Autochladnička
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Autochladnička
co že jsi to koupil ?
Re: Autochladnička
Chladící/mrazící box Little Engel (MD14F) od firmy Engel. Drahej jak sviňa, ale pasuje mi přesně na poličku v přívěsu a člověk za ty peníze opravdu něco dostane...
Mám v přívěsu ještě lednici, co ve vedrech nechladí moc valně, tohle mám hlavně na maso, případně jako mrazák na zmrzlinu nebo zásoby z domova.
Teď ho mám na zkoušku v přívěsu se solárem 100W a stíhá se to dobíjet i když je spíš dost zataženo.
Mám v přívěsu ještě lednici, co ve vedrech nechladí moc valně, tohle mám hlavně na maso, případně jako mrazák na zmrzlinu nebo zásoby z domova.
Teď ho mám na zkoušku v přívěsu se solárem 100W a stíhá se to dobíjet i když je spíš dost zataženo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Autochladnička
Nevím kde jinde se zeptat. Chci si pořídit nějakou podpěťovou ochranu, ochranu proti vybití baterie, prostě něco, co odpojí baterku při poklesu napětí pod určitou mez. Zejména při použití chladničky.
Produktů je spousta, co se mi ale na většině nelíbí je buď příliš nízké vypínací napětí (mnohdy až 10,5 V) nebo u těch, kde to nastavit jde, malý výběr napětí kdy nejvyšší je třeba stále podle mě málo (rovných 12 V). Ale třeba ne, a proto se taky ptám. Netuším jaký pokles napětí může způsobit zátěž, že si to můžu jednoduše změřit mě napadlo až teď Takže třeba je OK, že odpojí na 12 V v zátěži, protože bez zátěže to bude 12,2, 12,3 V a je to v pohodě.
Nabízí se úplně stupidní varianta:
https://www.mulac.cz/autochladnicky/chl ... bicool.htm
+ levná
+ malá
+ "plug & play"
- nízké vypínací napětí (11,6V)
- jednoúčelovej krám jen na ledničku (max 5 A), nemožnost využít v budoucnu pro víc spotřebičů, zabudovat do auta...
Lepší varianta:
https://www.santec-electronic.cz/Kemo-M ... escription
+ pořád OK cena
+ ozkoušeno Přecedou
~ dobrá nastavitelnost napětí (cca 10,4 -13,3 V) ale analogově kroutítkem, kdoví jaká přesnost
- pořád jen max 10 A bez chlazení (navíc při umístení v motoru asi ani s chlazením)
Nejdražší varianta:
https://www.mulac.cz/prislusenstvi-k-au ... bp-40i.htm
+ možnosti nastavení a "robustnost"
+ velká proudová zatižitelnost (65 A, pokud by nestačilo, jsou i varianty s vyššími proudy)
+ do budoucna nejlepší varianta (chtěl bych na to postupně přepojit vnitřní systémy, které jsou normálně jen po zapnutí klíčku - původní CL zásuvka ve středovém panelu, kde mám teď USB a ovládání světel, takže i samotná světla, vnitřní osvětlení interiéru, CL v područce, CL v kufru a stálých 12 V do tažného, ze kterého mám napojenou druhou CL zásuvku v kufru nastálo, a potenciálně i měnič v kufru)
- pořád jen max 12,0 V odpojovací napětí (rád bych třeba ještě 12,2 - 12,4 V)
Nejraději bych, aby to bylo nastavitelný jemně (třeba po 0,1 V), abych si mohl vyzkoušet, jaký napětí je ještě v pohodě, resp. aby to odpojovací napětí bylo úměrný zátěži. Tedy pokud je zátěž 50 A, je napětí 11 V v pořádku, protože po odpojení bude pořád ještě 12,4 V, ale při 5 A odpojit už na 12 V, protože bez zátěže to znamená 12,2 V. Příklad.
Ale třeba tu vymýšlím blbosti a už to první je na ledničku dobrý a bude mi na nějaký rok stačit, protože se ke kompletnímu řešení nedokopu; a třeba to poslední je i pro mě overkill.
Co máte v autech/karavanech vy?
