Autochladnička

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Autochladnička

Příspěvek od petr »

co že jsi to koupil ?
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Autochladnička

Příspěvek od outback »

Chladící/mrazící box Little Engel (MD14F) od firmy Engel. Drahej jak sviňa, ale pasuje mi přesně na poličku v přívěsu a člověk za ty peníze opravdu něco dostane...

Mám v přívěsu ještě lednici, co ve vedrech nechladí moc valně, tohle mám hlavně na maso, případně jako mrazák na zmrzlinu nebo zásoby z domova.

Teď ho mám na zkoušku v přívěsu se solárem 100W a stíhá se to dobíjet i když je spíš dost zataženo.
Přílohy
IMG_20200526_190056533.jpg
IMG_20200527_123252160.jpg
IMG_20200529_201529453~2.jpg
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Autochladnička

Příspěvek od podvlada »

Nevím kde jinde se zeptat. Chci si pořídit nějakou podpěťovou ochranu, ochranu proti vybití baterie, prostě něco, co odpojí baterku při poklesu napětí pod určitou mez. Zejména při použití chladničky.
Produktů je spousta, co se mi ale na většině nelíbí je buď příliš nízké vypínací napětí (mnohdy až 10,5 V) nebo u těch, kde to nastavit jde, malý výběr napětí kdy nejvyšší je třeba stále podle mě málo (rovných 12 V). Ale třeba ne, a proto se taky ptám. Netuším jaký pokles napětí může způsobit zátěž, že si to můžu jednoduše změřit mě napadlo až teď :-) Takže třeba je OK, že odpojí na 12 V v zátěži, protože bez zátěže to bude 12,2, 12,3 V a je to v pohodě.

Nabízí se úplně stupidní varianta:
https://www.mulac.cz/autochladnicky/chl ... bicool.htm
+ levná
+ malá
+ "plug & play"
- nízké vypínací napětí (11,6V)
- jednoúčelovej krám jen na ledničku (max 5 A), nemožnost využít v budoucnu pro víc spotřebičů, zabudovat do auta...

Lepší varianta:
https://www.santec-electronic.cz/Kemo-M ... escription
+ pořád OK cena
+ ozkoušeno Přecedou
~ dobrá nastavitelnost napětí (cca 10,4 -13,3 V) ale analogově kroutítkem, kdoví jaká přesnost
- pořád jen max 10 A bez chlazení (navíc při umístení v motoru asi ani s chlazením)

Nejdražší varianta:
https://www.mulac.cz/prislusenstvi-k-au ... bp-40i.htm
+ možnosti nastavení a "robustnost"
+ velká proudová zatižitelnost (65 A, pokud by nestačilo, jsou i varianty s vyššími proudy)
+ do budoucna nejlepší varianta (chtěl bych na to postupně přepojit vnitřní systémy, které jsou normálně jen po zapnutí klíčku - původní CL zásuvka ve středovém panelu, kde mám teď USB a ovládání světel, takže i samotná světla, vnitřní osvětlení interiéru, CL v područce, CL v kufru a stálých 12 V do tažného, ze kterého mám napojenou druhou CL zásuvku v kufru nastálo, a potenciálně i měnič v kufru)
- pořád jen max 12,0 V odpojovací napětí (rád bych třeba ještě 12,2 - 12,4 V)

Nejraději bych, aby to bylo nastavitelný jemně (třeba po 0,1 V), abych si mohl vyzkoušet, jaký napětí je ještě v pohodě, resp. aby to odpojovací napětí bylo úměrný zátěži. Tedy pokud je zátěž 50 A, je napětí 11 V v pořádku, protože po odpojení bude pořád ještě 12,4 V, ale při 5 A odpojit už na 12 V, protože bez zátěže to znamená 12,2 V. Příklad.

