Zatočil jsem s hlukem :-)
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Možná si to spíš blbě akorát pochopil s tím aktiv vs pasiv. I velky dřevěný bedny můžeš mít aktivní do kufru. A řekl bych pro normálního smrtelníka je to naprosto dostačující. Ten pod sedačku má akorát menší výkon protože je prostě menší.
V jednom autě mám v kufru aktiv v dřevěné bedně 400W a basuje to už dost až už z toho bolí hlava při vyšší hlasitostí dlouhodobě a kufrové dveře vibrujou tak že obraz už je rozmazanej přes sklo.
Chceš fakt velký basy kup velkou aktiv bednu do kufru
Chceš aby byly prostě nějaký basy a hrálo to akorát kup pod sedačku.
Samozřejmě zesik a pasiv sub u nějakýho obr výkonu jsou nejlepší a taky už není jiná možnost ale to asi není tvůj případ
V jednom autě mám v kufru aktiv v dřevěné bedně 400W a basuje to už dost až už z toho bolí hlava při vyšší hlasitostí dlouhodobě a kufrové dveře vibrujou tak že obraz už je rozmazanej přes sklo.
Chceš fakt velký basy kup velkou aktiv bednu do kufru
Chceš aby byly prostě nějaký basy a hrálo to akorát kup pod sedačku.
Samozřejmě zesik a pasiv sub u nějakýho obr výkonu jsou nejlepší a taky už není jiná možnost ale to asi není tvůj případ
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: stř čer 04, 2014 10:01 am
- Jméno a příjmení: Kamil Kuběna
- Bydliště: Vyškov
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Ano, máš pravdu, možná jsem to napsal blbě a měl jsem tu svoji myšlenku víc rozvinout.spm píše:Mne to "cernidlo" (je to butylkaucukovy tmel) z rukou a tech veci co jsem opatlal slo v pohode umyt benzinem
Takže pro všechny: ono to samozřejmě do jisté míry tím benzínem očistit jde. Jenže pokud máte téměř jednolitou, silnou housenku tmelu po celém obvodu dveří, protože ten jak na potvoru drží víc na dveřích, než na igelitu, tak je z mého pohledu lepší obětovat na začátku celé akce trochu času a dveře si důkladně od tohoto tmelu očistit. Ale aby člověk tohle množství tmelu odstranil hadrou a benzínem, tak jich použije strašné množství, nicméně i tak mám pocit, že než by to tímhle způsobem odstranil, tak to spíš zešílí. Ono stačí někde malinkatý kousek, který v zápalu boje přehlédneš, nalepí se ti na rukáv a ty ho mezitím rozneseš po polovině domácnosti, nevědomky jako tenhle koronavirus. Podle mě je lepší mít před začátkem prací dveře důkladně zbavené tmelu, než se potom celou dobu kontrolovat, jestli jsem se někde nedotkl. Toť má myšlenka.
Tady bych souhlasil s tím, co napsal Pietro nademnou. Hlavním důvodem proč se přelepují díry v plechu je snaha zamezit tzv. akustickému zkratu, kdy je potřeba oddělit od sebe prostor před a za membránou reproduktoru. Pán co ti radí na FB možná píše ze své zkušenosti, ale určitě neviděl dveře na tvém autě. Legacy/Outback BP má mezi přední stranou reproduktoru a tapecírunkem znatelnou mezeru, což znamená, že pokud polepíš místo plechu až tapecírunk, tak stejně nenastane situace kdy oddělíš prostor před a za reproduktorem. Reproduktor v tomhle případě bude vlastně pořád uvnitř ozvučnice a nikoliv na ní, tak jak to má správně být. Já si při techto úvahách pomáhám reproduktory co máme všichni někde doma, tzn. tou uzavřenou dřevěnou bedýnkou ze které jde zvuk.Filipkooo píše:Ještě by mě zajíval váš názor na "nezadělávání děr ve dveřích" (víc info v přiloženém obrázku), nějak se mi to nezdá
Pán by měl možná pravdu za situace, kdy by se ten reproduktor montoval až na tapecírunk, ale nikoliv pod něj.
Nicméně já u Subaru s bezrámovými dveřmi pořád vidím jeden problém a to je mezera kolem dveřního skla. I když polepíme díry v plechu, tak pořád tam máme tu mezeru nahoře a vlastně pořád nemáme tu uzavřenou ozvučnici. Ale nevím jak velký je to problém.
Řešením by měl být takový kroužek:pietro235 píše:Ale na druhú stranu aj tak ide časť zvukových vĺn pod tapacír. musel by sa spraviť nejaký medzikus okolo repákov čo by vytlmil miesto medzi reprákmi a tapacírom. aby sa nedostávali zvukové vlny pod tapacír.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BlNthHGTYrM[/youtube]
(nefunguje mi odkaz na youtube s přesným časem, takže doporučuji přeskočit na čas cca 1:18)
Já to udělal tak, že jsem si nastříhal pásky akustické pěny a ty jsem pak po obvodu reproduktoru přilepil tavnou pistolí.
2000 - 2015: Subaru Impreza 2.0 GL 1996
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: stř čer 04, 2014 10:01 am
- Jméno a příjmení: Kamil Kuběna
- Bydliště: Vyškov
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Já myslím že diskuze aktiv (vše v jednom pod sedačkou) vs. pasiv (dřevěná bedna v kufru) se točí kolem toho, že člověk za stejné peníze dostane lepší zvuk (víc basů) z té bedny v kufru. Tečka.
Tohle by mě taky trápilo. Ale SW zatím nemám na pořadu dne, takže nevím jak to vlastně pod tou sedačkou vypadá.pietro235 píše:Možno kvôli výduchom kúrenia/topení na nohy či na zadné sedačky.