Produktů je spousta, co se mi ale na většině nelíbí je buď příliš nízké vypínací napětí (mnohdy až 10,5 V) nebo u těch, kde to nastavit jde, malý výběr napětí kdy nejvyšší je třeba stále podle mě málo (rovných 12 V). Ale třeba ne, a proto se taky ptám. Netuším jaký pokles napětí může způsobit zátěž, že si to můžu jednoduše změřit mě napadlo až teď Takže třeba je OK, že odpojí na 12 V v zátěži, protože bez zátěže to bude 12,2, 12,3 V a je to v pohodě.
Nabízí se úplně stupidní varianta:
https://www.mulac.cz/autochladnicky/chl ... bicool.htm
+ levná
+ malá
+ "plug & play"
- nízké vypínací napětí (11,6V)
- jednoúčelovej krám jen na ledničku (max 5 A), nemožnost využít v budoucnu pro víc spotřebičů, zabudovat do auta...
Lepší varianta:
https://www.santec-electronic.cz/Kemo-M ... escription
+ pořád OK cena
+ ozkoušeno Přecedou
~ dobrá nastavitelnost napětí (cca 10,4 -13,3 V) ale analogově kroutítkem, kdoví jaká přesnost
- pořád jen max 10 A bez chlazení (navíc při umístení v motoru asi ani s chlazením)
Nejdražší varianta:
https://www.mulac.cz/prislusenstvi-k-au ... bp-40i.htm
+ možnosti nastavení a "robustnost"
+ velká proudová zatižitelnost (65 A, pokud by nestačilo, jsou i varianty s vyššími proudy)
+ do budoucna nejlepší varianta (chtěl bych na to postupně přepojit vnitřní systémy, které jsou normálně jen po zapnutí klíčku - původní CL zásuvka ve středovém panelu, kde mám teď USB a ovládání světel, takže i samotná světla, vnitřní osvětlení interiéru, CL v područce, CL v kufru a stálých 12 V do tažného, ze kterého mám napojenou druhou CL zásuvku v kufru nastálo, a potenciálně i měnič v kufru)
- pořád jen max 12,0 V odpojovací napětí (rád bych třeba ještě 12,2 - 12,4 V)
Nejraději bych, aby to bylo nastavitelný jemně (třeba po 0,1 V), abych si mohl vyzkoušet, jaký napětí je ještě v pohodě, resp. aby to odpojovací napětí bylo úměrný zátěži. Tedy pokud je zátěž 50 A, je napětí 11 V v pořádku, protože po odpojení bude pořád ještě 12,4 V, ale při 5 A odpojit už na 12 V, protože bez zátěže to znamená 12,2 V. Příklad.
Ale třeba tu vymýšlím blbosti a už to první je na ledničku dobrý a bude mi na nějaký rok stačit, protože se ke kompletnímu řešení nedokopu; a třeba to poslední je i pro mě overkill.
Co máte v autech/karavanech vy?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 637
- Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
- Jméno a příjmení: marek smrček
- Bydliště: praha
Re: Autochladnička
Smutný je, že to standardní součástí auta. Co by to ušetřilo starostí s vybitou baterií, když člověk zapomene něco vypnout.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22739
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Autochladnička
No soucasti auta je, ze ty spotrebice jedou jenom se zapnutym klicem
Co se tyce napeti, mam ted zakempovanyho outbacka. 3 dny stoji, posledni jizda v sobotu, baterka 3,5 roku stara, napeti merim na displayi od ladi (takze z OBD zasuvky, na baterce je nejaka standby spotreba auta). Mam tam 12,4V ted. 3x jsem z toho nabil mobil (menicem na 230V a origo quickcharge nabijeckou). Behem nabijeni mobilu (nevim jestli to dava neco jako 3A / 9V, plusminus ucinnost menice, asi se dopocitas...) to pada na 12,2V, po odpojeni zase zpatky 12,4V. Takze muj osobni tip je, ze podpetovka na 12,2V ti bude fungovat s fungl novou baterkou, po 1-2 letech ti to zacne odpojovat jakmile lednicka zapne...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Co se tyce napeti, mam ted zakempovanyho outbacka. 