Ale třeba tu vymýšlím blbosti a už to první je na ledničku dobrý a bude mi na nějaký rok stačit, protože se ke kompletnímu řešení nedokopu; a třeba to poslední je i pro mě overkill.
Co máte v autech/karavanech vy?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Autochladnička

Příspěvek od marek.sm »

Smutný je, že to standardní součástí auta. Co by to ušetřilo starostí s vybitou baterií, když člověk zapomene něco vypnout.
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22739
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Autochladnička

Příspěvek od spm »

No soucasti auta je, ze ty spotrebice jedou jenom se zapnutym klicem :-)

Co se tyce napeti, mam ted zakempovanyho outbacka. 3 dny stoji, posledni jizda v sobotu, baterka 3,5 roku stara, napeti merim na displayi od ladi (takze z OBD zasuvky, na baterce je nejaka standby spotreba auta). Mam tam 12,4V ted. 3x jsem z toho nabil mobil (menicem na 230V a origo quickcharge nabijeckou). Behem nabijeni mobilu (nevim jestli to dava neco jako 3A / 9V, plusminus ucinnost menice, asi se dopocitas...) to pada na 12,2V, po odpojeni zase zpatky 12,4V. Takze muj osobni tip je, ze podpetovka na 12,2V ti bude fungovat s fungl novou baterkou, po 1-2 letech ti to zacne odpojovat jakmile lednicka zapne...

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Autochladnička

Příspěvek od podvlada »

marek.sm píše:Smutný je, že to standardní součástí auta. Co by to ušetřilo starostí s vybitou baterií, když člověk zapomene něco vypnout.
To je pravda. Zase tolik navíc by to nestálo, ale pořád to jsou prachy navíc, co 95 % lidí nepotřebuje, a stačí jim spínání s klíčkem. Ono blbý vyhřívání sedaček taky neni nic drahýho, ale buď se na tom dá pár tisíc ušetřit a konkurovat cenou jiným výrobcům, nebo se to dá nacenit na aspoň 20 tisíc jako příplatková výbava. Přece když to má soused, tak to chci taky žejo. <:-<

Byl jsem už taky zkusit kolik bude pokles.

Stará baterka co jsem nedávno vyndal z auta, nabil a teď asi 14 dní stála v garáži
Volně 12,45 V
Lednička co bere 4 A: rovných 12 V, po nějaké půlminutě co se to na chvilku ustálilo.

Nová Varta Dual Purpose Professional AGM, včera jsem přijel, dlouhá cesta, takže předpokládám nabito doplna, přes noc stála (celkem asi 10h v klidu)
Naprázdno 12,78 V
S ledničkou 12,56 V opět po chvíli co to přestalo výrazně klesat.

Takže na starou, sulfatací postiženou a používanou baterku co pořádně neudrží nabitý stav, má už vyšší vnitřní odpor a tudíž i větší pokles to stačit bude bohatě. Pokud to ale na nový dělá pokles max 0,3 V, takže při odpojení na 12 V je na ní bez zátěže kolem 12,3 V mi to přijde na hraně. Raději bych třeba zkusil odpojovat při 12,4 V a zjistil, jak lednička přes noc chladila nechladila a kolik mi zbylo energie. Pokud dobrý, snížil bych na 12,3, 12,2, ... Až třeba zjistím, že je po odpojení baterka pořád na bezpečném napětí a přitom lednička zvládla skoro celou noc.

Trochu se prostě bojim kupovat ochranu, která má 10 nastavení, ze kterých 9 nebudu používat a chtěl bych 4 další které nemá. Ta VictronEnergy má i Smart variantu (za nemalý příplatek samozřejmě), která jde ovládat telefonem přes BT, ale nikde se nedozvím, jestli jde nastavit víc možností (za běhu) než přednastavených 10, ani jestli to vůbec ještě funguje s jablkem, když ty různý OBD dongly přes BT nejedou kvůli iOS a bezpečnosti. Appku maj (jednotnou na všechny svoje produkty), ale to nic nezaručuje... Já si to snad budu muset vyrobit nebo nevim :-DDD
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2173
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Autochladnička

