí ESP lépe koriguje než nedotáčivost.
Když jsem blbnul tuhle s Mondeem 2.2TDCi MY2007, ESP samozřejmostí, tak to furt bliká. Je pravda, že převážně to bliká, protože to pořád hrabe - takže trakční kontrola, ale řízneš v 50 zatáčku a zabliká a cejtíš, jak tě to "kormidluje" zadníma brzdama.
To samý u oktávky, golfa a dalších.
U Subaru to je trochu o něčem jinym. Já projedu zatáčku mnohem rychleji, aniž by cokoliv zasahovalo a to mám ESP (VDC) na silnici aktivní stále. A Mondeo ani ou tů (oktavia II) nemá celkem špatný podvozek. V případě Mondea bych řekl, že na tak velký a těžky auto docela paráda.
A to je přesně ono - Mondeo by zvládlo podstatně víc, ale výrobce mu "něvěří". Tak radši nastaví ESP na vysokou citlivost. Když Dacia nebude na ESP stavět celou bezpečnost jízdy, ale dá ho jen jako doplněk k bezpečnosti, tak jako to dělalo Subaru s VDC do nedávna, tak by to mohlo být OK.
PS. Pokud se nepletu, tak VDC dneska u Subaru taky už nejde úplně vypnout, ne? Takže se s ním počítá i když ho uživatel vypne. :713: Já když ho vypnu, tak se rozsvítí VDC OFF a jako by tam nebylo. Zůstane funkční jen ABS (a VTD - na mechanické úrovni samozřejmě).