3 dny stoji, posledni jizda v sobotu, baterka 3,5 roku stara, napeti merim na displayi od ladi (takze z OBD zasuvky, na baterce je nejaka standby spotreba auta). Mam tam 12,4V ted. 3x jsem z toho nabil mobil (menicem na 230V a origo quickcharge nabijeckou). Behem nabijeni mobilu (nevim jestli to dava neco jako 3A / 9V, plusminus ucinnost menice, asi se dopocitas...) to pada na 12,2V, po odpojeni zase zpatky 12,4V. Takze muj osobni tip je, ze podpetovka na 12,2V ti bude fungovat s fungl novou baterkou, po 1-2 letech ti to zacne odpojovat jakmile lednicka zapne...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Autochladnička
To je pravda. Zase tolik navíc by to nestálo, ale pořád to jsou prachy navíc, co 95 % lidí nepotřebuje, a stačí jim spínání s klíčkem. Ono blbý vyhřívání sedaček taky neni nic drahýho, ale buď se na tom dá pár tisíc ušetřit a konkurovat cenou jiným výrobcům, nebo se to dá nacenit na aspoň 20 tisíc jako příplatková výbava. Přece když to má soused, tak to chci taky žejo.marek.sm píše:Smutný je, že to standardní součástí auta. Co by to ušetřilo starostí s vybitou baterií, když člověk zapomene něco vypnout.
Byl jsem už taky zkusit kolik bude pokles.
Stará baterka co jsem nedávno vyndal z auta, nabil a teď asi 14 dní stála v garáži
Volně 12,45 V
Lednička co bere 4 A: rovných 12 V, po nějaké půlminutě co se to na chvilku ustálilo.
Nová Varta Dual Purpose Professional AGM, včera jsem přijel, dlouhá cesta, takže předpokládám nabito doplna, přes noc stála (celkem asi 10h v klidu)
Naprázdno 12,78 V
S ledničkou 12,56 V opět po chvíli co to přestalo výrazně klesat.
Takže na starou, sulfatací postiženou a používanou baterku co pořádně neudrží nabitý stav, má už vyšší vnitřní odpor a tudíž i větší pokles to stačit bude bohatě. Pokud to ale na nový dělá pokles max 0,3 V, takže při odpojení na 12 V je na ní bez zátěže kolem 12,3 V mi to přijde na hraně. Raději bych třeba zkusil odpojovat při 12,4 V a zjistil, jak lednička přes noc chladila nechladila a kolik mi zbylo energie. Pokud dobrý, snížil bych na 12,3, 12,2, ... Až třeba zjistím, že je po odpojení baterka pořád na bezpečném napětí a přitom lednička zvládla skoro celou noc.
Trochu se prostě bojim kupovat ochranu, která má 10 nastavení, ze kterých 9 nebudu používat a chtěl bych 4 další které nemá. Ta VictronEnergy má i Smart variantu (za nemalý příplatek samozřejmě), která jde ovládat telefonem přes BT, ale nikde se nedozvím, jestli jde nastavit víc možností (za běhu) než přednastavených 10, ani jestli to vůbec ještě funguje s jablkem, když ty různý OBD dongly přes BT nejedou kvůli iOS a bezpečnosti. Appku maj (jednotnou na všechny svoje produkty), ale to nic nezaručuje... Já si to snad budu muset vyrobit nebo nevim
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2173
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Autochladnička
Za mě - dej tam Victrona a uvidí se... Už jen kvůli té možné budoucí zátěži. Já jsem teda na Victron ujetej, tak mě možná ber s rezervou. Je fajn, že se přes ovládací vstup ochrany nechá celý cirkus vypnout v době odstavení.
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autochladnička
Vláďo za mě asi takhle. Míval jsem tam čínu za 300. Po dvou letech chcípla, tak jsem pořídil to Kemo za 650 s poštovným.
To je dohromady skoro 1000 a to je v podstatě cena toho Victronu.
Jdi do něj !! Parametrově je o řád jinde, než to Kemo a byť mi to funguje k naprosté spokojenosti, když do toho jdeš poprvé, nešetři a kup rovnou to nejlepší !