Příspěvek od parabolD »

Za mě - dej tam Victrona a uvidí se... Už jen kvůli té možné budoucí zátěži. Já jsem teda na Victron ujetej, tak mě možná ber s rezervou. Je fajn, že se přes ovládací vstup ochrany nechá celý cirkus vypnout v době odstavení.
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Autochladnička

Příspěvek od VDC »

Vláďo za mě asi takhle. Míval jsem tam čínu za 300. Po dvou letech chcípla, tak jsem pořídil to Kemo za 650 s poštovným.
To je dohromady skoro 1000 a to je v podstatě cena toho Victronu.
Jdi do něj !! Parametrově je o řád jinde, než to Kemo a byť mi to funguje k naprosté spokojenosti, když do toho jdeš poprvé, nešetři a kup rovnou to nejlepší !
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Autochladnička

Příspěvek od podvlada »

Tak jo no, dám tomu šanci :-)
Přílohy
DE4DDDF7-A5B0-4B12-8FFE-F4D9505AE660.jpeg
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22739
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Autochladnička

Příspěvek od spm »

Odpojovac zateze je jeste dobrej. Ja uz mam od victronu vybranou DC nabijecku, AC nabijecku, MPTT regulator, ... a uz to bylo za 10 :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Autochladnička

Příspěvek od podvlada »

to věřím :D snad to bude za ty prachy stát za to. Vypadá to sympaticky.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2173
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Autochladnička

Příspěvek od parabolD »

No, tak to jsem na tom jako spm, jen už to mám v autě... Plus teda nabíječku BlueSmart
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22739
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Autochladnička

Příspěvek od spm »

A navic uz mas auto :-DDD btw jako druhou baterku mas olovo?

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Autochladnička

Příspěvek od dracekvo »

Victron je v tomhle špička. Měl jsem velkou solární elektrárnu postavenou na victronu. Jen si za to nechává pěkně zaplatit.

Sám mám v autě jejich propojovač baterie. Jen po výměně za lifepo nástavbovou baterii přestal fungovat. Protože rozpíná až na 12.8V což pro lifepo znamená těměř vybito. Takže i po vypnutí motoru to zůstávalo sepnuté a olověná baterie mi pomalinku vyžírala nástavbovou.
Vyřešil jsem to přidáním dalšího relé, které spíná klíček. Takže se dá říci, že celá ta sranda od victronu je tam teď úplně k ničemu :D

Jinak s absorbční lednici nemám sebemenší problém. Na 230V jí nachladím a pak už jedu jen z plynu když stojím, nebo na těch 12V za jízdy. Bere asi 10A, což není až tak moc. Takže když vím, že zastavím na méně jak hodinu, tak se ani nenamáhám jí přepínat na plyn.
Ale to že by nechladila se mi nestalo nikdy.
Podle mě je lepší jak kompresorová. Protože v plynu je obsaženo daleko více enerige jak v akumulátoru. AA je o dost levnější. Takže pokud chci delší dobu stát je provoz na plyn lepší.

EDIT: teď si vzpomínám, že nemusí správně chladit, pokud nestojí rovně.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22739
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Autochladnička

Příspěvek od spm »

No, lepsi... jednak mam pocit, ze tak dobre furt nechladi (kompresorovky do auta mrazi i na -18C), ale hlavne, pokud to resis pro osobak, tak problem je kam s tim plynem. Dat tam nejakou velkou flasku plynu neni uplne jednoduchy, mista malo, blbe se s tim dela... a akumulator tak ci tak v tom aute mit chces, protoze svetla, nabit mobil, ... a zase, u auta vetsinou staci mala kompresorovka, takze i malej akumulator ji utahne nejakou slusnou dobu (a pripadne i maly kus solaru, co se na osobak vejde, to dokaze ukrmit nebo hodne oddalit vybiti aku).

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“