Otevřený DPF (euro4)

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Otevřený DPF (euro4)

Příspěvek od npeter »

Zakládám preventivně toto téma, zajímaly by mě zkušenosti majitelů euro4 dieselů s DPF. Hojně se tady diskutoval uzavřený DPF u euro5 a novějších, toto zde řešit nechci.

Já s DPF žádný problém nemám, nepozoruju ani černo za autem při velké zátěži, jediná věc, který by mohla nasvědčovat zaplnění je zvyšující se spotřeba. Nedokážu ale jednoznačně určit, za co může případně DPF a za co moje noha, resp. profil tras. Žádná čidla systém snad nemá, takže nouzové režimy nemá co aktivovat (?).

V tomto článku uvádí, že usazování popílku vede ke zvyšování spotřeby a samotné regenerace v tomto ohledu nepomáhají:
http://www.auto.cz/filtry-pevnych-casti ... -dil-93668

Tato firma by měla umět filtr od popílku vyčistit.
http://www.advanpure.cz

Zajímá mě:
- kdy lze očekávat konec životnosti otevřeného DPF
- jak se to projeví v provozu, resp. na měřešní emisí
- jak se dá z hlediska uživatele životnost prodloužit
- regenerace/vypalování - je mně jasné, že je potřeba určitá teplota spalin a nejlepší je údajně ustálená jízda kolem 2400 rpm, ale stačí dodržovat toto? dochází k regen i při vyšší zátěži, typicky dálnice 3000-3500 rpm? je nutná konstantní zátěž nebo stačí obecně dynamická jízda?

Jak jsem říkal, žádný problém nepociťuju, ale snažím se s autem patřičně jezdit, tzn. umožnit DPF kvalitní vypalování, což v mém vnímání je rychlá jízda konstantní rychlostí.
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“