Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49179
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od VDC »

Majer píše:Mno jelikož má 2.5 tak ve zkratce jak jsem psal .....
No to právě může a nemusí být pravda. I 2,5 může být s VDC a VTD...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1056
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Majer »

Jó vdc mám ale bohužel nefunkcni momentálně a bez vtd ....
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Unown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pát zář 11, 2015 2:35 pm

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Unown »

catana píše:To jsi vybiral Outbacka podle nejvetsiho najezdu a to jsi vzal, ne? No preju at te to nesezere na servisu, ktery tady stoji ranec a je otazkou kam to dat. Subaru specialisti byvaji cenove na tom podobne jako autorizovane, pac jsou zamereny spis na performance auta, tak zbyvaji nejaky "delam …
Bral jsem to podle ceny, protože sem přeci jen student a vybírat si bohužel nemůžu. Radši bych novější generaci, ale ta je cenově jinde. Možná časem. Jinak zatím jezdí dobře, olej nechám udělat během několika dní a check engine checknu hned jak mi přijde konektor do auta. Jediný co mi přijde divný, že to auto je fakt mrtvý při rozjezdu, přijde mi, že se dusi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3095
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od outback »

Ahoj, právě jsem koupil Outback 2.5 automat lpg teleflex, rok výroby 2001, a mám pár dotazů:

1. po zapnutí zapalování se rozsvítí mimo jiné kontroly "vdc" a "vdc off", za chvíli spořádaně zhasnou, znamená to, že mám opravdu verzi s VDC, nebo je to tak u všech? Jak spolehlivě poznám že mám VDC? To auto má skoro plnou výbavu, takže bych málem věřil, že mám možná i kliku...

2. palivoměr ukazuje i s vypnutým zapalováním, je to u Subaru normální, nebo je to auto napadené kutilem?

3. klíček jde vytáhnout ze zapalování i když je volič automatu na D nebo kdekoliv jinde, je to u Subaru normální?

4. v manuálu je popsaná kontrolka "power", která mi ale nikdy nesvítí - ani po zapnutí zapalování kdy svítí skoro všechno - power režim převodovky ale funguje a i "hold *" kontrolka funguje jak má - jsou i verze bez kontrolky nebo pokud je to prasklá žárovička, dá se vyměnit bez rozebrání půlky auta?

5. Torque Pro mi neukazuje teplotu převodového oleje, ale čidlo tam přece být musí když to má kontrolku přehřátí - je to normální?

6. dá se na originální rádio s CD a kazeťákem ještě dobastlit jednoduše AUX vstup? Třeba s využitím vstupu pro changer?

7. když dojde plyn, přepne se to samo, nebo musím zmáčknout knoflík? A vadí to když plyn dojde? Stodvacítka mi kdysi oznamovala docházení plynu postupně klesajícím výkonem, je to tady taky tak?

První šok už mám za sebou: výměna parkovačky jedině s demontáží světlometu, už chápu, proč to prodávající neřešil - tady udělali soudruzi z Japonska evidentně chybu.

Díky za trpělivost se začátečníkem...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16146
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od quickly »

outback píše:Ahoj, právě jsem koupil Outback 2.5 automat lpg teleflex, rok výroby 2001, a mám pár dotazů:
Ahoj outback, vítej u nás :pr: , zkusím odpovědět na pár bodů, které vím, ostatní se určitě přidají :850:
outback píše: 3. klíček jde vytáhnout ze zapalování i když je volič automatu na D nebo kdekoliv jinde, je to u Subaru normální?
U starších ročníků normální, u mého šestihrnka MY06 musím dát "P", jinak nevytáhnu klíček
outback píše: 5. Torque Pro mi neukazuje teplotu převodového oleje, ale čidlo tam přece být musí když to má kontrolku přehřátí - je to normální?
Je to normální, ani můj bývalý forestík MY09 neměl kontrolku oleje v Torque PRO
outback píše: 6. dá se na originální rádio s CD a kazeťákem ještě dobastlit jednoduše AUX vstup? Třeba s využitím vstupu pro changer?
Podle mne jednoduchý a funkční postup neexistuje, máme tady na to samostatné vlákno, musíš hledat
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Mareka »

outback píše:Ahoj, právě jsem koupil Outback 2.5 automat lpg....

2. palivoměr ukazuje i s vypnutým zapalováním, je to u Subaru normální, nebo je to auto napadené kutilem?....
Zdravím nového kolegu! A ano fakt ukazuje stav paliva bez klíče (prostě furt).
Než kolegové doplní další info, jen dotaz/konstatování na LPG uživatele: ventilové vůle byly kontrolovány a jsou OK?
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3095
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od outback »

Díky za info, to rádio si dohledám.

Ventilové vůle byly podle faktur kontrolované naposledy ve 135000 km (rok 2011) to už tam plyn byl (vestavěn 2007). Teď jsem na 226000 km a po výměně rozvodů a vodní pumpy (2014/210000km), auto od dubna stálo - nechám vyměnit olej v motoru plus seřídit ventily. Z motoru se při studeném startu při teplotách kolem nuly a níže ozývá klapání, ale nic dramatického, po pár km nebo pár minutách volnoběhu zmizí. Ten klapot není od ventilů a teď když je kolem deseti stupňů ani za studena téměř není se zavřenou kapotou slyšet. Ventily si ševelí jak mají jak za tepla, tak za studena. Projížděl to se mnou kamarád co má autoservis, ujeli jsme přes 100km, říkal že dobrý, to klapání ho nikterak neznepokojilo. Já kdesi četl cosi o klapajících váhách vzduchu nebo pístech za studena a rozhodl se zariskovat.

Mám všechny faktury od roku 2011 a 122000km, předminulý majitel byl pečlivka, jen značkové servisy, těsně před prodejem ještě koupil nové zimní gumy a nové rozvody. Ten co to od něj koupil najel pár km, nechal psa podrápat zadní sedačky, pak mu odešel jeden injektor, on se lekl předběžného rozpočtu opravy (výměna všech čtyř injektorů protože ty co tam jsou už se nevyrábí) a prodal to mně za hodně dobrou cenu. Já nakonec sehnal jeden použitý injektor a stálo mne to pár korun. Akorát ty neseřizované ventily mně mírně znervóznují, ale možná se jen ztratila faktura.

Před seřízením ventilů potřebuju ujet ještě asi 1000km, doufám že to nezpůsobí žádnou krizi. Převodový olej byl měněn ve 160000 km, doufám, že do jara vydrží.

Ještě jeden dotaz: zadní pásy mají ten debilní režim, že když se hodně vytáhnou a zasunou kus zpět, tak nejdou znovu vytahovat,a musí se úplně zarolovat zpátky, aby zase fungovaly normálně. To už znám z Mitsubishi a asi se s tím nedá nic dělat. Nebo se ta fíčura dá nějak vypnout?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Slavek_xxx »

outback> 1000 kilaku ventily jiste jeste vydrzi, to se nezblazni. Do benzinu se po dojiti plynu naprosta vetsina modernich LPG systemu prepne sama.
Ty pasy jsou takhle schvalne, kvuli detskym sedackam s vlastnima pasama. Proste ji tam dotahnes nadoraz a ani se nehne. Chapu, ze clovek bez deti nebo s dospelyma harantama tohle moc nedoceni :845: Ale jestli to jde vypnout jsem nezkousel, zagoogluju.
Takovy to hluboky klapani asi pujde od pistu, ale je celkem normalni, kdyz za tepla ztichne.
Jinak 2.5ka se delala s VTD, takze pokud tam mas kontrolku, tak ho asi mas. Pro sichr sem napis vyrobni cislo prevodovky, je na stitku v motorovym prostoru.
A Power musi svitit zelene, kdyz na nej prepnes tlacitko. Zarovka se meni opravdu blbe.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3095
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od outback »

No právě že haranti vytáhnou pásy při zapínání na doraz, pak to nechají zase velký kus zajet a je vymalováno - musím se odepnout, vystoupit a dát to do pořádku...snad se to brzy naučí.

Číslo převodovky dodám časem, teď je tma a zima. Ale v každém případě už se při odpíchnutí z křižovatky neozývají divné zvuky od předních kol a nebliká diskotéka na palubce jako u předchozího předohrabu...ani za mokra...tak to asi funguje jak má.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Unown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pát zář 11, 2015 2:35 pm

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Unown »

tak než mi došel konektor, tak se auto rozhodlo dneska stávkovat. včera jsem normálně jezdil, přijel jsem domu, nic nenasvědčovalo, že je něco špatně a dneska ráno už jsem nenastartoval. Motor točí, ale nechytne. Bliká kontrolka "Check engine". Doufám, že to dorazí do Vánoc, dva dny busem přežiju..
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tipnul bych si, ze zlobi ridici jednotka plynu, takze odpojila benzinovy vstriky. Zkus z ni vyhodit pojistku. A nebo nastartovat nouzove jen na plyn, treba je v haji benzinovy cerpadlo...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Unown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pát zář 11, 2015 2:35 pm

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Unown »

já to na plyn nemám... já mám čistě jenom benzín..
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Slavek_xxx »

Unown> jo sorry, ty jsi v ty AU, se mi to nejako mota... :845: Predpokladam, ze mas volic v poloze D nebo N, ale asi jo, protoze jinak by starter vubec nereagoval. Pokud ani neskytne, asi tam nejde palivo - pumpa. Pokud skytne, mohla odejit vaha vzduchu, ale u tohodle modelu je uz MAP, ktera snad nikdy nezlobi...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Unown
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: pát zář 11, 2015 2:35 pm

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od Unown »

O ty váze vzduchu jsem taky přemýšlel už od začátku. Auto se pri rozjezdu docela dusilo, trvalo dlouho než se chytlo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
mack
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 530
Registrován: pon bře 15, 2010 9:04 pm
Jméno a příjmení: Martin Zbranek
Bydliště: Nový Hrozenkov

Re: Subaru outback 1999 2.5 - pár otázek

Příspěvek od mack »

Možná bych měl tip,sice jsem to měl na starší generaci lega,ale dělalo to přesně tohle.Musel jsem vyměnit snínač chladící kapaliny,či jak se to menuje.Pozor ,neplést s čidlem ,to mám na motoře vepředu,a má jen dva vývody,ten snínač má tři a mám ho schovaný vzadu vlevo,docela fajn přístup...
Naposledy upravil(a) mack dne pon pro 21, 2015 8:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Legacy II 2.2 kombi,94 EX
Outback H6 2001,154kw EX
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“