... aby nešiel horúci vzduch priamo na ten zosilňovač ale len dozadu.
2000 - 2015: Subaru Impreza 2.0 GL 1996
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
2015 - ... : Subaru Legacy Outback 3.0R 2008
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Filipkooo píše:Tyjo, hezky se to tady rozhýbalo.
Ještě by mě zajíval váš názor na "nezadělávání děr ve dveřích" (víc info v přiloženém obrázku), nějak se mi to nezdá díky!
zadělat díry, jinak je snaha vytvořit "box" marná. Pokud bude prostor před a za membránou spojený dírami, bude to méně hrát v basech, akustický zkrat.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Nijak to nezasahuje do výdechů topení. Pod tou sedačkou je místa tolik, že se před woofer vejde ještě hasící přístroj.pietro235 píše:
Možno kvôli výduchom kúrenia/topení na nohy či na zadné sedačky. Kolega chce dať zosilovač pod sedadlo spolujazdca a kupoval nejaké plastové nadstavce - predĺženie na pôvodné výduchy kúrenia, čo sú pod sedadlom, aby nešiel horúci vzduch priamo na ten zosilňovač ale len dozadu. ali
Já nejsem žádnej hifista a nedokážu posoudit kombinaci zesilovač/ pasiv. Ale moc si nedokážu představit, co by to mělo dělat víc, než to dělá. Basuje to jako blbý, že to mám stažený tak na půlku, aby mi nepraskly uši.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Mám taky v Levorgu aktivní subwoofer pod sedačkou spolujezdce a jsem spokojenej. Je potřeba taky koukat na velikost, aby se tam vešel. U Levorga tam zas tolik místa není.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: čtv úno 21, 2019 10:19 am
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Nejlépe technickým lihem. Ono bacha, až budeš lepit nové odhlučnění, rozvalečkované lepidlo se také lepí všude.spm píše:Mne to "cernidlo" (je to butylkaucukovy tmel) z rukou a tech veci co jsem opatlal slo v pohode umyt benzinem
jane birkin is the bastard
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Ať hledám jak hledám, lepší téma jsem tu k odhlučnění nenašel, tak se omlouvám za trochu nekro
Uvažuju o utlumení celého Forestera SG (kvůli hudbě), máte s tím někdo zkušenosti, pomůže to, nebo je to kvůli tvaru nesmysl? Dá se to rozumně dělat i svépomocí? V Ahifi to dělají za 30 tisíc nebo víc, což mi přijde už fakt hodně.
Viz.
https://www.ahifi.cz/subaru-xv-odhlucne ... ktoru.html
Dík!
Uvažuju o utlumení celého Forestera SG (kvůli hudbě), máte s tím někdo zkušenosti, pomůže to, nebo je to kvůli tvaru nesmysl? Dá se to rozumně dělat i svépomocí? V Ahifi to dělají za 30 tisíc nebo víc, což mi přijde už fakt hodně.
Viz.
https://www.ahifi.cz/subaru-xv-odhlucne ... ktoru.html
Dík!
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Urob si svojpomocne, lebo za 30000Kč ti tam dajú tolko toho že si budeš myslieť že ti odišli tlmiče....
Vyber si také pláty, čo nie su ani hrubé a ani ťažké, taký kompromis, si myslím že do 5000Kč sa zmestíš určite.
Odkial ti ide hluk počuješ, najviac vždy od kolies
Vyber si také pláty, čo nie su ani hrubé a ani ťažké, taký kompromis, si myslím že do 5000Kč sa zmestíš určite.
Odkial ti ide hluk počuješ, najviac vždy od kolies
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Pořídit so Forestera SG kvůli poslechu hudby, to je nápad.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
v SG se poslouchá meluzína a né hudba , to by musela být aparatůra jak prase aby to přehlušila
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Jakoby taky jsem za doporučení udělej si to sám. Když už né celek i s hudbou, tak aspoň odhlučnění. Odhlučnění je totiž ta práce která není náročná na zkušenosti ale prostě je to obyčejná zdlouhavá práce .
Návodů je všude plno, ale samozřejmě zaleží jak si na tom s časem. Minimálně začni dvěřma tam jde ten rozdíl doopravdy poznat. Alejako extremní ticho ve Forestru asi nikdy nebude . Takže bych spíš šel po tom udělat to tam kde se bude dělat hudba.
Osobně doporučuju variantu "basic" komponentní reproduktory s výškama vepředu. Kvalitní aftermarket radio a subwoofer pod sedačku a už to bude hrát uplně jinak.
Ale na dálnici asi nepomůže vůbec nic . Nebo jo..nejezdit tam
Návodů je všude plno, ale samozřejmě zaleží jak si na tom s časem. Minimálně začni dvěřma tam jde ten rozdíl doopravdy poznat. Alejako extremní ticho ve Forestru asi nikdy nebude . Takže bych spíš šel po tom udělat to tam kde se bude dělat hudba.
Osobně doporučuju variantu "basic" komponentní reproduktory s výškama vepředu. Kvalitní aftermarket radio a subwoofer pod sedačku a už to bude hrát uplně jinak.
Ale na dálnici asi nepomůže vůbec nic . Nebo jo..nejezdit tam
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Re: Zatočil jsem s hlukem :-)
Ak na zvuku šetrili tak ako u európskych Legacy Outback BL/BP, tak ako prvé treba vymeniť rádio, je tam 1DIN VDO, alebo 2DIN Kenwood a za ten Kenwood by som ruku do ohňa nedal určite, to bude po stránke zvuku rovnaká tragédia ako v Legacy.
Repráky to isté, keď šetrili v Legacy, tak u Forestra sa po vrecku určite nebuchli
Repráky to isté, keď šetrili v Legacy, tak u Forestra sa po vrecku určite nebuchli
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...