To je dohromady skoro 1000 a to je v podstatě cena toho Victronu.
Jdi do něj !! Parametrově je o řád jinde, než to Kemo a byť mi to funguje k naprosté spokojenosti, když do toho jdeš poprvé, nešetři a kup rovnou to nejlepší !
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Autochladnička
Tak jo no, dám tomu šanci
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22739
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Autochladnička
Odpojovac zateze je jeste dobrej. Ja uz mam od victronu vybranou DC nabijecku, AC nabijecku, MPTT regulator, ... a uz to bylo za 10
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Autochladnička
to věřím :D snad to bude za ty prachy stát za to. Vypadá to sympaticky.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2173
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Autochladnička
No, tak to jsem na tom jako spm, jen už to mám v autě... Plus teda nabíječku BlueSmart
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22739
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Autochladnička
A navic uz mas auto btw jako druhou baterku mas olovo?
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Autochladnička
Victron je v tomhle špička. Měl jsem velkou solární elektrárnu postavenou na victronu. Jen si za to nechává pěkně zaplatit.
Sám mám v autě jejich propojovač baterie. Jen po výměně za lifepo nástavbovou baterii přestal fungovat. Protože rozpíná až na 12.8V což pro lifepo znamená těměř vybito. Takže i po vypnutí motoru to zůstávalo sepnuté a olověná baterie mi pomalinku vyžírala nástavbovou.
Vyřešil jsem to přidáním dalšího relé, které spíná klíček. Takže se dá říci, že celá ta sranda od victronu je tam teď úplně k ničemu :D
Jinak s absorbční lednici nemám sebemenší problém. Na 230V jí nachladím a pak už jedu jen z plynu když stojím, nebo na těch 12V za jízdy. Bere asi 10A, což není až tak moc. Takže když vím, že zastavím na méně jak hodinu, tak se ani nenamáhám jí přepínat na plyn.
Ale to že by nechladila se mi nestalo nikdy.
Podle mě je lepší jak kompresorová. Protože v plynu je obsaženo daleko více enerige jak v akumulátoru. AA je o dost levnější. Takže pokud chci delší dobu stát je provoz na plyn lepší.
EDIT: teď si vzpomínám, že nemusí správně chladit, pokud nestojí rovně.
Sám mám v autě jejich propojovač baterie. Jen po výměně za lifepo nástavbovou baterii přestal fungovat. Protože rozpíná až na 12.8V což pro lifepo znamená těměř vybito. Takže i po vypnutí motoru to zůstávalo sepnuté a olověná baterie mi pomalinku vyžírala nástavbovou.
Vyřešil jsem to přidáním dalšího relé, které spíná klíček. Takže se dá říci, že celá ta sranda od victronu je tam teď úplně k ničemu :D
Jinak s absorbční lednici nemám sebemenší problém. Na 230V jí nachladím a pak už jedu jen z plynu když stojím, nebo na těch 12V za jízdy. Bere asi 10A, což není až tak moc. Takže když vím, že zastavím na méně jak hodinu, tak se ani nenamáhám jí přepínat na plyn.
Ale to že by nechladila se mi nestalo nikdy.
Podle mě je lepší jak kompresorová. Protože v plynu je obsaženo daleko více enerige jak v akumulátoru. AA je o dost levnější. Takže pokud chci delší dobu stát je provoz na plyn lepší.
EDIT: teď si vzpomínám, že nemusí správně chladit, pokud nestojí rovně.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22739
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Autochladnička
No, lepsi... jednak mam pocit, ze tak dobre furt nechladi (kompresorovky do auta mrazi i na -18C), ale hlavne, pokud to resis pro osobak, tak problem je kam s tim plynem. Dat tam nejakou velkou flasku plynu neni uplne jednoduchy, mista malo, blbe se s tim dela... a akumulator tak ci tak v tom aute mit chces, protoze svetla, nabit mobil, ... a zase, u auta vetsinou staci mala kompresorovka, takze i malej akumulator ji utahne nejakou slusnou dobu (a pripadne i maly kus solaru, co se na osobak vejde, to dokaze ukrmit nebo hodne oddalit vybiti aku).
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk